Jump to content

Costuri intretinere F30 330i vs 340i


bucurpaul

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Tot citesc acest forum de vreo cateva zile si nu am gasit un thread pe acest subiect, dar totusi scuzele mele de la moderatori daca am duplicat ceva.

 

Urmeaza sa fac o achizitie SH anul viitor si am de ales intre modelele de mai jos, ambele automate, maxim 70k KM si de preferinta: a)fara xDrive si b)cu suspensie adaptiva.

- 330i F30 (motor b48)

- 340i F30 (motor b58)

 

Acum vreau sa ma apuc de niste calcule sa estimez care ar fi cheltuielile anuale pentru fiecare dintre modele. Sunt constient de diferenta de pret, impozit si eventualul consum cu 2-3L/100 in plus (la B58), insa am nevoie de ajutor cu restul:

- RCA, Casco

- Revizie

- Diverse (desi cred ca aici preturile ar trebui sa fie aceleasi): placute, discuri, brate, etc

 

Multumesc mult!

Paul

Link to comment
Share on other sites

Daca stii diferenta de consum si impozit, atunci restul nu prea conteaza. Pentru asigurari uita-te pe www.emag.ro si iti faci repede o simulare cu 4-5 oferte. Nu stiu daca preturile pieselor gen discuri sunt aceleasi deoarece e diferenta mare de putere intre cele 2 masini. Le poti compara pe o gramada de site-uri si iti poti face o idee. Spor la achizitie!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La 340i am urmatoarele costuri de intretinere:

- RCA: 900 lei anual

- CASCO: 1200 euro anual (fransiza 20% dauna totala, 200 euro per incident, suma asigurata 29.000 euro)

Am istoric foarte bun pe asigurari, fara incidente

- revizie: 800 lei (350 lei 7l ulei 0W30 BMW OE, 330 lei filtru ulei, aer, polen, nu are filtru benzina; 120 lei manopera)

- consum: Bucuresti ~15l/100 trafic foarte aglomerat, ~13l/100 trafic lejer; autostrada: 10-11l mers cat se poate de repede, 6-7l mers constant 130; national: ~6-7l mers lejer; consum mediu per total: ~10l/100

- diverse: masina are acum 108k km, intr-un an am schimbat doar placutele frana fata, BMW OE 700 lei cu tot cu senzor si montaj

piesele sunt cam aceleasi la ambele masini; diferente sunt la sistemul de franare, discurile fata sunt mai mari la 340i (fara M sport brakes: 340mm etrier brembo vs 312mm etrier normal, M sport brakes: 370mm vs 340mm); cost cu 10-15% in plus, dar si franarea este mai buna, eu zic ca merita;

 

 

Atentie la impozit: 2200 lei vs 200 lei

Edited by wolfenstein99
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La 340i am urmatoarele costuri de intretinere:

- RCA: 900 lei anual

- CASCO: 1200 euro anual (fransiza 20% dauna totala, 200 euro per incident, suma asigurata 29.000 euro)

Am istoric foarte bun pe asigurari, fara incidente

- revizie: 800 lei (350 lei 7l ulei 0W30 BMW OE, 330 lei filtru ulei, aer, polen, nu are filtru benzina; 120 lei manopera)

- consum: Bucuresti ~15l/100 trafic foarte aglomerat, ~13l/100 trafic lejer; autostrada: 10-11l mers cat se poate de repede, 6-7l mers constant 130; national: ~6-7l mers lejer; consum mediu per total: ~10l/100

- diverse: masina are acum 108k km, intr-un an am schimbat doar placutele frana fata, BMW OE 700 lei cu tot cu senzor si montaj

piesele sunt cam aceleasi la ambele masini; diferente sunt la sistemul de franare, discurile fata sunt mai mari la 340i (fara M sport brakes: 340mm etrier brembo vs 312mm etrier normal, M sport brakes: 370mm vs 340mm); cost cu 10-15% in plus, dar si franarea este mai buna, eu zic ca merita;

 

 

Atentie la impozit: 2200 lei vs 200 lei

 

Foarte utila informatia, merci! Imi poti confirma te rog daca 800 RON este revizia in service non-BMW sau la BMW in reprezentanta/service oficial? As vrea sa-i pastrez un istoric constant al kilometrajului pentru o eventuala re-vanzare.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

La 340xi, am urmatoarele costuri:

 

- RCA: 1800 lei pe an

- CASCO: 1450 euro/an cu service partener inclus (reprezentanta bmw Automobile Bavaria/Contempo)

- Revizie cu piese cumparate original: 750 lei piesele (7l ulei 0W30 BMW OE,filtru ulei, aer, polen, nu are filtru benzina) + manopera, fara istoric in bord

- Am primit oferta revizie la reprezentanta: 2200 lei cu aceleasi piese ca mai sus

- Am primit oferta schimb bujii de aprindere la reprezentanta: 1100 lei

- Bujiile originale costa ~85 lei/buc, este nevoie de 6 bucati, daca vrei sa le schimbi separat

- Impozit 2050 lei (difera de la judet la judet si de la localitate la localitate)

 

Placutele de frana inca nu le-am schimbat (nu o am de foarte mult timp), insa vor urma cele spate (o pereche de placute spate este cam 380 lei pe original). Am sistemul de frane M-Sport (cu etrieri albastri), si il recomand cu toata inima. Am avut un f30 335xd fara frane sport, si este o diferenta enorma pe franare.

Consum: medie de 11-12L/100km. La forja urca spre 20L/100km, dar merita. Sunetul de 6 cilindri este...wow. Masina am prezentat-o si aici pe forum: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/190614-f30-340i-xdrive-2017-mppsk/

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte utila informatia, merci! Imi poti confirma te rog daca 800 RON este revizia in service non-BMW sau la BMW in reprezentanta/service oficial? As vrea sa-i pastrez un istoric constant al kilometrajului pentru o eventuala re-vanzare.

 

800 lei la service non-BMW; la reprezentanta am primit oferta de ~2000 lei; nu cred ca merita, mai ales ca mecanicul la care merg este foarte bun, iar la reprezentanta am avut suprize neplacute dupa revizii

Pentru istoric km, merg anual in reprezentanta pt operatii micute de preferat gratis (verificare recall service, etc); citirea cheii ramane in storic.

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

800 lei la service non-BMW; la reprezentanta am primit oferta de ~2000 lei; nu cred ca merita, mai ales ca mecanicul la care merg este foarte bun, iar la reprezentanta am avut suprize neplacute dupa revizii

Pentru istoric km, merg anual in reprezentanta pt operatii micute de preferat gratis (verificare recall service, etc); citirea cheii ramane in storic.

Multumesc tuturor! O ultima intrebare: cu totii stim ca mecanicii de la noi sunt mai specializati pe motoare diesel, in special cand vine vorba de BMW. A avut cineva probleme in a gasi un mecanic/service bun (in Bucuresti) care sa se priceapa la eventualele probleme ale acestor motoare modulare din seria B(38/48/58)?

Link to comment
Share on other sites

La N55, o revizie in reprezentanta a fost ~1400 lei acum un an. Nu stiu cat e acum si nu stiu daca se aplica si la B58 acelasi pret.

 

Intr-adevar, si la reprezentanta au spus ca nu prea au de-a face cu motoare pe benzina si ca nu cunosc atat de bine probleme comune care apar.

Pentru asta probabil ar trebui sa te indrepti catre forumurile din state, unde motoarele astea sunt la fel de comune cum sunt dieselurile la noi.

 

PS: daca tot iei benzina si iti asumi consumul, nu lua motorul de 4 cilindri. nu sunt comparabile.

 

Si subscriu la ce ai mentionat, fara xdrive si cu suspensie adaptiva cred ca ar fi primele filtre pe care le-as lua in calcul.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

La N55, o revizie in reprezentanta a fost ~1400 lei acum un an. Nu stiu cat e acum si nu stiu daca se aplica si la B58 acelasi pret.

 

Intr-adevar, si la reprezentanta au spus ca nu prea au de-a face cu motoare pe benzina si ca nu cunosc atat de bine probleme comune care apar.

Pentru asta probabil ar trebui sa te indrepti catre forumurile din state, unde motoarele astea sunt la fel de comune cum sunt dieselurile la noi.

 

PS: daca tot iei benzina si iti asumi consumul, nu lua motorul de 4 cilindri. nu sunt comparabile.

 

Si subscriu la ce ai mentionat, fara xdrive si cu suspensie adaptiva cred ca ar fi primele filtre pe care le-as lua in calcul.

 

Mie mi-a placut mult motorul B48 cu patru cilindri de pe G20, 330i. N-am mers cu B58, e clar ca e peste. Orice motor mai mare iti da niste senzatii peste cele de cilindree mai mica. Totusi eu nu ma pot impaca sa le dau celor din TM 3200RON la impozit si asigurare de >1000Ron in conditiile in care strazile sunt pline de canale si denivelari, plus multe alte drumuri praf. Fata de 525d, 330i mi s-a parut in alta liga atat ca si senzatii, dar si putere indeajunsa.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu niciodata n-am inteles raportarea dintre platitul impozitului auto la cilindree >2.0 litri si ce primesti de la stat.

 

De ce multi argumenteaza ca nu merita pentru ca statul nu face drumuri de banii aia nu stiu. Platesti alte x impozite si y taxe, dar la impozitul auto erau de fapt asteptarile si aici se tragea linia?

De banii aia primesti dreptul sa mergi cu masina respectiva pe strada. Atat. Nu o sa faca nimeni autostrazi din banii aia sau cel putin nu ar trebui sa fie asteptarile astea peste noapte.

 

E vorba de a-ti permite sa arunci banii aia pe impozit, pentru ca intr-adevar, e un moft sau o placere pentru care platesti.

 

Daca se arunca statul sa asfalteze si sa faca autostrazi, am dubii ca se inghesuiau masinile de 3.0-4.0 litri pe strazi.

 

LE: nu o lua personal, doar ca am auzit des argumentul asta si nu il inteleg.

Edited by paul_e88
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.