Jump to content

BMW F13 640D xDrive nu porneste dupa schimb filtru combustibil


Recommended Posts

Buna seara,

 

De o saptamana am facut revizia la masina (BMW 640D xDrive F13). Revizia (schimb ulei, filtu aer, filtru ulei, filtru combustibil si filtru polen) am facut-o la un service oarecare (nu in reprezentanta). La prima cheie dupa nu a luat-o dar la a 2-a cheie a pornit. Mecanicul a zis ca este normal pt ca s-a schimbat filtrul de combustbil. Dupa aceea am mers cu masina aproximativ 40 km, a mers fara nici o problema - normal. Am oprit si dupa 5 min cand m-am intors nu a mai vrut sa porneasca. Am incercat aprox 30 min, m-am dat jos, am luat contact, am tot dat la automat si pana la urma a pornit. Am ajuns acasa, am oprit, am pornit-o de cateva ori etc dupa din nou nu a mai pornit (pare ca incearca sa dea la automat dar nu o ia). Am mers in casa, dupa 30 min am coborat si a pornit din prima... Dupa aceea am mai patit la fel din nou sa nu porneasca si sa o ia greu dupa ce o las putin sau incerc repetat (cu scoaterea contactului si repunerea lui etc).

M-am conectat cu BimmerLink si am citit urmatoarele erori: acum 2 zile in prima faza erau pe Digital Diesel Electronics: urmatoarele

 

1)249300 Rail Pressure monitoring at engine start pressure too low at engine start -> eroare inregistrata la KM fix din momentul revizieei;

2)26CF00 Fuel pre-delivery pressure control (Layer_NDR1): fuel feed pressure too low / positive control deviation -> eroare inregistrata la KM fix din momentul reviziei

3)290500 Terminal 15.3, signal: short to positive (status terminal 15.3 on while termina 15 off) -> eroare inregistrata la KM din momentul incercarii pornirii (dupa 50 km de la revizie - posibil de la imobilizatorul electric montat pe masina m-am gandit eu sau habar nu am).

Le-am sters pe acestea crezand ca totul va fi ok si am mai probat masina inca vreo 10 km fara nici o problema.

 

Astazi am mers cu masina 15 min; am parcat-o si am lasat-o vreo 6 ore. Dupa 6 ore cand am pornit-o din nou nu a vrut sa porneasca... am tot dat la automat.. am lasat-o vreo 25 min.. am dat din nou la automat de cateva ori si pana la urma a pornit, dar bimmerlink mi-a aratat din nou eroarea:

249300 Rail Pressure monitoring at engine start: Rail pressure too low at engine start...

Ce sa fie? Nu am mai avut niciodata probleme cu pornirea cu ea si au aparut fix dupa revizie. Astept pareri. Multumesc mult!

post-28660-0-26429700-1602612432_thumb.png

post-28660-0-40829500-1602612442_thumb.jpg

Edited by Execitor
Link to comment
Share on other sites

dupa schimbarea filtrului de combustibil se initiaza cu ISTA D procedura de aerisire instalatie.

la tine pare ca se dezamorseaza instalatia. trebuie verificat pe la filtrul de combustil daca exista pierderi, schimbat colierul.

 

p.s. daca nu s-a folosit ISTA D pentru aerisire instalatie, e normal sa apara acele erori.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

dupa schimbarea filtrului de combustibil se initiaza cu ISTA D procedura de aerisire instalatie.

p.s. daca nu s-a folosit ISTA D pentru aerisire instalatie, e normal sa apara acele erori.

Nu ne inveti si pe noi cum se face? Ma gandesc ca astfel nu mai fortezi pompa sa dea in gol la prima pornire dupa schimbarea filtrului.

LE: Asta este?

ISTA+ Bleeding Fuel System

 

1. Operations

2. Read Out Vehicle Data

3. Complete identification (takes a few minutes)

4. Display Fault memory (read & check codes)

5. Vehicle management

6. Service Functions

7. Power train

8. Digital Diesel Electronics

9. Bleeding fuel system

 

There is a timer which tells you how long remaining at each step. Takes about 10 minutes.

Edited by akon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

ISTA+ Bleeding Fuel System

 

1. Operations

2. Read Out Vehicle Data

3. Complete identification (takes a few minutes)

4. Display Fault memory (read & check codes)

5. Vehicle management

6. Service Functions

7. Power train

8. Digital Diesel Electronics

9. Bleeding fuel system

 

There is a timer which tells you how long remaining at each step. Takes about 10 minutes.

 

 

Exact!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

dupa schimbarea filtrului de combustibil se initiaza cu ISTA D procedura de aerisire instalatie.

la tine pare ca se dezamorseaza instalatia. trebuie verificat pe la filtrul de combustil daca exista pierderi, schimbat colierul.

 

p.s. daca nu s-a folosit ISTA D pentru aerisire instalatie, e normal sa apara acele erori.

 

Am facut aceasi treaba acum 2 saptamani. Schimbat ulei, filtre , etc. Inainte sa pornesc motorul , am pus contactul de vreo 5-7 ori. Masina a pornit sfert. Fara nicio problema a doua zi , sau in alte zile . Fara nicio procedura de aerisire. 640d 2013

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da CĂŁtĂŁlin, procedura e obligatorie, ĂŽnsĂŁ simptomele nu sunt la fel la toatĂŁ lumea. La altii poate sa porneasca din prima din a doua, ĂŽnsĂŁ in cazuri mai rare se intampla lucrul asta.

 

Procedura asta trebuie fĂŁcutĂŁ nu neaparat pentru pornirea masinii, ci pentru nu a defecta injectoarele. In 2016 când am luat mașina, dupĂŁ 3 luni am fĂŁcut revizia, am dat la automat ceva sa porneasca. De atunci am ĂŽnceput sa am o trepidatie foarte finuta dupĂŁ pornirea masinii, ca o ĂŽntrerupere, dupĂŁ inca un an au picat toate injectoarele, sunt multe cazuri in care s au defectat injectoarele pentru ca nu s a aplicat procedura. Ele se defecteazĂŁ când se da mult la automat si nu vine combustibil din cauza aerului din instalație, la toți producĂŁtorii exista aceasta procedura, nu doar la Bmw.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Da, pentru ca dureazĂŁ puțin si nu au decât 1-2 electricieni cu 2 laptopuri, nu pot sa facĂŁ mai multe mașini, teoretic daca i dai la contact de multe ori si dupĂŁ apeși pe start si opresti imediat, dupĂŁ 5 minute ar trebui sa porneasca din prima, injectoarele se defecteazĂŁ atunci când este mult aer pe instalație si nu vine combustibil, exista riscul sa o ia razna. Dar teoretic este o procedura obligatorie la ĂŽnlocuirea filtrului de combustibil. La Ford uri avem o pompa mecanica si trebuie sa amorseze, nu exista procedura pe diagnoza, ĂŽnsĂŁ toatĂŁ lumea o face când schimba filtrul combustibil pentru ca altfel nu pornește.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Filtrul este MANN WK 5002 X. Am mai avut la inca 2 revizii acelasi filtru pus (inclusiv la cea de dinainte fara nici o problema de genul). Am cumaprat inca o bucata sa-l schimb iar.

 

teoretic daca i dai la contact de multe ori si dupĂŁ apeși pe start si opresti imediat, dupĂŁ 5 minute ar trebui sa porneasca din prima

 

Nu am inteles partea asta. Sa fac asta cand am eu problema de nu vrea sa porneasca sau este de facut fix dupa schimbul filtrului de combustibil? Mersi anticipat pt clarificari.

Link to comment
Share on other sites

poate nu a fost montat corect filtrul, si trage aer fals cumva, are o garnitura subțire care se monteazĂŁ si siguranta metalica in forma de agrafĂŁ poate nu a intrat bine pe orificiile care trebuie sa etanseze filtrul..

cel mai bine ar trebui ĂŽntâi verificat modul de montare al filtrul de combustibil, pt ca probabil acolo este cauza dezamorsarii instalației de alimentare cu combustibil

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Execitor, asta trebuia ĂŽnainte. Tu trebuie sa verifici deoarece e posibil sa fie ce zic colegii, nu e bĂŁgat bine sau garnitura ciupita. Desfa turul la un injector si dai automat pana vine motorina si dupĂŁ pune l inapoi si trebuie sa porneasca si sa si revinĂŁ, dar daca iarasi nu mai pornește e clar ca trage aer pe undeva. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Buna seara,

 

Am fost astazi la mecanic. La inspectarea filtrului de combustibil totul parea in regula dar totusi l-am mai inlocuit o data. Dupa aceea am plecat si dupa 15 KM mi s-a oprit masina in mers (mi-a dat Drive Train failure sau ceva de genu) si mi-a dat seria de erori din atasament... Dupa aceea stand si incercand sa o pornesc m-am gandit sa verific sigurantele de la alimentare si una dintre ele era topita dar totusi lita/contactul se facea oarecum (probabil uneori da si uneori nu sau nu stiu) - nu era puscata (am atasat poza - este cea lata de 30 amperi.. in partea dreapta). Am inlocuit-o si dupa ori a vrut ea sa porneasca, ori a pornit pt ca siguranta era problema. Am tot pornit oprit dar momentan nu mi-a mai facut probleme. Imi dau seama ca ceva este in neregula si a cauzat siguranta sa ajunga in halul acela si o voi mai monitoriza. Urmeaza sa ne uitam zilele urmatoare (probabil daca mai apar probleme sau erori) la releul de comanda al pompei de motorina din rezervor (sa vedem daca sunt probleme sau e corodat - am citit ca au mai fost care l-au gasit corodat de la infiltrari de apa).

1) in cazul in care sunt probleme cu acel Releu si cumpar unul nou - trebuie codat cel nou sau este plug and play?

2) daca va trebui sa ajungem la pompa, stie cineva unde este la F13? am citit ca este sub bancheta in partea dreapta dar nu stiu exact inca.

 

Seara buna,

Multumesc!

 

post-28660-0-86932300-1602953255_thumb.jpgpost-28660-0-67564500-1602953261_thumb.jpgpost-28660-0-54208200-1602953268_thumb.jpgpost-28660-0-40277700-1602953279_thumb.jpgpost-28660-0-21220800-1602953285_thumb.jpgpost-28660-0-64274400-1602953294_thumb.jpg

Edited by Execitor
Link to comment
Share on other sites

Acolo pare a fi vorba despre un contact imperfect la panoul de siguranțe, mai exact la siguranța care este topita.

DemonteazĂŁ panoul de siguranțe și inspecteazĂŁ firele ĂŽmpreunĂŁ cu conectorii care duc la siguranța respectiva, eventual ĂŽncearcĂŁ sa-i ĂŽnfigi mai bine ĂŽn soclu.

Verifica și dacĂŁ exista urme de oxidare pe conectorii respectivi.

Link to comment
Share on other sites

Sau firul pe traseu atinge in ceva si arde siguranta, nu are voie sa se arda, undeva e scurt. Am avut ceva asemanator, sub caroserie la firul de la senzorul axei cu came, la frana puternica se ardea siguranta, motor oprit instant, abia am gasit problema , cablajul pe sub masina atingea de protectia de la catalizator, se taiase izolatia si ardea siguranta. Neglijenta mecanicilor ca nu au agrafat corect cablul cand au demontat esapamentul. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.