Jump to content

e90 320 - diesel vs. benzina


Sprom

Recommended Posts

Salutare! Am de gand sa imi cumpar un bmw e90 si inca sunt indecis la capitolul "combustibil". Ma gandeam la un motor M47, preferabil cu catalizator, ca varianta pe diesel sau N46/N43 ca varianta pe benzina. Speram sa primesc niste pareri pro/contra pentru ambele variante de la utilizatori care detin/au detinut masini cu aceste motorizari, in afara de cele evidente de genul "la benzina e mai ieftina intretinerea" si "diesel are consum mai bun". Multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

Diesel, problema e ca este euro4, la benzina gasesti pe facelift si euro 5,

 

M47N2 nu are probleme deosebite daca rulajul e mic si mentenanta s-a facut in mod corespunzator. La benzina e problema cu semeringurile supapelor care se traduce in consum de ulei.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca sunt prea vechi deja non facelift-urile..fa un "sacrificiu" si ia-ti macar facelift (fie el diesel sau benzina)..daca nu poti financiar eu m-as axa pe alta marca mai non-premium unde gasesti probabil masini 2010+ la aceiasi bani ca la un e90 nfl.

Si ca sa fiu on topic eu sunt foarte multumit de e90 ul meu..M47 aproape 340.000km si ruleaza excelent ( evident il si intretin bine) dar totusi ma gandesc la urmatoarea masina ( probabil electrica si noua).

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca sunt prea vechi deja non facelift-urile..fa un "sacrificiu" si ia-ti macar facelift (fie el diesel sau benzina)..daca nu poti financiar eu m-as axa pe alta marca mai non-premium unde gasesti probabil masini 2010+ la aceiasi bani ca la un e90 nfl.

Si ca sa fiu on topic eu sunt foarte multumit de e90 ul meu..M47 aproape 340.000km si ruleaza excelent ( evident il si intretin bine) dar totusi ma gandesc la urmatoarea masina ( probabil electrica si noua).

Ideea e ca mie imi place super mult generatia asta. Ma gandeam si la un facelift, dar daca merg pe facelift o sa ma axez pe benzina, pentru ca nu vreau sa ma risc cu un N47 (din ce am inteles, in jur de 50% sunt problematice la capitolul distributie). Dar mie mi se pare mai ok un e90 din 2006-2008 decat vreun hyundai sau mai stiu eu ce din 2010+. Asta e strict parerea mea

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dintre variantele pe care le-ai mentionat, probabil un M47 fara filtru de particule din fabrica e motorul care o sa aiba mentenanta cea mai simpla. Pe de alta parte, e Euro 4 si daca locuiesti intr-un oras mare, e posibil sa apara taxe/interdictii in viitorii ani.

 

Motoarele de 2l benzina de la BMW de pe modelele E mi se par si mie lesinate, si au si ele partea lor de probleme. Plus ca o sa gasesti mai greu mecanici pentru ele (din nou, depinde unde locuiesti). Pe de alta parte, benzinare o sa gasesti cu km mai putini decat la diesel.

 

Alegerea mea personala acum ar fi un N47 din ultimul an de fabricatie de la E90, adica Euro 5. Fireste, depinde si de buget, si de ce fel de masini gasesti. Daca ai noroc, poti sa gasesti si una NFL intretinuta bine si cu km putini, desi astea sunt cam rare.

Edited by mgi
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu sta in alegerea masinii intr-o distributie. Sunt atatea probleme ce pot aparea, incat distributia e doar o picatura intr-un pahar.

As lua pre-facelift doar daca as cauta ceva anume ce nu s-a pus pe LCI - directia hidraulica sau un motor mai deosebit, N52 de exemplu.

 

Daca nu te intereseaza aspectele astea, mai bine iei ceva mai nou si foarte probabil mai putin rulat, chiar daca N47, unde daca ii schimbi distributia, poti sa iti vezi de viata.

Sau varianta cealalta, decat un n47 tavalit, mai bine pre-facelift putin rulat de la cineva in care ai incredere.

 

Cea mai importanta e starea masinii.

Edited by paul_e88
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu sta in alegerea masinii intr-o distributie. Sunt atatea probleme ce pot aparea, incat distributia e doar o picatura intr-un pahar.

As lua pre-facelift doar daca as cauta ceva anume ce nu s-a pus pe LCI - directia hidraulica sau un motor mai deosebit, N52 de exemplu.

 

Daca nu te intereseaza aspectele astea, mai bine iei ceva mai nou si foarte probabil mai putin rulat, chiar daca N47, unde daca ii schimbi distributia, poti sa iti vezi de viata.

Sau varianta cealalta, decat un n47 tavalit, mai bine pre-facelift putin rulat de la cineva in care ai incredere.

 

Cea mai importanta e starea masinii.

Multumesc de sfat! Din ce am inteles, la N47, din cauza constructiei, distributia poate sa se strice si daca o schimb, de asta le-am evitat, nu neaparat din cauza bugetului. Dar banuiesc ca poate stiti mai multe decat mine, eu am inceput sa ma documentez despre ele abia acum cateva luni cand mi s-a "pus pata" pe ele. M-as bucura sa imi spuneti mai multe despre ele, intrucat pareti sa va pricepeti. Multumesc!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat! Din ce am inteles, la N47, din cauza constructiei, distributia poate sa se strice si daca o schimb, de asta le-am evitat, nu neaparat din cauza bugetului. Dar banuiesc ca poate stiti mai multe decat mine, eu am inceput sa ma documentez despre ele abia acum cateva luni cand mi s-a "pus pata" pe ele. M-as bucura sa imi spuneti mai multe despre ele, intrucat pareti sa va pricepeti. Multumesc!

Ce trebuie poate sa intelegi mai intai ar fi cat de mult iti permiti sa intretii un bmw. Si NU trebuie sa faci din asta o ambitie, caci totul va trece prin buzunarul tau!

 

Noi aici doar ne dam cu parerea. Multi, foarte multi de aici platesc pentru reparatii si SINCER, asta ar trebui sa te orienteze pe tine ca fiind o certitudine - preturile de care auzi ca se baga in masina!

Nu mai spun cat de important este sa stii un mecanic bun care se pricepe la bmw..

 

Ti-am pus niste linkuri mai sus.

Cauta sa afli pe masura ce citesti, daca preturile de care vorbesc unii TU ti le permiti dupa ce vei cumpara masina. Oricare ar fi ea...

Cu atat mai mult cu cat stii tu insuti cat POTI TU SA O INTRETII, mesterind.. asa salvezi bani destui. Daca nu, nu te supara, nu te vad bine.

Alegerea unei masini NU se bazeaza pe noroc!

 

Sincer, daca nu as fi putut repara (face revizii cel putin..) la masina mea, NU as fi condus bmw!

 

O distributie NU este cea mai mica problema la bmw.

Este exact opusul.

 

Dar asa e cand ai ani mai putini ...si crezi ca stii "bine" ce e important si ce nu e asa important de schimbat la o masina... si nu te informezi, sau cand banii poate nu sunt o problema..

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O distributie NU este cea mai mica problema la bmw.

Te referi la ce am spus eu?

Distributia mi se pare cea mai mica problema, cat timp iti asumi ce cumperi. Adica faptul ca iei masina si a doua zi ii faci distributia, cu costurile aferente.

Distributia e o formalitate si e ceva previzibil.

 

Problemele nasoale sunt alea imprevizibile care pot aparea.

Edited by paul_e88
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te referi la ce am spus eu?

Distributia mi se pare cea mai mica problema, cat timp iti asumi ce cumperi. Adica faptul ca iei masina si a doua zi ii faci distributia, cu costurile aferente.

Distributia e o formalitate si e ceva previzibil.

 

Problemele nasoale sunt alea imprevizibile care pot aparea.

Desigur ca ma refer la ce ai spus tu.

Si normal ca ar fi bine sa iti asumi ce cumperi.

 

Dar nu poti sa spui ca distributia e cea mai.mica problema cand iti asumi ce cumperi. De ce?

Pentru ca asta direct insemna ca ai bani prea multi dar si ca poti sa te consideri idiot daca iei o masina careia nici macar nu ai putut sa i scazi pretul inainte de achizitionarea masinii pentru (cel mai mic motiv) ... ca o sa trebuiasca sa schimbi distributia!

 

E ca si cum te-ai duce la piata iar din kilul de mere luat, care vrei sa il mananci, cand ajungi acasa descoperi ca jumatate din ele erau stricate!!!

Cum te poti considera, personal, cand descoperi asta? E o mica problema intr-adevar, ca poti sa le pui la gunoi (merele).

(Al naibii de mica cand nu stii cand va crapa motorul si toe poate iti trebuie la alte lucruri importante..)

 

O mica adaugire.

Aici NU ma refer la tine direct ci la doi subiecti vanzator/cumparator si o masina/kilul de mere.

 

Lamurit?

 

E uimitor cat de simplu vezi tu lucrurile cand nu suferi prea mult dand banii..

 

..sa mai spun (REAMINTESC) ca mai ales la primele modele de N47 au fost emise cateva, nu doar un PUMA??

Asta o insemna ceva vizavi de distributie, care din nou, e cea mi mica problema dupa tine, daca iti asumi..

 

(Acum inteleg de ce sunt urat aici.. inca un minusar adaugat ;) )

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am citit toata postarea ta, doar inceputul.

 

Ma refer la a fi constient in ce te bagi cand cumperi o masina. Nu poti tu sa schimbi preturile pieselor, pentru ca preturile nu sunt dupa tine. Poti doar sa te informezi inainte.

 

Distributia e o problema atat de banala, si rezolvabila doar pe bani, incat e foarte simplu:

Ai bani, iti iei masina si rezolvi problema. Nu ai bani, nu te obliga nimeni sa o iei. E plina piata de suficiente alternative, inclusiv E90 cu alta motorizare.

 

Nu vad de ce te simti obligat sa o iei, si mai mult decat atat, sa-ti plateasca si vanzatorul distributia daca se poate.

 

La cate probleme pot aparea, daca te pune in cap o distributie, ar trebui sa te reorientezi spre masini cu intretinere mai ieftina.

 

Hai sa iti dau exemple:

- un racitor de EGR + EGR te duce in 3000 lei, numai ca piese. adaugi manopera si o curatare de admisie = 4500 lei

- daca admisia e dusa, costa vreo 3000 lei doar ea

- discuri de frana, OE, pe fata, sunt 1000 lei. da, exista si aftermarket, unde risti sa le ovalizezi, e plin forumul de asta si pana si cei care vand piese stiu de problema asta

- un racord flexibil aprox. 500 lei aftermarket

- un ambreiaj + volanta e 4000 lei

- un DPF, care e bine sa il pui OE, te duce 7000 lei

- adauga revizii, placute, stergatoare, bielete mancate pe paine, problema cu infiltratia apei in usa, diferite probleme cu idrive-ul, etc.

 

Cam asa stau costurile la un banal de E90. Nu inseamna ca astea vor pica, dar se vor intampla la un moment dat. In nici un caz intretinerea nu e ca la un VW sau Audi.

 

D-asta nu renteaza masinile de genul asta, vechi, si d-asta nu vor avea viata lunga pe strazi.

In SUA, E90 si E60, cu motorizari 35i se vand pe 4-5k de dolari. Pentru ca masinile astea, dupa o varsta, sunt o groapa in care arunci bani.

Putini sunt dispusi sa se bage in asa ceva.

 

Doar la noi e mentalitatea ca o scoti la capat cumva. Si stie fiecare cum se intampla asta.

Edited by paul_e88
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am citit toata postarea ta, doar inceputul.

 

Ma refer la a fi constient in ce te bagi cand cumperi o masina. Nu poti tu sa schimbi preturile pieselor, pentru ca preturile nu sunt dupa tine. Poti doar sa te informezi inainte.

 

Distributia e o problema atat de banala, si rezolvabila doar pe bani, incat e foarte simplu:

Ai bani, iti iei masina si rezolvi problema. Nu ai bani, nu te obliga nimeni sa o iei. E plina piata de suficiente alternative, inclusiv E90 cu alta motorizare.

 

Nu vad de ce te simti obligat sa o iei, si mai mult decat atat, sa-ti plateasca si vanzatorul distributia daca se poate.

 

La cate probleme pot aparea, daca te pune in cap o distributie, ar trebui sa te reorientezi spre masini cu intretinere mai ieftina.

 

Hai sa iti dau exemple:

- un racitor de EGR + EGR te duce in 3000 lei, numai ca piese. adaugi manopera si o curatare de admisie = 4500 lei

- daca admisia e dusa, costa vreo 3000 lei doar ea

- discuri de frana, OE, pe fata, sunt 1000 lei. da, exista si aftermarket, unde risti sa le ovalizezi, e plin forumul de asta si pana si cei care vand piese stiu de problema asta

- un racord flexibil aprox. 500 lei aftermarket

- un ambreiaj + volanta e 4000 lei

- un DPF, care e bine sa il pui OE, te duce 7000 lei

- adauga revizii, placute, stergatoare, bielete mancate pe paine, problema cu infiltratia apei in usa, diferite probleme cu idrive-ul, etc.

 

Cam asa stau costurile la un banal de E90. Nu inseamna ca astea vor pica, dar se vor intampla la un moment dat. In nici un caz intretinerea nu e ca la un VW sau Audi.

 

D-asta nu renteaza masinile de genul asta, vechi, si d-asta nu vor avea viata lunga pe strazi.

In SUA, E90 si E60, cu motorizari 35i se vand pe 4-5k de dolari. Pentru ca masinile astea, dupa o varsta, sunt o groapa in care arunci bani.

Putini sunt dispusi sa se bage in asa ceva.

 

Doar la noi e mentalitatea ca o scoti la capat cumva. Si stie fiecare cum se intampla asta.

Mentalitarea, de acu 20 de ani, din targ, este, samsareasca, lasa, ca o iei tu, si o pui la punct dupa aia; plm, decat sa iei vechituri, gunoaie,ia o masina de buget, si de banii ce i-ai cheltui sa o aduci pe linia de plutire, cumpara carti, mergi la teatru, cinema, dentist, pune bani deoparte pt copii sa aiba bani de studii, mergi in vacante...

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Paul88, nu are rost sa mai continuam contrazicerile astea..

E clar ca, ce iti convine tie mie nu.

Tu vorbesti din perspectiva omului dispus sa bage, ca nu are de ales cand intra in.posesia unui vehicol, in masina pana se repara. Si e firesc asa.

Eu virbesc din aceea a celui care isi intretine masina singur, de mai bine de 100k km.

Cine crezi ca cunoaste mai bine ce trebuie schimbat cand se strica; cat de important e ca la o masina ceva anume in timp sa se strice sau nu, si care merita sau nu?

Tu sau eu?

 

Apropo, ce ai mebtionat tu intra la capitolul intretinere uzuala.

Hai sa spun altfel, ca tu tot nu vrei sa pricepi.

Distributia pe lant nu trebuie schimbata. E pe viata motorului. Preventiv se schimba pe la 2-3-400k km, dar poate nici atunci.

De ce? Pentru ca lantul, sau lanturile sunt IN PERMANENTA UNSE DE ULEI. Nu le trebuie absolut nimic! Pentru ca ele se balacesc tot timpul in ulei. Si asta nu am inventat-o eu. E trecuta in carti.

 

Daca o curea rapanoasa cu panza prin ea rezista peste 100k km poti sa realizezi cat trebuie sa reziste in lant prin ulei??

 

Ai inteles sau tot te faci ca nu pricepi?

 

Asa ca abtine-te sa spui ca distributia e o problema banala..

Schimbul ei nu este o problema normala ci anormala.

 

..Nu ma lua cu racitorul EGR, ca acesta se schimba de zeci de ori mai usor!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Are si bimmer dreptate, si paul si eugen. Iti iei BMW decat daca esti cel putin oleaca pasionat de brand si stii la ce te inhami, nu iti iei BMW doar asa ca sa ai si tu BMW.

E90-ul NFL sau FL, isi bate concurenta din toate punctele de vedere, daca e in toate mintile, pusa la punct. Despre cum se conduce nici n-are rost sa vorbesc.

 

Dar totul vine cu un pret....

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Paul88, nu are rost sa mai continuam contrazicerile astea..

E clar ca, ce iti convine tie mie nu.

Tu vorbesti din perspectiva omului dispus sa bage, ca nu are de ales cand intra in.posesia unui vehicol, in masina pana se repara. Si e firesc asa.

Eu virbesc din aceea a celui care isi intretine masina singur, de mai bine de 100k km.

Cine crezi ca cunoaste mai bine ce trebuie schimbat cand se strica; cat de important e ca la o masina ceva anume in timp sa se strice sau nu, si care merita sau nu?

Tu sau eu?

 

Apropo, ce ai mebtionat tu intra la capitolul intretinere uzuala.

Hai sa spun altfel, ca tu tot nu vrei sa pricepi.

Distributia pe lant nu trebuie schimbata. E pe viata motorului. Preventiv se schimba pe la 2-3-400k km, dar poate nici atunci.

De ce? Pentru ca lantul, sau lanturile sunt IN PERMANENTA UNSE DE ULEI. Nu le trebuie absolut nimic! Pentru ca ele se balacesc tot timpul in ulei. Si asta nu am inventat-o eu. E trecuta in carti.

 

Daca o curea rapanoasa cu panza prin ea rezista peste 100k km poti sa realizezi cat trebuie sa reziste in lant prin ulei??

 

Ai inteles sau tot te faci ca nu pricepi?

 

Asa ca abtine-te sa spui ca distributia e o problema banala..

Schimbul ei nu este o problema normala ci anormala.

 

..Nu ma lua cu racitorul EGR, ca acesta se schimba de zeci de ori mai usor!

Nu trebuie sa ma convingi pe mine de nimic si nici nu am ce sa inteleg din ce scrii.

Ce am spus sunt doar constatari ale unor lucruri, nu pareri.

Ca tu le intorci pe 20 de parti e problema ta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am uitat sa adaug in lunga lista de probleme si clasica fulie, care cedeaza undeva pe la 100k km.

Fulia originala cu kitul de schimb (intinzator si curea) e aprox. 2000 lei.

 

Practic, dpmdv, orice E90 te poate ingropa destul de usor, daca nu esti atent ce cumperi sau daca iti pica mai multe deodata.

 

PS: si turbina e o oarecare problema pe N47 (Mitsubishi). Vreo 1500 lei reconditionarea.

Lista asta de costuri ar trebui pusa la inceputul oricarui thread despre "Vreau sa cumpar un E90/F30/E60/F10.. etc."

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.