Jump to content

318d F30 consuma ulei


lookingforanswers

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Detin un F30 318d 04/2015 (N47 cu 100 kw) cu 110.000 km la bord adus din belgia. Avand in vedere ca a fost achizitionat de pe un site de licitatii, si dupa doua rapoarte de VIN cumparate....sunt 95% sigur ca acela este kilometrajul real al acestei masini.

In tara i-am facut schimbul de ulei, am pus 5 litrii (desi 5.2 este capacitatea optima) de 0W30, marca mobil. Peste aproximativ 2.000 km am primit notificarea de oil at minimum level, top up with 1 liter of oil. Joja a confirmat faptul ca uleiul este la minim.

 

Sub capota totul este uscat si nu am observat sa fi scos fum pana acum. Singurul lucru dubios este ca in jurul capacului de alimentare cu ulei, s-a format o zona umeda, semn ca scapa vapori de ulei pe acolo.

 

Suspectez urmatoarele:

-uleiul meu lipsa a fost ars iar dpful a inghitit funinginea.

-sub capacul de alimentare cu ulei se creeaza suprapresiune care forteaza garnitura lui.

-suprapresiunea rezulta din faptul ca unul sau mai multe din pistoane nu etanseaza corect.

 

Ce altceva se poate investiga/face in afara de testul de compresie pentru a descoperi defectul?

Daca se dovedeste ca unul sau mai multe pistone trebuiesc schimbate/refacute, va mai fi bun de ceva motorul acela? va mai apuca inca 100.000 km? sau va fi compromis?

Cat este de probabil ca dpful sa fie atat de afectat inca sa necesite inlocuire?

 

Sunt deschis parerilor/sfaturilor.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Suspectez urmatoarele:

-uleiul meu lipsa a fost ars iar dpful a inghitit funinginea.

-sub capacul de alimentare cu ulei se creeaza suprapresiune care forteaza garnitura lui.

-suprapresiunea rezulta din faptul ca unul sau mai multe din pistoane nu etanseaza corect.

 

Ce altceva se poate investiga/face in afara de testul de compresie pentru a descoperi defectul?

Daca se dovedeste ca unul sau mai multe pistone trebuiesc schimbate/refacute, va mai fi bun de ceva motorul acela? va mai apuca inca 100.000 km? sau va fi compromis?

Cat este de probabil ca dpful sa fie atat de afectat inca sa necesite inlocuire?

 

Sunt deschis parerilor/sfaturilor.

Lasa motorul in pace. Nu are mare lucru defect.. nu e greu de imaginat ce, ceri de la motorul ala de 1.8.

Si "logica" de mai sus, nu se intalneste des..

Cauta sa citesti (si intelege) cat mai multe despre motoare, daca te intereseaza ce se intampla intr-un motor.

 

Pentru satisfactie si comparatie (in viitor) desigur fa un test de compresie si tine minte rezultatele daca vrei sa pastrezi masina.

 

Cel mai util ar fi sa inveti sa ii asculti distributia.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 11
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

 

Detin un F30 318d 04/2015 (N47 cu 100 kw) cu 110.000 km la bord adus din belgia. Avand in vedere ca a fost achizitionat de pe un site de licitatii, si dupa doua rapoarte de VIN cumparate....sunt 95% sigur ca acela este kilometrajul real al acestei masini.

In tara i-am facut schimbul de ulei, am pus 5 litrii (desi 5.2 este capacitatea optima) de 0W30, marca mobil. Peste aproximativ 2.000 km am primit notificarea de oil at minimum level, top up with 1 liter of oil. Joja a confirmat faptul ca uleiul este la minim.

 

Sub capota totul este uscat si nu am observat sa fi scos fum pana acum. Singurul lucru dubios este ca in jurul capacului de alimentare cu ulei, s-a format o zona umeda, semn ca scapa vapori de ulei pe acolo.

 

Suspectez urmatoarele:

-uleiul meu lipsa a fost ars iar dpful a inghitit funinginea.

-sub capacul de alimentare cu ulei se creeaza suprapresiune care forteaza garnitura lui.

-suprapresiunea rezulta din faptul ca unul sau mai multe din pistoane nu etanseaza corect.

 

Ce altceva se poate investiga/face in afara de testul de compresie pentru a descoperi defectul?

Daca se dovedeste ca unul sau mai multe pistone trebuiesc schimbate/refacute, va mai fi bun de ceva motorul acela? va mai apuca inca 100.000 km? sau va fi compromis?

Cat este de probabil ca dpful sa fie atat de afectat inca sa necesite inlocuire?

 

Sunt deschis parerilor/sfaturilor.

 

 

 

Eu as schimba tipul de ulei,intai.Daca masina a fost servisata la bmw in aia 100000, cu siguranta nu au pus ulei mobil in motor.

 

Oricum.pana la demontare pistoane,e cale lunga.Eventual o curatare a chiulasei si admisiei de depuneri,un schimb de simeringuri supape,si verificare turbina,o sa ti spuna si mecanicul,de fapt.

 

 

Noi putem vorbi si trei luni aici,nu rezolvam nimic.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

De unde ai cumparat uleiul Mobil 1?

Avea LL-04 la specificatii?

Nu avea LL-04 mentionat pe ambalaj.

De asemenea, nu cred ca acelas motor nu ar consuma ulei deloc cu 0w30 LL-04 bmw, dar ar consuma intre 450-500 ml per mia de km cu un mobil 1 0w30 non LL-04.

Daca testul de compresie va fi bun, o sa schimb uleiul cu bmw LL-04, dar nu ma astept sa fie mari diferente. Un consum asa mare de ulei este aproape sigur datorat unui defect de motor.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt o gramada de fakeuri pe piata, mai ales in RO.

Nu fa economie la ulei, pentru ca aceste economii se vor inzeci ulterior in reparatii!

 

Eu am avut un F31 2013 N47, l-am vandut la 180k km.

Ulei numai la BMW schimbat.

Zero completari intre schimburi de 30k km.

Distributia originala.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La tipul asta de motor trebuie sa bagi 5w30 cu norma LL04 pt motoare cu dpf. De ce bagi 0w30 fara norma BMW? Baga ce trebuie conform specificatii producator.

Pe de alta parte la N47 poti sa schimbi supapa aerisire carter, este acolo unde spui tu ca s-a umezit cu ulei. Supapa e compusa dintr-o membrana de cauciuc si un arc. Cauciucul se intareste in timp din cauza temp inalte, de aici si "consumul de ulei".

 

N-are rost sa te apuci de test de compresie daca km sunt reali.

 

Bimmer, ai postat total pe langa subiect iar esti cu palinca in nas? Cam de dimineata...

Edited by Mircea-Si
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

 

Detin un F30 318d 04/2015 (N47 cu 100 kw) cu 110.000 km adus din belgia. Avand in vedere ca a fost achizitionat de pe un site de licitatii, si dupa doua rapoarte de VIN cumparate....sunt 95% sigur ca acela este kilometrajul real al acestei masini.

In tara i-am facut schimbul de ulei, am pus 5 litrii (desi 5.2 este capacitatea optima) de 0W30, marca mobil. Peste aproximativ 2.000 km 3 primit notificarea de oil at minimum level, top up with 1 liter of oil. Joja a confirmat faptul ca uleiul este la minim.

 

Este o problema des ĂŽntâlnitĂŁ la F3x și F20.

Consumul de ulei provine din degradarea cilindrilor.

Rezolvarea este trimiterea blocului motor ambielat la o firma care se ocupa cu recondiționarea motoarelor.

Personal recomand firma Recotech, am avut experiente bune cu ei.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Bimmer, ai postat total pe langa subiect iar esti cu palinca in nas? Cam de dimineata...

 

Deloc palinca 'zi; ceva mai tare; nu se da.. ;)

Chiar total nu am fost, dar daca si tu ai pus un minus 'colo, te cred! ;)

 

Daca erai mai atent am incercat doar sa calmez noul membru in ceea ce crede despre motorul lui.. s-au mai repezit vreo doi, dar ce mai conteaza. ;)

 

Ca tu ti-ai amintit ca la bmw se pune standard 5w30 e numai meritul tau.

Ma bucur ca userul primeste sfaturi mai bune.

 

In rest, sa curga minusurile! :drinks:

 

Este o problema des întâlnită la F3x și F20.

Consumul de ulei provine din degradarea cilindrilor.

Rezolvarea este trimiterea blocului motor ambielat la o firma care se ocupa cu recondiționarea motoarelor.

Personal recomand firma Recotech, am avut experiente bune cu ei.

Ce ii face blocului motor?

Ce garantie ofera?

 

(..Rectificarea motorului se numeste mai nou ambielare?)

Candva demult citeam pe undeva ca la bmw blocului motor nu prea ai ce sa ii mai faci.. o data uzat in cilindri; ca vin fara camasi, ca honuirea nu se re-face pentru ca nu se rezolva mare lucru.. datorita duritatii materialului aplicat in fabrica, care o data inlaturat, re-honuirea e pe o suprafata mai putin dura..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Ce zice mase se cheama honuire. Si mai simplu ca initiatorul topicului sa-si dea seama daca e de aruncat motorul sau nu, este sa dea o bujie jos si sa bage o camera video cu led in cap, daca peretii cilindrului este oglinda...LA REVEDERE... inseamna uzura grava.Daca se vad inca urme de honuire, treci mai departe si apuca-te de ce ti-am scris mai sus.

Explicatia e simpla, pe peretii oglinda, adica uzati, nu mai adera segmentii ca sa adune uleiul si uite asa uleiul e ars....In acest caz testul de compresie este irelevant, se stie ca uleiul in camera de ardere creste valoarea masurata a compresiei, pracric ajuta compresia la pornire.

Bimmer nu ti-am dat -

Scriu cu lumina stinsam poate am mai gresit ceva litere.

 

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sunt o gramada de fakeuri pe piata, mai ales in RO.

Nu fa economie la ulei, pentru ca aceste economii se vor inzeci ulterior in reparatii!

 

Eu am avut un F31 2013 N47, l-am vandut la 180k km.

Ulei numai la BMW schimbat.

Zero completari intre schimburi de 30k km.

Distributia originala.

Da, tu nu faci economie dar schimbi uleiul la 30k, nu vreau sa Ăâ˘tiu ce a pĂŁĂâşit persoana care a cumpĂŁrat de la tine maĂâ˘ina...

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Da, tu nu faci economie dar schimbi uleiul la 30k, nu vreau sa Ăâ˘tiu ce a pĂŁĂâşit persoana care a cumpĂŁrat de la tine maĂâ˘ina...

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

 

Nu stiu, zi-le asta la inginerii de la BMW care au stabilit intervalul de 30.000 km pentru schimbul de ulei!

 

Nu are nimic masina. Am mai vorbit din cand in cand cu noul proprietar.

 

De la 108.000 si pana la 180.000 km tot asa am schimbat uleiul si in general tot service-ul la BMW.

Absolut zero probleme!

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, zi-le asta la inginerii de la BMW care au stabilit intervalul de 30.000 km pentru schimbul de ulei!

 

Ca sa ne lamurim.

Ai schimbat la 30k km uleiul sau ai schimbat cand te-a anuntat in bord?

Ai facut in general doar drumuri llungi cu masina?

 

Deci ai schimbat uleiul doar de 3 ori cat ai avut masina in posesie, aproape 80k km?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Vrajeala cu long life oil este pentru flote Ăâ˘i persoane care ĂŽĂâ˘i permit sa ĂŽĂâ˘i schimbe maĂâ˘ina când a ieĂâ˘it din garanĂâşie, ĂŽnsĂŁ din cât am mai citit Ăâ˘i eu principala cauza a ruperii lanĂâşului la n47 este data de intervalul prea lung de schimb al uleiului. Mi 30k mi se pare enorm de mult pentru un schimb de ulei, fie Ăâ˘i mers exclusiv ĂŽn exterior, nu mai zic de carburanĂâşii Ăâ˘i calitatea de la noi, praful de pe Ăâ˘osele Ăâ˘i din oraĂâ˘e etc. Acum fiecare face cum vrea cu maĂâ˘ina lui.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa ne lamurim.

Ai schimbat la 30k km uleiul sau ai schimbat cand te-a anuntat in bord?

Ai facut in general doar drumuri llungi cu masina?

 

Deci ai schimbat uleiul doar de 3 ori cat ai avut masina in posesie, aproape 80k km?

 

Am schimbat numai dupa indicatiile din iDrive. Ala le contine pe ambele, timp si km.

 

Mixt. Eu stau intr-un mic orasel de munte sau intre munti mai bine zis, unde nu se sta bara la bara.

Doar ca merg constant 40-50-60 km/h.

Eu cred ca "mersul asta in oras" este mai putin nociv (pentru masina) decat cel din orasele mari unde mai mult stai pe loc decat mergi din timpul total de "mers".

Mai mult decat atat, eu pentru majoritatea taskurilor prin oras folosesc bicicleta. Sau pentru mers la job, 4 km. Ar fi stupid sa folosesc masina pentru asa ceva :))

 

In fine, masina a fost absolut ok, nu stiu de ce e asa greu de crezut asta?!

Link to comment
Share on other sites

Salut, la fel am luat un F30 318d acum 18 luni cu un consum de 1L/1500 km, acum consuma 1L/1000 km, dupa ce am facut 40000 km el. Trimis la inceput turbina la reconditionat, schimbat capac culbutori, simeringuri supape, zero rezultate. De cateva zile s-a infundat filtrul de particule de la atata funingine. Personal iti recomand ori sa desfaci motorul si sa il faci, ori sa cumperi unul SH cu garanție. Nu umbla mult cu ea așa!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu un update: compresia e buna.

 

Mecanicul mi-a spus ca este posibil ca epuratorul de gaze sa fie infundat sau ca turbina ar putea sa trimita niste ulei in admisie.

 

Inca nu socate fum (nici la pornire, nici in mers) si pare ca accelereaza cum trebuie (pentru 136 de cai) asa ca urmatorul pas este sa ii pun BMW 5w30 LL-04 si o sa tin sub observatie nivelul de ulei pe joja.

 

 

 

Credeti ca merita sa dau jos turbina pentru verificari? sau sa inlocuiesc epuratul de gaze preventiv?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Revin cu inca un update:

 

-a fost schimbat uleiul (BMW LL-04 5w30) si filtrul de ulei; a doua zi am completat astfel incat pe joja sa fie nivelul maxim; in total au intrat cam 5.5 litrii;

-am mers 1700 de km (50% in oras, mers normal) iar acum pe joja nivelul de ulei este cam pe la 60-65% (la 8 min dupa ce a fost oprit motorul); electronic indica cam 75%;

-inca nu scoate fum, deloc;

 

 

Nu stiu care este diferenta de nivel de la minim la maxim pe joja, dar daca presupun ca este de un litru....imi iese un consum de approximativ 200-230 ml la 1000 km. Poate ma corecteaza cineva cu nivelul intre min. si max. de pe joja.

 

Se poate numi normal acest consum de ulei?

Pot sa o las asa?

Ar trebui investigat mai departe? Ce pot sa mai verific?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.