Jump to content

Sfaturi achizitie Seria 3 F30


DragosZZZ

Recommended Posts

VĂŁ salut,

 

Ăntrucât prețurile la F30 au ajuns destul de accesibile, a devenit o masina destul de populara pe piata SH. Cu toate acestea, eu n-am gasit pe forum un post care sa inglobeze diverse sfaturi, tips/tricks, probleme recurente, si la ce sa fii atent cand ai in vedere achiztia uneia. (daca exista si am omis, imi cer scuze!)

 

In aceasta situatie ma aflu si eu. Doresc sa achizitonez un seria 3 F30 (sedan), automat, aș prefera diesel, buget 14500 de euro.

Am cateva nelamuriri pe care as dori sa vi le adresez:

 

1. Ca an de fabricatie, sunt de evitat cele 2012? Au fost probleme aparute la primul lot care s-au remediat la cele 2013+, sau nu se aplicĂŁ?

2. Dpdv mecanic,316D si 318D sunt identice cu 320D si 320eD? Diferenta este doar software ?

3. Nivelul de echipare SPORT vine si cu o suspensie mai rigida comparativ cu Luxury/Modern? (Avand in vedere drumurile noastre

4. Vis-a-vis de sistemele de sonorizare, din cate am inteles sunt 3 linii : Standard, Hi-Fi, si Harman/Kardon. De Harman/Kardon banuiesc ca este un sistem calitativ, dar celelalte 2 cum se descurca? Si cum le pot deosebi? (De ex. cel standard nu are tweetere pe stalpii usilor fata?)

 

VĂŁ mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu am cumparat la inceputul anului un F31, cutie automata, Sport, din 2012 cu 206 000 km la bord. Pana acum am 19000 km facuti inclusiv si cu o vacanta in Turcia (3200 km). Singura problema a fost la partea electronica de la EGR. Inlocuit (inainte de plecarea in Turcia). Acum merge perfect. Simti cei 184 CP. Revizia a fost facuta cu ulei Mobil1 ESP 5W30 si filtre Mahle. Audio .. stardard, nu are tweetere pe stalpii usilor fata. Se aude bine, dar parca la asa o masina doresti si ceva mai suptil. Suspensile sunt reglabile automat inclusiv taria volanului, in functie de cum setezi stilul de mers . Consum ... in oras: 7,5-10,0 % in functie de trafic. Afara 5,0-6,2 % , depinde cat de grea e talpa. La bugetul tau te poti apropia de un 2014-2015 cu dotari mai multe.
Link to comment
Share on other sites

VĂŁ salut,

 

Ăntrucât prețurile la F30 au ajuns destul de accesibile, a devenit o masina destul de populara pe piata SH. Cu toate acestea, eu n-am gasit pe forum un post care sa inglobeze diverse sfaturi, tips/tricks, probleme recurente, si la ce sa fii atent cand ai in vedere achiztia uneia. (daca exista si am omis, imi cer scuze!)

 

In aceasta situatie ma aflu si eu. Doresc sa achizitonez un seria 3 F30 (sedan), automat, aș prefera diesel, buget 14500 de euro.

Am cateva nelamuriri pe care as dori sa vi le adresez:

 

1. Ca an de fabricatie, sunt de evitat cele 2012? Au fost probleme aparute la primul lot care s-au remediat la cele 2013+, sau nu se aplicĂŁ?

2. Dpdv mecanic,316D si 318D sunt identice cu 320D si 320eD? Diferenta este doar software ?

3. Nivelul de echipare SPORT vine si cu o suspensie mai rigida comparativ cu Luxury/Modern? (Avand in vedere drumurile noastre

4. Vis-a-vis de sistemele de sonorizare, din cate am inteles sunt 3 linii : Standard, Hi-Fi, si Harman/Kardon. De Harman/Kardon banuiesc ca este un sistem calitativ, dar celelalte 2 cum se descurca? Si cum le pot deosebi? (De ex. cel standard nu are tweetere pe stalpii usilor fata?)

 

VĂŁ mulțumesc!

Salut. Eu am un F30 din 2013 cutie automata cu pachet M (inclusiv suspendie adaptiva) si sunt foarte multumit de el. Am sistemul audio standard, e destul de ok din punctul meu de vedere.

Link to comment
Share on other sites

VĂŁ salut,

 

Ăntrucât prețurile la F30 au ajuns destul de accesibile, a devenit o masina destul de populara pe piata SH. Cu toate acestea, eu n-am gasit pe forum un post care sa inglobeze diverse sfaturi, tips/tricks, probleme recurente, si la ce sa fii atent cand ai in vedere achiztia uneia. (daca exista si am omis, imi cer scuze!)

 

In aceasta situatie ma aflu si eu. Doresc sa achizitonez un seria 3 F30 (sedan), automat, aș prefera diesel, buget 14500 de euro.

Am cateva nelamuriri pe care as dori sa vi le adresez:

 

1. Ca an de fabricatie, sunt de evitat cele 2012? Au fost probleme aparute la primul lot care s-au remediat la cele 2013+, sau nu se aplicĂŁ?

 

De evitat sunt toate F30 produse inainte de 2015. Orienteaza-te obligatoriu catre F30 LCI cu motorul B47. Motorul are distributia in fata si este tehnologie noua, moderna, acelasi motor fiind pus si pe seriile G (20/30). Motoarele diesel N de pe F30 pre fl sunt de conceptie veche - vin de pe E90, sunt probleme cu distributia, etc. Dar mai pune 1.000 - 1.500 EUR la buget pt LCI.

 

2. Dpdv mecanic,316D si 318D sunt identice cu 320D si 320eD? Diferenta este doar software ?

 

Diferente mecanice exista intre 316/318 si 320. Intre 320D si ED sunt doar diferente de soft.

 

3. Nivelul de echipare SPORT vine si cu o suspensie mai rigida comparativ cu Luxury/Modern? (Avand in vedere drumurile noastre

 

Nu

 

4. Vis-a-vis de sistemele de sonorizare, din cate am inteles sunt 3 linii : Standard, Hi-Fi, si Harman/Kardon. De Harman/Kardon banuiesc ca este un sistem calitativ, dar celelalte 2 cum se descurca? Si cum le pot deosebi? (De ex. cel standard nu are tweetere pe stalpii usilor fata?)

 

Daca iei non facelift te orientezi spre HIFI (se diferentiaza usor dupa tweeters) sau HK. Daca iei LCI poti sa iei si standard intrucat au imbunatatit sunetul (printre multe altele cum ar fi directia, suspensia, etc). F30 LCi e practic alta masina

 

VĂŁ mulțumesc!

 

Iti raspund punctual, mai sus!

 

bafta!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Ca utilizator de e90 4 ani si f30 ~3 ani eu iti recomand urmatoarele:

 

As lua in calcul 320d, 320i 328/330i (pe facelift se numeste 330i, are alt motor). Depinde de ce putere ai acum. In timp vei simti nevoie de mai multa putere. :D In cel mai rau caz 318d, banuiesc ca-l poti ajuta putin cu un soft.

 

Poti lua in calcul si 320d ed. Are 163 cp in loc de 184 dar cuplul este acelasi (380Nm). Dezavantaj e ca oficial poti pune doar jante pe 16, peste 16 vor creste emisiile si esti limitat de RAR la 205 60 16-> unde ai consmul cel mai mic.

De buget nu stiu ce sa zic, un facelift il iei dar km spre 200k, sweet spot e pe la 100-130 k km. (sa-l poti folosi macar in primi 2-3 ani fara cheltuieli). Teoretic pana la 180 km nu ar trebui sa ceara prea multe, in functie de cum a fost ingrjit.

 

Si da, eu m-as uita dupa facelift, citeam ca si suspensia e mai ferma fata de nfl. Ca si dotari mininme: faruri minim xenon, poate chiar led , transmisie automata, senzori fata spate, piele ( nice to have daca te atrage). Navi profesional (navigatia mare, e iar nice tohave, nu o vei folosi asa mult) si sistemul de sunet macar Hi fi, cel standard nu e prea grozav pe f30.

 

Ca si posibile probleme/piese de schimbat:

-racitor egr la toate variantele diesel-poate a fost deja schimbat, era campanie si se schimba gratis

-filtru de particule -> dupa 180-200 k km se mai poate infunda daca masina a fost folosita mult in oras. (doar la variantele diesel)

-placute, discuri -> probabil ca vei avea de schimbat dupa ~150 k km -> discuri recomand originale (cele pe producator se ovalizeaza usor), placute poti folosi mai multe variante

-distributia- e problema arhicunoscuta la motoarele N47 , am auzit de cauzuri si de b47 (motorul de pe facelift)= sub 200k km se schimba doar daca se aude, exista un test cu osciloscop la reprezentata. (eu am 136 k km si nu am probleme), schimbul pleaca de la ~3500 ron.

-tampoane motor/cutie- cele de la motor dupa 150k km nu mai sunt ca noi si vibreaza motorul, eu le-am schimbat la 130k.

-la variantele benzina 320i/328 (nfl) erau probleme cu pompa de ulei, se gripeaza si nu mai are ungere motorul- am auzit de multe motoare schimbate in garantie pe 328i.

-330i (facelift >dupa 06 /2015)-am auzit ca este foarte ok motorul.

 

Cam atat, spor la achizitie. A .. si orice masina ai lua, s-o verifici dupa serie.

 

@gogu258-suspensia e mai joasa cu un 1cm fata de varianta normala pentru a imbunatati aerodinamica rezultand un consum redus, suspensia e mai joasa dar nu la fel de ferma ca cea de pe M pachet de exemplu.

 

 

L.E. -sistemul de sunet dar si toate dotarile il poti vedea daca decodezi seria de sasiu. Doar la HK scrie pe boxe, hi fi parca are o boxa in bord in spatele navigatiei.

Edited by chitsro
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei led, iti recomand pe cele adaptive. Cele standard sunt mai proaste decat xenonul.

 

Halogen nu recomand in niciun caz..

 

pe LCI nu mai exista xenon, pe Non-LCI nu exista led

 

cat despre mai prost decat xenon, eu am LCI cu led non-adaptiv si sunt cat se poate de multumit de ele. E adevarat ca faza scurta, e mai scurta, aparent e o chestie generala la toate masinile mai noi, ca o masura de siguranta pt cei din trafic probabil, dar pt asta exista optiunea de faza lunga autoamta, care isi face treaba foarte bine si clar e un must

Link to comment
Share on other sites

VĂŁ mulțumesc mult pentru rĂŁspunsuri și lĂŁmuriri, bĂŁieți!

 

Sa inteleg ca multe aspecte au fost imbunatatite la modelul LCI-facelift. Despre directia mai precisa am citit, intr-adevar. O sa incerc sa fac un efort, insa cam greu sa ma duc spre 16000, si in orice caz, in bugetul ala nu stiu daca gasesc ceva decent dotat + istoric. Cum preconizati evolutia preturilor in perioada urmatoare? (De crescut stiu ca nu cresc, dar fiind iarna & posibilitate de lockdown, sunt sanse sa scada mai accelerat?)

 

@mariusmsd, cum pod diferentia farurile cu LED intre cele adaptive si cele statice?

Mie mi s-au parut slabe si farurile cu Xenon. Oare erau setate alea prost, sau nu exceleaza prin constructie?

 

Eu am condus cateva F30 non facelift, suspensia mi s-a parut perfecta. Nici barca, e totusi BMW, nici sa simt crĂŁpĂŁturile din asfalt. Ca pasager am fost de cateva ori intr-un F30 cu facelift, mi s-a parut prea rigid.

Mi s-a parut mai confortabil un F30 non-facelift cu jante 18' comparativ cu F30 facelift cu jante 17'. Ambele run-flat. Au intarit mult suspensia la Facelift?

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu iti faci probleme de evolutia preturilor, cumpara ce iti permiti si ceea ce iti place si bucura-te acum nu cine stie cand. Masinile se devalorizeaza oricum si acum si peste 1 an sau peste 5.

Farurile adaptive, se misca dupa cum misti volanul, cel mai simplu iti dai seama pe loc, cand misti stanga-drepta de volan trebuie sa se mute si lumina farurilor.

Suspensia M este o optiune si intr-adevar e putin mai rigida decat cea standard dar face si masina mai stabila la viteze mari. Poate cu ce ai mers tu avea suspensie M.

Link to comment
Share on other sites

Mai conteaza si rulajul masinii atunci cand vorbim despre suspensie...

 

 

 

La faruri este cum a spus MGI mai sus. LED pe cele simple, ADAPTIVE LED pe celelalte. Diferenta e mare, mai ales in combinatie cu Asistentul de faza lunga. Daca iti place sa mergi noaptea....isi justifica pretul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@raduron10, BMW-ul facelift despre care am zis ca avea suspensia mai rigida era Sport line(de aici m-am gandit ca fiind Sport line poate sa vina cu niste arcuri mai rigide). Masina avea 40k km, luata noua din RO. Nu avea suspensia M si nu era ED. In regula, n-am sa astept, eu caut activ, urmaresc tot ce apare la vanzare.

Mie suspensia de pe F30 mi se pare perfecta pentru drumurile noastre.

Am sa caut cu Adaptive LED, halogenul pe o masina din clasa asta iese din discutie, in orice caz.

Suspensia adaptiva cum se prezinta din puncul de vedere al fiabilitĂŁții?

 

De aceste 2 anunturi ce parere aveti ?

 

masina 1

 

masina 2

Link to comment
Share on other sites

-Nu are suspensie mai rigida Sportline, e tot cea standard.

-Da, suspensia standard de pe F30 mi se pare un echilibru bun. Chiar si cu RFT-uri e destul de confortabila si totodata sta bine pe viraje.

-Nu prea multe au LED adaptiv la banii astia, chiar daca vanzatorii zic ca au. Iti poti da seama care e care dupa cum arata farul. Cele LED normale au doar 2 oglinzi - 2 elemente luminoase / far. LED adaptive au 4 oglinzi - 4 elemente luminoase / far. La cele adaptive faza scurta e doar pe partea de sus a farului si pe partea de jos e faza lunga, iar la cele normale sunt la un loc faza scurta si faza lunga. Poti sa vezi aici. De exemplu nici una din cele postate de tine nu are faruri adaptive, ambele sunt simple.

-Nu am citit despre ceva probleme la amortizoarele electrice, dar foarte slabe sanse (aproape nule) sa gasesti in banii astia cu amortizoare electrice deci ai scapat de o grija. Atentie ca si la amortizoarele electrice ca si la farurile adaptive sunt multi vanzatori care mint ca masina are asa ceva, dar ea de fapt nu are.

 

Nu stiu ce sa zic despre alea 2 masini, sigur isi fac treaba foarte bine si nu vreau sa fiu snob dar sa stii ca scaunele alea standard sunt destul de slabute... Nu zic de alte dotari, dar macar niste scaune sa aiba.

Edited by PM ME DOG PICS
Link to comment
Share on other sites

 

De aceste 2 anunturi ce parere aveti ?

 

masina 1

 

masina 2

 

Eu personal nu as alege de la privat.

Sunt sanse mai mari sa aiba ceva probleme comparativ cu una de la Händler (unde ai deja 1 an Gewährleistung).

 

Si 2:

Un Touring in criteriile de mai sus porneste de la 10.xxx Euro.

Merita +5000 € diferenta pentru sedan?

Edited by Risti
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsurile prompte!

 

@PM ME DOG PICS multumesc pentru articol, acum ar trebui sa fie lamurit pentru toata lumea cum se deosebesc cele 2 tipuri de far, e destul de vizibil.

@Risti, intr-adevar, un F31 ar fi o alegere rationala, dar nu imi place mie asa mult design-ul. Strict subiectiv,in cazul seria 3, doar sedanul imi place. Diferenta de pret clar este, sunt mult mai multe pe piata SH, diferenta intre 2 identice nu cred ca este chiar de 5000€.

La privat am vazut preturi ceva mai bune. In plus, garantia pe care ti-o ofera un Autohouse nu cred ca ma avantajeaza, avand in vedere ca masina nu va ramane in Germania, nu ?

Voi ce experiente aveti cu achizitia unei masini din DE/Olanda?

@Tarabostes, categoric cele 2 interioare trimise de tine arata cu mult mai bine, dar ca sa ma incadrez in bugetul de 16000€ cu un Face-Lift, trebuie sa fac niște concesii. La ceva 2013-2014 m-aș apropia de ce ai arĂŁtat tu și clar m-ar ĂŽncânta, dar am prioritizat un model LCI in detrimentul unor dotĂŁri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.