Jump to content

rulare xDrive pe elevator


Thanatos

Recommended Posts

@bimmer90F30 : daca ai ceva de spus concret la obiect, in ajutorul initiatorului topicului, atunci fa-o !

 

daca nu, abtine-te de la comentarii offtopic si nu mai polua inutil forumul cu postari care mai de care mai inflamabile... :smoke:

 

 

PS: poti sa o iei si ca un avertisment, daca tot te-ai facut remarcat :excl:

Link to comment
Share on other sites

motivul pt testul pe elevator este identificarea sursei vibratilor (sau al altor anomalii la trenul de rulare).

 

problema este ca xDrive e sensitiv la lipsa tractiunei si normal nu te lasa. cautam confirmarea ca este suficienta dezactivarea DSC

 

 

un exemplu aici:

 

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Daca te uiti la tips & tricks din video-ul asta:

 

 

La nr. 3 (incepe la 2:54), activarea Roller Mode/Dyno Mode din meniul secret face fix ceea ce ai tu nevoie. Mult succes!

 

Daca nu ai cluster-ul digital, ar trebui sa arate asa:

roller-mode.jpg

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

påi nu te laså så o accelerezi cu dsc-on pt ca nu are sarcina si nu stie sa distrbuie momentul fata/spate... vreau sa o duc la 80-120km/h

 

Nu stiam ca vrei sa te duci asa departe :) Cu proxima ocazie am sa incerc la a mea.

Sincer sa fiu, nu stiu nici cu Start Roller daca te va lasa sa o duci pana la 80-120 km/h. Stiu ca Start Roller este o functie folosita la ultima verificare a masinii inainte sa plece din fabrica, dar chiar si atunci masina este pe dyno cu toate cele 4 rotile, nu suspendata pe elevator.

Oricum, merita sa incerci toate variantele.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

påi nu te laså så o accelerezi cu dsc-on pt ca nu are sarcina si nu stie sa distrbuie momentul fata/spate... vreau sa o duc la 80-120km/h

vezi ca la viteza aia, pe loc, vei avea niste vibratii foarte puternice din cauza suspensiilor suspendate (nu comprimate!), iar riscul de a face o "nefacuta" (adica sa iti cada masina de pe elevator) este foarte mare...

 

asa ca ... :nea:

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suspectezi diferentialul si nu ai umblat la el schimbandu-i uleiul, eu l-as scoate (uleiul), pune altul.. si m-as uita si la starea celui vechi (daca are ceva in el sau e doar innegrit..).

Si asa elimini oarecum potentiala cauza (uleiul nou sigur nu va face diferentialul mai zgomotos decat era/ar fi fost) si previi si o viitoare uzura.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@bimmer ... correct ce zici. am facut deja, schimbat uleiul in diff fata, diff spate.... si transfercase. nimic nu s'a modificat si nici uleiul nu arata foarte nasol si nu am descoperit deloc span.

diferenta cea mai mare a fost la transfercase.. asta din cauza placutlor de ambreaj care polueaza ueliul.

 

planul meu este sa pun stetoscopul pe difful din fata. ala din spate l'am "ascultat" in mers. am descoperit ca F11 are un orificiu exact deasupra diffului spate si am putut sa intru cu stetoscopul pe el in mers. / nu conduceam eu ;)

 

voi incerca in we sa ajung la tovaraul cu elevator si o testez acolo....

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Acum ca am citit ce problema ai, si anume ca ai un "zornait" in masina, respectiv in diferential. Aceeasi problema am avut-o eu acum cativa ani la un e90 330xd. Am fost cu ea pe elevator, tot asa cu accelerat cu ea ridicata, cu stetoscop pus pe grupul spate, si mi s-a spus ca trebuie inlocuiti ceva rulmenti axiali dinauntrul diferentialului, ca aceia zornaie (ce-i drept se auzea in stetoscop, am ascultat si eu). Sau se poate schimba grupul cu totul.

 

Mi s-a parut destul de stupid ca la 130.000 km sa cedeze grupul spate la tractiune integrala (puterea merge si la grupul din fata), in plus erau schimbate si uleiurile in diferentiale + cutie de transfer cand o luasem. Asadar m-am gandit sa cer si a doua parere. Am fost cu masina la un alt service unde i-am explicat omului ca se aude un zornait in mers, fara sa ii zic "diagnosticul" din partea cealalta.

 

Omul a luat masina la o tura, si cand s-a intors a spus ca este de vina rulmentul de la ROATA stanga spate, ca atunci cand mergi mai tare se aude clar din partea stanga. Deci fara nici o problema la diferential, nimic. Am schimbat rulmentul a doua zi la el (avea presa), a costat 200 lei piesa + 100 lei manopera, si zgomotul a disparut complet. Moment in care i-am spus de "diagnosticul" din partea cealalta si ca am auzit si eu zornaitul din diferential prin stetoscop, iar explicatia sa a fost ca se transmite vibratia de la rulment, fiind defect, prin planetara catre diferential, si de aceea se aude si acolo.

 

Poti incerca sa vezi daca nu este de la rulmentii de la roata. Sper sa te ajute informatiile astea, eu am relatat exact cum mi s-a intamplat.

Edited by BogdanTr
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

ca sa se convinga ca sunt rulmentii pe spate trebuie sa o ruleze pe elevator, auzi exact ce si unde huruie bate

 

Si masina mea a fost rulata pe elevator, si pe cuvantul meu de onoare ca nu se auzea doar dintr-o parte, se auzea cumva central, de aceea a fost si pus stetoscopul pe grup. Acum na, eu i-am dat doar o idee omului, la ce ar putea sa se uite in plus...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am fost cu masina la un alt service unde i-am explicat omului ca se aude un zornait in mers, fara sa ii zic "diagnosticul" din partea cealalta.

 

Omul a luat masina la o tura, si cand s-a intors a spus ca este de vina rulmentul de la ROATA stanga spate, ca atunci cand mergi mai tare se aude clar din partea stanga. Deci fara nici o problema la diferential, nimic. Am schimbat rulmentul a doua zi la el (avea presa), a costat 200 lei piesa + 100 lei manopera, si zgomotul a disparut complet. Moment in care i-am spus de "diagnosticul" din partea cealalta si ca am auzit si eu zornaitul din diferential prin stetoscop, iar explicatia sa a fost ca se transmite vibratia de la rulment, fiind defect, prin planetara catre diferential, si de aceea se aude si acolo.

 

Mi-a placut diagnoza a doua!

Se poate sa aiba dreptate.

Eu am avut unul din rulmenti uzati si am schimbat diferential inainte... la peste 350km, dar degeaba, era unu din rulmenti; E90 zgomot din centru spate, nicidecum de pe o parte.., si doar de la o anumita viteza in sus.

 

Presimt ca e rulment si in cazul de fata.

 

Si nici nu a costat mult.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

ca sa completez putin istoria pot sa spun ca am schimbat acum un an planetarele si rulmentii pe spate.. cel stang era destul de uzat. ulterior si pe cei din fata, dar acestia nu aveau urme de uzura excesiva.

 

poate si fie din nou un rulment pe spate, nu zic nu. ce este extrem de evervant este.. ca daca o pun pe elevator(doar sa ma uit la ea), si o cobor merge bine 2-3 saptamani! asa ca de fiecare data cand am schimbat ceva, am fost sigur ca am rezolvat'o..

 

acum face chiar nasol si tre sa o rezolv ca imi sta pe creeri.

 

aici o filmare din spate unde se aude destul de clar huruitul:

 

 

aici camera montata pe bascula stanga. detul de mult vant face mai neclar huruitul, dar parca se vede planetara cum bate.

 

Edited by Thanatos
Link to comment
Share on other sites

cum cumparat bucsele alea mari; greu de schimbat dar ma bag odata. tre sa dau jos puntea.

 

ciudat tacanitul asta.. nu il aud din masina.. nu il aud nici cu stetoscupul pe grup... dar il aud cu el pe toba. nu e dependent de turatia motorului si doar in parte de cea a rotilor. ciudat. m'am gandit ca poate sa fie de la injectorul de addBlue.. dar nu stiu.

Edited by Thanatos
Link to comment
Share on other sites

Imi dau si eu cu parerea: Eu as exclude diferentialul. Mai degraba as zice ca este un zgomot produs de anvelope. Eu le-am schimbat recent si am observat o uzura neuniforma pe una dintre anvelopele din spate. Era "in valuri" cam ca un "pinion cu dintii rari". La unele aveam valuri-valuri pe latimea caii de rulare iar la unele pe lungimea caii de rulare. Nu stiu daca ma fac inteles... Mie din videoclipuri mi se pare ca vibratia componentelor suspensiei este in acelasi ritm cu sunetul si banuiesc ca anvelopele dau acele vibratii. Oricum daca ar fi sa banuiesc un rulment ar fi rulmentul central de la cardan. Este primul care cedeaza si este relativ usor de schimbat (dar in service, ai nevoie de o presa de rulmenti mai speciala).
Link to comment
Share on other sites

revin cu un raspuns la intrebarea initiala.

 

pt rulare pe elevator, cu toate rotile suspendante, se apasa DSC ca. 5 secunde pana apare "DSC-off" in display.

 

@silver.. da.. puteau fi anvelopele de vina.. dar tot ieri am trecut si pe unuele noi de iarna.. si problema tot acolo este.

 

in cazul meu...diferentialul spate e rajnita. deja am comandat unul SH (10.000km). revin cu poze cand in desfac pe cel vechi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

sambata am montat noul diferential si am rezolvat problema. nu a durat decat un AN de nervi in care am cam incercat tot!

 

am inceput cu planetarele spate.... si tot aici am terminat.

 

acum un an am pus planetare noi pt ca constatasem vibratii pe diferential in zona planetarei stangi. de atunci am schibat muuulllltee... rulmenti, cardan(e), flanse .. planetare fata...telescoape...bucsi

 

sambata cand am dat jos diferetnialul am vazut ca planetara, care acum avea 30ooo km era uzata rau.. avand urme de joc in diferential. bine am avut inspiratia sa iau cu mine si cele vechi (ca. 175ooo km).

 

Vreau sa zic ca am alta masina acum!

 

 

istoria e mai lunga si nu e locul aici sa intru in detalii, dar ideea e ca totul a inceput pt ca am fost nevoit sa merg ca 300km cu perna stanga sparta, fapt care a condus la uzura diferentialului.

l'am deschis acum dar nu vad mare lucru, uleiul era curat..il schimbasem de curand. urmeaza sa'i schimb kitul de rulmenti si sa vad daca se observa ceva.

Edited by Thanatos
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

istoria e mai lunga si nu e locul aici sa intru in detalii, dar ideea e ca totul a inceput pt ca am fost nevoit sa merg ca 300km cu perna stanga sparta, fapt care a condus la uzura diferentialului.

l'am deschis acum dar nu vad mare lucru, uleiul era curat..il schimbasem de curand. urmeaza sa'i schimb kitul de rulmenti si sa vad daca se observa ceva.

Istoria avea logica sa o fi amintit cand ai facut topicul ca poate ne gandeam mai devreme ca ar fi putut fi diferentialul.

 

Oricum e bine ca ai revenit cu solutia, concluzia si s-a rezolvat.

 

NU MERGETI CU PERNA/SUSPENSIA RUPTA CA O SA PLATITI MAI MULT.

 

Pai nu?

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.