Jump to content

Sfaturi vizavi de 525d f10 N57 3.0


crtir

Recommended Posts

530d 258 cai cred ca e cel mai fiabil si destul de rafinat. Probleme ar fi distributia si posibil pompa de ulei dupa 200 de mii sau mai mult, pompa de ulei mai rar depinde de noroc...racitorul care se schimba pe campanie...asa mai sunt scurgeri pe la capacul de la tacheti, dar estea nu sunt probleme mari.

Bine, problemele estea le poate avea si 525d de il ai acum.

 

Multumesc din nou pt. informatii ! Poti sa-mi spui te rog mai multe despre ce racitor este vorba ?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca N52B30 ar fi mai indicat decat N52B25, asa arata toate recomandarile intalnite.Si ti-as recomanda ca pt. N52 sa mergi pe caroseria de E90, nu E60, pt. a te bucura si de agilitatea specifica a seriei 3.Asta in ideea in care primeaza sportivitatea si nu confortul.

 

Da, varianta de 3.0 a N52 e mai in regula din ce am citit si eu.

Mie si E60 mi-a placut mult ca sportivitate, nu am simtit dezavantaje fata de E90, din contra, mi s-a parut mai stabil. Din pacate N52 inseamna pre-facelift la E60, iar N55 nu s-a pus decat pe E90.

 

Inclin foarte mult spre un alt N55, an mai nou, putere mai mare si consum marginal mai mic.

 

Oricum, sincer mi se par destul de diferite alegerile tale. Daca ai 535i pe lista, ar fi greu sa ai a doua optiune 530d.

Adica alegerea cred ca vine din utilizarea si scopul masinii mai degraba.

Odata ce stii cum o utilizezi, e mai clar totul.

Edited by paul_e88
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, criteriul de alegere ar fi in primul rand dupa rafinamentul unui L6 benzina. Dar nu pot sa ignor si factorul fiabilitate. Iar daca N57 ar fi mai fiabil decat N55, nu pot ignora acest aspect. Plus ca si N57,chiar daca e diesel, are totusi 6 cilindri.In sarcina mi se pare ca suna destul de ok si N57.Ma deranjeaza putin cum suna din exterior, dar daca e fiabil, as putea sa-l accept asa.

 

 

 

Iar la capitolul dinamica, la drum intins,cel mai probabil E60 se va simti mai asezat,sigur, dar la capitolul franare, manevre din scurt, E90 ar fi superior. Cel mai bine incearca-le pe amandoua si vei decide singur ce-ti place mai mult.

 

Apropo, N55 cum sta la capitolul consum ulei ? E mai setos si el, la fel ca si M54,N52, N54 ?

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Nu mi-as bate capul cu fiabilitatea in cazul tau, oricare poate sa iti faca surprize. Oricum astea sunt printre cele mai putin problematice modele de la BMW.

Chiar deloc fara probleme nu exista. Tu ai N52 care ar trebui sa fie in topul motoarelor fiabile, si totusi, cum ai zis si tu, tot intra bani in el.

 

In plus, legat de ce spuneam de utilizare, degeaba e dieselul mai fiabil, daca e utilizat in oras. In 2 ani il pui foarte usor in cap, cu niste costuri maricele de reparatie.

Daca te iei dupa rafinament si experienta de condus, L6 benzina e raspunsul. Fiabilitatea in cazul N55/N57 tine de exploatare si pana la urma, de noroc, in functie de ce masina prinzi.

 

E-urile le stiu, am mers cu ambele, dar E60-ul, in varianta N54, m-a impresionat cu o stabilitate foarte buna. Oricum, E60-ul e practic cat un F30, diferenta nu stiu daca e atat de mare intre E-uri ca intre F-uri.

 

N55-ul, cel putin in experienta mea, nu a consumat ulei intre schimburi. In afara de vaporii din jurul garniturii filtrului de ulei, semn ca trebuie schimbata, nu a avut nici o problema pana la 80k km.

Link to comment
Share on other sites

Si mai o intrebare: motoarele diesel N57 sunt predispuse depunerilor de calamina ? Care ar fi masurile de preintampinare al acestui fenomen si care ar fi masurile de remediere in caz ca exista aceste depuneri ? Exista niste simptome specifice care sa atraga atentia daca s-a intamplat fenomenul asta ?
Link to comment
Share on other sites

Si mai o intrebare: motoarele diesel N57 sunt predispuse depunerilor de calamina ? Care ar fi masurile de preintampinare al acestui fenomen si care ar fi masurile de remediere in caz ca exista aceste depuneri ? Exista niste simptome specifice care sa atraga atentia daca s-a intamplat fenomenul asta ?

 

La tine se curata galeria, daca mergi mult in oras se infunda mai usor cu calamina. Daca motorul nu merge rotund cand e rece curata prima data galeria cu clapetele.

Link to comment
Share on other sites

La tine se curata galeria, daca mergi mult in oras se infunda mai usor cu calamina. Daca motorul nu merge rotund cand e rece curata prima data galeria cu clapetele.

 

Haaa, deci am scapat deocamdata de beleaua asta.Tocmai ce am schimbat galeria de admisie cu totul.Aparea in devizul celor de la reprezentanta asa ca am cerut schimbarea ei.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, poate era mai usor. Dar mai important decat mai usor si mai ieftin este sa fie mai sigur. Nu e vorba doar de calamina, ci si de acea clapeta din admisie care la anumite motorizari diesel am inteles ca reprezinta un mare risc.Acum nu stiu daca si la N57 ar putea fi o problema. Despre motorizari diesel am citit mai putin pana acum pe forum, interesul meu a fost preponderant pt. motorizarile benzina. Asadar sunt cam novice in cunostinte despre motoarele Bmw diesel. Masina din topic a aparut cumva ca o oportunitate neanticipata, am luat-o si acum va trebui sa ma obisnuiesc si cu motorul diesel.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Toate motoarele cu injectie directa sunt predispuse depunerilor de calamina - nu prea ai ce sa le faci .

 

In special dieseluri si in special la mersul in oras. Orice diesel folosit mult in oras e ca si terminat - EGR, racitor EGR, admisie, DPF.

Pur si simplu nu merita o achizitie diesel in contextul Romaniei si al infrastructurii, doar sa ai o naveta zilnica intre orase sau rulaj foarte mare extraurban.

 

@crtir, admisia daca era in stare buna, probabil putea fi curatata cu ultrasunete. Cat timp nu are joc in clapete, iese ca una noua dupa curatare.

 

Cand se vor forma depuneri, vei simti, dar va fi prea tarziu. Se va simti la EGR/racitor EGR, respectiv functionare defectoasa a lor din cauza depunerilor. Asta inseamna ca se vor bloca, vei avea erori inregistrate ca nu pot fi comandate de calculator (si vei simti in mers asta, ca si cum s-ar ineca motorul) si in momentul ala vei schimba EGR, racitor EGR si vei curata/schimba admisia.

 

Cam asta e viata unui diesel folosit preponderent in oras. Ca sa eviti, iti trebuie drumuri intinse la viteza constanta, (nu accelerari si alergari)

 

Daca nu le ai, e mai simplu, iei benzina. Sau chiar daca le ai. :rolleyes:

Dieselul a ajuns in punctul in care restrictiile il fac sa nu mai fie rentabil, cel putin pe termen lung, daca nu ai autostrazi sa il rulezi.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Sunt depuneri foarte frumoase si la motoarele pe benzina - mai ales la prima generatie cu injectie directa. Si acolo e curatarea mai complicata, nu doar scos galeria si dat cu jetul.

 

In plus, motoarele noi pe benzina au si ele filtre de particule.

 

Deci n-as zice ca e un avantaj major sa ai benzina acum in loc de diesel. Mai ales ca cele euro 6 o sa mai mearga ani buni de-acum inainte.

 

Iar in legatura cu mersul in oras, eu am avut ani buni in care am mers cu masina 95% in oras, fara sa pateasca nimic. Nici n-am stiut in toti anii aia ce inseamna sa se regenereze filtrul de particule, am inceput sa ma documentez mai tarziu. Dar era motorul in mintile lui, si asta cred ca e aspectul cel mai important. In momentul in care ai injectoare care nu mai merg chiar in parametri, turbina care transpira ulei sau vreun senzor care nu mai merge sau alte de-astea, incep si problemele la motor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am mers cativa ani buni prin oras, cu drumuri extraurbane in afara in weekenduri, cu un N47. La fel, nu ma interesa de DPF, regenerari si detalii, aveam incredere in masina ca stie ce face si ca face bine.

Plus ca, din auzite, DPF-urile de BMW sunt printre cele mai rezistente.

 

Cativa ani mai tarziu (nu multi) si cativa bani mai tarziu (multi), EGR + racitor EGR si admisie, toate cu depuneri, rau de tot, si inlocuite. Vorbim de masina cu <120k km.

A fost momentul cand am zis ca dieselul nu e de viitor, cu atat mai putin in oras.

 

In acelasi timp, dintre masinile diesel Euro 5/6 care au problemele astea dupa cativa ani, cate dintre ele vor fi reparate corect? Ma refer la costuri intre 1000-2000e.

 

Pentru ca in orasele noastre, multe masini diesel Euro 5 deja sunt ca unele Euro 3. Multe au DPF OFF, EGR OFF, pentru ca atunci cand ele valoreaza 7-8k euro, cine mai baga 1-2k sa le repare?

Si ajungi sa mergi in spatele lor, sa te ineci si sa injuri dieselul. Soferul care se bucura de costuri mici de combustibil, si care fenteaza ITP-ul cand se loveste de probleme.

 

Dieselul care de altfel are rostul lui, intr-o exploatare corecta si o intretinere corecta. Din pacate in Romania, ambele sunt dificile.

Si devin din ce in ce mai dificile cand un diesel Euro 6 va ajunge la un rulaj/ o varsta ridicata si problemele vor fi din ce in ce mai complexe.

 

As lua oricand o benzina, cu riscurile de rigoare privind depunerile, care oricum sunt mai reduse la generatiile ulterioare. Dieselul e cam un dead-end, dovada starea parcului auto din Romania.

 

Dar cred ca suntem off-topic si ma retrag aici, pana nu devine versus.

Edited by paul_e88
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare ! Revin cu impresii si intrebari noi.

 

Deci ieri am facut un drum de vreo 100km cu 525d-ul.Nu prea am folosit-o des,de doua luni de cand am luat-o.Pot sa spun ca porneste foarte ok la rece, la drum lung a mers cum trebuie. Nu simt nimic in neregula in comportamentul motorului si al masinii in general. Ba mai mult, am fost placut surprins sa observ ca atunci cand motorul este cald, acel tacanit specific de diesel este chiar destul de redus ca tonalitate. In schimb am observant, cum am mai scris si in postarile de mai sus, un huruit constant ceva mai gros pe care eu la e39 M57 nu l-am intalnit.Ca si sunet complementar pe langa tacanitul specific de diesel.Dar deja am gasit multe filmulete pe youtube cu motorul N57 care prezinta exact acest zgomot probabil caracteristic si probabil chiar normal, deci cumva m-am linistit. Din interior, mai ales cand motorul e cald, nici nu imi dau seama ca e vorba de un motor diesel, iar in ture chiar imi place cum suna. Asta e, incep sa ma imprietenesc si cu motorul diesel. Desi cum suna N52-ul la pornire la rece,chiar si acum in sezonul rece, e sublim.De fapt cum nu prea suna.De la vreo 5 m distanta, nici nu prea il auzi la relanti.

Vizavi de posibil recall pt. probleme cu valva EGR si racitorul de EGR, am intrebat saptamana trecuta la reprezentanta, pt. ca am fost sa schimb uleiul, filtrele, lichidul de frana si pus rotile de iarna. Am schimbat si la 3-ar lichidul de frana cu aceasta ocazie.Rapunsul este ca pt. modelul meu nu e cazul. Intrebarea mea ar fi: exista vreun buletin oficial sau ceva anume cu care sa pot justifica din nou cererea mea pt. un potential recall ? In ianuarie ma duc din nou la ei, pt. a termina complet cu capitolul motor(posibil sa fie nevoie si de schimbat role si curea antrenare compresor A/C ), apoi sa continui cu restantele pe la directie si transmisie(bucse, flansa cardan, brate inferioare).Pana la sfarsitul iernii vreau sa inchei cu tot ce e de schimbat conform cu devizul lor, sa fie boboc masina cum s-ar zice.

Si mai o intrebare: am inteles ca valva EGR exista si la motorizarile pe benzina,sunt curios atunci de ce problemele cu aceasta valva sunt de fapt asa comune la motorizarile diesel ? Ce le pune in cap ? Condusul frecvent in oras ?

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu recall-urile la EGR sunt doar pentru anumite serii de piese. Probabil e un caz puma intern, si atunci doar printr-un noroc sa-l gasesti public.

 

EGR-ul la diesel merge altfel decat la benzina. Motorul diesel merge cu amestec sarac, iar gazele recirculate ajung pana la 50% din aer. Motorul cu benzina turbo merge cu amestec bogat, iar gazele recirculate sunt pe la 5-15%. In plus, prin definitie arderea de la benzina produce mai putine reziduuri, iar la diesel mai exista si postinjectia care mai adauga 'mizerie' in evacuare..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Saptamana aceasta s-a mai continuat cu planul de investitii pt. consumabilele ce trebuiesc schimbate.Desi initial credeam ca luna asta pot incepe cu elementele de pe la directie, a trebuit sa mai aman acest plan pt. ca s-au mai constatat ca necesar a fi schimbate tampoanele motor, role si curea accesorii, fulie vibrochen(amortizor vibratii) si lichidul de racire. In noiembrie si decembrie s-au mai schimabr galeria de admisie, ulei, filtre, releu bujii incandescente si lichidul de frana. Sper ca e gata cu motorul acum. Mi se pare chiar ca suna si mai silentios acum , sper ca nu e doar placebo.Chiar sunt deja cam multumit de cum suna motorul la relanti dupa ce s-a incalzit...destul de ok pt. un motor diesel.

In schimb astazi mi s-a confirmat ca nici BMW-urile relativ mai moderne nu sunt ce trebuie in conditii de vreme neprielnica, cu tractiune doar spate.Astazi, cu F10-le, fara sa merg cu viteza nepotrivita in oras, s-a intamplat ca ABS-ul sa intervina la cateva franari, m-am cam speriat ca intru in cel din fata.Masina grea si franare nu foarte eficienta in conditii de carosabil umed si aproape de inghet. Iar la cateva accelerari usoare in viteza a 2-a s-a intamplat sa danseze putin de tot in lateral.Probabil 450Nm cu cutie manuala, tractiune spate si carosabil nesigur in aceste conditii meteo neprielnice nu fac o partida sigura. Imi aduc aminte ca in urma cu cateva ierni, a dat o zapada mare la mine pe straduta si mi s-a dus 325 E90 -ul in lateral ca o sanie; in conditiile in care conduceam precaut. Desi pe asfalt uscat este foarte stabil si dinamic 3-ul. Si cu e46-le-urile cu motoare M54 avute in trecut am mai experimentat senzatii incarcate de emotii in timpul iernii. Dar nu au fost incidente.

Intrebarea mea ar fi: toate BMW-urile cu tractiune spate si putere medie spre mare ar fi nesigure in conditii de vreme rea ? Eu sunt curios cum se comporta de ex. un F10 530D cu si mai mult cuplu, adica 540 NM si fara X-drive in conditii de iarna...daca exista proprietari cu astfel de modele de F10 si chiar si alte modele, fara X-drive, care sa impartaseasca si ei impresii vizavi de condus in conditii rele de vreme, as fi curios sa aflu.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ spui ca intra ABS-ul la frânare și DSC-ul la plecarea de pe loc, as zice mai degrabĂŁ ca era asfaltul alunecos, poate de la substanțele astea minune folosite prin oraș, de zici ca e dat cu sĂŁpun pe jos. Altfel, dacĂŁ vorbim de zĂŁpada, as da vina pe anvelope. Totusi e clar ca un BMW fĂŁrĂŁ x-drive necesita mai multĂŁ atenție și ĂŽndemânare iarna, decât o mașina cu tracțiune.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.