Jump to content

E91 320D din 2010


opinion

Recommended Posts

Salutare

Vin si eu cu prezentarea noii mele masini. De 2 saptamani sunt proprietarul unui E91 din 2010, care in afara dotarilor standard (cred) mai are:

- navigatie cu un update facut in 2017

- plafon panoramic

Cutia e manuala.

 

Masina am luat-o la schimb cu un Mini Cooper S pe care l-am avut. Culoarea originala este un gri albastru, trecut in carte albastru, dar acum este infoliata in 2 culori: galben si negru. Combinatia de culori este trecuta in carte. Pe bord masina are ~286.000km dar in realitate undeva intre 350k si 400k. Conform raportului CarVertical la momentul cand a fost adusa in tara a venit cu spatele cam o data si jumatate in jurul globului :). De la 241784km inregistrati in 11.2015 a "cazut" la 182.241 in 07.2016, deci ~60k + ce o mai fi mers in cele 8 luni dintre citiri.

 

Ce am facut la masina de cand am luat-o:

- revizia imediat dupa ce am luat-o, toate filtrele Mahle (ulei, motorina, aer, polen) si ulei BMW.

- am echilibrat rotile

- am cumparat carcasa de la filtrul de aer (second) pentru ca cea de pe masina e sparta intr-un colt

- am cumparat flexibilul de la esapament, cu asta trebuie sa merg undeva ca am inteles ca se sudeaza

- am comandat franele pentru spate: discuri, placute, senzor, arcuri, bolt si burduf, suruburi fixare discuri. O parte dintre ele le-am luat de pe autodoc24 (spre ca nu incalc vreo regula daca zic asta), discurile erau la jumatate de pret fata de alte magazine asa ca a meritat sa platesc 50 lei transportul. Problema e ca a trecut deja o saptamana si piesele sunt inca in Germania, estimez ca mai trec 1-2 zile pana intru in posesia lor. Am mers pe varianta Bosch, atat la discuri cat si la placute

 

Ce ar mai fi de facut:

- dupa cum se vede si in poza cu clusterul, am o eroare pe rezervorul stergatorului de parbriz, desi rezervorul e plin, tot imi arata in bord ca ar fi gol. Trebuie sa vad unde cum ajung la senzor si sa verific care e cauza.

- trebuie sa verific jantele - cei de la vulcanizare imi spuneau ca 2 jante sunt ovale din punctul lor de vedere

- sa ridic masina si sa verific puntea spate, imi zicea fostul proprietar ceva de o bucsa care ar trebui schimbata, si am vazut ca am ceva zgomot suspect pe stanga spate, probabil cand o sa fac franele

- masina trage stanga, am vazut ca pe partea stanga a fost schimbat bratul de jos...

- pentru confortul meu trebuie sa imi iau un cric si o roata de rezerva slim.

 

Poze:

post-71446-0-24362000-1603882089_thumb.jpg

post-71446-0-94050200-1603882096_thumb.jpg

post-71446-0-95461600-1603882108_thumb.jpg

post-71446-0-93149500-1603882117_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Exilong999999 - distributia a fost facuta de primul proprietar in Romania, care de altfel a avut destul de multa grija de masina. Asta se intampla undeva in urma cu 90k. Momentan n use aude zgomot de lant.

@Mircea-Si - poza nu reflecta realitatea. Oricum si daca ar avea 450k ideea e ca merge si ca din start stiam ca o masina de varsta asta adusa de afara face minim 30k / an. Interesant e ca unii mai cred in povestiel cu doctori, babe, mosi, popi si ce o mai fi. Ca si paranteza in Suedia oamenii se lauda cu masini de peste 300k.

@ADRIAN HD - ambele masini (BMW-ul si Mini-ul) erau pe olx la 6000+.

 

Restul e cancan :)

 

Masina a avut ceva probleme pe sistemul de injectie, rezolvate partial de fostul proprietar ... Inca mai am niste coduri de eroare pe care incecr sa le descifrez si sa le rezolv mai mult sau mai putin singur. La BMW totul e mai aerisit sub capota (comparativ cu mini) asa ca imi este mai usor sa lucru in conditiile in care nu am atelier, ci doar un garaj cu groapa. Pentru asta am afcut rost de Autodata, ISTA si altele, urmeaza sa imi iau un cablu pentru diagnoza si sa ma pun pe treaba, desi nu prea ma trage sfoara acu ca vine frigul.

 

Urmatoarea investitie va in setul de anvelope de vara unde am niste dubii si poate mai primesc informatii de la voi care poate ati facut asta. Masina am primit-o cu seturi de jante, pe 17 cu gume de iarna (asta e sezonul 4, deci iarna viitoare urmeaza gume noi) si pe 18 cu gume care trebuie schimbate inainte de montare. In plus fata de astea eu mai am un set de jante pe 19 in 2 latimi de la un BMW seria 7 modelul de prin 2012 parca. Oare intra astea pe seria 3 fara modificari la aripi?

 

Daca aveti alte sfaturi legate de intretinea masinii sau despre chestii preventive care sunt de facut, le primesc cu placere, pana atunci rup youtube-ul :).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mai are DPF? Sau e dat jos?

 

Nu stiu. Baiatul de la care am luat-o zicea nu a facut nimic la masina (tind sa cred ca nici revizia nu a facut-o in perioda in care a avut masina).

Cand am fost la mecanic si am urcat-o pe cric sa o "evaluez", nu se vedea sa fie umblat la DPF, sau, daca cineva a facut-o a fost meserias, adica a lucrat frumos. O sa imi fac curaj sa dau jos DPF-ul cand voi schimba flexibilul, de fapt am inteles ca flexibilul se sudeaza? asa ca e musai.

Acu la km pe care ii are masina, daca DPF-ul e acolo unde tre sa fie il duc la muzeu. Primul proprietar din Ro a facut destul de multe interventii la masina (distributie, ambreiaj, ceva fulie, telescoape) si am documentele de la respectivele lucrari, dar niciunde nu zice nimic de DPF.

Dupa ce pun la punct masina dpdv functional o sa ma ocup si de DPF daca va da semne (mai am un A6 tot din 2010 si la ala la o saptamana dupa ce le-am luat -pac s-a aprins martorul in bord).

 

Mi-am mai adus aminte ca mai am de rezolvat si deschiderea geamului de la luneta ca nici aia nu merge :)

 

Have fun la mestereala si/sau plimbari.

 

PS: azi am dat jos toate abtibildele de pe geamuri.

Edited by opinion
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu. Baiatul de la care am luat-o zicea nu a facut nimic la masina (tind sa cred ca nici revizia nu a facut-o in perioda in care a avut masina).

Cand am fost la mecanic si am urcat-o pe cric sa o "evaluez", nu se vedea sa fie umblat la DPF, sau, daca cineva a facut-o a fost meserias, adica a lucrat frumos. O sa imi fac curaj sa dau jos DPF-ul cand voi schimba flexibilul, de fapt am inteles ca flexibilul se sudeaza? asa ca e musai.

Acu la km pe care ii are masina, daca DPF-ul e acolo unde tre sa fie il duc la muzeu. Primul proprietar din Ro a facut destul de multe interventii la masina (distributie, ambreiaj, ceva fulie, telescoape) si am documentele de la respectivele lucrari, dar niciunde nu zice nimic de DPF.

Dupa ce pun la punct masina dpdv functional o sa ma ocup si de DPF daca va da semne (mai am un A6 tot din 2010 si la ala la o saptamana dupa ce le-am luat -pac s-a aprins martorul in bord).

 

Mi-am mai adus aminte ca mai am de rezolvat si deschiderea geamului de la luneta ca nici aia nu merge :)

 

Have fun la mestereala si/sau plimbari.

 

PS: azi am dat jos toate abtibildele de pe geamuri.

Chiar am vrut sa zic ca mi se par o tiganie acele abtibilduri..bine, nici culoarea nu e mai breaza dar tine de.gusturi deja.Daca rezolvi cu luneta sa ne anunti, mie mi se deschide doar uneori.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce sa fac cu folia de pe masina :), asa era de Haur, nici pe mine nu ma da pe spate dar pot trai cu ea, si mai mult de atat, peste 1-2 ani daca tin masina, o dau jos si o sa moara vecinii de ciuda ca iar am schimbat masina :).
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Poti verifica foarte simplu daca DPF-ul e activ, vezi teava de aesapament, daca e innegrita e clar ca miezul e gaurit sau nu mai exista. Daca teava e curata in sensul ca se vede tabla ai noroc.

Folia nu e rea da putin a taxi dar merge in combinatie cu plafonul si cu jantele.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

E clar ca dpf nu mai ai, daca mai mirosi si gazele....e clar. Poti sa pui un ista sa vezi eventual daca a fost resetat si daca isi mai face regenerari. Banuiesc ca n-ai erori. Daca isi face regenerari e clar ca n-ai miez sau e gaurit. Sau poate e softul manarit. Nu stiu. Cauta un dpf sh si curata-l sau unul AM nu sunt f scumpe dar nici n-au durata lunga de viata.

 

Sau poti sa mergi cu ea asa pana la itp unde daca nu te descurci nu treci sau mai rau sa prinzi un filtru de la rar si sa te lase fara numere si talon.

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@Mircea-Si, crezi ca dupa +300k km mai e vre-o masina cu esapamentul curat?

 

 

Da, da, daaaaaaa

De aia se schimba DPF la un anumit interval de timp, sa mentina noxele intr-o anumita valoare si absolut logic, esapamentul va fi curat!

 

Daca pentru tine DPF nu prea inseamna mare lucru, iti recomand sa mergi cu bicicleta in spatele masinii tale intr-un ritm foarte ridicat 5 minute. Sa-mi spui dupa aceea daca nu-ti doresti ca masina din fata (adica a ta) sa dispara de pe sosele.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Uite asa am dat-o ca in politica :).

Sa le luam pe rand:

- nu merg cu bicicleta ca sunt comod din fire, si nu, nu o sa ma omoare gazele de la aia care nu mai au dpf, ca sigur ma calca altul inainte si nu stiu daca o sa fiu mai fericit ca avea DPF :)

- intentia mea e sa imi intretin masinile - cu tot ceea ce inseamna asta

- Acum cu RAR, sau alte organe, din ce stiu eu, la noi la diesel se masoara inca doar opacitatea. POate gresesc, dar asta stiu eu. De exemplu am fost in Suedia cu doua din masinile de lucru sa le fac ITP-ul. Un A6 si un E class. La ei, testul de noxe se face in afara statie, langa usa de intrare are o cutie cum sunt cele de gaz la noi si acolo are sonda, o scoate, o baga la esapament si nu, nu omoara masina in turatii ca ai nostrii...

- sunt de acord si cu tine @mgi, dar cate masini din astea sunt? Pasionatii adevarati sunt putini comparativ cu numarul de masini, si din ei nu toti au bani sa intretina masinile ca la carte.

 

In rest nimeni nimic cu nici un sfat legat de ce ar fi bine sa fac la masina? Ma uitam pe youtube :) si am vazut ca in general la diesel unii recomanda curatarea EGR-ului la ceva km si mai rar si curatarea galeriei de admisie. Voi ce parere aveti?

Nu par a fi lucrari greu de executat. A, si am mai vazut ca ar fi bine sa fie schimbat capacul ala de la PCV sau se numeste, membrana aia se intareste in timp... Si ceva furtun dlexibil de plastic care e pe traseul de recirculare ...

 

Acum poate cineva zice ca daca merge las-o si asa, dar parerea mea e ca o mentenanta preventiva nu are ce sa strice (in afara bugetului) :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

De ce sa iti iei minusuri? Fiecare cu parerea lui. Si mai ales cu obiectivele lui :). Pentru mine castigul major fata de Mini e spatiul. Plus ca e cu 2.5 ani mai noua si Euro 5 vs Euro 4 de la Mini. Initial am zis ca o sa fie o etapa intermediara spre un E class la care ma tot gandesc din 2016 si de atunci asta e a 4a masina care o iau si nu e Mercedes :).

Aspectul e discutabil, stii cum e la unii poate le place ca iese din comun (nu neaparat in sens bun :)), iar la altii nu le place (de exemplu tie). In final pentru mine nu conteaza, am trecut de varsta la care era importanta culoarea, dotarile si muzica. Acum e important sa mearga bine, si daca o pun la punct dpdv tehnic va merge bine si infoliata si desfoliata si cu orice culoare :).

Zici ceva de starea tehnica ... sincer ma indoiesc ca este cineva care poate spune din informatiile date mai sus sau din pozele puse care e starea tehnica a masinii ... Am facut revizia, o sa fac lucrari de mentenanta (apropo nimeni nu zice nimic de asta...) o sa imi iau in primavara gume noi de vara si anul viitor in toamna gume noi de iarna. Astea de le am sunt praf (cele de vara) si la al 4-lea sezon cele de iarna. Franele spate asa cum ziceam mai sus sunt pe drum, ieri dimineata inca erau prin Germania ... Cand schimb franele o sa verific si toate bucsele din spate pentru ca acolo 100% ceva nu e in regula. Usor, usor :) - vorba unui mare clasic in viata - remediez tot ce este de facut la ea.

Sunt convins ca masina ta e intr-o stare mult mai buna dar sigur a fost mai scumpa sau ai reparat ce era de facut, nu?

 

Apropo, stii cineva sa imi zica 100% daca flexibul se sudeaza sau se prinde cu cleme?

Mersi

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

100% masina aia nu mai are DPF, sau e data gaura prin el. Daca zici ca masina a avut/are si probleme la injectie, atunci e si mai clara treaba.

Am un amic care a dat un e60 pe la 350k km (daca nu mai bine) care, culmea, inca avea dpf-ul original, iar toba era complet curata.

 

Racordul flexibil trebuie sudat, 100%! Se da DPF-ul jos, sau carcasa lui ce mai ai acolo, se taie cel vechi apoi se sudeaza cel nou. Stiu ca l-am schimbat si eu.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

:) decizia a fost pur financiara, in sensul in care Mini are o nisa de piata mult redusa fata de BMW. Asa ca schimbul a fost oarecum avantajos, deoarece nu a mai trebuit sa pun diferenta si mai bine investesc in masina si o fac asa cum vreau eu (incepand cu partea mecanica). Plus ca touringul e infinit mai practic :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.