Jump to content

IX3


Bala

Recommended Posts

Mi-am configurat un ix3. Nu ai multe optiuni si nu am ales "full" si dinastea.

 

Am ajuns la 70k eur pret cu TVA. Baietii sunt din alt film.

 

Deci 70k eur pentru masina cu performante mediocre pentru o masina electrica?

 

- rear drive - un singur motor?! Multe masini la banii astia au doua motoare. Nu tractiunea e marele avantaj ci range-ul pt ca un motor acceleaza, celalat mentine

- 286 cp - pai normal la un singur motor...

- jantele standard vin pe 19. Mno, pe 20 costa in plus 1800eur :wacko:

- dintre optiunile standard: plasa portbagaj, lumina ambietala, presine roti (parca e obligatoriu oricum)

 

Nu m-am prins cu navigatia. Are, nu are? E optionala?

 

Groaznic. Un X3 la pret de 70k eur. Nu cred ca vor vinde prea multe...

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce te miri. Un X3 30i configurat cu niste optiuni (fara trapa, individual si alte d-astea) ajunge la 66k. Deci e tot pe acolo.

 

Ca ix3 e subtire pe partea de motorizare comparativ cu alte masini electrice din zona asta de pret, e adevarat. Dar nici nu cred ca intentioneaza sa vanda multe. i3-uri au vandut 200k in total de cand exista masina, spre deosebire de milioane din celelalte modele. Profitul gros e la motoarele cu combustie deocamdata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe parte de x3 le-am cam testat pe toate (2.0i, 3.0i, m40i, x3m) si nu poti sa compari un x3 3.0i (2.0 turbo, 252cp) cu un ix3. Poate cu un x3m40i... Pana la urma brandul cere si el pretul lui.. La fel si noutatea.

 

Cu ix3 n-am mers. Dar din specificatii nu e cine stie ce racheta. Are 30cp in plus fata de 30i si e cu 400kg mai greu. Da, stiu, electric, cuplu, alea. Ar fi interesant de vazut reprizele, nu 0-100.

 

Iar cu noutatea, eu n-as lua nicio masina nou-aparuta, de la niciun fabricant, daramite sa platesc un 'premium' pentru asta. Mai ales una cu tehnologii noi. Sa apara face-lift-ul, sa mai repare din bube, si dupa aia..

Link to comment
Share on other sites

Unde? Cat? Care? La Tesla ma refer

 

Se cumpara de la astia. Sunt agreati de Tesla.

 

https://www.teslounge.ro/

 

 

Cu ix3 n-am mers. Dar din specificatii nu e cine stie ce racheta. Are 30cp in plus fata de 30i si e cu 400kg mai greu. Da, stiu, electric, cuplu, alea. Ar fi interesant de vazut reprizele, nu 0-100.

 

Iar cu noutatea, eu n-as lua nicio masina nou-aparuta, de la niciun fabricant, daramite sa platesc un 'premium' pentru asta. Mai ales una cu tehnologii noi. Sa apara face-lift-ul, sa mai repare din bube, si dupa aia..

 

Pai nu e nimic nou. E un motor mai puternic si bateriile cu o densitate mai mare. Deci experienta de pe I3 e suficienta.

 

In rest e 90% un X3 banal. Care costa 70k eur :pinch:

 

Nu e Polestar 2 care e ceva nou si rechemat deja a doua sau a 3-a oara in mai putin de un an.

 

Asa e, nici eu n-as lua un model care nu are cel putin 2 ani de cand se fabrica. Electricele stau foarte bine la toate reprizele pana in 100kmh. Caii putere ai unei electrice sunt mult mai bine hraniti...Cu o termica te chinui rau sa scoti aceleasi performante.

 

Nu ai cutie, cardan si practic nu pierzi (aproape) nimic din putere prin transmisie.

 

Legat de IX3, daca faceau un seria 6 Grancoupe, un X6/X7 electric, la 100k parca avea sens. Aveai o masina frumoasa, la bani multi dar confort si cu multe chestii pe ea.

 

Dar un X3 la 70k, fara 4wd (aka doua motoare) mi se pare o aberatie maxima. Lipseste seria 2 electric la 60k eur. Masina mai plictisitoare ca seria 2 mai rar.

Link to comment
Share on other sites

 

Pai nu e nimic nou. E un motor mai puternic si bateriile cu o densitate mai mare. Deci experienta de pe I3 e suficienta.

 

In rest e 90% un X3 banal. Care costa 70k eur :pinch:

 

Nu e Polestar 2 care e ceva nou si rechemat deja a doua sau a 3-a oara in mai putin de un an.

 

Asa ar fi normal, si totusi ..

 

https://europe.autonews.com/automakers/bmw-plug-hybrids-recalled-due-fire-risk-samsung-battery

Link to comment
Share on other sites

Un review complet, inclusiv rulare pe autostrada. Din ce vad eu, masina e o foarte bine pusa la punct, iar tipul e extaziat de ea. Opinia reviewer-ului este ca singura limitare ar fi o infrastructura adecvata, care sa asigure incarcarea rapida, modelul avand baterie destul de mare si consum asisderea.

 

Link to comment
Share on other sites

*includes paid promotion. Thomas face review-uri bune insa nu sunt 100% obiective. Trebuie sa prezinte masinile intr-o nota pozitiva indiferent de model pentru a-si mentine businessul si relatia cu dealerii care ii furnizeaza materialul pentru reviewuri. Insa cum s-a mai spus, o masina banala, cu performante mediocre, top speed limitat la 180 km/h si cu un range mediocru, dar la un pret nejustificat de mare. Pentru mine, un X3M40i ar fi mai interesant la banii aia daca as cauta un X3.
Link to comment
Share on other sites

Da, review-urile de la ceilalti sunt mai retinute. Lumea zice ca e ok, ca e nu exceleaza prin nimic dar e o masina buna per total. Singurele chestii pe care le mentioneaza in special review-urile sunt partea cu regenerarea adaptiva si faptul ca e mai eficient decat concurenta la consum. Ceea ce e foarte ok, dar parca de la un bmw te astepti la mai mult..

 

Sunt curios si cum o sa arate reducerile de pret de peste 1-2 ani. Avand in vedere ca e facut in China, costul de productie e probabil mic (fara sa consideram R&D) si ar avea loc de unde sa scada. Oricum, in 2 ani o sa fie cu totul altul peisajul, ca o sa fie pe strazi mult mai multe modele electrice ca acum.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Pai asta nu e Ix3. Asta e ceva, altceva. Vesnicele concepte BMW.

 

E clar ca baietii sunt in urma sau cum ar veni sunt pe nicaeri cand vine vorba de masini electrice.

 

Ei se vad competitori cu EQC sau E-tron cu o masina CARE URMEAZA cand aia sunt pe piata de cativa ani. Nu poate fi ceva mai gretos

 

O sa aflam pe la inceputul anului probabil :) Estimez ca pretul o sa depinda nu neaparat de cost, ci de piata din momentul respectiv.

 

Piata pt asa ceva exista de cativa ani. La orice suv mic/mediu ai de unde alege.

 

Jos ai kona care la cum arata modelul 2021 va rupe tot. Pacat ca nu cresc bateria si va fi tot cea de 64kWh. Cu range mai mare de aprox 450km. Mai apare skoda eniaq, ai E-niro, ai ceva Peugeot.

 

Sus ai EQC, ai E-tron. Mai apare ceva mai mic noul E-tron Q3 sau aasa ceva. Ai Jaguarul ceva mai slab de 400cp cu un singur motor :heart: Model Y.

 

Astia cu concepte SF si flagshipuri expirate :pinch:

 

Ah si da: New BMW i4: Tesla Model 3 rival to produce 523bhp

 

Aha :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Devin baietii de la BMW din ce in ce mai penibili. Pe langa lipsa modelelor electrice, marketingul lucreaza la greu si ne inunda cu vesti din viitor.

 

Bun, incearca sa acopere gaura dar sa o faca intr-un mod corect.

 

Pe site-ul BMW.ro la IX3:

 

https://www.bmw.ro/ro/all-models/seria-x/iX3/2020/bmw-ix3-date-tehnice.html

 

Capacitate baterie litiu-ion, în kWh 80

Durata de încărcare rapidă, de ex. la staţiile DC de încărcare rapidă: DC; 125 A; 50 kW (80%)

34 de minute

Durata de încărcare a bateriei de înaltă tensiune, în ore, la 16 A (80%)

7 ore şi 30 de minute

 

Vai de capul lor:

 

prima, la statia de 50kW, inr-o ora poti incarca ... 50kWh. Dupa spusele lor, poti incarca 64kWh (80% din 80kWh) in 34 de minute la o statie de 50kW. Fizic nu se poate. Cu un IX3 sigur incarcarea la 50kW este peste o ora si rezulta din fizica de clasa a noua...

A doua aberatie, cea cu 16A. Singurul mod de incarcare unde se discuta de standard 10A/16A este la priza de 220V. La 16A ai aprox 3.3kW deci o incarci toata cam in 20+ ore. Desi cand incarci la priza dispare conceptul de 80% pentru ca limitarea puterii de incarcare la sub 3.3kW ma astept sa fie dupa 98% SOC.

 

:wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am cerut test drive cu IX3. Nu se poate. Nu avem masina... Va sunam noi sa o vedeti.

 

Apoi am cerut oferta. Nici pana acum pe oferta nu au schimbat consumul. Pe oferta la IX3 scrie consum de "- l/100km"

 

Interes zero pt electrice din partea BMW.

 

Ma duc sa Skoda. Sunt cuios de ENIAQ 80kWh.

Link to comment
Share on other sites

O sa radeti, dar probleme cu electricele sunt si in alte tari, oarecum e explicabil, sunt tehnologii noi, iar personalul de service nu e atat de instruit/competent.

Din anturajul meu:

 

-kia niro, probleme la incarcare, se reseta tableta, masina imobilizata in service, ulterior a luat foc in timp ce era la service; kia a facut n gest si i-a oferit o masina similara, so far so good

-utilizatoare de i3, de doi ani, luata cu premium selection, zero probleme, ff multumita

-tesla......no way, bara lovita/portbagaj/stopuri, stat 2 luni liĂŽta cu scotch pana s-a reparat, daca te uiti acum la culoare, lufturi, aliniere plangi (tesla lucreaza cu contractori, cred ca low cost)-proprietarul e hotarat sa nu mai cumpere ever de la ei(te rogi sa iti repare masina)

-renault zoe, ca la renault, nu ai mari asteptari, masini mai simple, dar utilizatorul e multumit, zero probleme

-am cumparat recent o masina din grupul vag,cat am ales/negociat m-am holbat destul de mult la id3, id4, eniaq, vanzatorul m-a sfatuit sa mai astept ceva ani, personalul din service habar nu are sa intervina, gen masini conectate, interventii prin PC la distanta, era destul de pesimist

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La iX3 am primit oferta de 69.200 eur. Din care scazi 10k eur tichetul deci 59.200eur. Dar e X3 care nu mi-a placut niciodata. Niciun model.

 

In plus, e X3... Cu canalul ridicat jos la locul din mijloc iar sub capota din fata e GOL. Doar un capac pus aiurea. Iarasi un BMW neterminat cum e si I3.

 

Am fost si am vazut Eniaq.

 

Deci da. Bai frate, masina, spatiu, portbagaj. M-am dat jos din I3 si parca m-am urcat in tat-su. Alt nivel clar.

 

Nu mi-a placut tableta aia din mijloc. Nici cum arata nici cum se misca dar in rest superba.

 

Cu ce ma intereseaza pe mine, iese Eniaq 80 undeva pe 58k eur din care scad 10k deci 48k EUR. I3 a fost 46k eur :rolleyes:

 

Si la Skoda e mizerie dinaia ieftina cu comenzi electrice la scaun doar la soer de parta pasagerul nu merita. In rest, e OK.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.