Jump to content

Eroare in CIV - dimensiuni anvelope


Sorin2205

Recommended Posts

Salutare,

 

Am o intrebare legata de dimensiunea anvelopelor trecuta in CIV.

Am un BMw 328i achizitionat recent la care nu am certificat de omologare CE.

In momentul inmatricularii ( fostul propietar a facut-o ) cei de la RAR au trecut in cartea masinii doar dimensiunea 225/50/R17.

Eu am observat asta acum cand am vrut sa cumpar anvelope de iarna.

Problema este ca masina a venit standard cu dimensiunea 225/45/R18, dimensiune ce se regaseste pe stalpul masinii ( fiind si singura dimensiune trecuta pe stalp, de altfel ) si lucru pe care l-am vazut si cand am verificat VIN-ul pe bimmer work ( masina a venit cu style 416 pe 18” din fabrica). Am atasat poza cu dimensiunile de pe stalp.

 

 

Acum cei de la RAR imi cer certificatul de omologare CE pentru a modifica dimensiunea in CIV. ( asta dupa ce m-am certat cu ei pentru ca mi s-a spus initial ca trebuie sa faca teste care costa peste 5000 ron )

Avand in vedere ca masina e adusa din SUA, credeti ca exista posibilitatea ca acel certificat sa aiba doar R17, cum au trecut cei de la RAR?

Intreb in idea ca masina a fost comercializata pt SUA si pe UE sa fie acceptate doar cele de 17”?

 

Daca a mai trecut cineva prin asta, va rog sa ma ajutati cu un sfat/recomandare.

Am vazut ca e 280 euro generarea unui astfel de certificat si as prefera sa nu platesc atat si sa aflu ca nu pot folosi jantele din fabrica.

 

Multumesc mult!

post-100252-0-58056700-1604358990_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Cred ca iti faci prea multe probleme.Daca masina nu e modificata vizual sau fonic intr-un mod care sa atraga atentia politiei, nu intereseaza pe nimeni ca tu ai 18" in loc de 17".

Singura verificare (teoretica) ar fi la ITP, dar in ultimii 15 ani n-am vazut vreun singur inspector ITP care sa verifice dimensiunile anvelopelor de pe masina (atat timp cat se incadreaza in dimensiuni normal si nu sar cu ceva in ochi).Chiar si daca ar face-o, poti contra cu dimensiunile inscrise pe stalp, o bagi pe aia cu RAR-ul caruia i-a fost lene sa le treaca pe toate in carte etc.

Altfel, cred ca te afli intr-un cerc vicios si nu poti scapa fara plata certificarii. Mai poti incerca sa contactezi o alta reprezentanta RAR (dintr-un judet cu oameni mai open-minded) si ceri o a doua opinie.

 

PS: Desi e funny, ei iti cer omologarea CE *dupa* ce masina a fost inmatriculata :). Teoretic (si practic) ei au inmatriculat un vehicul fara omologare CE ? Ca doar n-are omologare doar pe tabla iar pe gume nu. Sau au omologat jumi-juma, tabla de US si rotile de EU ? rofl.png

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.