Jump to content

Actuator turbo e90 m47


Recommended Posts

Buna seara. Ma confrunt cu o problema care ma enerveaza la culmea. Am un bmw e90 320d din 2005. Problemele au inceput acum vreo 3 luni mai exact daca mergeam la drum mai lung(50km+) dintr-o data masina pierdea puterea mai exact la 2500 rpm normal trebuia sa intre turbo insa nu mai intra nimic, daca ii dadeam pana pe la 3500 atunci se simtea cat de cat turbina. Am fost la mecanic si s-a uitat pe tester si dadea eroarea 44cc turbo air charger pressure ceva de genu. Mecanicul fiind si electrician a incercat sa desfaca actuatorul sa vada daca il pote repara insa fara succes. In fine am cumparat de la dezmembrari un actuator. L-am schimbat si mergea masina normal vreo 2 luni iar acum de vreo 2 saptamani problema a reaparut. Nu stiu ce sa cred chiar am avut ghinion cu actuatorul second sau e ceva cu masina care imi strica actuatoarele :)), sincer mi-e frica sa cumpar iar alt actuator si peste 2 luni iar apare problema. A mai avut cineva probleme de genu? Daca are cineva vreo rezolvare sau sfat i-as multumii.
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 luna am reconditionat tot motorul. Am investit peste 7000 lei in motor, reconditionat chiulasa,bloc motor segmentat pistoane si toate garniturile schimbate, a fost curatat tot motorul,nu are ce mizerie sa fie si nici furtun nu poate sa fie pentru ca a mai fost verificat motorul si ulterior de mecanic si totul este la locul lui. Am uitat sa precizez ca daca las motorul 1 ora aprox sa se raceasca isi revine si trage iar normal. Edited by Mercurye
Link to comment
Share on other sites

Mecanicul fiind si electrician a incercat sa desfaca actuatorul sa vada daca il pote repara insa fara succes. In fine am cumparat de la dezmembrari un actuator. L-am schimbat si mergea masina normal vreo 2 luni iar acum de vreo 2 saptamani problema a reaparut. Nu stiu ce sa cred chiar am avut ghinion cu actuatorul second sau e ceva cu masina care imi strica actuatoarele :)), sincer mi-e frica sa cumpar iar alt actuator si peste 2 luni iar apare problema. A mai avut cineva probleme de genu? Daca are cineva vreo rezolvare sau sfat i-as multumii.

Electricianul tau mecanic e atat de habarnist incat sa nu stie ca o data scos actuatorul de pe turbina acesta trebuie reglat CU TOT CU TURBINA PE BANC??? :frantics:

 

Nu poti pur si simplu sa umbli la actuator fara ca acesta sa fie imperechiat doar intr-o anume pozitie prin care se pot comanda vanele turbinei.

 

(Wolfenstein, aveam pretentii de la tine, esti membru aici de ceva vreme..)

 

Unii pe risca sa piarda garantia la turbina daca incearca sa monteze actuatorul (separandu-l de turbina, ca sa intre mai usor..) ca nu poate pune turbina la locul ei intr-o bucata..., iar altii schimba actuatoare ca, ciorapii!!

:hyper:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Electricianul tau mecanic e atat de habarnist incat sa nu stie ca o data scos actuatorul de pe turbina acesta trebuie reglat CU TOT CU TURBINA PE BANC??? :frantics:

 

Nu poti pur si simplu sa umbli la actuator fara ca acesta sa fie imperechiat doar intr-o anume pozitie prin care se pot comanda vanele turbinei.

 

(Wolfenstein, aveam pretentii de la tine, esti membru aici de ceva vreme..)

 

Unii pe risca sa piarda garantia la turbina daca incearca sa monteze actuatorul (separandu-l de turbina, ca sa intre mai usor..) ca nu poate pune turbina la locul ei intr-o bucata..., iar altii schimba actuatoare ca, ciorapii!!

:hyper:

Si atunci primul actuator ce avea? Ca am umblat cu el 10 luni fara probleme pana sa faca faza asta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa cum zice @bimmer, actuatorul trebuie imperecheat cu turbina. Sa-i spui pe ce masina l-ai pus si pe urma sincronizat cu calculatorul masinii. Trebuie sa vezi sa nu ai probleme si la partea variabila a turbinei. Adi Duma din Timisoara poate sa-ti dea un sfat bun si sa rezolve problema. Am inteles ca sunt si in Bucuresti buni profesionisti in partea de turbo. Cauta sa apelezi la mecanici dedicati. Edited by Marian mar
Link to comment
Share on other sites

am avut problema asta la N47 biturbo; nu stiu daca si M47 are turbina actionata pe vacuum, mi-am dat cu parerea rolleyes.gif

Ok.

Are turbina la M47 actionata electric.

 

OP, la cat zici ca s-a umblat la motor, probabil ca s-a dat si turbina jos.. ai stat tot timpul langa masina? Noi, eu, nu pot sa iti explic tie ce s-a putut schimba la masina ta in 9 luni. Nu esti multumit? S-a umblat la turbina NEAVIZAT?

Solutia e mai jos/sus.

 

Stii, eu zic sa o iei dintr-un loc.

Si acela este reglarea turbinei pe banc. Iar o data reglata de cineva cu experienta si echipament, uita ca turbina aceea are avea ceva... /pana incepe sa suiere sau ti sa ti se para/crezi ca din cauza ei motorul consuma ulei.

E atat de simplu.

 

Hai sa spun altfel. In momentul de fata turbina ta fata de motor/ECU/DDE e ca un cal salbatic ne-domesticit.

"Domesticirea" se face pe banc.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de explicatie. Mai am o intrebare, stiu ca depinde de firma dar daca a mai facut cineva o reglare de genu imi poate spune aprox cat ma costa? Multumesc

 

Intre 200 si 300 de lei ,daca demontezi tu . Daca o demonteaza ei ,se dubleaza .

Eu stiam ca doar actuatoarele mitsubishi se regleaza ,Hella se autocalibreaza .

E posibil sa gresesc !

 

LE: primesti eroare la turbina si de la EGR defect sau convertor presiune defect!

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la un centru unde se reconditioneaza turbine si am povestit problema mea cap-coada si mi-au zis ca daca a mers 2 luni nu are cum sa fie din cauza calibrarii,daca nu era calibrat atunci nu mergea nici la inceput. Insa mi-a zis ca daca am dpf anulat din soft se poate sa fie si de la soft, e posibil asa ceva? M-a intrebat si la ce rpm intra turbina de obicei si i-am zis ca la 2500 si cica e prea mult ar trebui sa intre pe la 1800.Daca mai are cineva m47 163cp imi poate spune lui la ce rpm ii intra turbina? Multumesc Edited by Mercurye
Link to comment
Share on other sites

Daca mai are cineva m47 163cp imi poate spune lui la ce rpm ii intra turbina? Multumesc

Chiar 1700rpm se poate.

Am M47.

Interesant e ca nu crezi ca electricianul tau nu ti-a pus/strans tija actuatorului in acelasi loc..

 

Consum degeaba "cerneala" explicand logic!

 

Turbina "intra" din momentul cand ai pornit motorul . In functie de turatie si alti parametrii ,e comandata geometria care ,in funtie de pozitia in care o muta actuatorul ,o sa iti dea mai multa sau mai putina "putere".

Godini, turbina e la ralanti pana la 1700. De acolo in sus ea ajuta propulsia! Adica ce vrea OP sa simta.

 

De acolo se deschide; restul e can-can ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Geometria directioneaza gazele spre esapament sau spre paletii turbinei ,mai mult sau mai putin,comandata fiind de actuator ,in functie de cerinta de aer necesar unei anumite puteri ,la un moment dat .

Daca scoti conducta de aer care intra in turbina si pornesti motorul,o sa vezi ca axul turbine se invarte ,deci turbina introduce in acel moment cantitatea de aer necesara arderii .

Ca se invarte cu o turatie mai mica ,asta e normal ,atat aer cere arderea in acel moment .

Cu cat accelerezi ,actuatorul actioneaza geometria variabila astfel incat sa dirijeze gazele spre paletii turbinei ,turatia miezului turbinei creste ,cantitatea de aer introdus in ardere creste ,puterea dezvoltata creste .

 

Turbina functioneaza in permanenta !

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Filtru de aer e deasupra turbinei.

Asa ca trebuie dat oricum jos ca sa ajungi la 1 sau doua suruburi care nici in cel mai urat vis nu crezi ca se ajunge la capul lor desfacand filtrul de aer.

 

Oricum, tu ai facut un mare deal..

Eu am dat 700 cu schimbul filtrului de aer cu tot. Toată manopera lor.

 

Mai radem glumim, ce sa facem. ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.