Jump to content

Valva oprire aer


Recommended Posts

Am cautat un topic despre asa ceva si nu am gasit. Ma adresez celor cu motorizari diesel si cutii automate. Are cineva montata, ca o improvizatie sau fabricata, o astfel de valva ? Ar fi deosebit de utila in cazul in care, stiti deja, motorul o ia pe ulei in cazul turbinei defecte. Am gasit pe net un producator american pe nume Amot, care fabrica asa ceva pt anumite motoare diesel, puse nu doar pe autoturisme. Este un sistem simplu, care candva, dar si in prezent, se regasea pe baza aceluiasi principiu, pe camioanele romanesti. El apare si pe Octavia motorizare 1.9 TDI. Probabil si pe alte masini. Eram curios daca cei mai ingeniosi si intreprinzatori dintre voi au incercat o astfel de improvizatie ? Pun mai jos doua poze cu astfel de valve de blocare a aerului catre admisie. In primul caz, este cu actionare directa, ridicand capota, iar in al doilea, cu actionare prin cablu, din cabina. Ar fi posibil sa facem o astfel de valva pe vreun furtun la masinile cu cutii automate ?

post-100370-0-13854900-1605559109_thumb.jpg

post-100370-0-55578200-1605559126_thumb.png

Edited by Old Guy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asta pare a "inventie" care limiteaza o defectiune asteptata a masinii :wacko:

 

Nu e mai bine ca o turbina pe duca sa o reconditionezi/repari? Nu iesi mai ieftin si ai si masina in mintile ei?

 

Cum ai pune niste carpe pe la motor. Ca daca incepe sa curga, sa nu lasi dara de ulei. Asta in loc sa schimbi niste garnituri :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Daca ingrijorarea e asa mare eu as pune un comutator/intrerupator pe sa zicem ceva alimentare.. a pompei de inalte sa zicem, sau pe alimentarea vreunui releu care sa zicem brusc nu mai recunoaste cheia de contact.. si taie alimentarea sa opreasca motorul..

Varianta cu blocarea aerului a motorului tot il va opri asa ca... iata o solutie mai ieftina, daca ingrijorarea e mare.

 

Cum a zis si Bala, daca auzi ca suiera o schimbi in cel mai scurt timp! Cel mai sanatos.

 

 

 

Daca nu ma insel, cred ca numai "manualele" sunt predispuse la a lua pe ulei pentru ca turbinele sunt turate peste limita aceea care le face sa-si blocheze vanele variabile pe maxim. La automate nu prea ajung la accea limita.. pentru ca, cutia schimba inainte de turele alea.. decat poate daca masina este sport..

Mai sus e doar o presupunere, cred corecta..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

La ce e nevoie de valva aia, cand exista throttle valve care e o valva de aer la diesel-uri si se inchide la oprirea motorului din cheie sau buton ? Nu am experimentat decat o data "luatul pe ulei" , dar motorul s-a oprit din buton . Daca nu se opreste poate imi explicati de ce , in conditiile in care aerul e taiat de throttle valve .

 

@ bimmer - o turbina care suiera nu o va lua neaparat pe ulei . De multe ori suiera din cauza uzurii sau "ascutirii" palelor pe partea de compresor . Am avut o astfel de turbina suieratoare pe E60 si merge cu suierat de peste 10 ani.

Edited by seaman
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu se opreste poate imi explicati de ce , in conditiile in care aerul e taiat de throttle valve .

 

@ bimmer - o turbina care suiera nu o va lua neaparat pe ulei . De multe ori suiera din cauza uzurii sau "ascutirii" palelor pe partea de compresor . Am avut o astfel de turbina suieratoare pe E60 si merge cu suierat de peste 10 ani.

Aproape din acelasi motiv din care se opreste daca o bagi in viteza dupa ce ai oprit imediat ...si s-a oprit motorul (bagand in viteza.. pe loc fiind aproape stationand..). Trebuie sa il flamanzesti de ceva; inertie in primul caz, aer in al doilea.

 

Nu stiu motoare sa suiere de ani de zile din cauza turbinei; poate e din alta cauza, dar in fine.. sa ne ocupam de situatia data, turbina pe ulei, nu?..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asta pare a "inventie" care limiteaza o defectiune asteptata a masinii

 

Nu e mai bine ca o turbina pe duca sa o reconditionezi/repari? Nu iesi mai ieftin si ai si masina in mintile ei?

 

Cum ai pune niste carpe pe la motor. Ca daca incepe sa curga, sa nu lasi dara de ulei. Asta in loc sa schimbi niste garnituri

Exact. Ar fi o improvizatie care salveaza motorul. Deloc lipsita de importanta.

 

Problema e ca s-ar putea sa nu-ti dai seama ca e pe duca sau sa fii nevoit sa faci un drum asumandu-ti un risc urias. Daca ai acea improvizatie, altfel pleci la drum.

 

Nu e acelasi lucru, deoarece efectele nu sint aceleasi.

 

Daca ingrijorarea e asa mare eu as pune un comutator/intrerupator pe sa zicem ceva alimentare.. a pompei de inalte sa zicem, sau pe alimentarea vreunui releu care sa zicem brusc nu mai recunoaste cheia de contact.. si taie alimentarea sa opreasca motorul..

 

Cum a zis si Bala, daca auzi ca suiera ...

 

Daca nu ma insel, cred ca numai "manualele" sunt predispuse la a lua pe ulei ...

 

Nu are legatura cu alimentarea cu motorina. E vorba de "plecat pe ulei". Degeaba tai motorina. Trebuie sa tai aerul sau uleiul.

 

Daca auzi. Si daca nu auzi sau esti fortat de niste imprejurari sa mai mergi putin cu ea asa ? De ce sa nu dispui de o solutie ieftina si salvatoare ?

 

E plin netul de masini automate distruse in acest mod - X5, 320D etc. La manuale bagi a 6-a cu frana tinuta si dai drumul la ambreiaj => salvezi motorul. La automate, daca nu tai aerul sau uleiul, pa pa motor.

 

La ce e nevoie de valva aia, cand exista throttle valve care e o valva de aer la diesel-uri si se inchide la oprirea motorului din cheie sau buton ?

 

Nu am experimentat decat o data "luatul pe ulei" , dar motorul s-a oprit din buton .

 

Unde exista asa ceva la E46 diesel automata ? Dupa stiinta mea nu exista la niciun BMW.

 

La benzinar. Pt ca-i tai curentul la bujii => nu mai ai aprindere.

 

dar in fine.. sa ne ocupam de situatia data, turbina pe ulei, nu?..

In cazul cutiilor automate. Daca ai cutie automata, problema te vizeaza si pe tine.

 

Ma gandeam la o astfel de improvizatie, pusa pe furtunul ala gros din dreapta, cand ridici capota. Cel dintre EGR si intercooler, parca. Daca s-ar gasi o firma care sa faca asa pt automate, bani grei ar face. Ceva similar in cazul celor de la Redo, de la care eu am cumparat si pus pe masina, clapete de inox.

Edited by Old Guy
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Arderea are nevoie de aer, indiferent ce arde, motorina ulei etc. Daca i-ai luat aerul se opreste, a reusit cineva si la un aro :)))

 

Apropos de aro, viconte, la aro cand trageai de sarma nu-i lua aerul, opreai pompa de injectie, vb de modelele aro mai vechi cu motor de brasov...

 

Ar fi utila valva dar mai util sa ai turbina reconditionata.

Edited by Mircea-Si
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura cu alimentarea cu motorina. E vorba de "plecat pe ulei". Degeaba tai motorina. Trebuie sa tai aerul sau uleiul.

 

Explica-mi ce se intampla daca tai motorina in situatia data.

 

Ca nu am inteles o iota de logica din ce mi-ai replicat.

 

 

Hai sa o luam mai simplu.

3 elemente intretin un foc; caldura, oxigenul si combustibilul.

E suficient sa inlaturi unul dintre ele ca sa stingi focul.

Eu am ales combustibilul.

Tu ai alege oxigenul, dar e mai greu..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Rolul de combustibil in cazul nostru e jucat de ulei. Intra in camera de ardere + compresie => ardere. Motorina devine irelevanta. Cum uleiul nu prea poate fi oprit intr-un astfel de eveniment, singura solutie mult mai facila este taierea / blocarea aerului. O astfel de valva sau clapeta, facuta artizanal, in cazul masinii cu cutie automata, ar fi salvarea motorului. Eu as vrea asa ceva, la diametrul necesar :

post-100370-0-83457500-1605688797_thumb.jpeg

Edited by Old Guy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.