Jump to content

Cum va conduceti masina in sezonul de iarna?


Exilong999999

Recommended Posts

Salut, sunt curios cum va conduceti masinile in sezonul iernatic si daca aveti sfaturi in legatura cu ce este bine si ce nu este bine sa faci atunci cand masina este rece..probabil sunt multi care si la -10 grade dau cheie si s-au dus blana.

Eu spre exemplu pornesc si astept 30 secunde poate chiar 1 minut apoi pornesc la drum.In fiecare dimineata fac 6km pe afara pana la intrare in oras, nu schimb vitezele la peste 1.800-1.900rpm iar la viteza de croaziera o tin in treapta a 5a la 80km/h aprox. 1.700rpm.

Edited by Exilong999999
Link to comment
Share on other sites

A mea e diesei, o pornesc si o las macar 2-3 minute sa toarca la relanti usor, pana se incalzeste un pic. Apoi o las pe comfort si schimba ea la turatii joase. Nu ii dau in gura pana nu ajunge uleiul la temperatura optima de 100 grade.

La E90 nu iti arata temperatura. :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La E90 iti arata temperatura KT TEMP parca in meniul ascuns, parca e temperatura apei. Cred ca temperatura optima e 100 la ulei pt ca acolo sta acul la mijloc. Nu stiu exact la ce temperatura e cel mai bine, insa niciodata nu omor masina la rece. Nu fac liniute, insa dupa ce se incalzeste, o calc!
Link to comment
Share on other sites

Asa e. Plus ca dieselul se incalzeste mult mai repede in mers (e specificat si in manuale asta). Pe loc nu produce caldura aproape deloc, sau ce produce degaja (sau baga in habitaclu, oricum nu creste temperatura apei).

 

Si eu o las f putin... eventual daca tre sa dau zapada jos, merge cat dau zapada. La drum lung, si mie imi sta temperatura apei pe la 100, chiar si iarna daca se incalzeste bine (M47).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu nu plec daca nu scade relantiul la 800-900, in funcție de temperatura de afara poate sa treacĂŁ 1 minut sau 3.

 

In principiu nu ar trebui cĂŁlcatĂŁ tare daca nu are mĂŁcar un 70 grade, optim 80-90.

 

Dar nu stau dupa mașina, de obicei am una alta de fĂŁcut prin portbagaj sau altceva, o pornesc si dupĂŁ ce imi termin treaba, plec. Rar se intampla sa astept in mașina sa scadĂŁ la 800-900 turația.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

La E90 nu iti arata temperatura. :D

Iti spun eu ca nu iti trebuie indicator ca sa te prinzi ca motorul nu vrea sa fie turat la rece.

 

Dimineata o las in jur de 1 minut indiferent de anotimp. Atat.

In primii km, 2-3, fara accelerari agresive, schimb pe la 1800 iar in viteza constanta nu trece in general de 1600-1700.

 

Stiu ca viata e prea scurta dar si problemele sunt mai greu de diagnosticat la diesel.

Si chiar nu vreau sa imi bat capul in plus.

Motorul are peste 440k km cu distributia originala, injectoare neschimbate. Fan ulei 2T.

Admisia NU are depuneri. EGR l-am curatat cel mai mult prima data acu' 8 ani. De atunci de doua ori,dar numai cu carpa ca nu aveam ce altceva. Galeria are doar o mazga subtire, ca si EGRul, nicidecum depuneri de 3-4 mm cum avea la 250k km... si masina luata vazuse numai si numai autostrazi cand am luat-o..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La E90 nu iti arata temperatura. :D

 

Nu e neaparata nevoie sa stai sa sapi in meniul ascuns de fiecare data. Poti sa te iei dupa clima: cand incepe sa sufle mai tare, inseamna ca s-a incalzit un pic motorul. Nu la temperatura de regim, dar probabil suficient cat sa mergi normal cu el.

Link to comment
Share on other sites

Iti spun eu ca nu iti trebuie indicator ca sa te prinzi ca motorul nu vrea sa fie turat la rece.

 

Dimineata o las in jur de 1 minut indiferent de anotimp. Atat.

In primii km, 2-3, fara accelerari agresive, schimb pe la 1800 iar in viteza constanta nu trece in general de 1600-1700.

 

Stiu ca viata e prea scurta dar si problemele sunt mai greu de diagnosticat la diesel.

Si chiar nu vreau sa imi bat capul in plus.

Motorul are peste 440k km cu distributia originala, injectoare neschimbate. Fan ulei 2T.

Admisia NU are depuneri. EGR l-am curatat cel mai mult prima data acu' 8 ani. De atunci de doua ori,dar numai cu carpa ca nu aveam ce altceva. Galeria are doar o mazga subtire, ca si EGRul, nicidecum depuneri de 3-4 mm cum avea la 250k km... si masina luata vazuse numai si numai autostrazi cand am luat-o..

 

Am spus deasupra ca eu plec cu ea cand scade relantiul plus ca a mea este pe benzina. :D

 

pe e90 s-a mai pus incalzirea aia aux electrica?

 

Din ce stiu este optiune deci nu toate masinile diesel au. :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Webasto, da, ala a devenit optiune dupa e39.

 

 

Dar daca e vorba de rezistentele electrice pe conducte (ca la feon), sunt pe toate, era ceva standard.

 

Ai dreptate, la bmw nu este optiune dar la majoritatea marcilor este optiune si se plateste separat la achizitie.

Link to comment
Share on other sites

mda am avut si un e36 318is care baga caldura instant, stiu ca avea duze incalzite care functionau... am si la e 46'dar nu am observat sa faca vreo branza... la e36 stiu ca se dezghetau incuietorile mereu probabil sa fi avut ceva optiune si ptr alea

la e60 fagurele ala din bord era degeaba, nu m-a spart cu caldura niciodata... stiu ca mai toti se plangeau de problema asta la e60

incalzirea aux electrica ptr diesel stiu ca e optiune la e46... parca nu toate au

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

E36 cu siguranta nu avea incalzire electrica, de niciun fel. Incuietorile se dezghetau, in momentul in care mergeai iarna la masina si erau inghetate, trageai de maner in sus, si se activa rezistenta de incalzire (cea de la sofer). Era optiune si asta, pachet de iarna parca ii zicea.

 

Iar in mers, ce am observat e ca intra aer de la clima in usa, pana la incuietoare si o dezgheta (lucru observat si la e39).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.