Jump to content

Probleme ciudate la Directie F10 2013


Recommended Posts

Acum, ramane totusi o nelamurire pentru mine:

Sa fie caseta de directie sau altceva?

Ma gandesc la amortizoare in special. Masina este echipata cu Dynamic Damper Control. Ma gandesc sa nu fie cumva si de la asta? Ce parere aveti?

Sincer, dar sincer, la masina ta trebuie sa se uite cel mai meserias mecanic care il gasesti in bmw.

Noi putem sa presupunem aici pana ne facem albastri la fata.

Daca nu sunt erori de acolo de la Damper.../DSC.. probabil e in regula.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt offtopic, dar vreau sa va spun o intamplare cu ANPC-ul. Impreuna cu mai multi colegi de servici la pauza de masa pana inainte de inceperea pandemiei, mergeam in complexul studentesc din Timisoara sa mancam. Intr-una din zile, unui coleg i s-a parut ca ciorba are un gust ciudat si a chemat chelnerul explicandu-i ca e ceva in neregula. Acesta din urma i-a spus ca nu-i nici o problema cu ciorba si nu i-a returnat contravaloarea. Colegul asta meu s-a suparat si le-a facut reclamatie la ANPC. O lunga perioada de timp n-a mai venit aici sa manance, noi ceilalti da. Intre timp a primit raspuns de la ANPC pe mail ca au verificat si n-au gasit nimic in neregula. Dupa un an sau mai bine, l-am convins pe acest coleg sa mergem din nou la acest restaurant sa mancam. Astuia ii era teama ca astia vor stii ca el i-a reclamat si ii vor scuipa in ciorba. Noi faceam vrajeala de el ca este imposibil acest lucru, mai ales dupa atata timp si mai ales ca cei de la ANPC nu au voie sa dezvaluie identitatea reclamantului. Cand am ajuns aici, langa colegul asta-l meu s-a pus un individ care asa inopinant si-a pus mana dupa capul lui si l-a intrebat daca el este Xulescu si ca de ce i-a facut reclamatie la ANPC. Ne-a picat fata tuturor. A zis ca el e patronul si stia totul despre colegul nostru. Ca si concluzie, de cele mai multe ori cei din ANPC se comporta la fel ca si altii asemenea lor si pe mana carora exista o anumita putere. De cele mai multe ori in loc sa fie impartiali si sa-si faca treaba ei sunt pe mana cu multi comercianti, isi iau dreptul de la acestia cu garantia ca nu vor face controale. Sau daca cineva le face reclamatie catre cineva protejat de ei asa cum a fost si cazul in acest exemplu, atunci vor face un control la vrajeala. Sau alta situatie fata de acei comercianti corecti si care nu vor sa plateasca "tribut", inventeaza reclamatii si ulterior vor incerca sa gaseasca nod in papura.Nu vreau sa generlizez, dar in proportie cam asa functioneaza toate insistutiile statului. Am avut si eu o experienta neplacuta cu ANPC-ul, cred ca am detaliat cu alta ocazie, asa ca n-are rost.

Hai ca facem off topic: pai credeam ca Banatu-i fruncea, mi se pare halucinanta intamplarea; si nu sunt genul hai care e mai tare, discutii,escaladare conflicte, dar eu cred ca puneam mana pe telefon, il filmam pe individ, asta asa, ca sa fie subiect de discutie cu ANPC.Sper ca prietenul tau le-a relatat povestea celor de la ANPC.

Hai sa povestesc eu intamplare cu ANPC: un amic comanda in ianuarie un T-cross, la un dealer vw, pentru fiica lui(ce avea cerinte precise si personale), studenta in tara; sa nu mai piarda timp,face si viramentul si plateste integral valoarea masinii, aproximativ 22 k Euro; termen initial de livrare, aprilie, masina oarecum dotata (automata, led, culoare, autoturism personalizat, deci nu era nimic nicaieri pe stoc); pe motiv de pandemie, livrarea este mutata in luna mai, apoi iunie, apoi iulie; amicul meu, cu bun simt, cat si viitoarea posesoare, au incercat, timid, si cu bun simt sa accelereze lucrurile, fara nici un rezultat; surpriza vine in august, cand i se comunica nici mai mult nici mai putin ca masina comandata nu mai vine, si contra diferenta(bani in plus) exista un T-Roc cu dotari similare, sau eventual un T-Cross asemenator, dar ca banii platiti nu ii pot fi returnati (motivatiile erau puerile). A facut reclamatie la ANPC, iar intr-o saptamana a avut banii inapoi in cont (asta dupa ce toate discutiile ajungeau in zona penibilului si puerilului).

PS cu banii recuperati a cumparat o Mazda 3 de pe stoc (si-a schimbat si fiica preferintele dupa atatea luni).

Link to comment
Share on other sites

presiunea din anvelope e cea corecta? ai putea chiar sa urci 0.2-0.3 bari peste ce scrie pe stalp.

 

 

de la amortizoare nu este;

caseta are joc pe loc, cu motorul oprit? pe elevator, cu motorul oprit, daca tragi de roti se misca usor sau sunt rigide?

Link to comment
Share on other sites

presiunea din anvelope e cea corecta? ai putea chiar sa urci 0.2-0.3 bari peste ce scrie pe stalp.

 

 

de la amortizoare nu este;

caseta are joc pe loc, cu motorul oprit? pe elevator, cu motorul oprit, daca tragi de roti se misca usor sau sunt rigide?

Da, cu motorul oprit are joc si clancanit. Pe elevator nu am urcat-o, sincer sa fiu.

Testul pe loc cu motorul oprit l-am facut si a fost verificat de un proprietar mai maniac de 2 E60-uri iar raspunsul lui a fost ca e imens jocul. Maniac fiind putem sa ne dam seama ca exagereaza putin dar totusi exista. El zicea ca e posibil sa nu iau ITP-ul... ITP care a fost dat de Automobile Bavaria, btw...

 

Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

Atunci mergi la RAR si cere sa ti se refaca ITP-ul. Dai dublu dar ai o parere f avizata, pentru care cei de la BMW nu vor putea sa comenteze. Nu de alta dar raman fara autorizatie.

Masina in garantie, ITP respins, "ia cheia si fa-o".

Si in cazul in care RAR-ul nu da "Bun tehnic", zice ca e caseta dusa iar Bavaria o tine pe-a lor ca nu e de la caseta eu nu raman fara masina? Sau sunt nevoit sa o schimb pe cheltuiala mea, ceea ce nu e corect, ca principiu...

La RAR ma intrebat si ei au zis cu alte cuvinte ca nu e de competenta lor si ca ei fac doar ITP-uri nu fac verificari.

 

Cum m-ai sfatuit o sa incerc sa ma duc in afara pentru sesizare.

Ma poti ajuta, te rog, cu link sau adresa de e-mail ceva de la BMW AG unde ai zis sa ma duc. Si, e-mail-ul de la CEO-ul BMW spuneai ca l-ai gasit pe undeva?

Eu am gasit ceva de la BMW Group International dar ma trimite catre BMW Roamania.

Link to comment
Share on other sites

Si in cazul in care RAR-ul nu da "Bun tehnic", zice ca e caseta dusa iar Bavaria o tine pe-a lor ca nu e de la caseta eu nu raman fara masina? Sau sunt nevoit sa o schimb pe cheltuiala mea, ceea ce nu e corect, ca principiu...

La RAR ma intrebat si ei au zis cu alte cuvinte ca nu e de competenta lor si ca ei fac doar ITP-uri nu fac verificari.

 

Cum m-ai sfatuit o sa incerc sa ma duc in afara pentru sesizare.

Ma poti ajuta, te rog, cu link sau adresa de e-mail ceva de la BMW AG unde ai zis sa ma duc. Si, e-mail-ul de la CEO-ul BMW spuneai ca l-ai gasit pe undeva?

Eu am gasit ceva de la BMW Group International dar ma trimite catre BMW Roamania.

Orice scrii extern va fi redirectionat catre BMW Romania si mai departe catre dealerul din zona ta.

Asta cu CEO BMW in CC e buna. Sunt convins ca o sa primeasca mailul despre un F10 diesel din Romania cu problema si o sa intervina sa rezolve.

 

Rezolvarea tine doar de tine. Fa cum au zis ceilaiti, fa-i o verificare in alt service, poate alt service BMW care nu stie de problema. Sunt destule in RO.

Nu le spui nimic, doar le ceri sa iti faca o verificare.

 

Daca rezultatul iese altul decat la AB, atunci ceva nu e in regula.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut

La un F10 2015 am urmatoarele probleme:

1. La viraj pe loc merge mai usor virajul spre stanga decat spre dreapta(nu cu mult dar e sesizabil)

2. Dupa viraj stanga volanul nu revine la pozitia 0, ramane cateva grade spre stanga. La viraj dreapta revine la normal.

3. In mers trage spre stanga.

4. Daca franez mai brusc ramane dreapta.

5. Dupa 110km/h incepe sa aiba un tremurat si se simte mai mult in stanga(unde relaxezi piciorul si in scaun), un pic si in volan.

6. Daca virez pe loc stg-dr nu se aude nimic.

Sa fie caseta? Stiu ca e full electric si daca ar fi din ea ar trebui sa mearga greu si in stanga, nu dreapta.

Orice sfat e binevenit.

Link to comment
Share on other sites

Salut

La un F10 2015 am urmatoarele probleme:

 

2. Dupa viraj stanga volanul nu revine la pozitia 0, ramane cateva grade spre stanga. La viraj dreapta revine la normal.

3. In mers trage spre stanga.

 

Orice sfat e binevenit.

Un aliniament ca la carte a fost facut/verificat?

Acolo meseriasii pot sa iti spuna mai multe, sau eventual ii poti intreba pe ei plecand de la cele doua puncte mentionate mai sus.

Noi aici ne putem da cu parerea pana ne vine acru inn.., avand in vedere cate elemente pui in problema, sau poate chiar mai multe probleme si nu stii.

 

Intreband pe cei care aliniaza toata ziua masini, sigur vei primi un sfat avizat, in realitatea de pe banc..

 

Nu mai mentionez..., ce am evidentiat sunt cele mai serioase simptome de indreptat atentia.. ta.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

O sa fac o verificate a componentelor directiei:bielete si capete de bara, apoi ma duc la unghi ca sa nu il fac de 2ori.

Am intrebat in ideea in care s-a mai intalnit cineva cu o problema asemanatoare. Nu am avut pana acum servo full electric ca sa ii cunosc f bine principiu. La fel cum nu stiu daca faptul ca ea are in setate roti default RunFlat si eu am pus normale influenteaza in vreun fel comportamentul EPS-ului. Daca trebuie codat ceva sau nu.

Nu asteptam o rezolvat exacta dintr-un raspuns ci mai mult un sfat.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Salut,

 

Revin cu update legat de problema la directie la F10-ele din 2013, dupa mai multe saptamani, luni chiar, :) (luam in considerare si ca au fost Sarbatorile de Iarna). Masina a ramas la Bavaria pana in tot acest timp. :))

 

1) Problema la directie a fost rezolvata.

Motivul invocat de Bavaria: fostul proprietar a umblat la softul amortizoarelor active si le-a intarit extrem de mult pe stanga si undeva la 95% pe dreapta.

2)Clancanitul din compartimentul motor se aude la mai putin de jumate din cat era initial.

Motivul invocat de Bavaria: un surub pe puntea fata care s-a largit.

 

Acum:

- Am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna. Jante indreaptate. Roti echilibrate de doua ori, pentru ca aparent s-au dezechilibrat si tremura la peste 100km/h ca la balamuc. Facute la Autosoft.

- Clancanitul a ramas partial, nu mai face atat de tare, si nu de fiecare data cand invart volanul la capat.

- Desi initial nu se mai auzea, scartaitul cand trec peste limitatoarele de viteza, a ramas.

- Volanul si-a modificat pozitia, usor orientat, cateva grade spre stanga. Am uitat sa mentionez asta.

 

Pareri? Opinii?

- Credeti ca motivele invocate de ei sunt corecte? Sa fii fost altceva acolo?

- Sa fie oare si anvelopele noi un factor in toata problema asta?

- Dupa decelerare de la 100+km/h, undeva in zona 80-90 km/h, cand stau constant, parca totusi tremura. Sa fie asta doar in capul meu iar cauza sa fie drumul? Cu alte cuvinte, sa fie comportamentul standard de BMW la drumurile noastre?

 

Multumesc mult! Weekend frumos!

Edited by Kirchmayr
Link to comment
Share on other sites

Ceva, ceva tot le-a iesit lor daca asta nu se mai intampla:

"Pe drum drept (ca in palma trebuie sa fie) merge bine. Problema cu directia pe drum mai prost, usor denivelat persista. Ma trezesc uneori pe contrasens cu ea. Simt efectiv ca imi trage de volan, mai ales intre 80-100 km/h, uneori chiar violent."

 

Ca doar nu s-or pricepe la tot, iar ca in fabrica, daca masina inainte a fost abuzata de fostul proprietar.. nu mai iese..

 

(Nu vad de ce te-ar fi mintit) O imbunatatire ai remarcat tu insuti. Observ ca vorbesti mai mult din impresii acum.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O sa fac o verificate a componentelor directiei:bielete si capete de bara, apoi ma duc la unghi ca sa nu il fac de 2ori.

Am intrebat in ideea in care s-a mai intalnit cineva cu o problema asemanatoare. Nu am avut pana acum servo full electric ca sa ii cunosc f bine principiu. La fel cum nu stiu daca faptul ca ea are in setate roti default RunFlat si eu am pus normale influenteaza in vreun fel comportamentul EPS-ului. Daca trebuie codat ceva sau nu.

Nu asteptam o rezolvat exacta dintr-un raspuns ci mai mult un sfat.

 

Rezolvat. Amortizoare noi si roti echilibrate(in sfarsit am gasit o vulcanizare care echilibreaza rotile, dupa 3 incercari nereusite).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

 

Revin cu update si intrebare la BMW F10 2013 cu problemele deja mentionate la directie.

 

Dupa indelungi verificari si discutii cu service-ul am ajuns la urmatorul rezultat:

- Masina nu mai are zgomot la miscarea volanului si nici la trecerea peste limitatoarele de viteza.

- Motivul a fost puntea fata care trosnea. Mi-au spus ca nici ei nu s-au mai intalnit cu o situatie similara. Au schimbat puntea, all good.

 

Acum, este totusi ceva care nu mai tine de ei ci de mine si va cer ajutorul in acest sens.

- Am achizitionat un alt set de jante aftermarket pentru vara. Specificatiile sunt aceleasi 8J 18 5x120 pe cele originale si pe cele aftermarket. Doar ET-ul este diferit: 30 cele originale (Style 328) si 35 pe cele aftermarket.

Problema:

- Daca folosesc jantele ei originale (ET30) cu anvelopele de iarna masina se comporta perfect la directie pe orice tip de drum.

- Daca le montez pe cele aftmarket (ET35) cu anvelope de vara masina nu tine directia dreapta pe drum denivelat si imi trage de volan.

 

Reamintesc ca masina e echipata cu amortizoare active Electronic Damping Control si ca problema initiala (similara cu cea de acum) la directie a fost rezolvata dupa resetarea acestora la starea din fabrica.

 

E clar ca problema vine de la anvelope si/sau jante. Va rog sa ma ajutati cu opiniile si cunostiintele voastre.

Sa fie oare nevoie de o ajustare de soft?

Se poate rezolva cu distantiere?

Sa fie problema la anvelope?

 

Multumesc mult!

Edited by Kirchmayr
Link to comment
Share on other sites

incearca sa echilibrezi rotile de vara la o vulcanizare mai serioasa, daca tot ai probleme, poti face un test sa montezi anvelopele de vara pe jantele originale, asa iti dai seama daca problema vine de la jante sau anvelope

Sunt echilibrate si montate la Autosoft. Am inteles ca sunt cei mai buni. Incerc sa evit sa schimb anvelopele intre ele pentru a evita un cost inutil. Mi-e greu sa cred ca anvelopele au o problema. Asta incerc sa aflu, cum e mai ok sa procedez. Cu ce sa incep pentru a evita costuri si operatiuni redundante.

Link to comment
Share on other sites

In prima faza fa rocada intre rotile fata si vezi daca se schimba ceva.Daca masina trage in partea cealalta e clar o problema din gume,de regula cand un cauciuc e mai greu ca celalat.Daca masina continua sa traga in aceiasi parte ca inainte e o problema de directie.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Salut, am o bataie ciudata la masina doar cand plec de pe loc cu viteza mica si virez stanga maxim sau virez mult stanga. In mers nu face deloc. Cand virez dreapta nu face niciun zgomot. Este o bataie ca si cum ar fi frecare de fier pe fier. Mentionez ca masina merge ft bine, nu are alte probleme. Nu am luat vreo groapa cu ea. O planetara stricata presupun ca face zgomot mereu, nu doar la 5 km/h cand virez stanga. Mecanicul meu are timp abia saptamana viitoare....Oare de la ce ar putea fi?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.