Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

Salutare!

 

Dupa 1 an de zile de cautari(minus perioada de izolare), 2 tentative in Romania de a cumpara masina si alte 2 tentative din Germania, am gasit ceea ce cautam. De fapt aproape ceea ce cautam... eu cautam ceva cu mai putini km dar asa am aflat si eu ca ceea ce cautam eu este foarte rar, putini km si fara gram rugina ca pret de achizitie poate ajunge o astfel de masina peste 7000 de euro si asta daca reusesti sa te bage in seama vreun vanzator privat din Germania, am incercat cu cativa si cand aud ca vrei sa iti iei masina pe platforma o dau la intors iar dealerii cer preturi de masina de colectie pe exemplarele cu putini km. Bugetul meu nu era chiar atat de mare si nici sa platesc pret de masina de colectie nu prea imi vine. Au fost vreo 3 sau 4 masini postate cu pret mai decent de 5000-6000 de la privati din Germania si cu sub sau usor peste 100.000 km, cat timp am urmarit eu, dar cum apareau asa si dispareau. Asa ca o sa ma multumesc cu ce mi-am permis si ce am gasit.

 

e39 525i 12/2002

Adusa din Germania cu platforma.

Unic propietar, 4 chei, 231518 km

3100 pret de achitie, 800 platforma cu CMR pana la Constanta. Momentan nu este inmatriculata.

 

Km i-am verificat si la Bavaria, am reusit sa fac rost de raport PDF dupa serie de sasiu, am cumparat raport carvertical, autodna si auto-records, totul a fost curat, Ce am gasit pe cartea service apare si la BMW, am mai gasit un airbag cel de la volan schimbat pe "garantie" cum scrie in raport in 2017. Se poate observa si la volan ca acel capac este nou, cred ca au schimbat si capacul ?!

 

Ca defecte, am gasit rugina in anumite locuri, pragurile sunt ok pentru acest model care din cercetarea mea am aflat ca unele ruginesc atat de mult incat nici pe elevator nu le poti urca. Doar la pragul sofer are un inceput sub ea de un varf de deget. Zona buton portbagaj are cel mai mult, in portbagaj la roata de rezerva am mai gasit si la pragul pasager fata nu dedesubt ci deasupra pragului probabil cand se scurge de pe usa suprafata aia are bule mici usor maronii, la capacul de benzina are un inceput de bule si un punct la pragul pasager fix in coltul usii din spate. La usi am gasit la usa sofer unpic maroniu in unul din colturi. Indrasnesc sa spun ca chiar sta bine la capitolul rugina. Daca caut pe Google e39 rust, ma ingozesc ce gasesc.

 

Alte defecte, martorul aprins in bord de check engine, in pozele de la dealer nu era aprins. Eu speram ca e din cauza ca nu mai avea benzina si ca a stat pana s-a vandut, azi i-am mai bagat 5 litrii, tot a ramas aprins dupa ce am lasat-o sa mearga vreo 10-15 min, capacul de la servo are o transpiratie si defecte specifice varstei si nr de km, ciobituri, zgarituri mai fine, mai mari, mai adanci... una din jante este zgariata mai mult si exfoliata.

 

Optiuni, geamuri, butoane, boxe, totul functional. Mai putin pixelii de la casetofon.

 

Ca elemente revopsite, capota si aripile spate par revopsite, urmeaza sa o testez si cu un tester de vopea in urmatoarele zile cand fac rost.

 

Postez si niste poze imediat

 

 

Editions and packages

S704 M Sports suspension

S722 Lifestyle Edition

S785 White direction indicator lights

 

Comfort and interior equipment

S431 Interior mirror with automatic-dip

S423 Floor mats velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S434 Interior surface aluminium

S403 Glass roof, electrical

S494 Seat heating driver/passenger

S481 Sports seat

S465 Through-loading system

S415 Sun-blind, rear

S459 Seat adjustment, electric, with memory

 

Multimedia

S644 Preparation f mobile phone w Bluetooth

 

Driver assistance and lightning

S508 Park Distance Control (PDC)

S548 Kilometre speedo

S534 Automatic air conditioning

S520 Fog lights

 

Wheels and drive

S249 Multifunction f steering wheel

S216 Hydro steering-servotronic

S210 Dynamic stability control

S261 Side airbags for rear passengers

S202 Steptronic

S255 Sports leather steering wheel

 

Environment and safety

S354 Windscreen, green-tinted upper strip

S879 On-board literature, German

S379 BMW LA wheel Y-spoke 80

S302 Alarm system

S851 Language version German

S801 National version Germany

S863 Dealer List Europe

S320 Deleted, model lettering

 

Individual equipment

S775 Headlining anthracite

 

Other equipment

S915 Dummy-SALAPA

S167 EU4 exhaust emissions standard

S936 Dummy-SALAPA

S934 Dummy-SALAPA

Edited by Itarachiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Arata bine ! Sa o folosesti sanatos ! Sa impartasesti niste impresii generale si dupa ce o conduci !

Cum ti-e relantiul ? Ai grija cu valva DISA, valva PCV, garnitura capac chiulasa si vasul de expansiunese. Sunt componente vulnerabile la tipul asta de motor.Am avut si eu acest tip de motor pe e46 pt. multi ani.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Arata bine ! Sa o folosesti sanatos ! Sa impartasesti niste impresii generale si dupa ce o conduci !

Cum ti-e relantiul ? Ai grija cu valva DISA, valva PCV, garnitura capac chiulasa si vasul de expansiunese. Sunt componente vulnerabile la tipul asta de motor.Am avut si eu acest tip de motor pe e46 pt. multi ani.

 

:thumbsup:

 

Merge bine. Nu sunt expert, avand in vedere ca vin de pe un e46 318d, ticaie frumos motorul, nu tremura, nu oscileaza, nu scoate sunete ciudate, merge ceas!

 

Scoate un pic de abur(evident sunt 5 grade afara), mirosul este usor dulce de benzina arsa, nu miroase a ulei ars. Motorul am bagat nasul la busonul de ulei si miroase a benzina incisa. Sper ca e de bine :frantics:

 

Scurgeri am vazut doar la capacul de servo. Are u usoara transpiratie care se duce si in jos un pic, se vede in poze.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai noroc este din cauza benzinei: in europa, in functie de tara , si statie benzina, exista un procent de etanol (origine vegetala in teorie), care este adaugat benzinei clasice; acum acest etanol, are oarecum cifra octanica ridicata, deci se foloseste in final un amestec de benzina 88+etanol (roportie 10% sa zicem, volumetric), sa se obtina o benzina de 95. Partea proasta cu etanolul este ca se separa in timp, si mai rau, este hidrofob, adica incorporeaza apa in solutie.

Daca ai noroc, ai doar benzina, veche, vapori de apa, iar sondele lambda au cam fost perturbate (nu ca dupa multi ani /km ar fi in forma); incearca sa faci un plin cu benzina de calitate superioara, si sa faci un drum lung(100 km), sa vezi cum se comporta.

La valvetronic-ul din dotare am vazut diferenta in comportament, la diverse benzinarii (a facut si plimbare in europa), dar masina sta si face cateva sute km pe an cu indulgenta, si am observat fenomenul acesta; de obicei, cand apuc sa o conduc, fac plinul, si il consum, statuta benzina isi pierde din proporietati si se combina cu vaporii de apa(busonul nu cred ca e 100% etans).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Becul probabil s-a aprins de la benzina veche,statuta de mult in masina si care isi pierde cifra octanica.Am avut un benzinar care daca vedea benzina de la benzinarii mai dubioase(care vindeau toate rahaturile ca benzina)se aprindea chek engine si masina mergea ca naiba.

 

 

Daca ai noroc este din cauza benzinei: in europa, in functie de tara , si statie benzina, exista un procent de etanol (origine vegetala in teorie), care este adaugat benzinei clasice; acum acest etanol, are oarecum cifra octanica ridicata, deci se foloseste in final un amestec de benzina 88+etanol (roportie 10% sa zicem, volumetric), sa se obtina o benzina de 95. Partea proasta cu etanolul este ca se separa in timp, si mai rau, este hidrofob, adica incorporeaza apa in solutie.

Daca ai noroc, ai doar benzina, veche, vapori de apa, iar sondele lambda au cam fost perturbate (nu ca dupa multi ani /km ar fi in forma); incearca sa faci un plin cu benzina de calitate superioara, si sa faci un drum lung(100 km), sa vezi cum se comporta.

La valvetronic-ul din dotare am vazut diferenta in comportament, la diverse benzinarii (a facut si plimbare in europa), dar masina sta si face cateva sute km pe an cu indulgenta, si am observat fenomenul acesta; de obicei, cand apuc sa o conduc, fac plinul, si il consum, statuta benzina isi pierde din proporietati si se combina cu vaporii de apa(busonul nu cred ca e 100% etans).

 

Multumesc pentru informatii!

 

Am mai descoperit o buba :)

Nu am mai pornit masina de 2 zile, acum 1 ora am fost sa-i mai dau o cheie ca a venit un prieten sa o vada, erau cateva grade afara si in primele 20 de secunde dupa ce am pornit motorul, am simtit o oscilatie in sezut la scaun, acul la turometru nu oscila, doar atat simteam in scaun, am turat pana in 1500-2000 dupa ce se oprise oscilatia si am observat ca revine dupa ce cadea acul la 600-800 rotatii, oscila iara pentru 1-2-3 secunde. A facut asta doar la rece, dupa ce sa incalzit motorul 1-2 minute nu mai facea. Oscilatia asta mai exact se simte de 2-3 ori pe secunda ca sa fiu mai exact. Nu am ajuns inca sa o pun pe tester ca d-abea maine o sa scot numere rosii, sper ca calculatorul a inregistrat ceva erori ca sa stiu ce am de facut. Oare care este cauza?

Link to comment
Share on other sites

La check engine posibil sa ai un missfire pe un cilindru pune scaner si vezi, cat am avut M54 anual aveam 2-3 missfire pe cilindrul 5 in conditii de umezeala mare masina , fluctuatie relanti posibil aer fals la fel am avut aceasi problema turometrul sarea 500-1000 rpm a disparut prin magie nu as stii sa iti spun cum / de ce parca dupa ce a crapat un senzor axa cu came, de missfire nu am scapat dar cum facea rar nu mai mi-am batut capul ( am pus bujii noi atat bobinele pareau a fi ok ). PS: stai linistit ca o sa mai descoperi una alta :) Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

La check engine posibil sa ai un missfire pe un cilindru pune scaner si vezi, cat am avut M54 anual aveam 2-3 missfire pe cilindrul 5 in conditii de umezeala mare masina , fluctuatie relanti posibil aer fals la fel am avut aceasi problema turometrul sarea 500-1000 rpm a disparut prin magie nu as stii sa iti spun cum / de ce parca dupa ce a crapat un senzor axa cu came, de missfire nu am scapat dar cum facea rar nu mai mi-am batut capul ( am pus bujii noi atat bobinele pareau a fi ok ). PS: stai linistit ca o sa mai descoperi una alta :)

 

:thumbsup:

 

Ceva nu e in regula oricum, nu cred ca e normal. Oricum nu e check engine aprins, deci banuiesc ca nu e ceva grav :pardon: Azi dimineata nu mai facea, erau 8 grade afara. Deci cu siguranta face cand e aproape de 0 grade la rece.

 

Am luat si numerele rosii azi, am dat o tura de vreo 50 de km. Masina merge CEAS, repet eu vin de pe un e46 318d, masina asta e superioara din orice punct de vedere. Cutia schimba ok, si pe sport si pe manual, de tras acuma nu stiu ce inseamna cei 190 de cai in realitate, dar simt ca ma baga in scaun cand o calc, nu e vreo racheta, dar nici lesinata. Nu scoate fum deloc nici cand o calc(sper ca e de bine asta).

 

Capacul de la servo, l-am sters bine inainte sa plec la o tura si cand m-am intors am observat ca scapa lichidul, garnitura.. vad eu mai investighez.

 

In rest... chiar ma bucur de masina. Ca am stat atata cu gandul pana am condus-o ca e aia, ca cine stie ce o avea...

:frantics: :frantics: :frantics:

 

EDIT: Consumul imi arata 6-7 la mers normal, cum bagam picioru in ea urca la 9-10 si asta pe la marginea orasului Constanta. In oras vara cu aer cred ca se duce in 13-14 :pardon:

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

In ceea ce privește pierderea de ulei la capacul de la servo direcție, cel mai probabil ca e compromisa garnitura și poți sa folosești niște banda de teflon pt etanșare, sau sa cumperi alt recipient (garnitura ca și reper separat eu nu am gĂŁsit)

Check engine foarte probabil e de la misfire pe unul sau mai mulți cilindri sau dupĂŁ cum spuneau și colegii anterior benzina ce și-a pierdut din proprietĂŁți. Un scan cu INPA o sa aducĂŁ claritate ĂŽnsĂŁ atâta timp cât motorul merge bine erori misfire e posibil sa mai apĂŁra din când in când.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In ceea ce privește pierderea de ulei la capacul de la servo direcție, cel mai probabil ca e compromisa garnitura și poți sa folosești niște banda de teflon pt etanșare, sau sa cumperi alt recipient (garnitura ca și reper separat eu nu am gĂŁsit)

Check engine foarte probabil e de la misfire pe unul sau mai mulți cilindri sau dupĂŁ cum spuneau și colegii anterior benzina ce și-a pierdut din proprietĂŁți. Un scan cu INPA o sa aducĂŁ claritate ĂŽnsĂŁ atâta timp cât motorul merge bine erori misfire e posibil sa mai apĂŁra din când in când.

 

La acest model de servo, este chiar recomandat sa schimbi la interval rezervorul de servo cu totul, nu e scump si vine si cu filtru nou. Plus faptul ca s-ar imbunatati probabil putin directia la un schimb de ulei.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

In ceea ce privește pierderea de ulei la capacul de la servo direcție, cel mai probabil ca e compromisa garnitura și poți sa folosești niște banda de teflon pt etanșare, sau sa cumperi alt recipient (garnitura ca și reper separat eu nu am găsit)

Check engine foarte probabil e de la misfire pe unul sau mai mulți cilindri sau după cum spuneau și colegii anterior benzina ce și-a pierdut din proprietăți. Un scan cu INPA o sa aducă claritate însă atâta timp cât motorul merge bine erori misfire e posibil sa mai apăra din când in când.

 

Am inteles, mi-am comandat 1l de ulei 5w30 pentru motor, sa-l am eu acolo. 1l de ulei de cutie automata de culoare rosie sa completez la servo ca este aproape de minim, deci dupa ce completez o sa-i pun banda de teflon ca am. Sa treaca toata nebunia asta si iarna, si o sa-l schimb cu totul daca nu se gaseste garnitura separata.

Ieri de exemplu nu mai oscila, ce-i drept erau cu 3-4 grade in plus mai cald afara. I-am bagat benzina de 200 de lei ieri sa scap de "aia veche". Am sa urmaresc cand se face frig iara daca o sa mai oscileze.

 

 

La acest model de servo, este chiar recomandat sa schimbi la interval rezervorul de servo cu totul, nu e scump si vine si cu filtru nou. Plus faptul ca s-ar imbunatati probabil putin directia la un schimb de ulei.

Directia sa stii ca o simt un pic greoaie, si cand intorc la un sens giratoriu trebuie sa apuc bine cu amandoua mainile ca altfel imi alune mainile pe el, cu siguranta merge mai greu decat la fostul e46.

 

In rest masina merge super, i-am facut ieri deja 300 de km aproape, m-am plibmat vreo 4 ore azi-noapte prin afara orasului si in oras. Eram doar eu si cu politia :))

 

Suspensia (M sport suspension din dotare) este usor enervanta in oras pe la gropi si canalizari, dar la drum lung simti cum lucreaza si te tine bine pe strada.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Am pus teflon(banda) la vasul de la servo + niste scoci care rezista la temperaturi ridicate peste acel teflon dupa cum mi s-a recomandat mai sus. Am sa schimb cu totul daca nu se gaseste doar garnitura cand se termina cu izolarea. Momentan sper sa tina ce i-am facut eu acolo.

 

De pornit azi la 0 grade nu am mai simtit oscilatiile, deci cred ca era de la benzina veche. SAU daca are vreo legatura cu faptul ca era uleiul din motor aproape de minim?!?! I-am mai completat ieri 0.5l si acuma nivelul este intre minim si maxim pe la jumatate. I-am pus 5w30 full synthetic Castrol.

 

Aseara i-am mai descoperit o problemuta. Mi-a aprins stopul spate partea pasager in bord la bec. I-am scos azi toate becurile de acolo cu gandul ca voi gasii coroziune pe la conectori, nu i-am gasit nimic le becuri dar nu m-a dus capul sa ma uit si in stop unde se face contactul daca acolo exista coroziune. Asa ca o sa mai desfac odata daca imi reapare erroarea. Erroarea aparea si disparea intermitent, se aprindea 3 minute, se stingea 10, aparea dupa 15 minute iara, se stingea dupa 1 min si to asa.

 

Am dat si cu un spray Wurth pe la bandourile de cauciuc si de la usi, si la geam-uri in speranta ca voi scapa de un mic scartait care l-am avut si pe e46. La e46 am dat cu wd40 si s-a rezolvat. De data asta am zis sa cumpar ceva special da nah! Ca tot scartaie! Sunt 90% sigur ca vine de la geam pentru ca atunci cand il las 1 cm jos nu mai face. Este vorba de geamul pasager fata si cred ca si un pic ala din spate. Acest spray nu contine silicon. O sa mai insist.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am reusit sa pun testeru azi pe ea, din cauza la update-uri de windows probabil mi-a sucit COM1 la COM3 si d-asta nu-mi vedea masina. Dupa ore de citit online am gasit problema.

 

Mi-a gasit cateva vreo 7 erori pe care le-am sters, am mai mers vreo 100 de km si l-am pus acuma iara sa vad daca a revenit vreuna, spre surprinderea mea nici o eroare nu s-a mai intors. Probabil erau din trecut.

 

Atasez poza

 

EDIT: Am facut peste 1000 de km de cand o am, vad ca nivelul de ulei e la fel :frantics:

post-96664-0-57226200-1607631877_thumb.jpg

Edited by Itarachiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca ai o usoara oscilatie a motorului la pornire, posibil sa mai apara misfire. Nu te apuca sa schimbi bujii, bobine degeaba.

Eu am descoperit ca supapa de reglare mers in gol era blocata, am incercat curatare si degeaba. Am cumparat una noua si maine o schimb. O sa postez ce am rezolvat.

Ca si simptome, tot asa, la pornire, cateva secunde, motorul se bataia un pic, probabil valva era blocata si nu regla aerul cum trebuie. De ceva timp, porneste la prima cheie si se opreste. Dupa, la a doua, totul e ok. Din ce am citit, cam tot de la valva asta face asa.

 

Motorul asta, mai ales iarna, are nevoie de ceva timp sa intre in parametri, chiar daca temperatura apei creste rapid.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai o usoara oscilatie a motorului la pornire, posibil sa mai apara misfire. Nu te apuca sa schimbi bujii, bobine degeaba.

Eu am descoperit ca supapa de reglare mers in gol era blocata, am incercat curatare si degeaba. Am cumparat una noua si maine o schimb. O sa postez ce am rezolvat.

Ca si simptome, tot asa, la pornire, cateva secunde, motorul se bataia un pic, probabil valva era blocata si nu regla aerul cum trebuie. De ceva timp, porneste la prima cheie si se opreste. Dupa, la a doua, totul e ok. Din ce am citit, cam tot de la valva asta face asa.

 

Motorul asta, mai ales iarna, are nevoie de ceva timp sa intre in parametri, chiar daca temperatura apei creste rapid.

 

Multumesc, imi scrii aici daca ai rezolvat problema sau la tine pe postare(gasesc eu). Ieri la mine in Constanta au fost si 12 grade si tot a oscilat 10-15 secunde dupa pornire. O sa mai urmaresc mai fac niste km si pun testeru iara. Acuma dupa atata timp de pornire si reporniri, sunt 100% sigur ca face doar la rece si cand masina sta oprita peste noapte. Daca vin dupa 2-3-4 ore dupa ce a fost oprit motorul nu face.

EDIT: Ce am mai observat ca atunci cand incepe sa faca, cand pornesc motorul sta undeva pe la 750-800 rpm, si dupa 3-4 secunde cand incepe acul sa scada pe la 700 atunci face, iar dupa cand ajunge pe la 600 rpm unde sta ea normal cand e in parametrii acel 'batait' dispare imediat.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

EDIT: Am facut peste 1000 de km de cand o am, vad ca nivelul de ulei e la fel

 

Sa verifici si nivelul la lichidul de racire

 

Am incercat sa-l desfac si pe ala dar mi-a fost frica sa nu-l rup din suport. O sa mai incerc si cu inca cineva, unu tine de recipient, unu desface capacu. Mi-am rupt mainile in el.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.