Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

Vezi sa încerci doar cu motorul rece sa scoti capacul de la vasul de expansiune :thumbsup:

 

L-am desfacut azi, era pe minim. Pluta abea mai statea ridicata, am completat si am sters vasul acela bine sa vad daca scapa, cred ca scapa din moment ce era pe minim(atasez poza). O sa-l schimb si pe asta, adaug acolo la lista ca sunt mai multe :rolleyes:

 

Am fost si la rar, nu au fost probleme, mi-au scos-o euro 4. A costat in jur de 500 de lei sau 550 parca.

 

Ieri m-am bagat sub rampa sa ma uit de scurgeri si rugina, scurgeri are doar la acel rezervor(servo) care s-a dus pe mai multe componente, in rest e ok. I-am gasit putin inceput de rugina undeva in zona cutiei, pragurile stau bine(chiar imi era frica de ce o sa gasesc). Diferentialul(cred ca este) la puntea spate care e foarte ruginit, da ala cica asa se face. E maro tot.

 

Ca mi-am facut damblaua cu plimbatut seara cand consuma putin, si am mers mai mult si ziua cu treaba, pot sa confirm ca consuma 14! La pompa! Deci ziua in oras, chiar si in Constanta unde traficul este decent, se duce in 14. Seara cand mai dau ture asa pe la marginea orasului, consuma 8-9 daca merg 80% din timp cu a 5-a la 70 la ora, dar pana in a 5-a, sta acul instant numai in 25-30 cand accelerezi :rolleyes: Pe bord mie imi scrie 10 si un pic... deci cam asta e mixtu. Si asta la mers normal ca la mers mai sportiv mai pui 2l.

 

IMG-20201219-191831.jpg

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand felicitari pt achiziție, acum 10 ani când am achiziționat e46 ele am cautat si eu un e39, ba chiar am vazut cateva in tara insa nu s au ĂŽncadrat ĂŽn standardele mele, nefiind ĂŽngrijite corespunzĂŁtor.

E39 ramane una dintre emblemele marcii bmw dpmdv, o masina foarte temeinic construitĂŁ, iar motorizarea m54 prezenta pe masina dvs chiar este una fiabilĂŁ daca este ĂŽntreținutĂŁ corespunzator, daca doriti o recomandare in ceea ce priveste uleiul, personal merg pe Liqui Moly Synthoil 5w40 de vreo 8 ani.

Pentru prevenirea extinderii in cazul ruginei, curatati, aplicați mastic si apoi ceara.

Edited by Sir 10
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

In primul rand felicitari pt achiziție, acum 10 ani când am achiziționat e46 ele am cautat si eu un e39, ba chiar am vazut cateva in tara insa nu s au ĂŽncadrat ĂŽn standardele mele, nefiind ĂŽngrijite corespunzĂŁtor.

E39 ramane una dintre emblemele marcii bmw dpmdv, o masina foarte temeinic construitĂŁ, iar motorizarea m54 prezenta pe masina dvs chiar este una fiabilĂŁ daca este ĂŽntreținutĂŁ corespunzator, daca doriti o recomandare in ceea ce priveste uleiul, personal merg pe Liqui Moly Synthoil 5w40 de vreo 8 ani.

Pentru prevenirea extinderii in cazul ruginei, curatati, aplicați mastic si apoi ceara.

 

Multumesc pentru sfaturi!

 

Daca cauti prin acest post, am scris ca mi-a luat 1 an de zile sa gasesc masina asta. Am avut 2 tentative in tara de a cumpara o astfel de masina dar am dat de indivizi cu intentii dubioase, asa ca mi-am luat-o din Germania direct de la dealer cu istoric si unic propietar, adusa pe platforma. Masina nu este perfecta necesita reconditionari, niste componente de schimbat si un pic de rugina de scos dar macar stiu imi ce o sa-mi bag banii. Planul meu este sa tin masina 'pe viata' si sa o aduc in stare perfecta mecanic si estetic, mecanic prima data ca degeaba arata frumos. Este cu adevarat o placere sa conduc masina asta, in seara asta am facut 80 de km asa aiurea... pur si simplu am ars benzina degeaba. Eu mai mult ma plimb cu ea decat sa-mi fac treaba. Desi este pe benzina nu sunt vreun sofer care merge sportiv, eu am mai mult chestia aia, placerea de a conduce... este atat de silentioasa. Toate cunostintele mele care au diesel cand se urca la mine in masina nu le vine sa creada cat de silentios este motorul.

Link to comment
Share on other sites

14 e ok pentru Constanta. In Bucuresti mers normal trafic normal-aglomerat, pe 525i e60 (218 cp) sub 17 nu am vazut niciodata . Trafic foarte aglomerat 20-21.

 

Constanta inca sta bine. Foarte rar se merge bara la bara, se mai intampla cum zicem noi "pe varianta" unde este bariera pentru tren sa se mai blocheze anumite zone in oras, dar in general este destul de ok. Mai sunt cateva sensuri giratorii unde se mai blocheaza sau cand ii apuca pe astia reparatul. Eu ocolsesc tot timpul zonele aglomerate chiar daca parcurg mai multi km si ocolesc strazile unde trebuie sa ma lase altul sa ies... sunt tot timpul in miscare.

 

Noi constantenii vara de exemplu ocolim zona mamaia, ca stim ce e acolo in special seara e bara la bara iar ziua nu gasesti loc de parcare. Vara probabil si cu aer conditionat se duce in 15 l/100 in conditii extreme. La stilul meu de mers am consum mixt undeva la 10-11, seara vreo 9, iar ziua 14...

 

E bine si asa, se putea si mai rau :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Am verificat iara apa si o cam scapa. Ieri am parcurs vreo 80 de km, nivelul era pe minim, adica pluta abea o impingeam cu degetul mai statea un pic ridicata(1cm) si este dinou la acelasi nivel. De cand am luat masina am parcurs peste 1000 de km cu ea cu apa scazuta pana am reusit sa desfac capacul, deci probabil scade si ramane pe minim. Acel vas probabil nu mai este bine etansat in partea de sus si scapa ca abur, pentru ca nu se prelinge in jos.

 

Intrebarea mea acuma este, are ceva daca merg cu ea pe minim pana schimb acest vas?

 

https://postimg.cc/gallery/4xKt0kc

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa schimbi busonul de la vas.

 

Nu scapa pe la buson, busonul etanseaza bine, problema este mai jos de buson cu 2-3 cm. Vasul din ce vad eu pe google images este facut din 2 bucati, partea de jos care se uneste cu partea de sus, acolo unde se intalnesc cele 2 piese scapa. Iar pierderea este sub forma de vapori pentru ca nu se prelinge in jos. Sub masina m-am uitat acum 2 zile si nu am vazut nimic in zona aia.

 

IMG-20201220-105427.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu l-am schimbat saptamana trecuta, avea o microfisura, pierdea apa doar cand deschidea terostatul.

Eu zic sa nu mai mergi cu ea pana nu-l schimbi, altfel risti sa se fisureze mai mult.

 

Am sa ma mai cateva zeci de km sa vad daca scade si mai mult, daca nu scade am sa merg doar cand am treaba cu masina pana o sa-l schimb. De completat nu-l mai completez ca o sa scape iar asta e sigur.

Link to comment
Share on other sites

Alt vas de expansiune, ãsta poate bubui oricând.

 

Nu l-am gasit pe original la noi in Romania si trebuie sa-l comand din afara. Vin sarbatorile si cred ca o sa mai dureze pana dupa anul nou. Am facut si niste cercetare pe forum-urile din afara si majoritatea recomanda mai ales pentru sistemul de racire sa fie schimbate cu piese originale. Sau mai sunt si alte branduri considerate originale in afara de cele BMW OEM?

 

https://www.eeuroparts.com/Parts/83678/Expansion-Tank-17111436381G/

Link to comment
Share on other sites

Pai uita-te pe vasul tau, vezi ce scrie, Behr sau altceva. El e furnizorul de echipament original atunci.

 

Problema e ca, chiar daca cumperi aftermarket pe furnizorul oficial, tot nu e garantata calitatea. Lucrul asta s-a vazut la pompele de apa, am vazut HEPU care tin sub 10 luni.

 

Citeam ieri pe un forum din afara, cam e de evitat Behr. Sunt ieftine dar calitatea e slaba. Am sa ma uit oricum ce scrie si pe asta de il am pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Behr e furnizorul OE BMW. Probabil diferenta o face controlul calitatii, cand faci pt OE si cand faci pt piata AM.

 

Oricum astia sunt liderii de piata - Behr, Mahle, Hella - (atat OE, cat si AM), slabe nu au cum sa fie.

 

Ia OE atunci, diferenta de pret nu e asa mare..200 ron cred.

 

Mi-am gasit FEBI BILSTEIN, sunt mai scumpicele dar sper sa merite. e 200 de lei vasul, am vazut si la 100 de lei. Rezervorul de la servo e doar 63 de lei. O sa le comand maine.

 

Multumesc de informatii :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Am desfacut azi iar capacul la vasul de expansiune sa vad daca a scazut sub minim si am ramas surprins sa gasesc ca nivelul acuma este la undeva intre jumatate si maxim fara sa mai completez! Am mai mers in jur de 80 de km de cand am completat ultima oara, nu l-am mai completat ca scapa asa ca l-am lasat asa pana imi vine piese de schimb. Era pe mimin ultima oara, acuma pluta aia sta mai sus :twitch:
Link to comment
Share on other sites

Acuma alta problema :blink: <_<

 

Ieri am mers vreo 100 de km cu niste treaba si inainte sa ajung in parcarea din fata blocului am inceput sa aud un scartait/huruit ciudat, am zis ehh... cred ca e in capul meu sau placutele.

 

Parchez masina si am mai stat cu ea pornita la relantii si atunci am sesizat ca masina chiar scoate niste sunete. Am iesit afara m-am bagat pe sub ea sa ascult de unde vine sunetul... din exteriorul masinii nu se auzea nimic, motorul mergea perfect.

 

Intru dinou in masina inchid usa, iar se auzea... zic ok vine de undeva din masina. Dupa m-am pus pe scaunul pasager fata, pe bancheta din spate pana am descoperit sursa sunetului. Sunetul vine de undeva de sub scaunul soferului, mai exact undeva unde se termina scaunul. Sunetul este o combinatie de scartait/huruit combinat cu pacaneli/pocnituri... nu se aude nici incet dar nici foarte tare si nu face tot timpul. Are momente cand se opreste, incepe iar... face mai tare... mai incet.

 

Am sa pun si filmari si poza cu ce mi-a dat testerul. Nu mai merg cu masina pana nu aflu de naiba e ca ma cam sperie cum face. Daca pompa de benzina este undeva sub bancheta din spate, sunt 99% sigur ca sunetul nu vine de acolo! Deci e altceva! Mentionez ca masina nu are lipsa de putere, check engine aprins sau alte simptome, la fel a facut si aseara cand era calda, la fel si azi dimineata cu motorul rece. Masina este cu evacuare stock, acel huruit nu este de la toba.

 

Tester: https://i.postimg.cc/jdpJpcV8/IMG-20201228-084029.jpg

 

Video1: https://drive.google.com/file/d/1G-FH4GpQy5VTxTE3o_IeKlrCHppkTrtp/view?usp=sharing

 

Video2: https://drive.google.com/file/d/10hkkhYdhxaLRp_HG8bXOtHXBAHOoWzgS/view?usp=sharing

Link to comment
Share on other sites

Maine cand e lumina am sa incerc sa ma uit sub ea. Pe filmare se aude sunetul foarte tare insa in realitate nu e chiar asa de tare, dar nici incet. Se poate simtii acel scartait/huruit de parca se rupe un vapor chiar si in talpi de pe bancheta din spate. Benzina in ea aveam un pic sub jumatate de rezervor daca conteaza si informatia asta.

 

Am facut putina cercetare si am aflat ca in spatele soferului este 'sending unit' si la partea pasager este de fapt pompa de benzina.

 

Sending unit pe romaneste este acea pompa de transfer?

Link to comment
Share on other sites

Da, pe partea pasagerului este pompa de benzina si pe cealalta parte cea care egalizeaza cantitatea de carburant, sincer nu cred ca este vorba de aceea intrucat nu are niciun motoras sau ceva de genul ĂŽn componenta ei iar pompa de benzina e posibil sa bazaie mai tare si sa rezoneze, eu am intampinat asta inainte sa cedeze, dar totusi nu se auzea din interior, sunetul era mai intens in zona rotii dreapta spate.
Link to comment
Share on other sites

Patca filtrul de benzina are un 'mecanism' in el, posibil asta sa fie cauza?

 

Google images pentru 'e39 525i fuel filter'. La cum arata pare ca are mecanisme in el. In mare parte este un filtru in el dar am vazut ca are si ceva care pare ca un arc.

 

Da, pe partea pasagerului este pompa de benzina si pe cealalta parte cea care egalizeaza cantitatea de carburant, sincer nu cred ca este vorba de aceea intrucat nu are niciun motoras sau ceva de genul în componenta ei iar pompa de benzina e posibil sa bazaie mai tare si sa rezoneze, eu am intampinat asta inainte sa cedeze, dar totusi nu se auzea din interior, sunetul era mai intens in zona rotii dreapta spate.

 

Sunetul cu siguranta eu il aud doar din interiorul masinii. M-am gandit si la asta sa nu rezoneze, sa pare ca vine dintr-un loc da el de fapt vine din alta parte. Dau maine si bancheta jos si mai ascult odata.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.