Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

Mi-am bagat azi mana pe la tevi p-acolo, sunt 3 tevi, cea care face zgomotul este teave nr 3(partea sofer) adica teava care e cea mai apropiata de transmisie ca sa zic asa. Mai sunt 2 dar in alea nu simt nimic cu mana cand le strang iar zona din care vine sunetul este exact de unde ies ele, undeva de sub bancheta din spate. Cu cat ma indepartez mai mult de zona de unde ies din bancheta, se simte din ce in ce mai slab deci cu siguranta de acolo vine. Pana la filtru de benzina unde e sub scaunul sofer, deja abea ca se mai simte.

 

IMG-20201229-090012.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am descoperit problema, este regulatorul de presiune din filtrul de benzina. Probabil pompele lucreaza mai greu pentru ca sunetul nu vine de la filtru :pardon: . DAR de ce nu a sesizat asta calculatorul masinii, nu mi-a dat nici o eroare in legatura cu asta.

 

https://www.youtube.com/watch?v=j3GdAEj8WVU

 

Sunetele astea le cam aud si eu doar ca in cazul meu se aude doar din interiorul masinii si nu asa tare, in realitate nu este asa mare zgomotul.

 

Am sa-mi comand si acest filtru care are regulatorul de preisune in el, fiind cel mai simplu lucru de facut in cazul asta. Daca problema nu se rezolva inseamna ca pompa urmeaza sa cedeze.

 

Ce mai merita facut este sa dau jos bancheta sa vad daca sunt semne p-acolo ca cineva a mai desfacut pompele in trecut.

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa-mi cumpar niste scule si am nevoie de putin ajutor :rolleyes: Din cate am inteles e bine sa-mi cumpar fiecare piese pentru ce operatiune am nevoie, se gasesc fel si fel de truse cu mai multe piese dar in mare parte nu am nevoie de ele... asa ca imi cumpar ce am nevoie.

 

Am nevoie sa desfac filtrul de benzina sub masina, si sa scot disa valve doar sa o vad eu cu ochii mei ca e ok si ca nu ii cade pinul acela.

 

1x https://www.dedeman.ro/ro/antrenor-cu-clichet-reversibil-prindere-1/4-proxxon-23330/p/1056114

1x https://www.dedeman.ro/ro/prelungitor-flexibil-unior-612868-1/4-inch-150-mm/p/1036982

1x https://www.dedeman.ro/ro/prelungitor-lung-mob-ius-r031l013002d-1/4-inch-125-mm/p/1025352?k=prelungitor%201%2F4&apn=2&pn=1&idc=781&pip=0&osa=1&upf=1

2x https://www.dedeman.ro/ro/adaptor-bit-1/4-1/4-612867/p/1028768

 

Deci pana aici vreau sa stiu daca configuratia de sus, se potrivesc sa nu cumpar gresit piesele degeaba. Nu sunt sigur de acel adaptor daca e bun pentru ca poza este doar pe o parte.

 

Pentru disa

 

1x https://www.dedeman.ro/ro/biti-pentru-insurubare-profil-torx-ush-torsion-t40-25-mm-set-2-bucati/p/1025792?k=t40&apn=1&pn=1&idc=262&pip=0&osa=1&upf=1

 

Pentru dat jos capac sub scaun sofer

 

1x https://www.dedeman.ro/ro/capat-cheie-tubulara-profil-hexagonal-interior-kronus-8-x-1/4-inch/p/1035889?k=8%20tubulara&apn=1&pn=1&idc=782&pip=0&osa=1&upf=1

1x https://www.dedeman.ro/ro/capat-cheie-tubulara-profil-hexagonal-interior-kronus-9-x-1/4-inch/p/1035890?k=9%20tubulara&apn=1&pn=1&idc=782&pip=0&osa=1&upf=1

1x https://www.dedeman.ro/ro/capat-cheie-tubulara-profil-hexagonal-interior-kronus-10-x-1/4-inch/p/1035952?k=10%20tubulara&apn=3&pn=1&idc=782&pip=0&osa=1&upf=1

1x https://www.dedeman.ro/ro/capat-cheie-tubulara-profil-hexagonal-interior-kronus-11-x-1/4-inch/p/1035953?k=11%20tubulara&apn=1&pn=1&idc=782&pip=0&osa=1&upf=1

1x https://www.dedeman.ro/ro/capat-cheie-tubulara-profil-hexagonal-interior-kronus-12-x-1/4-inch/p/1035954?k=12%20tubulara&apn=1&pn=1&idc=782&pip=0&osa=1&upf=1

 

Din astea e nevoie doar de 2 sau 3 dar le-am luat si pe restu fiind foarte ieftine... sa fie acolo.

Link to comment
Share on other sites

Din cate am inteles e bine sa-mi cumpar fiecare piese pentru ce operatiune am nevoie, ...

 

Gresit, o trusa mai complexa iti face munca mai usoara. O sa iti doresti sa faci tot mai multe la masina, iar in final dupa ce iti cumperi separat toate acareturile o sa realizezi ca mai bine luai totul intr-una de la inceput.

 

Poti incepe cu asa ceva.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Gresit, o trusa mai complexa iti face munca mai usoara. O sa iti doresti sa faci tot mai multe la masina, iar in final dupa ce iti cumperi separat toate acareturile o sa realizezi ca mai bine luai totul intr-una de la inceput.

 

Poti incepe cu asa ceva.

 

+1

 

Ia-ti o trusa cat mai completa.O sa tot aduni scule de tot felul si nu vor fi organizate ca intr-o trusa completa.

 

Eu mi-am luat trusa YATO YT-38841 si mi-am usurat foarte mult munca.Pe langa trusa asta am mai completat cu o cheie fixa lunga de 32 pentru vascocuplaj, o bara de forta de 50cm tot de la Yato cu patrat de 1/2 si prelungitor de 17 pentru prezoanele de la roti.Mereu am avut problema cu strangerea excesiva a rotilor la vulcanizare.Bara asta te mai ajuta si la slabirea intinzatorului daca vrei sa schimbi cureaua de accesorii sau cureaua de la compresorul de clima.

 

De obicei mai completez cu scule care nu se regasesc in trusa.

 

Oricum, chestiile mai complexe le rezolv la service.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mi-am luat pana la urma pe bucati. H 4-14, T de 40, adaptoare si un clichet 1/4.

 

Inca astept filtrul de benzina :getlost: . Rezervorul de la servo si vasul de expansiune mi-au ajuns.

 

Masina, ieri am mai mers cu ea 10 km ca am avut o urgenta si a inceput sa imi dea si in nas + sa bolboroseasca filtrul.

 

IMG-20210105-092631.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cabd mai vrei sa comanzi piese, cauta ofertele de la mai multi.

 

Pai la astia am gasit tot ce cautam, am luat mai multe. Buson la vas de expansiune ca a venit fara + acel surubel de aerisire(ala scapa unpic, sau poate asa si trebuie?! ca are o gaurica in el), vreo 3-4 litrii de ATF rosu pentru servo, apa distilata 5l + antigel 5l, un capacel de la suruburile de la capacele motorului ca lipseste 1, oglinda flexibila sa ma uit daca are scurgeri in spate la motor de ulei si un magnet. Cu totul a fost vreo 600 de lei si vreo 350 de lei fosta comanda de vas expansiune si rezervor servo. Rezervorul servo a venit cu capac + garnitura si am vazut ca este si un filtru in el alb.

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat antigelul dintr-o parte, pompa de apa din alta.

 

Ce filtru ai zis ca bolboroseste?

 

Filtru de benzina, sub scaun sofer. Daca faci putin scroll o sa gasesti un link de la google drive, am filmat sunetul care se aude de pe bancheta din spate, un scartait combinat cu pacanit si acuma ultimul simptom a inceput si filtrul sa bolbosoreasca + se tureaza cu intreruperi de la 3000 in sus in orice treapta, Check engine e inca stins. Am gasit pe youtube acelasi sunet aproape si la alte masini iar problema este(SPER) de la filtru de benzina. Ala oricum trebuie sa-l schimb, daca problema nu se rezolva inseamna ca e pompa. Am dat jos bancheta si am vazut ca inca are sigiliile alea de fabrica, acel lipici la captuseala aia de la pompe, deci acolo nu s-a umblat deloc. Nu m-ar mira sa fie si pompa dusa. Daca problema se rezolva oricum o sa desfac sa vad ce e si prin rezervor. Am vazut tot pe youtube la unu care restaura un e31, ce avea in rezervor si ce mai ramasese din pompa, garnitura si invelisul la fire erau pe fundul rezervorului. Culmea cum a ajuns masina in Romania s-a infundat :) Coincidenta sau ghinion/noroc?

Link to comment
Share on other sites

Unele zgomote, la fel ca si la tine in videoclip, le am si eu, de cateva luni. Nu stiu exact de la ce, parca sunt niste vibratii, nu tot timpul, doar uneori, cand scade turatia.

E bine ca schimbi filtrul, la nemti, daca scrie ca trebuie schimbat la 100k km, mai jos de atat nu-l schimba nici batuti.

Ma bucur ca am luat amandoi acelasi tip de filtru, teoretic asta inseamna ca am facut o alegere buna, :).

Link to comment
Share on other sites

Unele zgomote, la fel ca si la tine in videoclip, le am si eu, de cateva luni. Nu stiu exact de la ce, parca sunt niste vibratii, nu tot timpul, doar uneori, cand scade turatia.

E bine ca schimbi filtrul, la nemti, daca scrie ca trebuie schimbat la 100k km, mai jos de atat nu-l schimba nici batuti.

Ma bucur ca am luat amandoi acelasi tip de filtru, teoretic asta inseamna ca am facut o alegere buna, :).

 

:thumbsup:

 

Am vazut pe youtube in special la americani, cand le schimbau la 150k de mile erau inca alea originale ale masinii. O sa vad eu data fabricatiei pe el cand il schimb si de curiozitate o sa-l tai cu un flex sa vad ce gasesc in el.

 

EDIT: Zgomotele alea, eu nu le aveam au aparut dintr-o data. De frica nu am mai condus-o, am mai tot pornit-o 1 min asa la 2 zile sa vad daca se schimba sunetul, in unele zile facea mai tare, altele mai incet. Am uitat sa specific ca si consumul a crescut, imi arata cand am mers ultima oara consum instant pe ac in a 5-a 9%, deci ceva nu e in regula. Trebuie sa-mi arata instant pe ac in jur de 6,5-7% cu a 5-a la 70 la ora + ca de la 3000 in sus imi da in nas daca o calc.

 

Eu sper sa fie filtrul, daca nu... mai ramane pompa care o reconditionez, motorasul ala costa vreo 150 de lei si daca tot umblu la ea ii schimb si garnitura + filtrul. O pompa noua cu totul e vreo 250-300$

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am incercat azi sa-mi schimb vasul de expansiune, m-am oprit ca am observat ca imi lipseste senzorul cu mufa care intra in vas. Eu tot il cautam p-acolo si el era de nagasit!

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT41-EUR-12-2002-E39-BMW-525i&diagId=17_0161 nr 20.

 

Acuma m-am uitat si la vasul de expansiune nou si acolo unde este locul pentru senzor de fapt este un fel de ciuperca, eu credeam ca e gaura si senzorul intra in ea unde face contact cu apa din vas. Senzorul vine de fapt doar pentru masinile cu display-ul mare in bord sau/si cu navigatia, in cazul meu eu am display-ul mic si radio acel loc pentru senzor este degeaba la vas, iar eu cautam ca bolonavul cablul. Credeam ca am alta piesa pusa pe masina si improvizat p-acolo pe la gaura de senzor, astupat cu ceva de fostul propietar.

 

Mai continui si maine ca mi-au inghetat mainile.

 

Cam asa arata si antigelul care l-am scos din vas cu ajutorul unei pompe de extras. Antigelul de l-am cumparat pentru schimb are cam aceiasi culoare, specificatia G11.

 

Comanda cu filtrul inca este pe drum. Traiasca autodoc24 :thumbsup:

 

IMG-20210109-142025.jpg

Edited by Itarachiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Langa alea 2 furtunuri, este acel loc unde intra senzorul.

 

IMG-20210109-162513.jpg

 

Eu credeam ca fostul propietar a facut el combinatie acolo si a eliminat senzorul. Eu cautam cablul sau un loc unde ar putea intra mufa pentru senzor dar se pare ca masina mea nu are asa ceva.

 

IMG-20210109-185801.jpg

 

In locul ala care este astupat, intra senzorul care repet nu face contact cu apa, foloseste o tehnologie prin magnet sa citeasca.

Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa dau jos azi elicea de pe pompa ca sa am loc pentru schimbarea vasului de expansiune, nu am reusit cu ce scule am. Am incercat sa tin contra cu o surubulnita pe suruburile de la pompa si cu o cheie franceza sa desfac, n-am reusit. Daca era cheia franceza mai lunga puteam sa fac alta combinatie sa bat in ea in sensul care trebuie desfacuta, adica invers fata de directia obisnuita pentru desfacerea unui surub. In Romania pe nici un magazin nu am gasit kit-ul asta de cheie lunga 32 + cheia aia de tine suruburile in functie de pozitia in care s-a oprit pompa, asa ca trebuie sa-mi dau comanda pe ebay :angry2:

 

https://www.ebay.com/itm/2PCS-32mm-Fan-Clutch-Holder-Wrench-Removal-Tool-For-BMW-E46-E36-E39-Viscous/263820561526?epid=21021521302&hash=item3d6cee4c76:g:IV8AAOSwVEdbTbG0

 

Cam asta am eu nevoie. Asta e, mai astept o saptamana si dupa astea :))

Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa dau jos azi elicea de pe pompa ca sa am loc pentru schimbarea vasului de expansiune, nu am reusit cu ce scule am. Am incercat sa tin contra cu o surubulnita pe suruburile de la pompa si cu o cheie franceza sa desfac, n-am reusit. Daca era cheia franceza mai lunga puteam sa fac alta combinatie sa bat in ea in sensul care trebuie desfacuta, adica invers fata de directia obisnuita pentru desfacerea unui surub. In Romania pe nici un magazin nu am gasit kit-ul asta de cheie lunga 32 + cheia aia de tine suruburile in functie de pozitia in care s-a oprit pompa, asa ca trebuie sa-mi dau comanda pe ebay :angry2:

 

https://www.ebay.com/itm/2PCS-32mm-Fan-Clutch-Holder-Wrench-Removal-Tool-For-BMW-E46-E36-E39-Viscous/263820561526?epid=21021521302&hash=item3d6cee4c76:g:IV8AAOSwVEdbTbG0

 

Cam asta am eu nevoie. Asta e, mai astept o saptamana si dupa astea :))

 

Eu am dat jos vascocuplajul cu o cheie fixa de 32 de la Mathaus ( 30 lei a costat).Am tinut contra cu un levier pe unul din suruburile de la pompa de apa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am dat jos vascocuplajul cu o cheie fixa de 32 de la Mathaus ( 30 lei a costat).Am tinut contra cu un levier pe unul din suruburile de la pompa de apa.

 

Am incercat si eu sa blochez cu o surubelnita dar simteam la mana ca fortez cam mult si nu am insistat. Nu stiu din ce material e rola aia facuta si ma gandeam sa nu o aranjez, daca este din fier atunci am sa mai insist. Mi-am luat si eu o cheie de 32 pana la urma un pic mai lunga decat cheia franceza. Am incercat sa cumpar kit-ul asta de pe aliexpress cica tara din care este livrata Cehia, dupa ce dau comanda ma contaceaza cineva cu nume de chinez si zice sa anulez comanda ca nu poate sa puna prin DHL.

 

Comanda cu filtrul de benzina(plus altele) are 15 zile de cand am dat-o, inca nu a ajuns... maine daca nu vad update la codurile alea de tracking prin DPD, le cer banii inapoi si imi fac comanda in alta parte ca deja o forteaza. Ba si am vrut sa platesc prin PayPal... am zis las ca pun cardu.

 

Azi am fost la anaf ca sa scot niste acte pentru inmatriculare la masina, mi-au bagat-o deja la impozit, 1150 ron(Constanta). Deci e adevarat ca s-au scumpit.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Oricum e cam frig pentru reparatii, :).

Daca renunti la comanda, sa cumperi tot aceeasi marca de filtru de benzina. Confirm ca este ok.

Si da, tot acolo sunt si eu cu impozitul, in Craiova.

 

Este frigut, azi am coborat in reprize sa desfac aparatoarea aia de sub filtru de benzina, prima repriza am scos pinii la cleme(vreo 5), la a doua repriza am scos 2 suruburi, am venit acum iara sus sa-mi pun pe monitor sa vad bine unde mai sunt suruburi si sa ma mai incalzesc. Sper sa vina filtrul ala anul asta si am zis sa nu ma prinda cu alea intepenite p-acolo.

 

 

Poate va ajuta :

 

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Uraaa! Am dat jos aparatoarea aia de la filtru. 3 suruburi de 8, 2 suruburi de 10 si 5 pini cu cleme de plastic. Dupa cum era intepenita aparatoarea asta, la cum s-au desfacut suruburile si la cata mizerie era p-acolo nu prea a fost umblat de curand. Data pe filtru nu am apucat sa o vad, maine il dau jos si p-ala ca am inghetat.

 

IMG-20210119-160907.jpg

 

 

Si, nici rugina pe prag... am cam avut emotii cand ma uitam dupa rugina dupa ce am dat asta jos :))

 

IMG-20210119-160852.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.