Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

Update cu comanda la autodoc24, este a 3-a oara cand ii contactez, acelasi raspuns de fiecare data. Ne pare rau, va contactam pe email cand primim raspuns. Prima oara i-am contactat acum vreo 4 zile... nici pana acum nu am primit raspuns legat de comanda. L-am intrebat pe dansul cu care vorbeam, daca se livreaza comanda mea cu bicicleta, nici pentru intrebarea asta nu am primit raspuns. Asta e... comanda nu mai o pot anula ca au trecut 14 zile de cand am dat-o.

 

Un alt lucru ciudat, la filtrul de benzina cumva l-au pus cu 10 lei in plus, iar metoda de shipping sa dea naiba daca am ales eu DPD. Eu tot timpul folosesc DHL cand am ca optiune.

 

Prima comanda am platit-o prin PayPal cu balanta de pe cont, a venit dupa 8 zile.

A doua comanda, am platit cu cardul, 15 zile au trecut si nici ei nu stiu sa-mi dea un raspuns despre ce se intampla cu comanda.

 

Deci, platit prin PayPal la manglitorii astia ca sa puna prin DHL, ca sunt constienti ca banii ii iei instant inapoi, cu cardul e mai complicat si dureaza mai mult, asa ca ei profita. Probabil este mai ieftin sa colaboreze cu cei de la DPD, si se bazeaza pe faptul ca decat sa-ti anulezi comanda mai bine o astepti, exact situatia in care sunt eu :)

Link to comment
Share on other sites

Mda. Autodoc sunt cam neseriosi. Si eu comand 90% de pe Autokarma.

 

E bine daca nu ai gasit rugina, ma mir oarecum (uita-te bine pe interiorul pragurilor, asta doar pe elevator as zice).

 

Dedesubt nu are deloc rugina la praguri... cel putin la prima vedere. Eu tot ma intreb oare ce este pe sub plasticele alea... cand vine caldura o sa le dau jos sa vad. Este un fel de inceput de rugina doar la pragul sofer in exact langa acel tampon pentru ridicarea masinii... nu este maro, posibil sa fie felul cum a fost dat cu vopsea cand a fost fabricata, fac maine o poza... Am mai vazut rugina undeva in jurul cutiei pe la aparatorile alea prin colturi si la niste surubele p-acolo... nu-i panica asta.

 

Rugina are in portbagaj la acea scurgere de la roata de rezerva, la portbagaj langa buton si un inceput de rugina la busonul pentru rezervor, se vade asa un inceput de bule. Astea sunt simple.

 

Partea nasoala este pragul pasager. La usa din spate este fix unde se termina usa si curge apa, acolo e deja si vopseaua sarita si pare afectat si in adancime... si este cam de marimea unei unghii. Si mai are la usa din fata unde este crapatura cu aripa fata, acolo zona afectata este mai mare... inca are vopsea dar se vede ca este un inceput clar, maro si bule foarte vizibile.

 

In rest colturile de la usi vreo 2-3 din ele, cine stie ce e si prin alea... usa din spatele soferului am vazut ca retine foarte multa apa...

 

Pe mine ma sperie rugina aia de la suprafata pragului pasager, cand da caldura aia trebuie sa o scot neaparat... SPER sa nu fie afectat in/inspre interiorul pragului si sa fie doar suprafata, pentru ca se poate reconditiona foarte simplu. Trebuie sa investighez oricum si in interiorul pragurilor, partea buna e ca masina s-a ridicat pe elevator.

 

Pentru cat de blestemata este caroseria asta de e39 la partea de rugina si avand in vedere ca aproape 18 ani a stat in Germania unde se da cu sare grupa mare, arata binisor. Era mai bine daca nu avea deloc :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vazut si data de pe filtru... ca sa vezi nu a fost schimbat niciodata, colierele s-au schimbat ca nu sunt alae originale. Ciudat pentru o masina cu istoricul care l-am gasit, majoritatea intrarilor in service au fost doar la dealeri autorizati BMW care le-am gasit si in baza de date. Am verificat inainte sa o cumpar, am scos fisierul PDF-u de la BMW cu seria de sasiu si m-am uitat si pe cartea de service, totul pare frumos. Sa inteleg ca si mecanicii nemti umbla cu nasoale?

 

Masina a fost fabricata in 12-2002, vezi data pe filtru :))

 

IMG-20210120-093654.jpg

 

Si aici pragul unde cred ca este rugina

 

IMG-20210120-093536.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am vazut si data de pe filtru... ca sa vezi nu a fost schimbat niciodata, colierele s-au schimbat ca nu sunt alae originale. Ciudat pentru o masina cu istoricul care l-am gasit, majoritatea intrarilor in service au fost doar la dealeri autorizati BMW care le-am gasit si in baza de date. Am verificat inainte sa o cumpar, am scos fisierul PDF-u de la BMW cu seria de sasiu si m-am uitat si pe cartea de service, totul pare frumos. Sa inteleg ca si mecanicii nemti umbla cu nasoale

 

Si eu am fost in aceasi situatie! Am cumparat masina la 120k km cu toate reviziile facute in reprezentanta. Masina in cauza e un E87 fabricat in 2005 iar la prima revizie facuta de mine am vazut ca filtrul de combustibil era cel original, fabricat in 2005. Ciudat cum unii recomanda schimbarea tututor filtrelor impreuna cu uleiul in jur de 10k km sau cel putin o data pe an iar bavarezii nu le schimba pe toate nici in 10 ani...

Link to comment
Share on other sites

Si eu am fost in aceasi situatie! Am cumparat masina la 120k km cu toate reviziile facute in reprezentanta. Masina in cauza e un E87 fabricat in 2005 iar la prima revizie facuta de mine am vazut ca filtrul de combustibil era cel original, fabricat in 2005. Ciudat cum unii recomanda schimbarea tututor filtrelor impreuna cu uleiul in jur de 10k km sau cel putin o data pe an iar bavarezii nu le schimba pe toate nici in 10 ani...

 

Exact, masina in primii 7 ani facuse deja 100 de mii, cred ca inca era in garantie si este ciudat cum nimeni nu i-a zis propietarului(unu singur a avut masina) sa-l schimbe. Daca filtrul avea 130 de mii de km si data gen 2009 2008 intelegeam, dar ma mir cum dracu a rezistat atata. Acuma el poate a solicitat schimbarea lui doar ca mecanii au cam uitat sa-l schimbe :))

Link to comment
Share on other sites

Am scos filtrul de pe masina, am taiat pana la urma cu un cutter furtunasele alea ca nu ieseau... am tras 30 de min de ele, am incercat cu surubelnita, nici macar unu nu am reusit sa-l misc macar 1mm. Filtrul e praf evident si inauntru. Pana vine comanda aia de la autodoc, o sa-mi comand si furtunase noi si alt filtru de la autokarma, filtrul il au, vad si de furtunase. Nu stiu de ce am impresia ca astia cu autodocu o sa-mi zica peste vreo 1 saptamana ca pachetele s-au pierdut asa ca... Am primit un email azi de la ei ca m-au inregistrat in baza de date ca i-am contactat... asta dupa a 3-a sau a 4-a contactare si BONUS ca sa vezi, imi fac reducere la urmatoarea comanda de 30% pentru shipping.

 

Cam asta curgea din el

 

IMG-20210120-140956.jpg

 

Si cam asa arata pe interior

 

IMG-20210120-145936.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dedesubt nu are deloc rugina la praguri... cel putin la prima vedere. Eu tot ma intreb oare ce este pe sub plasticele alea... cand vine caldura o sa le dau jos sa vad. Este un fel de inceput de rugina doar la pragul sofer in exact langa acel tampon pentru ridicarea masinii... nu este maro, posibil sa fie felul cum a fost dat cu vopsea cand a fost fabricata, fac maine o poza... Am mai vazut rugina undeva in jurul cutiei pe la aparatorile alea prin colturi si la niste surubele p-acolo... nu-i panica asta.

 

Rugina are in portbagaj la acea scurgere de la roata de rezerva, la portbagaj langa buton si un inceput de rugina la busonul pentru rezervor, se vade asa un inceput de bule. Astea sunt simple.

 

Partea nasoala este pragul pasager. La usa din spate este fix unde se termina usa si curge apa, acolo e deja si vopseaua sarita si pare afectat si in adancime... si este cam de marimea unei unghii. Si mai are la usa din fata unde este crapatura cu aripa fata, acolo zona afectata este mai mare... inca are vopsea dar se vede ca este un inceput clar, maro si bule foarte vizibile.

 

In rest colturile de la usi vreo 2-3 din ele, cine stie ce e si prin alea... usa din spatele soferului am vazut ca retine foarte multa apa...

 

Pe mine ma sperie rugina aia de la suprafata pragului pasager, cand da caldura aia trebuie sa o scot neaparat... SPER sa nu fie afectat in/inspre interiorul pragului si sa fie doar suprafata, pentru ca se poate reconditiona foarte simplu. Trebuie sa investighez oricum si in interiorul pragurilor, partea buna e ca masina s-a ridicat pe elevator.

 

Pentru cat de blestemata este caroseria asta de e39 la partea de rugina si avand in vedere ca aproape 18 ani a stat in Germania unde se da cu sare grupa mare, arata binisor. Era mai bine daca nu avea deloc :rolleyes:

 

Pai din povestea ta, cam imi aduci aminte de a mea, cam in aceleasi locuri avea in primul an (la scurgerea portbagaj am facut-o eu, cu negru, nu m-a interesat culoarea).

 

Dar stai sa vezi de acum incolo, in fiecare an o sa apara ceva :))

 

La praguri e arhicunoscuta problema, la f multi le-au intrat cricul in prag cand au vrut s-o ridice.

 

Pragurile din pacate iau cel mai mare damage de la sare...plus ca toate bmw-urile din vremea aia ruginesc (ori n-a fost tabla tratata ca lumea, ori ca si timp au tinut destul si cam nu mai ai ce le face).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai din povestea ta, cam imi aduci aminte de a mea, cam in aceleasi locuri avea in primul an (la scurgerea portbagaj am facut-o eu, cu negru, nu m-a interesat culoarea).

 

Dar stai sa vezi de acum incolo, in fiecare an o sa apara ceva :))

 

La praguri e arhicunoscuta problema, la f multi le-au intrat cricul in prag cand au vrut s-o ridice.

 

Pragurile din pacate iau cel mai mare damage de la sare...plus ca toate bmw-urile din vremea aia ruginesc (ori n-a fost tabla tratata ca lumea, ori ca si timp au tinut destul si cam nu mai ai ce le face).

 

Crede-ma ca m-am documentat in legatura cu problema de rugina, am luat toate link-urile gasite inclusiv alea de Germania :)) Din cauza asta era sa merg pe e60.

 

De exemplu, caroseria asta in anumite zone nu ruginiste deloc! Australia aia nu se plang deloc ca le ruginesc... de partea opusa nemtii din cauza la sare se plang ca le ruginec. Au fost exemplare in UK cu oameni care aveau M5 cu doar 50k tinute in garaj de km cu pragurile deja gaurite de la rugina si asta dupa doar cativa ani. Unii nemti mai pasionati nici macar nu-si conduc masinile astea, e46, e39, e38.. iarna din cauza asta.

 

Sunt mai multe teorii de le ruginesc, unii zic ca a fost nu stiu ce bacterie pe la producator cand le vopseau, altii zic ca defect de fabricatie... Treaba e ca masinile de aceasta varsta cam toate din ele au rugina mai mult sau mai putin, doar cateva au scapat... una fiind A8-u pentru ca este complet din aluminiu si vreo cateva modele de CLK SLK ceva mai rar de la Mercedes chiar si de prin anii 50-60 care caroseria este complet din aluminiu.

 

Solutia este sa urmaresti constant si sa nu lasi sa se intinda. Exista si un fel de tratament pentru vopsirea zonei de dedesubt a masinii, special anti rugina care foarte putini si-l fac. Asta planuiesc si eu sa-i fac dar mai am pana ajung acolo.

 

Cel mai dureros sunt pragurile, daca a prins in interior... trebuie facuta operatie. Eu din ce vad la a mea SPER si MA ROG ca sunt doar suprafetele legat de praguri.

Link to comment
Share on other sites

Alea se fac, in Romania sunt multi care le-au schimbat, dar nu stiu sa zic cu ce.

 

Iti recomand sa intri pe grupurile de farcebook de e39, daca google nu iti ofera raspunsul :).

 

Nu folosesc retele de socializare :rolleyes:

 

 

 

Nu este pe stoc, deja stau cu masina pe bara de 3 sapt aproape si pretul pentru o bucata aia de cauciuc este absurd.

 

Am luat dimenensiule cu un subler, diametrul 0.4 mm interior, 0.9 mm exterior.

 

https://www.autokarma.ro/piese-auto-universale-furtun-combustibil/furtun-combustibil-4-mm-1-metru-4324-10051-gates?filtru=a1372%3A60807%3B

Link to comment
Share on other sites

Ura! A venit ieri comanda cu filtrul, azi l-am pus si s-a rezolvat problema aia cu acel huruit/scartait/bazait care se auzea de sub bancheta din spate. Eu pusesem in calcul ca poate sa fie si pompa de benzina, spre fericirea mea se pare ca nu e. Masina porneste la fel, nu invarte mai mult dar nici mai putin, problema cu oscilatiile la rece timp de 10 secunde care le simt doar in scaun dupa ce pornesc motorul tot exista deci ramane sa mai investighez... eu speram ca poate era tot de la filtru. Ce am mai observat este ca motorul merge si mai bine... nici inainte sa schimb filtrul nu facea urat dar se simte acuma ca merge mai bine si asta nu e in capul meu.

 

Problemele specifice filtrului de benzina pe acest motor sunt, martor motor aprins, lipsa de putere, consum mai mare, pornirea grea, posibil ca motorul sa moara la prima cheie, trepidat la relanti. Pe ISTA am gasit 'dme fuel trim bank 1 and 2 permissible range exceeded' care este oarecum specifica filtrului de benzina cand e dus.

 

Mai am sa-i montez colierul ala de fabrica care tine tot filtrul si aparatoarea la loc. In total cred ca m-am chinuit vreo 4-5 ore pentru un filtru... si inca nu am terminat. Fara cric am lucrat la ea ca imi este frica sa bag capul sub masina fara capre, trebuie sa-mi iau si d-alea.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Mda, deci... am fost la o tura, sunt 100% sigur ca nu mai aud bazaitul ala sub bancheta, dar masina tot e lesinata dupa 3000 in sus. Acest simptom a aparut dupa ce filtru de benzina a inceput sa faca figuri, am mai mers vreo 100 de km cred si dupa ce a inceput sa-mi dea in nas de atunci nu am mai mers pana nu am schimbat filtru, adica azi. Acuma am de investigat... printre care eu pun si pompa de benzina in calcul, nu stiu cat rau i-am facut ca am fortat-o sa merg cu masina cu filtru ala dus da bine sigur nu i-am facut.

 

Deci, imi da in nas ba chiar refuza sa traga ramane parca blocata, indiferent ca calc acceleratie la maxim 5 secunde la orice viteza dupa 3000 in sus(cutie automata), check engine nu e aprins si consumul este mai mare cu 1-2 litrii. De obicei consumul instant in a 5-a sta undeva la 6-7-8 litrii(cel mecanic din bord), acuma imi sta la 8-9-10... o sa pun si testeru pe ea sa vad daca a inregistrat vreo eroare. In rest masina merge bine, schimba bine vitezele, la relanti merge mai bine cu filtrul nou.

Link to comment
Share on other sites

Daca e lesinata de la 3000 de rpm in sus, din ce am citit un posibil candidat este MAF-ul. Nu cred ca da eroare, dar poti da o tura cu mufa scoasa la el.

 

Cam asta am gasit si eu asa la o scurta cercetare. Deci erorile astea pe bank 1 si 2 le dadea si inainte sa schimb filtrul. Pana sa inceapa sa faca filtrul figuri imi dadea eroare doar la bank 2, am sters-o de vreo 3 ori in 1000 de km de cand am luat masina, sa zic ca aparea odata la 300 de km. Acuma a dat si bank 1 si 2...

 

IMG-20210123-165814.jpg

Link to comment
Share on other sites

N-ai ce face cu ISTA la E39. Mai util e un OBD bluetooth daca insisti sa nu folosesti INPA.

Amestec (extrem de) sarac, iti trage aer fals pe undeva dupa MAF, dar inainte de admisie/chiar in admisie fiind afectate ambele bank-uri. Verifica si voltajul pe sondele lambda dinainte de catalizator, daca sunt sub 0,1V sau chiar 0, schimba-le. Debitmetrul ar trebui sa indice de la 2,x- max 4g/s la ralanti (l-as pune ultimul pe lista de vinovati).Incepe verificarile de etanseitate cu:

  • cot admisie
  • furtune vacuum SAP + spate motor
  • furtune CCV
  • DISA

Daca desfaci busonul la ulei motorul isi schimba mersul ? Totodata masoara presiunea de benzina in rampa inainte, in timpul si dupa oprirea motorului.

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu le-am avut, in timp, pe amandoua. Cel mai probabil, pierderi de vacuum, pe circuitul de vacuum al acelei clapete de pe teava de esapament (toate datele spre pierderi duceau). Din pacate, la testul de fum, nu iesea nimic.

Sondele le poti verifica cu ISTA.

 

Si eu te sfatuiesc sa cumperi un OBD este ieftin si-ti ofera, si in mers, multe informatii, nu doar diagnoza, eu am dat pe el 40 lei si 16 lei pe program.

Link to comment
Share on other sites

N-ai ce face cu ISTA la E39. Mai util e un OBD bluetooth daca insisti sa nu folosesti INPA.

Amestec (extrem de) sarac, iti trage aer fals pe undeva dupa MAF, dar inainte de admisie/chiar in admisie fiind afectate ambele bank-uri. Verifica si voltajul pe sondele lambda dinainte de catalizator, daca sunt sub 0,1V sau chiar 0, schimba-le. Debitmetrul ar trebui sa indice de la 2,x- max 4g/s la ralanti (l-as pune ultimul pe lista de vinovati).Incepe verificarile de etanseitate cu:

  • cot admisie
  • furtune vacuum SAP + spate motor
  • furtune CCV
  • DISA

Daca desfaci busonul la ulei motorul isi schimba mersul ? Totodata masoara presiunea de benzina in rampa inainte, in timpul si dupa oprirea motorului.

 

Nu am umblat cu INPA pentru ca parea mai complicat dar o sa ma documentez cum sa-l folosesc. Am mai facut si eu cercetare si am aflat asa:

 

- Debitmetru ala trebuie sa fie siemens(OEM), daca e orice alt brand nu e de mirare ca a cedat. Pot sa incerc sa-l curat cu spray special pentru asa ceva dar o sa fie temporar.

- Toate furtunurile din zona, MAF, filtru aer, disa, inclusiv prin spatele motorului trebuie sa la verific.

- Disa.

- Pierderi pe la garnitura sau capacul crapat pe undeva.

- CCV.

 

Senzorii de oxigen cand nu mai functioneaza cica dau eroare, atunci este recomandat sa-i schimbi, 4 sunt ca numar. Am sa scot si capacul de la ulei cu motorul pornit sa vad daca isi schimba mersul.

 

Daca filtrul nu a fost schimbat niciodata, pompa nici atat.

 

La pompa nu s-a umblat 100% pentru ca inca are sigiliul acela de fabrica la captuseala aia sub bancheta, acel lipici care nu e rupt.

 

Offtopic: Super... a inceput sa ploua.

Link to comment
Share on other sites

MDA, am fost la masina sa duc din piesele care mi-au venit si i-am dat o cheie, de fapt vreo 3.

 

Prima pornire motorul s-a oprit.

A doua pornire, motorul a dat sa se opreasca, scazuse acul pana la 400 rpm dar dupa si-a revenit in 1-2 secunde si mergea normal.

A treia pornire, a luat-o normal.

 

Dupa m-am dat jos si am scos busonul de ulei sa fac acest test:

 

In cazul meu bosonul iesea normal, si nu se schimba sunetul motorului... doar foarte putin.

 

Dupa am intrat in masina sa opresc motorul, surpriza... am inceput iar sa aud acel sunet sub bancheta din spate. Nu sunt 100% sigur pentru ca picura foarte marunt pe masina, dar cred ca iara se aude.

 

Eu zic ca-i pompa de benzina. Ce pot face este sa masor cu acel instrument pentru 'valve schrader' sa vad presiunea de benzina? Corectati-ma daca gresesc, ca sa stiu ce sa cumpar. Cand se opreste ploaia am sa verific si restu oricum, dar daca sunetul ala tot se aude sub bancheta in spate, e clar ca e pompa. Costa vreo 200 de lei motorasul parca.

 

Am filmat si aici motorul: https://drive.google.com/file/d/1WCQqeWZFcp61vahOwOTeEqqAXN5D8qIy/view?usp=sharing

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.