Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

Nu vorbim de project car. Tu parca mai aveai altele pe langa. Eu unul n-as mai lua-o de la capat si n-as mai tine e39 ca daily. Mereu mereu e ceva de facut, da mai da-le de fiare... ma rog, daca esti pasionat probabil nu ti se mai pare greu sa tot repari la "ghene".

 

Am cumparat masina sa o folosesc, sa ma bucur de ea... se strica, o repar! Am sa evit sa o folosesc iarna cand e stratul de zapada suficient de mare sa nu ii zgarii vopseaua dedesubt, a venit si cu dotarea de fabrica M suspesion, inca nu m-am lamurit exact ce inseamna asta dar parca pare mai joasa decat un e39 fara optiunea asta, este mai rigida cu siguranta ca simt totul. Am avut cateva situatii de drum naspa cand am fost nevoie sa intorc ca sa fiu sigur ca nu o ating. Din ce am experimentat si descoperit pana acuma la masina probabil o sa-mi ia vreo 2 ani sa o aduc in starea care trebuie. Daca faci mentenanta preventiva, nu vad nici o problema in a folosii o astfel de masina ca daily. Este documentat cam tot ce tine de masina asta incepand de la 50k km pana la 300-400k km. Trebuie rascolit, investigat, timp si evident bani sa pui piese pe ea din timp sa o ai ca daily.

 

Am gasit upgrade pentru sistemul de racire, 900$ radiator cu tot cu vas de expansiune din aluminiu, upgrade pentru rezervorul de servo din aluminiu, parca gasisem si capac culbutori tot din aluminiu, trebuie sa ii pun folie UV sa protejez interiorul, trebuie sa ii pun folie transparenta pe toata masina sa pastrez culoarea si sa ii readuc aspectul de fabrica la viata, trebuie vopsita dedesubt, antifonare mai buna ca nah, tehnologia a mai avansat fata de acum 20 de ani... sunt ceva bani de intrat, probabil inca odata valoarea masinii, poate de 2 ori chiar? Am sa incerc sa-i contactez si p-astia de la retro mobil sa le explic de upgrade-urile/imbunatatiri care planuiesc sa le fac masinii ca sa nu ma trezesc ca masina nu indeplineste cerintele. Eu vreau de fapt sa o fac mai rezistenta, sa inlouiesc plasticul cu metal. Daca nu fac tot ca mine, pastrez piesele vechi, le sucesc eu inainte si dupa retro... ramane de vazut, mai are 10 ani+ pana atunci.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei s-o faci retromobil, f bine, succes. Chestia asta oricum se bate cap in cap cu folosirea ca daily car. Adica tu vrei un fel de 2-in-1.

 

Eu am vorbit din experienta personala, mententanta preventiva i-am facut si eu destula, ceva vechi ramane vechi, si nu merita "chinuita" zilnic. Ma rog, partea mai buna la tine e ca e benzinara, si poate peste ani ii va creste potentialul. Depinde cum o pastrezi in traficul din Ro.

 

Vazusem pe grupul e39 pe FB cati bani baga unii in cate un diesel, care oricum poate fi si interzis in viitorul destul de apropiat (nu se stie ce mai viseaza astia). Chiar cunosc pe cineva care anul trecut a vopsit integral un 530d (si nu a fost ieftin, undeva catre 2000 eur), si nu prea intelegeam de ce. Intelegeam daca era un 3.0i sau un V8.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei s-o faci retromobil, f bine, succes. Chestia asta oricum se bate cap in cap cu folosirea ca daily car. Adica tu vrei un fel de 2-in-1.

 

Eu am vorbit din experienta personala, mententanta preventiva i-am facut si eu destula, ceva vechi ramane vechi, si nu merita "chinuita" zilnic. Ma rog, partea mai buna la tine e ca e benzinara, si poate peste ani ii va creste potentialul. Depinde cum o pastrezi in traficul din Ro.

 

Vazusem pe grupul e39 pe FB cati bani baga unii in cate un diesel, care oricum poate fi si interzis in viitorul destul de apropiat (nu se stie ce mai viseaza astia). Chiar cunosc pe cineva care anul trecut a vopsit integral un 530d (si nu a fost ieftin, undeva catre 2000 eur), si nu prea intelegeam de ce. Intelegeam daca era un 3.0i sau un V8.

 

Asta este exact motivul pentru care nu am luat diesel. Am condus 3.0 si 2.5 diesel pe e39, merg foarte rotund motoarele fiind in 6, dar si pe mine ma sperie astia cu legile, d-aia am si cautat-o euro 4. Odata ce masina a obtinut certificatul de retro, o poti folosii linistit indiferent de legi, scapi si de impozit. Decat sa iei un 3.0 diesel de 193 de cai si sa platesti impozit 2000 de lei, mai bine iei un 525i platesti impozit 1000 de lei si restu ii bagi in economia aia de o scotea motorul diesel ca si combustibil. Ce este posibil sa se mai intample pe viitor, o sa creasca cererea pentru benzina si se mareste pretul pe litru :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu unul il inteleg, culmea tot IT-ist :D

Nu vad unde e problema sa pui la punct si sa folosesti o masina veche.

Da in caz de accident e mai sigura decat cele vechi, nu are technologia, high-tech-ul, dar pentru cineva caruia ii plac masinile, sa conduca, sa lucrezele la ele, cel mai important e feeling-ul iar acesta, oirce ar zice lumea, nu mai este atat de vizibil la masinile noi.

 

Si eu am ceva mai vechi, e daily, am bagat si probabil voi continua sa bag bani in ea.

Dar cand ies cu ea imi face placere.

Nu toata lumea are buget sa schimbe masina mai des ca telefonul, plus de asta nu toata lumea vrea sa faca asta.

Daca merge, imi ofera tot ce vreau, imi satisface pofta de mesterit de ce sa o schimb?

 

Evident asta tine de fiecare, de timp, locatie, responsabilitati, lucruri care nu sunt la fel pt toti.

 

Anyhoo, Am pus si eu tot radiator nissens si pare ok pana acum, al meu avea burta jos si intr-un final a dezvoltat o aerisire pe undeva pe sus.

Bafta in continuare si spor la surubarit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vorbim de project car. Tu parca mai aveai altele pe langa. Eu unul n-as mai lua-o de la capat si n-as mai tine e39 ca daily. Mereu mereu e ceva de facut, da mai da-le de fiare... ma rog, daca esti pasionat probabil nu ti se mai pare greu sa tot repari la "ghene".

Ce am realizat dupa 2 "project car" stau , merg tot se vor strica, asa macar ma bucur de ele. Dar da intotdeauna am avut masina de back-up. in cazul meu pentru moment nici nu ma complic cu retroshit taxele / impozitele sunt ok am avut o tentativa dar a aparut pandemia + cei de la retromobil se misca relativ incet .

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai ca daca tot au iesit mai multi din dulap referitor la meseria de IT-ist, marturisesc si eu: programator si posesor de E39 timp de vreo 6 ani. Sunt masini faine, dar daca iti place sa fie in stare impecabila, constati ca cer bani mai tot timpul. Am luat masina cu 7k la momentul respectiv si pe parcurs am mai bagat vreo 8-9k in ea, pe principiul keep it classy, keep it oem ( ME39Restorations) si tot nu era perfecta. Parerea mea e ca pentru psihic e mai ok sa faci reparatiile in cat mai putini pasi. Mai bine ii faci undeva la un service o evaluare calumea, vezi exact tot ce trebuie schimbat si le schimbi deodata, dupa aia te bucuri de masina. Unele piese le schimbi de nevoie, altele preventiv. E super enervant sa repari ceva la masina, mergi un pic, apoi iar trebuie sa o bagi in service. Intr-adevar efortul financiar e mai mare sa repari deodata cat mai multe probleme, dar e mai ok pt psihic.

Fa-ti un plan asa:

1.luna asta schimb tot ce inseamna circuit de racire ( fie ca e stricat sau imbatranit)2.luna viitoare schimb suspensia3. franele4.rezolv rugina, eventual ii fac o revopsire exterioara5.detailing interior

Dupa aia doar te bucuri de ea.

Edited by toffefe
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Hai ca daca tot au iesit mai multi din dulap referitor la meseria de IT-ist, marturisesc si eu: programator si posesor de E39 timp de vreo 6 ani. Sunt masini faine, dar daca iti place sa fie in stare impecabila, constati ca cer bani mai tot timpul. Am luat masina cu 7k la momentul respectiv si pe parcurs am mai bagat vreo 8-9k in ea, pe principiul keep it classy, keep it oem ( ME39Restorations) si tot nu era perfecta. Parerea mea e ca pentru psihic e mai ok sa faci reparatiile in cat mai putini pasi. Mai bine ii faci undeva la un service o evaluare calumea, vezi exact tot ce trebuie schimbat si le schimbi deodata, dupa aia te bucuri de masina. Unele piese le schimbi de nevoie, altele preventiv. E super enervant sa repari ceva la masina, mergi un pic, apoi iar trebuie sa o bagi in service. Intr-adevar efortul financiar e mai mare sa repari deodata cat mai multe probleme, dar e mai ok pt psihic.

Fa-ti un plan asa:

1.luna asta schimb tot ce inseamna circuit de racire ( fie ca e stricat sau imbatranit)2.luna viitoare schimb suspensia3. franele4.rezolv rugina, eventual ii fac o revopsire exterioara5.detailing interior

Dupa aia doar te bucuri de ea.

 

Pai cam asta fac, luate toate pe rand si in functie de gravitate. La service vorbisem sa ma duc sa-mi testez sistemul de racire si m-am razgandit. Asta cu serviceu era si cunostinta cu prietenul asta al meu de si-a dus un golf 4 sa-i schimbe caseta de directie. Le-a dat toti banii inainte vreo 350 de euro si cand s-a dus sa-si ridice masina, ala zice... pai nu mi-ai dat toti banii, lipseau 500 de lei. I-am zis sa cheme politia ca nici chitanta nu i-au dat dar nu a vrut. I-au pus si uleiul gresit :))

 

Cand o sa am probleme cu vanosul sunt in stare sa vin pana la Bucuresti decat sa ma duc la astia p-aici din Constanta.

Link to comment
Share on other sites

Cand o sa am probleme cu vanosul sunt in stare sa vin pana la Bucuresti decat sa ma duc la astia p-aici din Constanta.

 

La Bucuresti poti merge la Bogdan (BMGarage). E super priceput si de incredere. Are si cateva review-uri aici pe forum de la oameni multumiti :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca am rezolvat si cu apa, vad ca nu o mai pierde... dar am mai zis eu ca nu mai pierde. Mai am un test de facut, sa-i dau niste talpla in seara asta. Am descoperit si cum sa fac aerisirea eficient ca sa zic asa. Incalzesti motorul la maxim, opresti masina, o lasi 10 minute, deschizi capacul la vasul de expansiune, pui contactul pe pozitia 2, pornesti clima la maxim 32 de grade, treapta 1 si 4, lasi 5 minute pe treapta 1, muti pe treapta 4, sucesti iara asa de vreo 3-4 ori vreo 30 de minute pe loc cu motorul oprit si cam scoti tot aerul. Procesul asta poate dura cateva sute de km pana scoti tot, e cu du-te vino aerisirea cica la motorul asta... asa zic forum-urile :)

 

De cand a dat caldura, abea mai oscileaza la relanti de cand i-am schimbat bucata aia din adimisie de cauciuc care avea fisuri. Acuma... nu-mi pot da seama exact daca de acolo era problema sau din cauza frigului, oricum trebuie sa-mi ajunga si cealalta jumatate care si aia banuiesc ca are fisuri. Eroarea de lipsa de vacum nu a mai revenit.

 

Tot legat de faptul ca vine vara, motorul cu siguranta merge mai bine cand e cald afara, suna parca mai rotund, mai lin. Consumul de combustibil cred ca a scazut cu 1l fata de cand era frig, asera pe la 12 noaptea mergeam pe la merginea orasului cu a 4-a constant pe la 60 la ora, acul mecanic de consum instant zicea cam 6... deci cu incalzit motor, plecari de pe loc, pe pompa e chiar sub 8. Daca te dai la ea evident ca sare consumul, dar pentru un motor de 2.5 pe benzina legat la o cutie automata, intr-un oras gol ca Constanta noaptea de la 11 in sus, e a dracu de economica! Ziua in oras, semafoare, etc, cu aer conditionat suge cam 14. Eu consumul pe pompa il am in jur de 11-12 pentru ca mai mult ma plimb noaptea si merg foarte putin ziua. Consumul digital pe bord, media zice cam 9, 9,5, 10.Ultimul plin de rezervor, am resetat acolo km sa-mi arate 0 in bord si am consumat in jur de jumatate din rezervor, 350 facuti. Cam cu un full fac vreo 500-600 km, cand se apropie de 1/4 din rezervor ma duc sa-i bag iara. Aici e partea interesanta, parca am mai zis, cam acelasi consum il aveam pe e46 318d, cu acelasi stil de exploatare... ori avea ceva fostul 318d, ori 525i-u este economic :pardon: Putere dubla aproape, 2 cilindrii in plus, cutie automata, greutate mai mare, etc. La drum intins 90-100 la ora constant cu a 5-a pe pilot automat, cam 7-8, daca vrei sa mergi mai repede de 100, pana in limita legala pe autostrada sare de 8.

 

Cand am pus iara azi testerul, mi-a aparut o eroare noua si anume! 00000E, LCM, Light Check Module, fault stored. Deci cred ca d-aia ma tot bazaie pe mine eroarea aia in bord... faza e ca e prima oara cand o vad si martorul ala in bord face asa de cand am luat masina. Dupa cum am mai zis aia de vacum nu a mai revenit dar a aparut asta... scapi de una, dai de alta! <_< Macar acuma stiu ce o doare.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cazanu nu mai pierde apa :cool: Deci pot sa incep sa cam fac planuri pentru rugina :)) O sa-i fac acuma niste poze sa prezint si toata rugina, usi, prag, portbagaj, etc.

 

I-am dat aseara pana in 7000 de ture 5 minute si azi dimineata cand am verficat era la nivel, deci o pierdea pe la radiator, la crapatura aia mai subtire decat un fir de par care abea am vazut-o dupa ce am inspectat de 2 ori chiar tot radiatorul. Dupa ce am cam schimbat tot ce era furtun, eu credeam ca am rezolvat ca cateva zile am mers cu masina maxim 3000-4000 de ture si nu o scapa, pana intr-o seara cand am iesit in afara orasului sa-i dau blana, in dimineata urmatoare iara era vasul de expansiune gol si apa pe sub radiator. O scapa probabil doar cand era presiune pe instalatie.

 

Pompa de apa pana la urma am verificat-o cu o oglinda mica, m-am uitat in spatele ei daca sunt urme de scurgeri si nu avea, deci nu avea rost sa o mai demontez, joc nu avea. Daca o scapa prin spatele motorului, acolo cica cand o scapa... scapa cu totul adica ramai fara nimic pe instalatie. Mai e o zona, undeva pe la admisie acolo mai e un cot de plastic care intra in motor, dar acolo nu aveam apa deloc sau urme de scurgere. Si mai e o piesa langa oala partea sofer, 'heater core', care si pe acolo poate sa scape. Problema la mine era in fata motorului, cam tot ce-i p-acolo, cleme lipsa, furtun ciupit, radiator crapat, carcasa vasc crapata... 300 de euro, mai trebuie sa-i pun si ambreiajul la vasc 70-100 de euro si ala.

 

Mai am 1 comanda de asteptat ca inca nu am schimbat tot, desteptii din Germania nu au pus numele si nr de telefon pe colet, l-au dat retur astia in Romania, e prin Suceava... iti trebuie ceva performanta sa faci asta, e greu sa dai print la un invoice sa-l lipesti pe pachet.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Poze cu epava ruginita:

 

https://postimg.cc/gallery/5814wCq

 

In ordine:

 

- Prag partea sofer

#10: Pragul partea pasager, intre aripa fata si usa fata. Fostul propietar a pus ceva acolo, ce dracu a pus nu stiu dar nu a ruginit mai mult, arata rau pe poza dar in realitate s-ar putea sa scap doar slefuind zona aia.

#7: Acolo e un punct... punctulet mai mare in prag, nu este adanc 100%, doar vopseaua exfoliata, nu-i rau.

#8: Tot acolo la prag.

#9: Tot acolo la prag.

 

- Usi

#1a: Usa sofer, are niste bule putin in partea de sus.

#1b: Usa pasager fata, aia acolo pare mai nasoala, parca e patrunsa rugina acolo, vine din interior.

 

Restu usilor nu au nimic, usa spate partea pasager retine apa. De fiecare data dupa ce ploua daca scutur usa dupa ceva ore tot mai curge ceva de prin ea. Cine stie ce dracu e prin interior... ajung eu si acolo.

 

- Portbagaj

#4: Buton portbagaj, e adanca.

#5: Tot buton.

#6: 1 ciobitura, si la suportul pentru iluminat numarul, nu par adanci.

#a: O scurgere unde e roata de rezerva, am vazut-o si de dedesubt(parca) daca imi aduc bine aminte si arata cam la fel, e reparabila.

#b: Tot scurgerea.

 

- Capac benzina

#c: Si acolo la capac sunt niste bule mai mici.

 

 

 

Cam asta stiu momentan, masina am pus-o si pe elevator cand am adus-o ca vroiam neaprat sa stiu daca mai are praguri :)) are! Tampoanele alea patratoase sa ridici masina pe elevator la praguri o sa le dau jos cand o sa dau si toate plasticele alea de pe dedesubt, momentan stiu doar de zona, acolo la filtru de benzina ca e ok. Prin usi cine stie ce dracu mai e, trebuie sa le desfac, luate cleme noi, etc.

 

Dedesubt mai are ceva rugina undeva pe langa tranmisie, e un colt, parte din caroserie, tunel ce naiba e ala... acolo parea cam adanc ruginit... vreo 2-3 cm, in rest surubele ruginite, etc. Ah si mai nou am descoperit si la unul din stopurile de pe spate, unde se strange mizerie.

 

Planul meu este sa incerc sa pastrez vopseaua originala si sa salvez componentele care sunt pe ea, pentru ca chiar are vopseaua originala, mai putin aripile spate, capota fata si bara fata. Chit nu are deloc... SAU poate gresesc, pe aripa spate partea pasager fix acolo unde ruginiste un e39, are 180 de microni, ori cand a fost revopsit s-a solicitat o vopsea mai groasa acolo, ori are chit in jur de 50-70 de microni(daca e posibil, habar nu am!), in rest toata masina este 110-130 microni, inclusiv unde s-au facut revopsiri. Revopsirile se vad cu ochiul liber ca difera culoarea, apartul arata aceiasi valoare ca restul masinii. Aripile fata inca au vopseaua originala pe suruburi care au fost vopsite de fabrica direct pe caroserie, inclusiv pe alea de la amortizoarea la oala, la elementele de suspensie se vede ca s-a umblat, urma de cheie pe surub. Urme de accident nu are, lonjeroanele arata bine, n-au urme de ciocan pe ele sau sudura, in spate la stopuri zici ca e nou totul ca acum 20 de ani acolo in zona cu bateria sau pe partea cealalta unde sunt modulele alea, totul e drept si cu vopseaua de fabrica. Bara spate foarte posibil sa fie originala pentru ca vine a dracului de bine pe caroserie, bara fata nu, sta bine si ea dar se vede ca s-a umblat. Capota si ea are urma de cheie pe suruburi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poze cu epava ruginita:

 

https://postimg.cc/gallery/5814wCq

 

In ordine:

 

- Prag partea sofer

#10: Pragul partea pasager, intre aripa fata si usa fata. Fostul propietar a pus ceva acolo, ce dracu a pus nu stiu dar nu a ruginit mai mult, arata rau pe poza dar in realitate s-ar putea sa scap doar slefuind zona aia.

#7: Acolo e un punct... punctulet mai mare in prag, nu este adanc 100%, doar vopseaua exfoliata, nu-i rau.

#8: Tot acolo la prag.

#9: Tot acolo la prag.

 

- Usi

#1a: Usa sofer, are niste bule putin in partea de sus.

#1b: Usa pasager fata, aia acolo pare mai nasoala, parca e patrunsa rugina acolo, vine din interior.

 

Restu usilor nu au nimic, usa spate partea pasager retine apa. De fiecare data dupa ce ploua daca scutur usa dupa ceva ore tot mai curge ceva de prin ea. Cine stie ce dracu e prin interior... ajung eu si acolo.

 

- Portbagaj

#4: Buton portbagaj, e adanca.

#5: Tot buton.

#6: 1 ciobitura, si la suportul pentru iluminat numarul, nu par adanci.

#a: O scurgere unde e roata de rezerva, am vazut-o si de dedesubt(parca) daca imi aduc bine aminte si arata cam la fel, e reparabila.

#b: Tot scurgerea.

 

- Capac benzina

#c: Si acolo la capac sunt niste bule mai mici.

 

 

 

Cam asta stiu momentan, masina am pus-o si pe elevator cand am adus-o ca vroiam neaprat sa stiu daca mai are praguri :)) are! Tampoanele alea patratoase sa ridici masina pe elevator la praguri o sa le dau jos cand o sa dau si toate plasticele alea de pe dedesubt, momentan stiu doar de zona, acolo la filtru de benzina ca e ok. Prin usi cine stie ce dracu mai e, trebuie sa le desfac, luate cleme noi, etc.

 

Dedesubt mai are ceva rugina undeva pe langa tranmisie, e un colt, parte din caroserie, tunel ce naiba e ala... acolo parea cam adanc ruginit... vreo 2-3 cm, in rest surubele ruginite, etc. Ah si mai nou am descoperit si la unul din stopurile de pe spate, unde se strange mizerie.

 

Planul meu este sa incerc sa pastrez vopseaua originala si sa salvez componentele care sunt pe ea, pentru ca chiar are vopseaua originala, mai putin aripile spate, capota fata si bara fata. Chit nu are deloc... SAU poate gresesc, pe aripa spate partea pasager fix acolo unde ruginiste un e39, are 180 de microni, ori cand a fost revopsit s-a solicitat o vopsea mai groasa acolo, ori are chit in jur de 50-70 de microni(daca e posibil, habar nu am!), in rest toata masina este 110-130 microni, inclusiv unde s-au facut revopsiri. Revopsirile se vad cu ochiul liber ca difera culoarea, apartul arata aceiasi valoare ca restul masinii. Aripile fata inca au vopseaua originala pe suruburi care au fost vopsite de fabrica direct pe caroserie, inclusiv pe alea de la amortizoarea la oala, la elementele de suspensie se vede ca s-a umblat, urma de cheie pe surub. Urme de accident nu are, lonjeroanele arata bine, n-au urme de ciocan pe ele sau sudura, in spate la stopuri zici ca e nou totul ca acum 20 de ani acolo in zona cu bateria sau pe partea cealalta unde sunt modulele alea, totul e drept si cu vopseaua de fabrica. Bara spate foarte posibil sa fie originala pentru ca vine a dracului de bine pe caroserie, bara fata nu, sta bine si ea dar se vede ca s-a umblat. Capota si ea are urma de cheie pe suruburi.

Ai ceva de lucru, si eu am o masina de 20 de ani cu vopsea originala si care arata ok, fara semne evidente, acum sunt in etapa vizite vopsitori/tinichigii, greu sa gasesti pe cineva corect/motivat, unii ori te iau din prima ca le aduci o catastrofa, altii spun, facem o vopsire, da dupa 2 ani ne vedem la reparatii. Plm, Romania are o clima cat de cat ok, daca masina e facuta ok, cativa ani nu ai probleme de gen rugina, dar sunt unii superloseri in domeniu(brasov).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ai ceva de lucru, si eu am o masina de 20 de ani cu vopsea originala si care arata ok, fara semne evidente, acum sunt in etapa vizite vopsitori/tinichigii, greu sa gasesti pe cineva corect/motivat, unii ori te iau din prima ca le aduci o catastrofa, altii spun, facem o vopsire, da dupa 2 ani ne vedem la reparatii. Plm, Romania are o clima cat de cat ok, daca masina e facuta ok, cativa ani nu ai probleme de gen rugina, dar sunt unii superloseri in domeniu(brasov).

 

Eu nu cunosc pe nimeni si nici experimente nu vreau sa fac, trebuie sa gasesc pe cineva... momentan am sa carpesc eu in fata blocului, vreau sa salvez chiar si portbagajul ala... asa cum e el, se taie, se sudeaza inapoi, si pusa o vopsea speciala sa reziste la abuz in toate zonele, inclusiv acolo unde nu am rugina, gen aripi. Varianta ieftina si simpla la portbagaj este sa pun unul pe culoare din dezmembrari, dar nu te poti intelege cu mine... il vreau pe asta al masinii refacut! :)

 

Daca pragul ala scapa... chiar scap usor. Mi-e frica ca trebuie bagat flexul acolo si pus petic.

 

De 2 ori am fost in Constanta la revopsiri, de 2 ori mi-au dat buleala. Vin si in capatul tarii daca acolo gasesc, acolo ma duc!

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am incercat DINOU de a scapa de eroarea falsa din bord pentru stopul din spate.

 

Am reusit sa fac INPA sa mearga, am scanat modulul separat si se pare ca e plin de erori ascunse(shadow errors). Erorile sunt in germana, dar din ce am tradus eu se pare ca a generat in memorie toate erorile posibile, vreo 20-30+. Mai avea si 1 eroare care nu erau la rubrica 'shadow errors'. I-am dat clear, nimic, tot sta aprins in bord in ciuda faptului ca nu a mai revenit. Cele din shadow errors se pare ca nu dispar daca le dai clear, sau poate ca nu e INPA calabil sa faca asta.

 

Azi am demontat si modulul sa-l inspectez, arata ok. Nu erau urme de apa uscata p-acolo, coroziune, mufele erau ok... n-am masurat cu aparatul de masura daca este ceva ars pentru ca nu stiu ce. Cred ca m-am intors de unde am plecat, e o problema la impamantare undeva. Calculatoarele astea de pe facelift nu am gasit informatii cum sa le repari insa am gasit pentru calculatoarele de la non facelift, sunt putin diferite.

 

Mi-a venit o idee ce sa incerc, sa ma duc la un parc de dezmembrari, le dau la astia un pachet de tigari si sa-mi imprumute un calculator, stau cu ei acolo de fata si sa incerc un alt calculator. Ce mai pot incerca este sa pun si un alt stop de pe alta masina, desi sunt cam sigur ca nu este din stop.

 

Sau, mai am o varianta, din cate am inteles se pot programa si sa-i elimin functia aia de verifica care bec nu functioneaza. E un fel de hai sa ascundem mizeria sub covor ca nu ne vede nimeni... problema ramane tot acolo doar ca nu o sa o mai arate in bord.

 

https://postimg.cc/gallery/rt80HRV

Link to comment
Share on other sites

Am gasit nenorocita de problema cu eroarea falsa din bord pentru stop spate, partea pasager. Am contactat pe cineva pe Reddit in privat si dupa o discutie cu el mi-a zis sa fac asa... Sa ciocanesc zona unde este mufa de la becurile de pe mijloc, spate si sa apas frana dupa aia. Am facut asa si uite ca s-a stins... A stat stinsa eroarea vreo 2-3 zile, vreo 100-150 km cat am mai mers, niciodata nu a mai fost stinsa asa mult. Azi m-am dus sa pun contactul special sa vad daca a revenit eroarea si a revenit... motiv pentru care am desfacut acolo la mufa sa o inspectez. Desigur este arsa/topita atat pe exterior cat si pe interior.

 

Ca sa fiu sigur ca aici era problema, am scos mufa cu tot cu bec de pe masina, am pornit masina si eroarea sta pe aceiasi parte, semnalizarile merg normal nu semnalizeaza rapid gen sa-ti indice ca este ceva stricat pe partea electrica... ce dracu nu mi-a dat prin cap sa verific asta din prima, m-am apucat ca prostu sa demontez calculatorul ala de e bagat bine de tot sub mocheta undeva in aripa, mi-a luat vreo 3-4 ore sa demontez/asamblez sa descopar ca de fapt calculatoru ala nu avea nimic.

 

EDIT: Mufa asta este originala a masinii dupa data. Dupa ce am scos mufa, am miscat putin becul si am pus-o la loc + calcat frana, iara a disparut eroarea.

 

https://postimg.cc/gallery/fhZCL43

Edited by Itarachiu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am mai reparat o problemuta, am dat jos astazi regulatorul de relanti, era blocat si plin de negreala si am schimbat cealalta bucata de cauciuc din admisie, cea care intra direct in admisie si regulator. Se simte o inbunatatire la pornirea motorului, acul de la rotatii a sarit aproape de 1300 de turatii cand porneste, inainte sarea maxim pana in 1000 si se simtea parca porneste asa in colturi, acuma se simte foarte rotund, raspunsul la aceleratie se simte altfel parca se tureaza mai repede si acul revine mai liniar.

Eroarea pentru vacum nu a mai reparut, deci problema era de la prima bucata de cauciuc din admisie, aia care intra in MAF, avea multe fisuri, asta de am schimbat-o azi, chiar nu avea, parea ok. Am taiat-o cu cutteru ca nu puteam sa o scot din cauza la un colier.

 

Oscilatiile la relanti care le simteam doar in scaun, pe acul de la rotatii nu se vedea cand porneam motorul la rece au disparut complet acuma ca e cald afara, ramane de vazut daca o sa mai faca cand vine frigul. Daca nu mai revin inseamna ca era de la regulator. Bobinele si bujiile trebuie si ele schimbate, am vreo 2 bobine de un fel, 3 de altfel, si una noname... adica cam cer sa fie schimbate.

 

Am schimbat si uleiul in motor + filtru, am pus Liqui Moly Leichtlauf High Tech, sticla mov. Au intrat 7 litrii, nivelul pe joja aproape de maxim, cu motorul unpic cald se duce nivelul la maxim. Uleiul vechi avea in jur de 9000, inca avea culoare in el, arata chiar foarte bine. Se simte diferenta ca merge mai bine motorul, este mai silentios, vibratiile desi este un motor pe benzina echilibrat tot se simte ceva, acuma abea se mai simte ca e pornit. Uleiul vechi cred ca era Castrol, schimat de neamt la dealer BMW, banuiesc ca aia altceva nu pun.

M-am luat si eu dupa recomandari aici si aici. Am vazut si la m539 restorations, si-a pus acelasi ulei in 325i-ul lui touring.

Uleiul vechi mi-a halit?!/scapat?! in jur de 1,5l-2l in 5000+ km de cand am masina. DAR, am vazut ceva scurgere la senzorul de ulei, sau garnitura de la baie. La urmatorul schimb adica la anul trebuie sa adresez si problema asta.

 

Cand i-am schimbat uleiul am vazut si tampoanele de la motor, trebuie si astea schimbate, de sus arata perfect, de dedesubt se vad fisuri in amandoua tampoanele.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am polisat farurile si am schimbat garniturile + suportul de bec + bec pentru angel eyes. Garnituri/chederele care veneau deasupra pe faruri unde se face contactul cu capota erau guma de mestecat, se rupeau bucati din ele la cat de coapte erau iar suportii aia de la angel eyes, unu era lipit cu scoci de fostul propietar, l-am rupt eu si mai mult, asa ca le-am schimbat pentru amandoua farurile. Dupa ce le-am montat am descoperit ca de fapt e si ceva mizerie prin ele... Am reusit sa scot si niste zgarieturi adanci dupa ce am frecat vreo 2 ore cu smilgher, de polishat le-am facut cu o masina semi prefesionala, o sa le pun si folie sunt pe drum.

 

Am gasit data pe faruri, sunt originale ale masinii, 11/2002... pentru 20 de ani de abuz chiar nu aratau rau nici inainte de polish. Pe o scara de la 1 la 10, aratau de vreo 6,5... acuma le dau un 8, varsta si-a spus cuvantul, inca au ramas microfisuri si ceva arsura in plastic de la becuri daca le analizezi cu pipeta. In poze arata perfect.

 

Mi-a luat in total cred ca vreo 10 ore, vreo 1 ora m-am chinuit sa le dau jos de pe masina, normal cand le-am pus la loc au intrat imediat. E ceva cu nemtii astia la mecanisme si cleme de prindere....

 

https://imgur.com/a/uJxUhgV

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Personal iti recomand sticlele noi, garniturile pe care se aseaza acestea si cele din partea de sus pe care etanseaza capota, totodatĂŁ poti schimba si lupele dacĂŁ cumva sunt arse, la e46 toata distractia m a dus undeva la 2000 lei, posibil sa fie mai scumpe la e39.

FelicitĂŁri pentru ĂŽntreținere!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Am polisat cazanu! A fost facuta personal, in fata blocului, la umbra, in zilele fara vant :rolleyes: M-a costat toata afacerea putin peste 1000 de lei, masina orbitala(adica d-aia de nu strica) mai de calitate + materiale. Acum inteleg de ce poate ajunge si la cateva mii de lei un polish profesional. Rabdare multa si munca in general, spalare, decontaminare cu argila, dai cu buretele ala dupa cu ala... 2-3-4 ore pe element mi-a luat. Neavand experieanta am folosit doar viteza 1 pentru buretele abraziv si viteza 2 pentru buretele de finisare, normal se poliseaza cam cu viteza 3-4. Straluceste ceva mai bine masina acuma, dar tot merita o revopsire totala, am mai scos din zgarieturi, unele le-am facut mai putin vizibile. Se simte si la mana toata masina e fina acuma, inainte era abraziva toata cand dadeam cu carpa la spalatorie. Cat am polisat eu la ea aparatu zice ca nu am luat nimic, imi arata acelasi valori, dupa cum spuneam am folosit bureti sa nu sap prea mult si la viteza mica.

 

Am cumparat si niste solutii de la Lethearique, un kit de fapt din 2 solutii pentru piele, recomand produsul asta, chiar face toti banii. Mi-a scos volanul ca nou si bancheta din spate + scaun pasager. Trebuie rabdare si frecat uleiul asta in piele dar merita. Mirosul in masina si el s-a inbunatatit, miroase mai mult a piele. Scaunul sofer nu l-am facut inca, uleiul trebuie lasat mai mult in zonele afectate, chiar si 48 de ore.

 

Dupa ce trece caldura trebuie sa ma apuc de rugina, am sa carpesc prima data la portbagaj si la prag. La portbagaj am sa tai zona afectata si am sa sudez fier nou iar la prag mi-am facut curaj si am zgandariet eu un pic, pare ca este doar suprafata afectata, o sa vopsesc la spray pe culoare pana ma decid ce fac daca o sa o revopsesc total sau doar elementele afectate... ramane de vazut. Trebuie sa demontez si plasticele pe la praguri sa ma uit de rugina si sa demontez si fetele de usi sa vad ce-i si prin ele.

 

 

https://postimg.cc/gallery/xX1c7CJ

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mi-am dat comanda de bobine si bujii la autokarma, m-au sunat acuma sa ma intrebe ce fel de bobine am :twitch:

 

Am ales bujii NGK si bobine Delphi. La bobine mi-au zis ca sunt de 2 feluri, Delphi scrie pe ele dar ele sunt de fapt facute de Bosch... nici eu nu prea l-am inteles p-asta la telefon. A ramas sa ma sune peste o ora sa-i confirm ce bujii am. Daca imi aduc bine aminte parca citisem ceva ca sunt 2 feluri de bobine, unele rotunde si unele patrate... si parca difera si stilul de mufa la ele. Bobinele care le am eu sunt cele rotunde.

 

VIN masina: WBADT41000G007887

Link realoem: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT41-EUR-12-2002-E39-BMW-525i&diagId=12_2304

 

Daca cineva poate sa ma lamureasca ca sa stiu ce sa le zic cand ma suna inapoi cei de la autokarma :thumbsup:

 

Edit: O sa am duc acuma la masina, poate vad vreun cod ceva pe bobine. Eu i-am dat codurile de pe realoem.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Pai si eu am zis sa merg pe bujii NGK, made in japan, cica mai bune... M54 a venit original cu bujii Bosch din ce am inteles eu.

 

Bobinele, realoem zice ca Delphi au fost cele originale, am fost acuma la masina scrie NGK pe ele... la telefon autokarma imi zicea ceva de Bosch.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.