Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

Nu cred ca Ngk a echipat Bmw de fabrica pe nici o mașina, posibil sa mai fie schimbate.

 

Au fost schimbate candva, pe istoric nu am vazut nimic, de regula se schimba la 100 de mii. Ce am eu acuma pe masina sunt bobine de 2 feluri, pe unele scrie NGK, pe unele nimic. Cand am pus testeru prima oara pe masina am gasit niste erori pt misfire din trecut. Suspectez ca delearul a cumparat masina asa cu misfire, au pus ei niste bobine de pe eBay si aia a fost, au facut-o cat sa mearga.

 

Masina merge, nu am simtit nici un misfire dar, faptul ca am 2 feluri de bobine si nici nu am vazut nimic pe istoric in ultimii 100 de mii, am zis hai sa le schimb, mai tai din ele de pe lista de piese care trebuie schimbate. Singurul lucru care nu-mi place este pornirea la rece, daca opresc motorul dupa 2 secunde cand a fost pornit la rece si il repornesc, ai alta satasfactie, porneste mult mai bine si mai rotund.

Link to comment
Share on other sites

Gata, i-am montat astazi bujiile + bobinele. Aveam 4 feluri de bobine , bujiile erau toata la fel. Asta-i mana la dealer, suspectez ca au luat masina asa cu missfire, au facut ei acolo combinatie cat sa mearga masina.

 

https://imgur.com/a/AN4NoQl

 

Poza #1 Bujii + bobinele care le-am primit dupa cod, pe original.

Poza #2 Bujia din cilindru 6, era cam cea mai murdara dintre toate.

Poza #3 Ce am scos de pe masina, exact in ordinea aia, cilindru 6 din stanga, cilindru 1 cea din dreapta langa vanos. Bujia de langa vanos a iesit cel mai greu.

 

Masina, merge cam la fel, dupa ce le-am montat cand am pornit motorul a mers putin prost vreo 5-10 secunde, dadea ceva rateuri fara sa aprinda check engine-u, nu stiu cat de normal e... probabil si-au dat drumu bujiile si bobinele, habar nu am, dupa s-a linistit. Motorul era inca cald cand le-am schimbat, porneste parca o idee mai bine, ce ma deranja pe mine era pornirea la rece, si cu piesele vechi la cald pornea bine, mai fac eu update dupa ceva vreme sa vad cum o sa fie cu piesele noi la rece.

 

Intre timp i-am mai schimbat si uleiul in diferential, inca mai avea culoare in el, era aproape negru... Mai am tampoanele la motor, DISA(n-am mai auzit-o sa caraie), garnitura de la baia de ulei si inca un flush la cutia automata de facut + ceva garnituri p-acolo de la mecatronic, trebuie sa ma interesez sa-i caut piesele astea separat. Cutia inca are ezitarea aia in a 2-a, nu s-a agravat dar nici nu s-a remediat, are momente, cand face, cand nu face, m-am obisnuit sa turez si masina dupa 2000 ca sa nu mai faca.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Merge mai bine masina dupa schimbul de bobine si bujii, deci imi retrag cuvintele cand am zis ca merge cam la fel :))

 

Porneste nitel mai bine la rece acuma, tot nu e perfect, dar merge mai relaxat/rotund motorul in a 5-a, e mai liniste in masina, parca trage si mai bine.

 

Aseara am iesit in afara orasului, just a little bit of fun:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Super initiativa cu canalul de youtube! Small feedback, ar prinde mult mai bine daca camera ar prinde si kilometrajul(instrument clusterul cum se vede in multe alte videouri de pe youtube)

 

Ehh... am zis hai sa postez si eu, testez algoritm-ul :)) Nu prea a iesit bine sunetul, in masina nu se aude atata zgomot de rulare, am filmat cu un Google Pixel 1, l-am bagat in tetiera, zgomotul/vibratia se transmite. Nici calitatea, desi telefonul asta chiar daca e model 2015, are camera foarte smechera, filmeaza si 4k, numai ca prea are spatiu sa stochez filmari 4k lungi. Trebuie sa ma mai joc si cu programul asta de editare, ii dau eu de cap :)

 

EDIT: Intre timp mi-am gasit garaj cu rampa la cineva din neam, am access oricand, m-am gandit sa filmez ce mai mesteresc pe la masina.

Edited by Itarachiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mai fac si eu un update... A cam trecut un an de cand am masina... o folosesc cam zilnic... merge ok, nu a bubuit, nu a explodat.

I-am facut peste 10.000 de km, i-am mai rezolvat din problemute mecanice, altele au mai aparut intre timp 🙂

  • P0171 & P0174 (cu check engine light) nu au mai reaparut dupa ce i-am schimbat amandoua partile de cauciuc din admisie dupa MAF. P0174 a continuat sa apara (fara check engine light) dupa schimbare dar dupa ce am strans colierul exact dupa MAF la maxim nu a mai reparut, se pare ca ma pricep la strans de coliere. De obicei aparea imediat, stergeam eroarea dupa 10 km aparea iar, sunt cam 500 de km de cand am sters-o ultima oara si nu a mai reaparut.
  • Mai am o singura eroare pe masina la LCM, de la becul pentru frana, mijloc, luneta, e putin prajit suportul ala in care sta becul... probabil ceva contact imperfect, nu l-am gasit in Romania de cumparat dar e pe lista, cand mai comand din Germania... multe piese nu se gasesc in Romania pt masina asta.
  • Mai aveam o eroare pt incalzirea scaun sofer, se pare ca s-a auto reparat, cred ca atunci cand am aspirat si sters pe sub scaun, e ceva contact imperfect pe la cablaraie/mufe, de 6 luni nu a mai aparut.
  • De cand i-am schimbat uleiul la motor, in 4000 de km i-am completat 0.6-0.7 litrii, s-ar putea sa-l mai scad dupa ce schimb garnitura la baia de ulei. Nu cred ca il arde pentru ca toba e foarte curata, zici ca e masina cu filtru de particule, atat de curata e, nu scoate fum deloc masina dar cumva, pe undeva, dispare din ulei.
  • Nu mai pierde antigel, de fapt... pierde pe la garnitura de la termostat daca ii dau blana 30 de minute incontinuu, pierde cam 100 de ml, am gasit urma cum a curs de la termostat, a picat pe curea si am gasit picatele imprastiate albe pe cutia de la filtrul de aer si rezervorul de servo. La mers normal nu scapa, ultima oara i-am completat 100 e ml acum vreo 3 luni si de atunci nu i-am mai dat blana asa tare, nivelul e acelasi, il verific cam la 1-2 sapt.

Intre timp, i-am mai descoperit altele 😁

  • Capacul culbutori are o transpiratie la unul din suruburi pe partea cu admisia in spate la motor. Dupa istoricul masinii si data de fabricatiei al capacului culbutori, are cam 12 ani vechime si peste 120.000 de km, deci... e pe lista.
  • Tampoanele motor stiam ca sunt fisurate dar de vreo 2-3 saptamani am observat vibratiile s-au accentuat.
  • Din niste motive necunoscute, acum vreo 2-3 sapt mi-a dat misfire la pornire intr-o dimineata. 2 din cilindrii, fara check engine. Nu a mai dat de atunci.
  • Oscilatiile care le simteam doar in sezutul scaunului la pornirea la rece au reaparut odata cu frigul, i-am pus bujii si bobine noi in vara in speranta ca o sa-i rezolv problema asta, ceva tot mai e... ori trage aer fals pe la fisura de la capac culbutori, ori presiunea de benzina nu e ok, dracu stie, o sa-mi cumpar manometru sa vad care-i treaba cu pompa de benzina cica Bosch, mie nu mi-a placut de cand am pus-o cum porneste masina la rece, cred ca nu face presiune cum trebuie.

La vara am de lucru, mi-am luat si o tentative de go pro, o sa filmez si o sa postez pe youtube tot ce fac la masina, continut in engleza, cu asa cazane nu-i problema ca nu ai idei sau ce sa filmezi, tot timpul o sa fie ceva de facut, masina o sa o tin pe viata, e perfecta pentru ce vroiam eu... ceva putere, design clasic, mai se strica... mai scot capul din calculator(sunt programator), mai pun mana pe o cheie, mai cumperi o piesa.

IMG_20211108_151848.jpg

  • Like 2
  • De acord! 3
  • Hot!! 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
41 minutes ago, WIN60 said:

Pai cum sa nu, se face fără probleme. 
 

Pe lateralul anvelopei nu se recomanda reparații de genul, in rest o poți face fără probleme. 

Stiam de cui sau pioneza ca se pune petic sau snur dar ce am eu acolo e holsurub.

Eram la 1 km de casa, facea destul de urat se simtea in volan si scaun o trozneala. Am crezut initial ca s a rupt ceva pe la suspensie ca am dat intr un gropan pe centura Constantei care e in reparatie de 3 4 ani. 1 min mai tarziu dupa ce am luat gropanul am agatat si holsurubul 😀

Link to comment
Share on other sites

Cred ca m-a lasat alternatorul, abea mi-a pornit azi motorul, imediat s-a facut bordul pom de craciun, ABS, frana de mana, DSC pe culoarea galben si airbag-u cu rosu, se stingeau si se aprindeau intermitent. Am un modulator FM d-asta bluetooth, imi zice ca am voltajul 10, deci nu mai incarca alternatorul. Martorul de baterie nu s-a aprins niciodata cat am mers cu masina pana sa ajung acasa, am reusit sa ajung cu totul stins.

Maine ma apuc sa demontez sa scot alternatoru sa vad daca e vreun cod pe piesa aia cu carbuni, pe realoem nu da nici un cod, decat codul la alternator nou, daca dau pe google rebuild kit gasesc mai multe variante. Pe tester zicea ceva DSC under voltage si MRS power supply.

Bateria e ceva de la Varta, dar nu cred ca are aia treaba. Am incercat sa pornesc acuma motoru, a invartit putin si a murit de tot, numai incerc ca distrug bateria.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Mai sterg si eu de praf p-aci.

Alternator refacut(in urma cu >6 luni), merge bine, i-am schimbat doar regulatorul de tensiune cu ceva aftermarket, a facut figuri primele cateva sute de km, cand porneam la rece se aprindea martorul de la baterie cu rosu, nu era un palpait intermintet, palpaia aleatoriu, probabil pana s-au tocit putin carbunii aia. Regulatorul de tensiune era cel original din 2002, acuma are alt cod, nu se mai gaseste pe codul vechi. O sa schimb iara candva...in viitor cu unul original Bosch dar aveam nevoie de masina si n-am mai avut rabdare sa stau dupa piesa din Germania.

Pompa de apa schimbata, aceiasi poveste, era cea originala. S-a stricat chiar cand am ajuns in fata blocului unde locuiesc, scartaiau curelele si cand am ridicat capota arunca apa peste tot. Cand am schimbat pompa de apa de destept ce sunt am rupt un "stud". Initial am crezut ca fac parte din blocul motor dar sunt de fapt consumabile, daca se rup se pot scoate si pune altele noi. Am interpretat eu gresit "torque" din PDF pentru pompa de apa si am tot strans... pana a facut poc. Cu cheia dinamometrica am strans, doar ca eu am pus valoarea NM pentru fulie la cheie. Pompa sta acu in 3 suruburi si nu scapa apa de 2 luni de zile. De fapt s-a rezolvat problema cu pierderea de antigel care o faceam lunar cam 50 de ml, nu mai are pierderi deloc 😁

Garnitura termostat schimbata, termostatul este cel original al masinii, inca functioneaza bine mersii.

Usa spate sofer schimbat banda butilica, eu verific destul de des dupa ce trage cate o ploaia mai zdravana sa vad daca gasesc apa in masina, si am gasit apa in masina acu cateva luni, nu mai etensa bine rahatul ala de "vapor barrier". Tot usa asta retinea apa foarte multa, trebuia sa o scutur dupa fiecare ploaie, culmea la cate apa era in ea dupa ce ploua, 0 gram de rugina in ea.

Tampoanele de la motor erau cam fisurate de 3 ani de cand am masina, trebuie schimbate neaparat, cam vibreaza motorul la rece, dupa ce se incalzeste nu se mai simte nimic.

S-a rezolvat problema cu oscilatul si pornirea la rece pe timp de iarna, CCV-u e dus, am decuplat gatul ala de plastic de la capacul culbutori de langa vanos si nu mi-a venit sa cred ce era in el, l-am curatat cat am putut cu ceva ascutit si de atunci porneste ca noua la rece 😄

Furtunul de ulei pentru vanos tot acolo langa asta de la CCV, are inceput sa transpire ulei, trebuie si asta schimbat. vanos-ul trebuie refacut, am facut deja 20.000 de km numai eu + ca nu am istorie despre el. Nu chitaie nimic doar ca eu consider ca trebuie sa-l refac.

A inceput sa aud ceva dedesubt pe la 40-50 la ora, undeva pe mijocu masinii spre zona spate, cam p-acolo... cardanul... flansa? rulment? Habar nu am, se simte o zguduiala cand accelerez, se si aude putin(putin mai mult de fapt), doar la rece primele 5 poate 10 minute de mers cu masina, dupa dispare.

Sa vina caldura ca sa ma apuc de ea, am de bagat vreo 1000-1500 de euro in piese + scule. In rest masina merge bine mersii, nu are erori pe motor, doar 1 singura pe modulul LCM, e becul ala de la frana din luneta, are un suport de plastic care evident nu il gasesti in Romania, la prima comanda din Germania o sa-l schimb si p-ala. Becul merge, nu mai face contact bine si calculatorul il vede ca si cum e ars.

Au marit si impozitul pentru motor cu 50 de lei care a fost achitat deja.

EDIT: Am uitat, cine vrea capac culbutori din metal pentru m54: https://www.amazon.com/Aluminum-Gasket-Compatible-11127512839-11-12-7-512-839/dp/B09NXLGMKG?th=1

O sa mi-l cumpar si eu dar momentan nu am curaj sa-l montez, astept feedback-u la comunitate, sa vad daca le-a crapat motorul la vreunu. E posibil sa fie ceva limitat, un nr de capaca d-astea fabricate, se vand si aia a fost.

Edited by Itarachiu
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, alex230ro said:

Capac metal a fost doar pe ceva m54 special cu low emissions din ce tin minte M56 cod motor parca. de fapt aș zice ca fix alea sunt.

Da, dar trebuie sa faci modificari + ca dupa nu mai arata OEM. Personal am problema cu modificarile estetice sau tehnice la masini. Nici asta nu arata OEM facut de chinez(probabil) dar se poate vopsii 😄. Vine nevopsit + capacul de ulei de ti-l dau ei arata aiurea. Ma intreb daca nu cumva trebuie modificat si la capac acolo ca sa mearga capacul de ulei OEM. Eu mi-as monta asa ceva doar ca mai astept niste feedback, momentan cei care l-au montat sunt multumiti. O sa-l comand poate luna viitoare sa-l am acolo, daca e buleala asta e insa dupa daca nu mi-l comand si dispare o sa ma oftic. Eu chiar am de gand sa tin masina pe viata si chiar ma intereseaza o solutie mai permanenta la problema asta... si capacele de culbuturi OEM la 3-4-500 de euro crapa dupa 3 luni. Sunt prea multi care se plang de capecele astea. Capacul culbutori inca il am pe cel de fabrica, are o mica transpiratie pe partea cu admisia si e plin de silicon mai mult p-acolo la unu din suruburi, probabil sub siliconu ala e o fisura.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Mai sterg putin de praf. Am schimbat azi uleiul in motor si filtrul de ulei, l-am rulat cam 12.000 de km pe o durata de 1 an si cam 4-5 luni. I-am bagat si eu engine flush d-asta de il recomanda youtuberii, e cam oil snake, a facut exact nimic!

In poza #1 ulei pur luat din sticla cu degetul si pus pe servetel, #2 ulei de pe joja inainte sa pun solutia de engine flush si #3 ulei de pe joja dupa ce am rulat motorul 15 minute la relanti dupa cum spuneau instructiunile.

IMG_20231210_122803.thumb.jpg.e6750aeb0cfb8a69ed170c4dbe7a601f.jpg

Am gasit si 2 particule de metal mai vizibile in filtru si cateva care abea le vedeai cu lumanarea, in rest arata ok... zic si eu...

IMG_20231210_145645.thumb.jpg.e573ab3af9b639445bc69e2037933cb8.jpg

IMG_20231210_145814.thumb.jpg.cf188ba91ee7d8c215f4917139786967.jpg

IMG_20231210_145026.thumb.jpg.306dea16904310025cca4d351bb12a9b.jpg

Culbutorii s-au mai potolit dupa schimbul de ulei, fiind al 3-lea sau al 4-lea schimb de ulei de cand am masina stiu cum fac, dupa 3-4000 de km cu uleiul nou iara o sa inceapa sa colcaie. Daca nu mai fac inseamna ca engine flush-ul chiar a facut ceva dar ma cam indoiesc...

Acum vreo 2-3 luni i-am schimbat si CCV-ul, mergea motorul groaznic abea mai statea pornit, capacul de la ulei abea puteam sa-l scot cand motorul mergea fiind vacuum foarte mare in partea de sus a motorului(CCV test). Tubul metalic de la joja de ulei avea canalul pentru return din CCV infundata complet, mi-a luat cateva ore sa o desfund cu toate solutiile din lume. CCV-u era cel original al masinii din 2002. A tinut ceva pentru o piesa pe care toata lumea o blesteama ca nu-i fiabila. De 3 luni de zile nu i-am mai completat ulei deloc, halea cam 2 - 2.5 litrii la schimbul de ulei. Sunt curios cat de mult a scazut acum cu CCV-u functional si ulei nou.

IMG_20231210_144827.thumb.jpg.67bbe2bab3ad6989dd58e25dbb17dcc8.jpg

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Culmea ca eu chiar nu fac drumuri scurte. Nu prea o pornesc daca nu merg macar 30 de min cu masina. Mai fac exceptii cand mai am de alergat prin oras dar in rest chiar evit sa stau cu ea la semafoare si drumuri scurte prin oras. Nu este o masina de fatzaiala, are directia grea, locuri de parcare ciuciu, suspensie m sport, etc...

Acum na... Pentru un plastic si membrana aia de cauciuc ca aia era de fapt rupta in CCV, a tinut 20 de ani.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.