Jump to content

Principiu functionare clapete admisie m47


13NCU

Recommended Posts

Bad post

 

Imbucurator ce spui...

 

Voi inlocui oringurile la furtune si eventual (daca vad ca nu e dificil) voi demonta intercooler-ul sa-l verific si sa-l spal. Macar sa ma asigur ca nu am pierderi de presiune pe circuit.

Salut.Ti-am trimis un pm referitor la sudura cu laser a clapetelor. Daca ai timp uita-te si da-mi si mie un raspuns.Merci.

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

NCU, in poza cu, cerc rosu vad ca au ramas pe masina garniturile alea doua (pein care intra bratele alea de stabilizare/rigidizare/bla-bla, ce sunt prinse in V sub capota) si garnitura aia lunga care vine sub capacul ala lung din plastic/fibra (peste care vin alte doua plastice in lateral).

Acum vine intrebarea.

Motorul nu mai are capacul al doilea, cel din spatele celui pe care scrie BMW?

Ca eu nu inteleg cum l-ai putut scoate avand in vedere ca si capacul ala mai mic (si curbat) intra acolo foarte foarte la limita! Bine-nteles ca de el e prins si un burete subtire (pe interior)...

 

Adica, la mine, fara sa dau jos cele doua garnituri ovale prin care trec barile alea de stabilitate SI garnitura aia lunga.. nu iese decat foarte greu.. rupt..

 

(Eu mai am buretele ala original in capacul al doilea. Bine-nteles ca e "varza" dupa atatea scoateri, plus ca are prostul obicei sa se increteasca in capac si sa nu iti dai seama..(cate maini julite nu am avut pana sa il pun cum trebuie.. ehe.. ) daca te grabesti chiar il rupi.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am toate plasticele motor.

Nu stiu cum e la tine dar acel capac curbat din spatele motorului (in care fixezi de fapt ornamentul motor cu scrisul BMW) nu l-am mai fixat in test.

Ce nu inteleg insa este faptul cum te incurca pe tine mansoanele cauciuc al barilor de rigidizare !

Da, e chinul de pe lume sa scot plasticul ala si e moarte lenta sa-l fixez inapoi dar nu acele "cauciucuri" ovale ma incurca ci o conducta aluminiu (probabil AC) si spatiu stramt.

Si da, mereu dupa pozitionare (inainte de fixare suruburi) strecor mana sa vad daca buretele lui interior e intins cum trebuie.

Mai mari griji imi fac la pozitionarea lui sa nu "stresez" mufa MAP sau de la rampa de "inalte"

Dar plasticele le am toate. Nu stiu ce a fost in capul inginerilor BMW cand au proiectat tot sistemul asta.

 

Nu-ti mai spun ca (la mine cel putin ...care sunt cu bube vechi de Anglia) ca sa inlocuiesc filtrul aer, trebuie sa decapsez capacul alb dreapta motor unde am vazut multe fire si conectori, sa le scot din lacasul lor si sa le trag vreo 10 cm dupa care sa sper ca "n-am rezolvat" vteun contact.

Am studiat aspectul sa adaptez un filtru aer de la modelul F sa nu mai fiu nevoit sa desfac jumatate de motor pt un rahat de filtru ...dar deocamdata a ramas la nivel de studiu.

Link to comment
Share on other sites

Ai inteles nitel gresit ce am incercat sa zic.

Ma asteptam sa vad ovalele alea scoase.. incearca sa le scoti sa vezi ca umarul ala al plasticului trece mai usor spre spatele motorului cu ele scoase.

M-au incurcat pana m-am prins ca se pot scoate si pune inapoi cand umblu la capacul ala de caca..

Teava nu ai unde sa o muti.. ;)

Util e sa scoti si guma aia lunga de cauciuc si sa o cureti, sa vezi cata mizerie se aduna la interiorul ei.. parca si aia spuneam, incurca.. cu plasticul ala.

 

La E90, daca imi aduc aminte bine schimbul filtrului de aer se face la 2 ani sau 30k km. E destul de mult; eu schimb filtrul anual.

Si un alt lucru interesant care l-am observat e ca mi se pare ca suprafata de aspirare a aerului la E90 e mai mare decat la fratii lui E46 si F30..

Daca unii au curiozitatea, le putem compara masurandu-le in alt topic..

 

Iar sa pui carcasa de filtru de F pe E90.

Cand o sa iti iasa o sa raman uimit. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer - da-l naibi de plastic, sunt atat de incantat de cum merge masinuta "cu clapete" incat nu ma mai satur de ea !

Motor linistit, toarce frumos, nici un tremur de parasolar sau schimbator, ascultatoare si prompta - n-a mers niciodata asa de cand o am !

Nu ca m-ar afecta dar consumul mediu a coborat de la 7,8% la 7,2 si in plus, chiar daca las motorul pornit si caut ceva in portbagaj 2 minute, nu mai tusesc pana la voma. Desigur, tot toxice sunt gazele esapament dar parca sunt mai suportabile.

 

Am ramas totusi cu 2 chestii:

 

- cu clima pornita pe caldurile astea, la calcatul de ambreiaj simt o frana de motor destul de mare (probabil compresorul opune o rezistenta serioasa /sunt setat pe 21°) ceea ce ma obliga sa o turez putin mai mult in pregatire pt treapta 2 si 3.

 

- am ramas in continuare cu "fluierul de copil" in forja si pete ulei la ambele imbinari ale intercoolerului cu furtunele + cea de la EGR cu furtunul ...drept urmare am cumparat garnituri noi.Suspectez o mica pierdere de presiune pe traseu dar voi verifica temeinic la demontarea intercoolerului.

Eu zic ca le-am cumparat pe cele corecte, ramane de vazut la demontare (cu transport si nu stiu ce - 200 lei)

 

PS - revenind putin la scoaterea acelui plastic curbat din spatele motorului, nu am realizat daca acel cauciuc-manșon al barilor ma incurca dar chederul ala lung, sigur !

Am vrut sa-l scot la un moment dat, am vazut si eu cat pamant s-a acumulat sub el ...dar de lene am renuntat :)

 

Nu ar fi mare inginerie adaptarea unui filtru aer + carcasa de la alt model, doar ca raman necunoscute tehnice - volum aer aspirat, frana in plus pe fluxul de aer cu ocazia oricarui cot nou aparut, diametru imbinari, etc, etc.

Loc as avea cat sa cresc un purcel sub capota mai ales ca nu am sistem servodirectie hidraulic (nu am nici rezervor ulei pt aceasta)

 

7gXSetU.jpg

 

c9FUTg7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bravo, bucura-te de motorul ala ca nu e un motor prost deloc.

163cp e cam pe acolo pe unde ii sta bine unui seria 3..

 

Eu as implementa mai degraba un >>>oil catch can<<< decat "durerea" ca trebuie sa desfac atatea plastice o data pe an..

Sa fie asta cea mai mare problema; eu pot trai cu ea decat cu altele..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

...am softul schimbat, presupun ca sunt undeva la 190+, masina trage infricosator acum si asta nu prea e ok pt ca te imbie la prostii...

Am tras de ea animalic in ultima luna si de vreo 2 zile cred ca imi aud volantul :(

 

 

Bun, sa incerc sa finalizez topicul asta.

 

Ieri m-am ocupat si de inlocuirea garniturilor intercooler si EGR (ma rog, asta am vrut) si in final a iesit ce s-a putut. Ma dispera maxim acel "fluier de copil" in forja si am zis ca ar fi cazul sa vad de ce am dat 200 lei pe 3 oringuri.

 

Masina pe rampa la tara, scut jos, inca un plastic de sub intercooler, jos ...si spectator. Cum se da jos minunea astea ?

 

Am pipait intercoolerul, l-am mirosit, l-am mangaiat, plin de pamant, ulei si nisip ...in final deduc ca la capetele lui sunt 2 cuburi mari de plastic clipsate. Ok, le declipsez si abia am avut timp sa tin de radiatoare si ventilator pt ca brusc au venit gramada inspre mine.

 

Bun, nu asa, am pus "cuburile" inapoi.

 

In final gasesc 2 cap surub pt T-nu stiu cat la capetele intercooler-ului, unul iese ...celalalt praf, mancat tot de rugina. Orice am incercat, nu am reusit sa-l misc.

 

L-am crestat pt surubelnita dreapta, nimic, se macina pur si simplu ...l-am lovit din lateral cu o daltita, nimic, doar il taiam ... In final am taiat din gaura plastic al intercooler-ului realizand din cerc un "u" si am tras de intercoler intr-o parte pana am scapat de surub dupa care am reusit sa-l invart cu un patent.

 

Cand am crezut ca am scapat de ce a fost mai nasol - stai ca nu pot scoate furtunul din clipsarea cu intercoolerul (cel ce merge la EGR). Degeaba am scos siguranta, oricat am incercat sa invart sau sa misc de el nu am reusit asa ca l-am scos cu totul (dupa declipsarea senzorului temp aer admisie.

 

Cu chiu, cu vai am reusit sa am intercooler-ul langa masina, era plin de pietricele, pamant si nisip intre fantele de aluminiu ...l-am intors prevazator sa vad cat ulei curge din el - surpriza, nici o picatura !

Era uns pe interior intradevar dar ulei lichid nu am gasit. In plus parea si curatel asa ca n-am folosit nimic din gama de degresanti pusa cu mine de acasa.

 

Am spalat totul (capatul la furtunul ramas pe masina / partea cu turbina), intercoolerul pe exterior, am scos pietricelele, am indreptat aripioarele aluminiu indoite ...dar furtunul stanga tot n-am reusit sa-l scot pt inlocuirea garniturii. Nu parea sa zemuiasca ulei dar nu stiu - ori a fost lipit cu ceva adeziv "pe veci" ori a oxidat in ultimul hal dar nu l-am putut misca (l-am tinut o ora cu degripant, socuri si vibratii si degeaba)

 

Asa ca am inlocuit doar garnitura intercooler dreapta si cea de la imbinarea furtunului cu EGR-ul ...si evident ca nu am gasit in toata gospodaria un holsurub sa-l inlocuiesc pe cel ruginit ce fixeaza intercoolerul.

 

Solutia ? Romaneasca ! - l-am pus tot pe cel vechi dupa ce l-am crestat mai temeinic pt surubelnita dreapta si l-am gresat corespunzator :)

 

Rezultatul in probe ? - ohh, yess, copilul cu fluier a disparut !

Spre casa am schimbat treapta si la 4000, si 4200 in forja animalica (cu geamurile fata "crapate" sa aud) dar nu mai fluiera, nu mai suiera nimic.

 

Pe partea de admisie eu zic ca am rezolvat cam tot ce se putea si in sfarsit pot spune ca dupa mai mult de 6 luni de experimente cu dopuri/clapete, electrovalve si EGR, capsule vacumatice si furtunase, garnituri si nisip in ochi, in sfarsit am rezolvat.

Motorul are un sound placut, linistit, raspunde ferm la comenzi, lag zero, il simt elastic si sprinten ...nah, a fost o experienta.

 

Eu nu zic ca asta e solutia salvatoare la e90/NFL, fiecare decide in functie de motorul si pretentiile lui dar ca si concluzie personala de final pot spune atat - pana nu am pus masina in parametrii cu EGR-ul si electrovalva ce il comanda, pana n-am stabilizat vidul din instalatie evitand si cea mai mica pierdere si de fapt pana nu am facut masina inapoi exact asa cum a fost fabricata (clapete) - eu unul nu m-am inteles cu ea.

 

Toate bune.

 

d6mxla6.jpg

 

zVIL8mP.jpg

 

zuGV5zE.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.