Jump to content

fara symbol incalzire buji


sile85

Recommended Posts

Masina este un e90 din 2005.Cum a venit frigul sunt curios unde apare symbolul acela galben inainte de pornire care arata ca bujiile sunt preincalzite? Am mai citit ca la e90 nu apare doar cand e frig, dar nici la minus 2-4 grade nu apare? Masina porneste usor, dar primele 2 secunde merge un pic mai ciudat.
Link to comment
Share on other sites

In general apare cand e ger mare. Sper sa nu vb prostii, dar citisem pe undeva ca masina incepe incalzirea bujiilor de cum o deschizi din cheie. Si la mine e la fel, rareori vad semnul ala, uneori mi s-a intamplat ca nici la -9*C sa nu apara, alteori l-am vazut si cand era mai cald de atat.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cand e frig e normal sa apara acel simbol cu galben. Bujiile incandescente sunt cruciale. La E90 intr-adevar apare mai rar, insa daca masina simte ca are nevoie de preincalzire o face si aia e. Important e ca porneste la prima cheie dupa preincalzire. Nu-ti face griji, e normal! Edited by six in line
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dar de ce la E90 face mai rar?

 

Eu mai fac si intr un alt fel ca sa nu mi ĂŽnvârtĂŁ 2 secunde, pun 1-2 de doua ori contactul fĂŁrĂŁ pornire si dupĂŁ pornesc, pornește la sfert.

 

Azi dim de ex am pus contactul, nu a apĂŁrut nimic in bord, l am luat si l am pus din nou si mi a apĂŁrut martorul de bujii pentru o secunda, dupĂŁ am dat sa pornesc si a pornit instant, daca i dau sa porneasca direct, ori aprinde martorul pentru 1-2 secunde si dupĂŁ o pornește, dar nu chiar imediat, mai ĂŽnvârte puțin, ori pornesc din prima si nu apare martorul de bujii, dar la fel trec 1-2 secunde, nu pornește instant.

 

Ideea e ca mi se pare pornirea mai ok daca i pui contactul Înainte si nu pornesti direct când este frig afara ( cu minus ), sau daca ai lãsat o nepornita câteva zile si este frig.

Link to comment
Share on other sites

Pai e normal sa aiba nevoie de cateva secunde si ea de preincalzire sau ce face. Fierul ala sta in frig la -5 grade de exemplu pt nush cate ore sau zile. Nu poate sa fie gata imediat. Zic mai rar la E90 pt ca am avut cateva si aparea la temperaturi scazute rau gen -10 sau -15 grade. La F30 imi apare bujia incandescenta la fiecare pornire sub 2 grade si porneste la sfert.
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu inteleg exact care e faza cu martorul galben de la bujii. Acum o luna imi aparea aproape de fiecare data cand porneam masina dimineata, intre -1 si 4 grade sa zic. Apoi am descoperit ca am toate bujiile arse si le-am schimbat. Dupa ce le-am schimbat nu a mai aparut martorul deloc (timp de 3 saptamani) pana azi dimineata, era +1 afara. De exemplu peste weekend masina a stat parcata, luni dimineata -5 grade la prima pornire si nu a aparut nimic.
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu inteleg exact care e faza cu martorul galben de la bujii.

Faza care trebuie sa o intelegi e ca daca ele NU sunt functionale, motorul se poate foarte probabil sa NU porneasca.

De la adevarul asta simplu trebuie plecat.

(Nu mai zic ca reamintire ca toate motoarele mai moderne diesel au fost prevazute cu aceste bujii..)

 

La unii se intampla mistere.. (nici indraznesc sa le contrazic) probabil au uitat ca masina/motorul poate fi configurat/codat sa faca si in alt fel decat stim in general, asa ca orice presupunere pe tema asta e cam hazardata..

 

Dupa cum stim ca BUJIILE INCANDESCENTE AJUTA MOTORUL LA PORNIREA LUI!

Asa ca orice comentariu in plus e de prisos.

 

A, la mine se aprinde de fiecare data la 0 si sub zeri grade, dar vedeti voi, a mea e mai simpla, constructiv.. ;)

 

(Zic bine?)

Parerea mea.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Maaxim la 5-10.000km, odata cu uleiul!

 

De ce sa le schimbi asa des daca toate functioneaza? Eu de exemplu am avut buji care nu erau arse dupa 60k si altele care la 20k s-au facut toate praf. Ele se pot testa pe rand foarte simplu.

 

Se poate sa fi ironic si sa nu imi dau eu seama, e prea devreme :))

Edited by Jayson
Link to comment
Share on other sites

E ironic :)), la ce munca este la ele si riscurile implicate eu as umbla la ele decât daca s au ars, eu am pus OE când am schimbat motorul la 194.000, acum am 246.000. Acum căteva luni nu aveam nimic pe diagnoza, o sa mai ma uit si eu de curiozitate.

La mine prima bujie a inceput sa dea erori intermitente la 153k km. Le-am schimbat pe toate+releul (totul OE) atunci, sa nu mai am treaba cu ele. Oricum, masina pornea si se comporta absolut normal.

Si eu consider ca trebuie schimbate cand dau eroare, nu la interval fix.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Da, pai poate sa porneasca la sfert si cu toate arse, adicĂŁ nu e asa neagrĂŁ treaba daca ai 1-2 arse, ĂŽnsĂŁ trebuie schimbate ca sa mearga totul conform.

 

Nu e vorba doar de filetul lor, da mai este si filetul ala din chiulasa, daca le schimbi de 7 ori, e posibil ca filetul ala de la chiulasa sa se ducĂŁ naiba si când mai ĂŽncerci o data si forțezi si se rupe...ti ai blestemat viața :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nu e vorba doar de filetul lor, da mai este si filetul ala din chiulasa, daca le schimbi de 7 ori, e posibil ca filetul ala de la chiulasa sa se ducă naiba si când mai încerci o data si forțezi si se rupe...ti ai blestemat viața :))

Win, exista kit de reparatie!

E drept ca nu e luat din tara..

Contine un arc otelit subtire, un pic mai gros in diametru decat diametru filetului bujiei..

Practic spirele acestuia se ating unele pe celelalte..

Se da gaura cu un burghiu dedicat, la o anumita adancime sa largesti filetul stricat din chiulasa.. apoi pui o scula dedicata acestui tip de arc.. il invarti in gaura facuta, tai sarma care te-a ajutat sa il bagi acolo cu un cleste cu varf ascutit.. si gata poti baga aceiasi bujie intr-un filet de aceiasi marime.

Daca vrei iti arata cum arata kitul.

(Am uitat sa zic ca se face si un filet dedicat acestui arc..)

 

Dar pana sa ajungi acolo, sa strici filetul.. in primul rand dupa ce dai bujiile vechi jos, pui pe filetul celei noi vaselina pe baza de aluminiu care rezista pana la 1200 grade, dedicata strangerii suruburilor bujiilor, injectoarelor.. ca apoi daca mai umbli acolo, sa NU te mai ingrijorezi asa mult.. ;)

Iar ca sa nu strici filetul.. cine "normal" la cap (zilele astea..) strange (chiar) bujii fara CHEIE DINAMOMETRICA!?

Si dupa carte bine-nteles..

 

Stii de ce "scapa" cei mai multi "mecanici" si strang fara cheie dinamometrica?

..ti-ai pus intrebarea, de ce surubul bujiei e atat de lung??

 

Ca sa reziste cat de cat la ei, acei "mecanici"..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Hidden glowing: Up to a coolant temperature of 30 °C, preheating and start standby preheating are activated as so-called hidden preheating. Hidden preheating is triggered by the following signals: • Driver's seat occupancy • Seat belt buckle, driver • Valid ignition key • Terminal R • Brake operated • Clutch operated Hidden preheating is triggered a maximum of four times and then only enabled again when the engine is started.

 

Din motivele de mai sus uneori nu mai apare simbolul bujiilor pe bord. Doar daca totul se succede foarte repede : deschis masina->asezat la volan->apasat start..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.