Jump to content

revizie bmw


Ciochi

Recommended Posts

I-am intrebat pe cei de la Motul Romania de ce nu mai este trecuta norma pe bidoane si mi-au raspuns.

"Incepand cu acest an, BMW a modificat modul de testare pentru obtinerea aprobarilor BMW LL-01 si LL-04, folosindu-se in prezent un motor supraalimentat de ultima generatie. Din acest motiv, normele noi LL-01 si 04 necesita reformularea produselor de lubrifiere. Produsul Motul 8100 X-clean+ 5W30 este certificat BMW LL-04 conform noilor aprobari. Produsele Motul 8100 X-clean 5W40 si X-cess 5W40 acopera nivelul de performanta conform vechilor certificari, insa pentru modele fabricate pana in 2019."[/color][/color]

Edited by NRC
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

M am schimbat pe motul de anul trecut in vara (5 ani am băgat doar original) 5w-40 la recomandarea cuiva care bagă de ceva timp. Sigur si unul si altul e bun, am pus acest ulei pentru ca se aude mult mai frumos motorul sub orice regim.

Gresita recomandare. Motorul se aude mai "frumos" doar datorita presiunii crescute, care atenueaza sunetele mai pe inalte. Normal, w40. Aparent, e fain. In timp insa, o sa inceapa sa iasa pe unde nu trebuie. Nu mai vorbim iarna, la rece, de suferinta turbinei. Ai pus un ulei mai gros / vascos. Nu e greu de imaginat efectul in timp pt un N47. Ce ti-o trebuit recomandarea aia, nu stiu... Vascozitatea uleiului nu se schimba dupa...sunetul mai "frumos", pe bass. 5 ani ai avut un obicei bun. Revino la el. :)

 

I-am intrebat pe cei de la Motul Romania de ce nu mai este trecuta norma pe bidoane si mi-au raspuns.

"Incepand cu acest an, BMW a modificat modul de testare pentru obtinerea aprobarilor BMW LL-01 si LL-04, folosindu-se in prezent un motor supraalimentat de ultima generatie. Din acest motiv, normele noi LL-01 si 04 necesita reformularea produselor de lubrifiere. Produsul Motul 8100 X-clean+ 5W30 este certificat BMW LL-04 conform noilor aprobari. Produsele Motul 8100 X-clean 5W40 si X-cess 5W40 acopera nivelul de performanta conform vechilor certificari, insa pentru modele fabricate pana in 2019."[/color][/color]

Goanga de...vanzatori. 5W40 determina o presiune mai mare, deci, in timp, iese pe unde nu vrei. Iarna, la pornire, urca mai greu prin orificii, deci lubrifiere mai proasta. Nu vrei asta.

Asadar, doar 5W30. Restul, povesti banoase, pt unii, desigur. Pt altii, cheltuieli. :)

Edited by Old Guy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posibil, poate sa afecteze poate sa nu, atâta Timp cat motorul se aude mai frumos, țin sa cred ca un w40 nu strica un motor care a fost conceput sa mearga cu w30, adicĂŁ este o diferenta foarte mica.

 

Prietenul bagĂŁ de când are mașina w40, iar când a fĂŁcut a doua oara schimbul de distribuție ( recent ), motorul arĂŁta impecabil.

 

Nu e goanga de vânzãtori, atâta timp cat LL-04 este trecut pe bidonul de 5w-40 Înseamnã ca se poate baga.

 

Cat despre faptul ca in timp poate sa iasĂŁ pe unde nu trebuie, nu ma pricep, poate ai dreptate.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Posibil, poate sa afecteze poate sa nu, atâta Timp cat motorul se aude mai frumos, țin sa cred ca un w40 nu strica un motor care a fost conceput sa mearga cu w30, adică este o diferenta foarte mica.

 

Prietenul bagă de când are mașina w40, iar când a făcut a doua oara schimbul de distribuție ( recent ), motorul arăta impecabil.

 

Nu e goanga de vânzători, atâta timp cat LL-04 este trecut pe bidonul de 5w-40 înseamnă ca se poate baga.

 

Cat despre faptul ca in timp poate sa iasă pe unde nu trebuie, nu ma pricep, poate ai dreptate.

 

Nu ar afecta daca am avea ierni mediteraneene, poate. Totusi, noi inca avem ierni destul de reci cca 3 luni din an, deci lubrifiere deficitara la prima cheie. E un N47 (euro 5), deci un motor relativ nou, generational vorbind, cu tolerante si cerinte de lubrifiere destul de exigente. Cu siguranta vei avea si un consum marit la rece, pana ajunge la temperatura optima. A doua la mana, presiunea mai mare ramane presiune mai mare. Pe undeva, in timp, va trebui sa iasa, pt ca usor-usor va forta ceva. Repet, auzitul mai "frumos" nu este un criteriu tehnic. Faptul ca o presiune mai mare, acopera sunetul normal al motorului, e doar o placere auditiva, nu una tehnica.

 

Ce spune prietenul despre cum "arata" motorul lui e absolut irelevant. Bias de confirmare. Motor impecabil e doar nou. Nimeni nu agreaza sa vada ce nu-i place. La masuratori, o sa iasa altceva. :)

 

Legat de Motul, cineva zicea mai sus ca n-ar aparea pe etichete aprobarile BMW, iar Motul venise cu "explicatii". Daca nu apar, dar pretind ca le au, e goanga. Daca apar, si am vazut ca apar, atunci nu-mi dau seama la ce se referea acel coleg. Referitor la ce "se poate baga", ai baga 5W40, in Siberia, doar pt ca are LL04 ? In Siberia, ar trebui sa bagi 0W30. :)

Edited by Old Guy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.