Jump to content

BMW 330i GT xDrive


anania

Recommended Posts

Salutare,

 

Deschid topicul ca jurnal pentru noua mea masina, un BMW 330i GT xDrive. Inainte de asta, am condus timp de vreo 3 ani un BMW X1 E84 23d xDrive care are acum 270,000 km in bord.

 

Masina este fabricata in octombrie 2017, iar eu am achizitionat-o in decembrie 2020. La momentul achizitiei, avea parcursi 40.700km. Masina a fost achizitionata de la un dealer BMW din Germania si a venit cu 1 an de garantie EuroPlus. Cum a ajuns, i-am facut un schimb de ulei (cel vechi avea deja 14.000km).

 

Am facut pana acum vreo 1800 de km cu GT-ul. Pot spune ca imi place motorul asta. Mi se pare rafinat (vin totusi de pe un diesel, sunt usor de impresionat la capitolul asta) si mi se pare suficient de puternic pentru caroseria asta. N-am simtit vreodata pana acum ca as fi avut nevoie de mai multa putere. Mi se pare ca trage foarte liniar si ca, in turatii mari, suna destul de bine. Cu privire la consum nu ma pot pronunta inca. Am scos un consum de 9l/100 km pe 550km extra-urban, dar nu stiu cat e de relevant intrucat, fiind primul drum lung cu masina, nu prea am menajat-o, accelerarile au fost mai in forta si depasirile au fost facut cu kick-down, chiar daca situatia nu impunea lucrul asta. In oras (in Iasi) imi estimeaza computerul de bord un consum intre 12 si 14 litri, dar probabil e de urmarit pe termen lung. Astea sunt consumuri pe care le am pe ultimele zile cand temperaturile in Iasi au fost binisor sub 0 grade (am mers si la -5 si la -12). Oricum, si daca asta e consumul, mie unul mi se pare decent pentru motorizarea asta.

 

Suspensia este adaptiva. In modul sport am mers foarte putin pana acum, dar se simte cum se intareste suspensia. In modul confort, masina mi se pare foarte confortabila si la drum lung dar si in oras, peste canalizari si linii de tramvai, desi poate nu sunt complet obiectiv. Vin de pe X1 E84 care nu e neaparat cea mai confortabila masina, dar n-am mers cu vreun F10, G30 ca sa vad ce e si mai sus in gama. Insonorizarea e putin sub ce ma asteptam. De pe la 90-100 km/h patrunde destul de mult zgomot de la anvelope in habitaclu (anvelopele sunt Pirelli Sottozero si sunt noi).

 

Las mai jos lista completa cu dotarile masinii si cateva poze cu ea.

 

01CA Selection of COP-relevant vehicles

01CB CO2 equipment

0216 Hydro steering-servotronic

0230 Extra package, EU-speciifc

0258 Tyres with runflat properties

02L8 BMW LA wheel, double spoke 466

02PA Locking wheel bolt

02TB Sport automatic gearbox

02VB Tyre pressure display

02VF Adaptive M chassis

02XE Leather sports steering wheel

02XM Individ.steering wheel leath.fine-grain

0302 Alarm system

0320 Deleted, model lettering

0321 Exterior parts in vehicle colour

0322 Comfort access

03AG Reversing camera

03DZ Omission of additional lettering, outer

0402 Panorama glass roof

0420 Sun protection glazing

0423 Floor mats velours

0428 Warning triangle and first aid kit

0430 Interior/outside mirror with auto dip

0431 Interior mirror with automatic-dip

0481 Sports seat

0488 Lumbar support, driver and passenger

0493 Storage compartment package

0494 Seat heating driver/passenger

04AE Armrest front, retractable

04LS Alum.brushed lengthw.acc.chrm.Perlglanz

04NE Blow-by heater

0508 Park Distance Control (PDC)

0521 Rain sensor

0534 Automatic air conditioning

0548 Kilometre speedo

0552 Adaptive LED headlight

0563 Light package

0575 Additional 12V sockets

05A1 LED Fog lights

05AC High-beam assistant

05AG Lane change warning

05AS Driving Assistant

05DA Passenger airbag deactivation

05DF Active cruise control+stop&go function

05DP Park Assist

0609 Navigation system Professional

0610 Head-up display

0698 Area-Code 2 for DVD

06AC Intelligent emergency call

06AE Teleservices

06AK Connected Drive Services

06AM Real-Time Traffic Information

06AN Concierge Services

06AP Remote Services

06CP Preparation Apple CarPlay

06NW Telephony with wireless charging

06WB Multifunctional instrument display

06WD WLAN Hotspot

0775 Headlining anthracite

07AC Sport Line

07LD Modell Sport Line

07R7 Innovation package

0801 National version Germany

0851 Language version German

0879 On-board literature, German

08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km

08R9 Refrigerant R1234yf

08TF Active pedestrian protection

08TH Road sign detection

09AA Outer skin protection

09BM Navigation package Connected Drive

A090 90 Ah AGM battery

LEDE Leather equipment

 

Si aici cateva poze cu masina.

post-83188-0-05845300-1611154269_thumb.jpeg

post-83188-0-78224100-1611154282_thumb.jpeg

post-83188-0-16659900-1611154295_thumb.jpeg

Edited by anania
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Ce benzina imi recomandati sa pun? Pe capacul de la rezervor scrie RON 95, deci pana acum am pus doar benzina standard de la OMV. Ma intreb, insa, daca e bine/rau sa pun benzina de 98/99 si daca merita?

 

Daca e relevant, motorul este generatia noua de B48, nu e N20.

Link to comment
Share on other sites

In general in masinile pe benzina am preferat sa pun 98 , diferente "vizibile" am simitit de 2-3 ori . De stricat nu are ce sa strice :)

PS: interesanta comparatia cu X1 23d daca ai avea ocazia sa testezi un 6 in linie ai sa vezi diferente si mai mari in ceea ce priveste rafinamentul :D

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

1612174473[/url]' post='2536114']

Salutare,

 

Ce benzina imi recomandati sa pun? Pe capacul de la rezervor scrie RON 95, deci pana acum am pus doar benzina standard de la OMV. Ma intreb, insa, daca e bine/rau sa pun benzina de 98/99 si daca merita?

 

Daca e relevant, motorul este generatia noua de B48, nu e N20.

Pune liniștit 98/100...care nici aia nu cred ca e de 98/100 ...la fel cum nici aia de 95 nu cred ca e 95...de meritat, merita si pentru faptul ca mĂŁcar poți dormi mai liniștit noaptea in speranța ca nu ai bĂŁgat “apa goalĂŁ” in rezervor...

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

inainte de 320d, am avut un opel astra 1.4 turbo benzina, la benzina se simte imediat diferenta intre un carburant prost si unul bun, eu unul la diesel nu am simtit pana acum, in 2.5 ani

la opel, la 30k km (masina luata de noua), am avut check engine aprins din cauza benzinei, pana atunci bagam de 95, de la benzinariile mari, dar aleatoriu...in reprenzentanta, mi s-a spus ca exista avertizare in reteaua de serviceuri pt partea de est a europei ca apar depuneri pe anumiti senzori din cauza benzinei proaste

 

ca si MuscleMike, si eu sunt convins ca la noi 98 e un fel de 95 din alte tari

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

PS: interesanta comparatia cu X1 23d daca ai avea ocazia sa testezi un 6 in linie ai sa vezi diferente si mai mari in ceea ce priveste rafinamentul :D

 

 

Chiar nu am condus niciodata pana acum un 6 in linie, dar imi imaginez ca e fain. Am condus acum 2 ani un V6 aspirat natural de la Dodge, dar inafara de vibratii, nu m-a impresionat asa tare motorul ala.

 

In schimb, chiar ieri am mers putin cu X1, pe care inca nu l-am vandut, si tot are ceva masina asta care imi place. Clar nu e asa rafinata ca GT-ul si nici pe departe la fel de confortabila la drum, dar imi da mie impresia ca are mai multa personalitate. Sigur, e o impresie subiectiva. A si merg mai relaxat cu el pe drumuri stricate. La GT imi amintesc de suspensia adaptiva si cam creste stresul in mine cand vad un drum cu gropi. :hyper: :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Diferenta intre M54 si N47 de pe 23d este enorma ,multa vreme am avut impresia ca N47 are o problema :) X1 l-am dar si eu dar in familie asa ca il vad zilnic si parca acum incep sa il apreciez mai mult :rolleyes: .A si da X1 este extrem de confortabil am tot zis sa vad ce optiuni are cu gume normale 225/50/17 este citez" mai confortabil ca un Grand Scenic 2016 " Ce-i drept cand l-am luat avea runflaturile originale si era jale. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Foarte faina masina, ma mir totusi cum nu a venit cu garantia de 2 ani BMW Premium Selection.

 

N-as sti sa raspund la asta. Masina a fost luata de la BMW AG NIEDERLASSUNG Dreieich. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca lucreaza cu EuroPlus si sunt ok, deci ma astept sa ma ajute si tipul asta de garantie daca o sa fie nevoie. Diferenta majora ar fi ca tine doar 1 an, nu 2.

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei cu frameless doors. Voi cum procedati iarna? Dati cu ceva solutie pe geamuri/chedere? Iarna asta cred ca am deschis masina la -12 grade cel mai putin. S-a deschis portiera, dar nu pot sa zic ca a sunat prea frumos cand a coborat geamul inghetat. Ba am patit o data sa coboare geamul dar nu cat trebuia ca sa se deschida portiera normal, a iesit cam fortat din cheder.
Link to comment
Share on other sites

Daca lași mașina afara iarna dĂŁ-o cu ceva. Eu foloseam asta: https://targuldepiese.ro/solutie-tratare-chedere-sonax-18ml-acc-11312.htm?gclid=EAIaIQobChMIkJC44uGH7wIVFPhRCh3KdAMtEAYYAiABEgJ8PvD_BwE și nu am avut absolut nici o problema.

 

Nu trebuie sa fie exact produsul ala, orice silicon pt chedere auto mai de calitate funcționeazĂŁ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jurnal de bord la 11,000 km de la achizitia masinii:

- zgomotul in interior la viteze peste 100 km/h e destul de pronuntat, ma asteptam sa fie putin mai bine, dar nu e tragic.

- motorul suna frumos in turatii mari (cel putin pentru urechea mea), mai ales in modul Sport, si trage bine pe toata plaja de turatie. Nu prea am mai condus alte motoare de 2.0 benzina, deci nu prea am termen de comparatie totusi in ce priveste performanta. Pot spune insa ca nu l-am simtit niciodata ca fiind prea slab pentru caroseria asta. - in 10,000 km a consumat cam 750 ml de ulei, dar nu l-am menajat. Incantat fiind de cum trage si cum suna, se mai intampla sa dau cutia pe manual si sa merg doar in treptele 2-3, osciland in jurul vitezei de 100 km/h. Acum nu stiu daca ar trebui sa ma ingrijoreze consumul asta de ulei sau e normal dat fiind felul in care am condus. Stiti ceva despre asta?

- am vazut ca pe tevile de esapament este un strat negru de funingine. E normal sa fie asa la un motor pe benzina? Din ce am citit eu pana acum, nu m-am lamurit daca e normal si de ce e normal. Daca este vreo problema, as vrea sa stiu ca sa o pot remedia cat mai curand, eventual pe garantie.

- consumul in oras (in Iasi) sta undeva intre 12 - 15, in functie de conditiile de trafic, asta la un condus normal. Extra-urban am vazut cel mai putin un 7.2 si poate sa se duca pana spre 11, in functie de cum conduc. La un condus normal, nici batraneste nici voiniceste, sta undeva pe la 8.5-9.

 

 

In concluzie, 2 intrebari pentru voi:

1. E normal sa fie un strat negru pe tevile de esapamanet?

2. E normal consumul ala de 750ml de ulei in 10,000 km sau e ceva ce ar trebui sa ma ingrijoreze?

Link to comment
Share on other sites

Depunerea neagra de pe esapament e normala. Toate motoarele turbo pe benzina moderne merg cu amestec bogat in majoritatea timpului. Cum modelul tau nu are filtru de particule, o sa fie depuneri pe esapament.

 

Cu consumul de ulei nu stiu ce sa spun. A mea, cu acelasi motor si 55k km, nu consuma deloc de la un schimb la altul. Dar e posibil sa fie normal..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Adaug la jurnalul de bord de data asta un eveniment mai putin placut. Tocmai am facut pana. A fost un surub intrat in roata dreapta fata. Din fericire, anvelopele sunt run-flat si eram la 2 km distanta de casa, deci am ajuns acasa. Intrebarea mea este, se poate "repara" cumva anvelopa si sa fie exploatata in continuare in siguranta sau trebuie schimbata (si implicit trebuie schimbate toate pt ca xDrive)? Surubul a intrat pe suprafata de rulare, nu in vreo margine, ci chiar pe mijlocul benzii de rulare si chiar in zona cea mai groasa a anvelopei, nu in vreun canal.

 

Dat fiind ca sunt roti pe 19 in doua dimensiuni si au undeva la 10,000 de km rulati, as fi extrem de bucuros sa nu schimb toate 4 rotile.

 

Am sa incerc dimineata la prima ora sa merg la ceva vulcanizari, dar as vrea sa stiu la ce sa ma astept. Aveam planificat un drum de vreo 150 de km maine.

Edited by anania
Link to comment
Share on other sites

Adaug la jurnalul de bord de data asta un eveniment mai putin placut. Tocmai am facut pana. A fost un surub intrat in roata dreapta fata. Din fericire, anvelopele sunt run-flat si eram la 2 km distanta de casa, deci am ajuns acasa. Intrebarea mea este, se poate "repara" cumva anvelopa si sa fie exploatata in continuare in siguranta sau trebuie schimbata (si implicit trebuie schimbate toate pt ca xDrive)? Surubul a intrat pe suprafata de rulare, nu in vreo margine, ci chiar pe mijlocul benzii de rulare si chiar in zona cea mai groasa a anvelopei, nu in vreun canal.

 

Dat fiind ca sunt roti pe 19 in doua dimensiuni si au undeva la 10,000 de km rulati, as fi extrem de bucuros sa nu schimb toate 4 rotile.

se pot repara , cel mai bine abordezi cateva vulcanizari .

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri!

Am mers destul de putin si incet cu masina din momentul in care am primit avertizarea in bord de presiune scazuta (undeva la maxim 4 km cu viteza nu mai mare de 50 km/h). Din fericire, cei de la vulcanizare au zis ca anvelopa nu pare afectata si e okay sa o repar, asa ca am reparat-o. Am parcurs ieri, dupa reparatie, vreo 150 de km si totul pare in regula deocamdata. Inca ma gandesc daca sa schimb anvelopele sau nu. Ma indoiesc ca asigurarea ar fi de acord sa imi deconteze schimbul a 4 anvelope ca sa protejez cutia de transfer pentru o singura anvelopa afectata.

Link to comment
Share on other sites

Da, runflat-urile se repara ca orice alte cauciucuri in caz de pana. Singurul caz in care nu se poate e atunci cand anvelopa s-a deteriorat din cauza mersului pe pana, si asta se poate vedea la vulcanizare.

 

Am avut un runflat reparat la vulcanizare (cu snur) care a tinut fara probleme ani buni dupa aceea.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Adaug in jurnal prima problema tehnica pe care o intampin. Masina are EDC. Auzeam eu chiar de la bun inceput, de cand am luat masina si avea 40,000 km, un troncanit foarte usor pe puntea fata la denivelari mici sau drum mai "aspru". Ciudat este ca aud acel zgomot se aude doar la viteze de 5-10 km/h si doar la denivelari mici. Primul gand a fost ca se aude din amortizoare, dar mi se pare ciudat ca la gropi mai serioase nu aud nimic, iar acel zgomot apare mai degraba pe suprafete unde amortizoarele nu apuca sa se comprime/extinda prea mult. De exemplu, aud acele zgomot la trecerile de pe un petic de asfalt pe altul la viteza mica, dar nu-l aud la urcarea sau coborarea unei borduri. Se aude ca un 'clank'. Fiind in garantie masina, evident ca am incercat sa merg la reprezentanta si lucrurile au decurs asa:

  • Vizita 1: masina nu are nimic, totul in regula. 
  • Vizita 2 (la 2 luni distanta): s-a gasit joc in caseta de directie, s-a inlocuit caseta cu una noua. Zgomotul persista.
  • Vizita 3: masina testata pe stand de amortizoare, acolo nu se aude zgomotul respectiv, iar amortizoarele ies la test ca fiind ok conform reprezentantei.

Intr-un final am renuntat la reprezentanta dat fiind ca a expirat garantia si oricum nu pareau ca ar mai avea vreo idee. La un service independent am verificat masina de orice joc pe puntea fata, dar totul pare in stare buna. Ulterior, am decis sa dau jos amortizoarele si sa verific flansele, suspectand ca ar putea fi ele responsabile. Intr-adevar, ambele flanse aveau niste jocuri si zgomote in plus cand le-am comparat cu cele noi. Am sperat ca rezolv schimband flansele, dar n-a fost cazul. Totodata, cu amortizorul dat jos de pe masina, am verificat daca are vreun joc vizibil sau face vreun zgomot. Jocuri nu am vazut, tot ce am auzit este un oarecare zgomot chiar la capatul lui de cursa, dar ma indoiesc ca pe suprafetele pe care aud eu zgomotul ajunge amortizorul la capat de cursa. 

In punctul asta, nu stiu ce altceva sa mai verific. Masina are acum 73k km si parca zgomotul a devenit mai pronuntat. Poate cineva de pe aici s-a mai confruntat cu vreo problema similara sau imi poate sugera ce altceva sa mai verific si, eventual, unde. Chiar si de o fi cazul sa schimb cu totul amortizoarele, as vrea sa evit sa schimb ceva destul de scump pe ghicite. 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Fix asa am avut eu (pe denivelari foarte mici, un clanc metalic, dar la gropi nu se auzea nimic) la fosta masina E90, care nu avea EDC, si tot asa pe unde am fost raspunsul a fost ca nu are nici o problema masina. 

In fine pana la urma s-a rezolvat prin inlocuirea barilor antiruliu in pereche, de aici si aparusera problema la mine, una era noua si una nu la fel de noua.. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu as inclina spre ce a spus Shep86. Si eu am parte de niste lovituri foarte mici si de scurta durata spre partea din fata a masinii, la denivelari mici sau schimb brusc pe curbura drumului si suspectez, de fapt am cumparat deja tijele-brate de legatura a barii de torsiune.., sau bara antiruliu, dar nu am avut timp sa le schimb asa ca INCA traiesc zgomotele de vreo 1/2an...

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.