Jump to content

Varianta bunã de bujii incandescente ��i releu


Recommended Posts

oferta cu lada e doar pentru tine...

acum ideea mea nu era sa te supar sau sa deranjez pe cineva, doar ca personal ma cam irita ideile:- "pune OE, e cel mai sigur", dar schimbi bratele cu unele noi si lasi bucsi, brate si bielete si dupa 1 an spunem ca nu au aceeasi calitate ca cele de fabrica. suspensia fiind un angrenaj care lucreaza impeuna, incepand de la cauciuc-arc-amortizor-brate-bucsi-bielete... etc Si daca tu pui 10% nou, restul de 90 vor accentua uzura celorlalte

- sau principiul, schimba nu repara, mottoul reprezentantelor care se extindeFiecare are motivul si conceptiile lui de ce isi achizitioneaza o masina si cum o intretine, dar nu e ok sa ii categorisim, chit ca nu sunt sanatoase sau nu sunt ok din perspectiva noastra, putem sa ii ajutam, sa ne ajutam intre noi...

 

sunt de acord ca sunt multi care isi iau masina peste bugetul lor (buget confortabil pentru utilizarea masinii), cam toti merg la limita superioara pentru achizitie fara sa se gandeasca la mentenanta. Dar asta este o tendinta extinsa...

Cat despre discutia cu OE, OEM, si AM, producatorul ofera un standard, o specificatie tehnica pentru piesa, si fiecare producator ofera piesa in niste margini de toleranta pentru acea piesa. Standardul oferit de producator este putin mai scazut ca al OE, dar nu la diferente mari, daca ar fi sa estimez, dupa mentalitatea mea, o piesa AM nu poate sa fie cu mai mult de 15-20% (dar diferenta de pret este aproape mereu mai mare) mai slaba ca una OEM in general, si in unele cazuri, mai rare, poate sa fie mai buna.

 

hai ca am poluat destul topicul omului

 

ideea este ca un principu sanatos de remediere ese sa te duci la cauza si sa le iei pe rand prin eliminare, dar in unele cazuri poate sa fie mai costisitor prin prisma manoperei si a timpului pierdut, de aceea un forum te poate ajuta sa scurtezi, sau sa eviti timpul pierdut pe anumite incercari daca stii sa filtrezi si sa extragi informatia primita si apoi.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

iar s-a ajuns la alte balarii si alte iesiri in decor ale lui "stie tot" aka bimmer....

 

1.diagnoza fa cu Ista si lasa alte balarii

2.poate e nevoie doar de bujii ( daca ai eraore pe 1, 2 sau 3 bujii schimbi doar bujiile...daca ai eraore pe toate 4 bujiile schimb si releul )

3.mergi pe beru fara nicio retinere

4.daca se rup bujiile, oricum platesti in plus

 

si pot continua....faptul ca acum esti prins prost cu banii, nu-i un necaz....astepta pana o faci cel putin ok...nu carpeala.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

iar s-a ajuns la alte balarii si alte iesiri in decor ale lui "stie tot" aka bimmer....

 

1.diagnoza fa cu Ista si lasa alte balarii

2.poate e nevoie doar de bujii ( daca ai eraore pe 1, 2 sau 3 bujii schimbi doar bujiile...daca ai eraore pe toate 4 bujiile schimb si releul )

3.mergi pe beru fara nicio retinere

4.daca se rup bujiile, oricum platesti in plus

 

si pot continua....faptul ca acum esti prins prost cu banii, nu-i un necaz....astepta pana o faci cel putin ok...nu carpeala.

Am ĂŽntrebat deja dacĂŁ este bine sa mai aĂâ˘tept undeva la 2 sĂŁptĂŁmâni pentru schimbarea pe beru dar nimeni nu mi-a rĂŁspuns...

Mai ĂŽntreb o data: este urgenta reparaĂâşia asta? Ce riscuri exista?

MulĂâşumesc!

 

Trimis de pe al meu ELE-L29 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

Mai ĂŽntreb o data: este urgenta reparaĂâşia asta? Ce riscuri exista?

 

pai consecinte exista.....daca o amani pana in 2023...ca e vorba de 2 saptamani, n-are nici pe dracu...

 

Alex, sunt eu problema ta ca raspund topicului?

multi si prost....e plictisitor pentru multi, nu doar pt mine.

esti nelipsit de pe topicurile tehnice....vii cu postari lungi in care ai o atitudine superioara, cum ca le stii pe toate.

faci din tantar armasar....crede-ma multi sar pe postarile tale, dar este obositor si scroll sa dai la atatea, nu mai zic sa le citesti.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

pai consecinte exista.....daca o amani pana in 2023...ca e vorba de 2 saptamani, n-are nici pe dracu...

 

 

multi si prost....e plictisitor pentru multi, nu doar pt mine.

esti nelipsit de pe topicurile tehnice....vii cu postari lungi in care ai o atitudine superioara, cum ca le stii pe toate.

faci din tantar armasar....crede-ma multi sar pe postarile tale, dar este obositor si scroll sa dai la atatea, nu mai zic sa le citesti.

Atunci succes la sarit.

Nu ma deranjeaza.

 

Atat am crezut, ca nu sunt in topic.

 

Apropo de raspuns in topic, de unde stii tu nivelul de cunostinte al unora aici, mai ales al celor care scriu pentru prima data sau nu au experienta dar poate ar incerca singuri, cum le raspunzi, daca te consideri un membru bun al acestui forum!??

 

Asa ca, nu ridica piatra...

 

[sa lasam la o parte superioritatea.. pe care o arat doar celor (mai vechi, sa zicem..) care au lacune in raspuns]

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

(...mi-a zis un mecanic)

"mestere", ai iesit pe aratura, rau.

ce nivel de cunostinte? daca toti erau destepti, ca tine, nu mai intrau pe forumuri...isi faceau service-uri.

 

tu vii sa inveti oamenii din ce iti spune tie un mecanic sau altul. iei de buna o "chiftea", o arunci mai departe, aici, pe forum si vrei sa o inghita toti.

 

[sa lasam la o parte superioritatea.. pe care o arat doar celor (mai vechi, sa zicem..) care au lacune in raspuns]

 

daca esti mebru vechi nu inseamna ca le stii pe toate. daca esti membru vechi ( tu de ex ) si te bagi in toate discutiile tehnice, nu inseamna ca le stii pe toate...doar iti place sa lasi impresia ca le stii.

 

total gresit!

Edited by Alex_wly
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

"mestere", ai iesit pe aratura, rau.

ce nivel de cunostinte? daca toti erau destepti, ca tine, nu mai intrau pe forumuri...isi faceau service-uri.

 

tu vii sa inveti oamenii din ce iti spune tie un mecanic sau altul. iei de buna o "chiftea", o arunci mai departe, aici, pe forum si vrei sa o inghita toti.

 

 

 

daca esti mebru vechi nu inseamna ca le stii pe toate. daca esti membru vechi ( tu de ex ) si te bagi in toate discutiile tehnice, nu inseamna ca le stii pe toate...doar iti place sa lasi impresia ca le stii.

 

total gresit!

Vezi, tocmai te-ai luat direct de mine, probabil ca sa imi atargi atentia ca gresesc..

 

Ce ai de fapt sa spui impotriva cheii recomandate? Pentru ca NU AI SPUS NIMIC TEHNIC.

Zi tu de ce e sau nu e buna, aau carr e cea mai buna cheie ca sa NU rupi bujia. Nu ca ar conta daca o rupi sau nu si nu stii (poate altii stiu de ce numesc aceea cheie, cheie de bujii..) de ce o rupi.. sau cum sa faci sa nu o rupi..

Sau care e cheia cea mai potrivita pentru ca desigur ar putea exista si o alta.

 

Astept raspuns tehnic nu atac la persoana.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

deci care este cheia? eu sunt mai pufos si nu imi place sa ma chinui deci as zice ca trebuie sa fie o cheie care intra din orice pozitie

nu e buna cheia aia "boss"...bujiile la BMW merg cu cheia de 8, nu de 10 :))

 

cheia trebuie sa fie adanca....ca e tubulara, ca e "tiganeasca"...important este sa ajunga la hexagon.

 

foarte importanta e procedura de desfacere si de montare, nu cheia.

se foloseste vaselina speciala la montaj.

Edited by Alex_wly
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

deci care este cheia? eu sunt mai pufos si nu imi place sa ma chinui deci as zice ca trebuie sa fie o cheie care intra din orice pozitie

De "pozitie" nu stiu ce sa zic Boaska, cat despre controlat bujia cand e mai mare pe bujie sa nu o indoi inainte sa inceapa sa se desurubeze. Simplu.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

deci trebuie un set de tubulare lungi 3/8 cu prelungitor cu articulatie, eu nu am schimbat niciodata bujiile de cand am masina asta de 11 ani, stiu ca ex.ul le-a schimbat pe toate si le lasase in torpedou pe cele vechi, mi se pare ca pe cutii scria bosch.... si uite ca merg inca
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu e buna cheia aia "boss"...bujiile la BMW merg cu cheia de 8, nu de 10 :))

 

cheia trebuie sa fie adanca....ca e tubulara, ca e "tiganeasca"...important este sa ajunga la hexagon.

 

foarte importanta e procedura de desfacere si de montare, nu cheia.

se foloseste vaselina speciala la montaj.

Bine, "boss", daca la mine sau la 163cp e de 10mm e o problema?

Eu inca, cred ca e de 10... sau tu ai si uitat ce bujii ai avut la bmw-ul trecut??

 

Nu. Important e sa nu idoi bujia inainte sa o slabesti, boss..

Daca ai indoit-o, ai pus-o..

 

Cheia aia din link are in interior un cauciuc care te ajuta cat de cat sa nu tragi intr-o parte prea mult ca sa o indoi/rupi!

 

Daca te "mananca" si ataci o bujie intepenita cu cheie "ratchet"/clicket ca e mai rapid "si uite are si tija in lateral mai lunga.." poti sa te bagi in multe alte pozitii.. in problema grava.

 

Stiam ca ca diferim in opinii..

 

Oricum, ne-am spus parerea..

Sa trecem mai departe.

 

Oricum cine va intra pe acest topic va aprecia ce ai spus tu sau eu.

Asta e cel mai important.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cate bujii ai schimbat tu...eu am schimbat destule.

Am si rupt cateva...si in urma experientelor, pot spune ca o bujie blocata e blocata...se rupe.

 

Cu motorul cald, cu wd40..pt cine are rabdare, sa puna 2-3 zile la rand wd40....poate are noroc...altfel, nu pot decat sa va ajut cu nr de tel al unui tip din chitila, care face minuni...le scoate cat ai zice peste.

 

Costul este pe masura.

 

Mie mi-a rezolvat masina mamei si fostul e91.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ catalin81 - sper sa-ti pot raspunde mai la subiect .

Normal ar fi sa nu risti mare lucru daca mai astepti doua saptamani . Tot normal ar fi sa se duca eventual si releul daca inca nu e dus , iar apoi sa schimbi si releul si bujiile cand ai bani.

Din pacate la tine problema nu e clara . Doar o bujie dusa (sau poate firul din releu pentru bujia aia) , dar ai ceva problema de functionare a releului si o problema de comunicare pe CAN - BSD (bit serial data) , probabil intre releu si alternator .

As vrea sa spun ca e simplu, dar nu e . Sunt intr-o situatie similara cu una din masini (E90 LCI), cea condusa de fiu-meu . Un prieten mi-a comandat si schimbat releul de bujii cand nu eram in tara. Din pacate a pus releu pentru M47 in loc de cel pentru N47 . Cumva a distrus comunicarea pe LIN a releului cu ECU motor . Apoi, chiar daca am pus releul care trebuie , busul LIN a ramas cu eroare, deci releul nu mai functioneaza. Nu prea stie nimeni, la o prima strigare, cum s-ar putea rezolva problema asta, iar eu nu mai sunt tanar sa ma apuc sa defrisez pe acolo sa caut eventuale probleme cu cabluri, pini pe ecu sau chiar ECU stricat partial .

Cum am mai zis, in locul tau as schimba doar bujia 1 si as verifica cablul de la alternator . Nu costa o avere si poti sa-ti faci o parere dupa aia daca mai e nevoie de ceva . Sa zicem ca cablul de la alternator e slabit - de acolo pot veni erorile de pe releu si cele de comunicare .

Link to comment
Share on other sites

Seaman, o sa caut topicul in care se intelege destul de bine ca bujiile la N47 functioneaza la tensiune si curent diferit de M47.

Si ca atare NU trebuia pus modul de control bujii de pe M47.

 

Iaca"asa:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/191210-nelamurire-voltaj-bujii-incandescente-n47/page__p__2534522__fromsearch__1#entry2534522

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Seaman, o sa caut topicul in care se intelege destul de bine ca bujiile la N47 functioneaza la tensiune si curent diferit de M47.

Si ca atare NU trebuia pus modul de control bujii de pe M47.

 

Iaca"asa:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/191210-nelamurire-voltaj-bujii-incandescente-n47/page__p__2534522__fromsearch__1#entry2534522

 

Bimmer - cred ca am spus ca altcineva a comandat si montat releul , cand eu nu eram in tara . Si stii cum e pe anumite site-uri de piese - bmw e90, anul 2005-2012 , ia de aici un releu. Destul de tamp criteriul de selectie , fara sa ai optiune pt tipul de motor . Si mai arata si releul cam la fel , mufele se potrivesc - o idiotenie a bmw, asta - una din multele idiotenii ale bmw .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer - cred ca am spus ca altcineva a comandat si montat releul , cand eu nu eram in tara . Si stii cum e pe anumite site-uri de piese - bmw e90, anul 2005-2012 , ia de aici un releu. Destul de tamp criteriul de selectie , fara sa ai optiune pt tipul de motor . Si mai arata si releul cam la fel , mufele se potrivesc - o idiotenie a bmw, asta - una din multele idiotenii ale bmw .

Sincer, nu am mai auzit de o problema ca a ta.

E naspa ce ai patit.

De aceeaam linkuit topicele.

Sa fie atenti si altii la treaba asta.

 

Morala ar fi, cumpara de la dealer. Ei intotdeauna vor sti mai multe... sau pot gasi in sistem exact cu, ce modul e echipata masina .. banuiesc.

 

Ce erori sunt la scanare?

O sa intreb si eu in stanga, dreapta..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cate bujii ai schimbat tu...eu am schimbat destule.

Am si rupt cateva...si in urma experientelor, pot spune ca o bujie blocata e blocata...se rupe.

 

Cu motorul cald, cu wd40..pt cine are rabdare, sa puna 2-3 zile la rand wd40....poate are noroc...altfel, nu pot decat sa va ajut cu nr de tel al unui tip din chitila, care face minuni...le scoate cat ai zice peste.

 

Costul este pe masura.

 

Mie mi-a rezolvat masina mamei si fostul e91.

 

ai avut un topic cu service-ul unui ex. membru de pe forum parca, care a strans bujia in loc sa o desfaca si s-a rupt, adevarul este ca am mai vazut si eu faza asta odata, nu stiu de ce strang intai ca sa deblocheze filetul probabil si apoi sa desfaca, oricum am retinut cu prespalatul filetelor cu wd40, asa in timp wd40 va lucra la suprafata si va inmuia depunerea de calamina, valabil si pentru extrasul injectoarelor asta, mai greu ptr bujii din cauza pozitiei inaccesibile pe sub admisie nu stiu cat de exact poti tinti bujia cu wd40

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum am mai zis, in locul tau as schimba doar bujia 1 si as verifica cablul de la alternator . Nu costa o avere si poti sa-ti faci o parere dupa aia daca mai e nevoie de ceva . Sa zicem ca cablul de la alternator e slabit - de acolo pot veni erorile de pe releu si cele de comunicare .

In primul rand se face diagnoza cu Ista...apoi, in fuctie de rezultat schimba bujiile sau bujiile plus releu.

 

E multa munca sa ajungi la bujii, ca sa schimbi doar 1...nu vad sensul....se schimba toate 4...releul se poate schimba mai usor.

 

ai avut un topic cu service-ul unui ex. membru de pe forum parca, care a strans bujia in loc sa o desfaca si s-a rupt, adevarul este ca am mai vazut si eu faza asta odata, nu stiu de ce strang intai ca sa deblocheze filetul probabil si apoi sa desfaca, oricum am retinut cu prespalatul filetelor cu wd40, asa in timp wd40 va lucra la suprafata si va inmuia depunerea de calamina, valabil si pentru extrasul injectoarelor asta, mai greu ptr bujii din cauza pozitiei inaccesibile pe sub admisie nu stiu cat de exact poti tinti bujia cu wd40

Daca ai timp destul sa stai cu masina demontata dai cu wd40 de cateva ori in decurs de 2 zile....daca nu, demontezi, desfaci si daca ai "norocul" sa se rupa vreuna...apelezi la specialist...manopera pt o bujie e vreo 300 lei, parca.

dar merita decat sa dai _chiulasa_ jos.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand se face diagnoza cu Ista...apoi, in fuctie de rezultat schimba bujiile sau bujiile plus releu.

 

E multa munca sa ajungi la bujii, ca sa schimbi doar 1...nu vad sensul....se schimba toate 4...releul se poate schimba mai usor.

 

 

Daca ai timp destul sa stai cu masina demontata dai cu wd40 de cateva ori in decurs de 2 zile....daca nu, demontezi, desfaci si daca ai "norocul" sa se rupa vreuna...apelezi la specialist...manopera pt o bujie e vreo 300 lei, parca.

dar merita decat sa dai _chiulasa_ jos.

 

ar fi posibil ca am garaj , si atunci nu mai le desfaci la cald ci doar la rece?

Link to comment
Share on other sites

ar fi posibil ca am garaj , si atunci nu mai le desfaci la cald ci doar la rece?

da....eu asa as face...cand e calda as baga WD40 la greu la bujii, apoi inca de vreo 2-3 ori in decurs de 24-48 de ore....sunt sanse mai multe sa se desfaca mai usor.

 

La montaj se da cu vaselina speciala pt bujii pe filet...eu am dat vreo 35-40 lei parca, acum cativa ani. ( referitor la vaseilina, nu pot da un feedback...nu am desfacut niciodata dupa ce am folosit vaselina. n-am mai avut ocazia )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.