Jump to content

Revizie cutie Aisin


GeorgianaIonescu83

Recommended Posts

Salutare! Am achizitionat ieri un X1, F48, 2016, Sdrive. Masina are 158000 km, facuti in Belgia, plus istoric complet la BMW. Vreau sa ii fac o revizie la cutie, se pare ca nu s-a facut deloc pana acum. Intrebarea mea este. La BMW Filaret se fac astfel de revizii? Nu conteaza costul, vreau ca sa fie totul ok si sa ma pot bucura de masina. Am vorbit la Automatico si ei mi-au spus ca schimba strict uleiul, ceea ce mi s-a parut ciudat. Am sunat la Revizie cutie ( Crangasi) unde mi s-a spus ca se schimba si filtru plus altele. Cum este corect? Daca reprezentanta nu face astfel de operatiuni, unde sa ma duc? Cutia merge perfect dar nu vreau sa o las sa ajunga sa aibe simptome pentru ca apoi sa fie nevoie de cu totul alte interventii. Multumesc
Link to comment
Share on other sites

Corect este fie schimbat si filtrul.

Te duci acolo unde pot sa inregistreze revizia facuta online sau/si pe hartie.

Asta daca te intereseaza di consideri valoros sa arati urmatorului proprietar, daca o vei vinde si vrei sa arati ca ai intretinut-o..

Daca nu te intereseaza ce am scris despre vanzare.. mergi acolo unde schimba ca la carte, filtrul si uleiul.

Simplu.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

De ce vrei sa il schimbi? Prezinta probleme la rulare? Stii ca la Aisin ar fi life-time?

 

Am auzit povestea asta cu uleiul long life,,dar citind pe diverse forumuri de afara plus pe paginile celor de la Aisin, se pare ca este recomandat schimbul de ulei la 80000 mile, primul schimb , apoi la 50-60000 mile. Scuze am gasit info pe un site din US. Cutia merge ok, e prima automata, nu prea imi dau seama daca exista ceva delay la schimbatul vitezelor, cei ce au verificat masina au zis ca e bine etajata, nu smuceste, nu are lag. Habar nu am ce sa fac, si nici unde sa ma duc pentru operatiunea asta, daca la reprezentanta nu se face. Vreau doar sa pun masina cat mai bine la punct, ca sa ma pot bucura de ea , indiferent de costuri :) . Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Daca se schimba uleiul, este normal sa schimbi si filtrul, si garniturile aferente; din pacate, daca ZF e un model popular, si exista chiar reprezentante ZF in Europa unde poti face un service decent , Aisin nu are retea dedicata, de acea va trebui sa gasesti un service care sa cunoasca specificatiile cutiei, ulei, filtre, cantitate, etc, cat sa si detina aparatura necesara.

La BMW este lifetime, adica functioneaza cativa ani pana se defecteaza, si achizitionezi alt autoturism nou, deci raspunsul lor nu merita luat in seama.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca mai probabil este sa-ti apara problema la schimbatorul de viteze (sa nu mai recunoasca pozitia P) decat sa ai probleme datorate uleiului.

M-am documentat si eu pe aceasta tema, iar multi din cei care au inlocuit uleiul au remarcat ca acesta arata foarte bine (nu stiu daca mai avea si proprietatile tehnice optime).

Oricum, tine-ne la curent cu acest demers, te rog.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca mai probabil este sa-ti apara problema la schimbatorul de viteze (sa nu mai recunoasca pozitia P) decat sa ai probleme datorate uleiului.

M-am documentat si eu pe aceasta tema, iar multi din cei care au inlocuit uleiul au remarcat ca acesta arata foarte bine (nu stiu daca mai avea si proprietatile tehnice optime).

Oricum, tine-ne la curent cu acest demers, te rog.

 

Si am revenit :). Am vorbit la BMW filaret si m-au lamurit bustean :))). Adica pentru partea de cutie mi-au spus ca o pot face dar pe raspunderea mea, cost 3800 lei, au zis ca pe raspunderea mea pentru ca s-a intamplat ca apoi masina sa mearga mai prost. Le-am zis cati km am , 158000, motor B47 si mi-au zis ca la km astia trebuie schimbata si distributia. Well, eu unde ma duc? Sa ma duc la Service Scream (Tezparii), oare mai plec cu masina intreaga de la ei?! Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Dar ce ar fi sa mergi tu cu masina linistita sa vezi pe la 200 000 daca necesita ceva? Nu prea inteleg de ce te legi la cap daca nu te doare. Normal ca la reprezentanta vor sa schimbi jumate de masina preventiv, pt ca na, deja are 158 000 de km. Bucura-te de masina, las-o in pace cat timp merge bine :)
Link to comment
Share on other sites

Si am revenit :). Am vorbit la BMW filaret si m-au lamurit bustean :))). Adica pentru partea de cutie mi-au spus ca o pot face dar pe raspunderea mea, cost 3800 lei, au zis ca pe raspunderea mea pentru ca s-a intamplat ca apoi masina sa mearga mai prost. Le-am zis cati km am , 158000, motor B47 si mi-au zis ca la km astia trebuie schimbata si distributia. Well, eu unde ma duc? Sa ma duc la Service Scream (Tezparii), oare mai plec cu masina intreaga de la ei?! Multumesc

Ce sarlatani:

 

1. distributia......plm, au verificat, au identificat zgomote, sau au vreo bula magica prin care isi dau seama ca trebuie schimbata????

2. schimb ulei-este vreun vortex coroborat cu patrarul lunii care ar conduce la o functionare defectuoasa a cutiei, daca ei ar schimba uleiul cum trebuie, si ar respecta gradul de ulei recomandat de producator?

 

Este inca noua cutia, de aceea vei gasi mai greu informatii/documentatie/service cu experienta, insa nu fa compromisuri (gen Service Scream (Tezparii)), iar uleiul, din orice cutie automata, este orice numai lifetime nu.

 

E un pic de marketing aici (zf are retea de service in vestul europei), dar cam au dreptate cu proprietatile uleiului:

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce sarlatani:

 

1. distributia......plm, au verificat, au identificat zgomote, sau au vreo bula magica prin care isi dau seama ca trebuie schimbata????

2. schimb ulei-este vreun vortex coroborat cu patrarul lunii care ar conduce la o functionare defectuoasa a cutiei, daca ei ar schimba uleiul cum trebuie, si ar respecta gradul de ulei recomandat de producator?

 

Este inca noua cutia, de aceea vei gasi mai greu informatii/documentatie/service cu experienta, insa nu fa compromisuri (gen Service Scream (Tezparii)), iar uleiul, din orice cutie automata, este orice numai lifetime nu.

 

E un pic de marketing aici (zf are retea de service in vestul europei), dar cam au dreptate cu proprietatile uleiului:

 

 

Mi-a placut mult comentariul :). O sa fac revizia completa la motor, si ma mai documentez cu privire la cutie. Adica , da, fac schimbul dar nu stiu inca unde. Cred ca ma voi orienta catre unul dintre service-urile mari care se ocupa numai de cutii. Ah sa nu uit, oferta pentru schimb distributie plus ulei la BMW este de 8900 lei , cu masina lasata 4 zile la service , asa ca info . Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit la BMW filaret si m-au lamurit bustean :))). Adica pentru partea de cutie mi-au spus ca o pot face dar pe raspunderea mea, cost 3800 lei, au zis ca pe raspunderea mea pentru ca s-a intamplat ca apoi masina sa mearga mai prost. Le-am zis cati km am , 158000, motor B47 si mi-au zis ca la km astia trebuie schimbata si distributia.

Deci daca dupa un schimb de ulei la cutia de viteze la reprezentata spun ca e posibil ca masina sa mearga MAI PROST, dupa un schimb de distributie ce nu o sa mearga bine, nu i-ai intrebat??

Eu ii intrebam..

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ca ai adus vorba de bula magica.. aia e osciloscopul.

..Oare or sti sa il ataseze masinii?

 

Hai sa le aratam cum:

 

Fix despre asta citisem pe grup,si din acest motiv m-am adresat reprezentantei, crezand ca au tot ce le trebuie, dar dupa raspunsul privind cutia si citez “ inspectia distributiei se face in functie de zgomot”’si minunatul deviz in care manopera pentru schimbul de distributie e 4800 lei, doar manopera, plus lasat masina 4 zile in service.... m-am lamurit si cu reprezentanta....

Link to comment
Share on other sites

Salut, poti pune o intrebare la APB service. Eu am fost acum cateva zile la ei pentru schimb de ulei cutie + baie ulei (ZF 8HP) si schimb de ulei la diferentiale + cutie de transfer si am fost foarte multumit de calitatea lucrarii.

A costat 2300 lei schimbul de ulei la cutie cu ulei original ZF si 1050 lei schimbul de uleiuri la XDrive. Nu stiu preturile pentru Aisin. Am vazut personal ca atat uleiul din cutie cat si cele din diferentiale erau innegrite, fara sa fie prezent vreun simptom (masina are 165.000 km cu istoric doar la BMW), asa ca iti recomand sa faci schimbul de ulei la cutie. Partea cu schimbul distributiei la B47 este clar o facatura pentru a te jupui de bani. Pana si baietii din service au zis ca nu au avut cazuri de lanturi rupte la motorul asta, doar schimburi preventive (si alea dupa 200.000 km). La cei din crangasi eu nu as merge, am fost pe acolo cu masina unui prieten si din scurta interfata cu ei nu mi s-au parut profesionisti.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, poti pune o intrebare la APB service. Eu am fost acum cateva zile la ei pentru schimb de ulei cutie + baie ulei (ZF 8HP) si schimb de ulei la diferentiale + cutie de transfer si am fost foarte multumit de calitatea lucrarii.

A costat 2300 lei schimbul de ulei la cutie cu ulei original ZF si 1050 lei schimbul de uleiuri la XDrive. Nu stiu preturile pentru Aisin. Am vazut personal ca atat uleiul din cutie cat si cele din diferentiale erau innegrite, fara sa fie prezent vreun simptom (masina are 165.000 km cu istoric doar la BMW), asa ca iti recomand sa faci schimbul de ulei la cutie. Partea cu schimbul distributiei la B47 este clar o facatura pentru a te jupui de bani. Pana si baietii din service au zis ca nu au avut cazuri de lanturi rupte la motorul asta, doar schimburi preventive (si alea dupa 200.000 km). La cei din crangasi eu nu as merge, am fost pe acolo cu masina unui prieten si din scurta interfata cu ei nu mi s-au parut profesionisti.

 

Multumesc frumos.

 

Multumesc frumos.

 

Voiam sa te mai intreb schimbul s-a facut cu aparat special? La Aisin vad ca lumea pe afara recomanda metoda clasica de drain and fill, oare un full flush ar putea sa faca rau? Ma gandesc ca la drain and fill nu irse tot uleiul ala vechi.... of complicat :)

Link to comment
Share on other sites

Voiam sa te mai intreb schimbul s-a facut cu aparat special? La Aisin vad ca lumea pe afara recomanda metoda clasica de drain and fill, oare un full flush ar putea sa faca rau? Ma gandesc ca la drain and fill nu irse tot uleiul ala vechi.... of complicat :)

Ma bag eu cu logica mea ;)

 

Daca tu insati ai aflat ca e suficient drain and fill, de ce ar mai fi dilema??

 

Acum, ca pompa care face presiunea, poate sa faca si flush.. probabil o intrebare si niste bani indeplinesc dorinta.. zic si eu.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@GeorgianaIonescu83 Schimbul s-a facut prin metoda clasica (gravitationala) pe care am inteles ca o recomanda producatorul cutiei. La flush se schimba si uleiul din convertizor, dar am inteles ca pot sa apara niste efecte negative dupa acest tip de schimb. Daca producatorul are o anumita procedura, eu cred ca trebuie respectata.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@GeorgianaIonescu83 Schimbul s-a facut prin metoda clasica (gravitationala) pe care am inteles ca o recomanda producatorul cutiei. La flush se schimba si uleiul din convertizor, dar am inteles ca pot sa apara niste efecte negative dupa acest tip de schimb. Daca producatorul are o anumita procedura, eu cred ca trebuie respectata.

 

Multunesc frumos

Link to comment
Share on other sites

Georgiana, stai momentan linistita. Nu schimba distributia. Daca vrei neaparat sa schimbi uleiul la cutie, poti sa o faci. Dar daca nu da cutia niciun semn, eu zic sa stai linistita si cu asta. Eu l-am schimbat la X1 pe final de toamna la 119 mii si cred ca am facut-o prematur, a zis si mecanicul ca arata foarte ok si nu era nevoie neaparat.

 

Apropo, nu te mai loveai de atatea lucruri, daca veneai pana la urma sa vezi masina sotiei :) ambele revizii efectuate. Cred ca am vorbit pe olx si urma sa vii sa o vezi, dar s-a intamplat la noi cu izolarea covid si apoi nu ai mai ajuns. Sper ca masina ca ai luat-o sa fie la fel ca a noastra, care merge ceas. Multi km cu ea fara probleme!

 

Iti recomand APB Service, eu acolo am facut revizia si cea generala si la cutie. Sa le spui sa iti verifice si tamponul antibalans (e o problema uzuala la F48 si la F60; nu e costisitor, pana in 90 euro cu totul).

Edited by Sylver1
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Georgiana, stai momentan linistita. Nu schimba distributia. Daca vrei neaparat sa schimbi uleiul la cutie, poti sa o faci. Dar daca nu da cutia niciun semn, eu zic sa stai linistita si cu asta. Eu l-am schimbat la X1 pe final de toamna la 119 mii si cred ca am facut-o prematur, a zis si mecanicul ca arata foarte ok si nu era nevoie neaparat.

 

Apropo, nu te mai loveai de atatea lucruri, daca veneai pana la urma sa vezi masina sotiei :) ambele revizii efectuate. Cred ca am vorbit pe olx si urma sa vii sa o vezi, dar s-a intamplat la noi cu izolarea covid si apoi nu ai mai ajuns. Sper ca masina ca ai luat-o sa fie la fel ca a noastra, care merge ceas. Multi km cu ea fara probleme!

 

Iti recomand APB Service, eu acolo am facut revizia si cea generala si la cutie. Sa le spui sa iti verifice si tamponul antibalans (e o problema uzuala la F48 si la F60; nu e costisitor, pana in 90 euro cu totul).

 

 

Da. Numai ca ne grabeam, cealalta masina, un Mini Cooper, e cam pe butuci si aveam nevoie de masina ca sa avem cu ce duce copilul pe unde este nevoie. Mult succes cu vanzarea!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, no worries. Oricum pana la urma sotia a ales sa n-o mai dam pe moment, ca se va adapta la masina. Oricum cand mergi la service, poti sa rogi pe cineva sa mearga cu masina si sa iti spuna daca are delay cutia sau smuceste (desi daca facea asa garantat iti dadeai si tu seama), cel putin la APB sunt sanse mici sa incerce sa te tepuiasca cu ceva bani; la mine nu au procedat asa. La restul nu ma pronunt, ca nu am fost. Edited by Sylver1
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, no worries. Oricum pana la urma sotia a ales sa n-o mai dam pe moment, ca se va adapta la masina. Oricum cand mergi la service, poti sa rogi pe cineva sa mearga cu masina si sa iti spuna daca are delay cutia sau smuceste (desi daca facea asa garantat iti dadeai si tu seama), cel putin la APB sunt sanse mici sa incerce sa te tepuiasca cu ceva bani; la mine nu au procedat asa. La restul nu ma pronunt, ca nu am fost.

[/quote)

 

multumesc mult pentru sfaturi. Masina a fost verificata de cei de la Masina potrivita, s-a mers cu ea, am facut si eu 100 km deocamdata si totul pare ok, dar neavand pana acum cutie automata habar nu aveam cum trebuie sa comporte.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.