Jump to content

Mi am luat BMW


scrissti123

Recommended Posts

A aparut prietenul meu Pimp, cu minusurile.

 

Ce faci fata, mai poti?

Tu ai unul, dar eu am doi deja! :)) :))

Si te asigur ca nu sunt numai doi.

 

Asa e cu unii care nu au ceva in plus sa spuna, sa aiba idei bune.

 

E distractiv sa iti imaginezi cum se aduna la butonul rosu. Parca nu mai pentru asta traiesc. :))

 

Mai pe topic despre ulei, edit, nu poti sa decat sa vii cu argumente care tie ti se par solide.

In rest fiecare decide.

 

Te asigur ca sunt dube Mercedes care au facut 4-500k km in 5 ani si asta in Romania doar. (Si pana la urma e stiut, Mercedes face o data un motor care e tanc si montat pe multe, multe generatii de masini, desigur facand mici "accesorizari" pe langa motor.. asta e succesul lor, nu panarama de la ...)

Acele dubite care transporta persoane.

 

Voi uitati ca un motor e mai fiabil cand e condus in continuu decat unul care e condus zilnic.

Sau am spus ceva complicat?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@smecs,

 

Am si eu un amic cu Octavia 3 avand acelasi motor.

Traiam cu impresia ca au fost probl cu chiulasa, dar tot pompa de apa i-a facut figuri. A observat depunere in vasul de expansiune. Asa a inceput cercetarile.

Recent a avut si cu radiatorul de ulei.

 

Pe mine, singura masina care m-a lasat in drum in juma' de mil de km, a fost o jetta(modelul fabricat pana in 2011) care avea tot 1.6tdi. I se blocase clapeta de admisie aer pt injectoare si motorul s-a sufocat si s-a oprit. Eram la 200km de casa si la 150km de destinatia spre care plecasem. Am luat-o cu platforma.

Masina avea aprox 50k km.

 

Poate cazurile particulare nu sunt cele mai bune exemple.

 

Nu mai cunosc alte motoare 1.6tdi in jurul meu decat acestea doua, ambele cu probleme.

 

Print screenurile sunt puse in ordinea inversa a dialogului.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Discutii pe tema asta au mai tot fost. Producatorii de masini au in momentul de fata doua scopuri principale: sa fie fericit primul proprietar al masinii (pentru ca de acolo le vin vanzarile), si sa reduca consumul si noxele declarate (ca sa nu plateasca taxe de mediu prea mari). Primul scop se indeplineste prin garantie si intervale mari de service (de unde rezulta costuri de mentenanta mici), al doilea prin start-stop, microhibrid si, important in contextul discutiei, tipul de ulei folosit. De-asta baietii de la bmw au inventat uleiurile "FE", care numai bune pentru motor nu sunt pe termen lung.

 

Odata ce masina a fost vanduta catre al doilea proprietar si iese din garantie, ea incepe sa produca bani pentru producator: piese, consumabile, ore de manopera in service, toate cu marje foarte mari.

 

Avand in vedere toate astea, eu as lua cu un gram de lamaie recomandarile producatorului. La urma urmei, un schimb de ulei la 10k in loc de 20k nu e un capat de tara, mai ales daca vrei sa tii masina mai mult timp.

 

Edit: si apropos de intervalele de schimb: cand am luat masina din Germania, avea in ea ulei 0W30 si interval de service 30k KM. Cand am facut schimbul la noi la Filaret, au pus ulei 5W30 si au zis ca intervalul e 1 an sau 15k KM.

Edited by mgi
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Mi s-a parut ca intervalul scade mai mult dupa drumuri externe mai in forja, decat dupa cateva zile de mers prin oras cu evident mai multe opriri dar turatii si viteze modeste. E doar o impresie, nu am verificat atent...

 

 

Mie mi se pare ca e chiar invers, spre ex in vara lui 2019 imi arata pe bord ca mai am 7 zile si/sau 1000km pana la schimbul de ulei la Tiguan (2019, cumparat de nou, 2.0D 190CP DSG etc) 13000km rulati din Februarie 2019 pana in August 2020, condusa preoponderent in oras. VW, ca si BMW recomanda primul schimb la 30k km, insa deoarece din cei 13k rulati, 10k erau in oras, a scazut intervalul considerabil.

Am luat masina, am mers in concediu, 1700 km, prin tara(14700 in bord), cand am ajuns acasa, imi arata pe bord ca mai am 24 de zile pana la schimb si/sau 1800 km, a rulat 5 zile in oras(aprox 200 km), a scazut intervalul la aprox 10 zile, am programat masina la reprezentanta, am facut schimburile.

 

 

La BMW, la fel, i-am facut revizia in Dec 2020, pe bord imi arata 20k km pana la urmatorul schimb, am facut 4k km cu ea, din care 2k in afara, mai am 18k km pana la schimb(conform bordului).

 

Deci, din experientele mele, rulatul in oras, la viteze mici, turat constant masina din 1 in 2 in 3 in 4 si inapoi, uzeaza mai mult motorul, uleiul, decat mersul in extern, cat de cat constant, fie el si in forja.

Prin urmare, la masinile la care nu am garantie si etc, facile schimburile la aproximativ 400 ore de functionare, culmea, foarte aproape de 10k km.

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.