Jump to content

Cea mai confortabila suspensie F30?


Alexxx

Recommended Posts

Am un F30 LCI cu suspensie ///M Performance (e defapt un 320 D Efficient Dynamics, DAR arcurile si amortizoarele dupa cod sunt cele de M; BMW a ales solutia asta pentru modelele ED, astfel incat masina sa fie mai coborata si sa consume mai putin).

F30 cu suspensie M Performance (sau cele ED) sunt ceva mai coborate fata de F30 cu suspensii standard si ceva mai rigide (defapt mult mai rigide). Pentru ca am un copil mic si F30-ul il folosesc ca masina de familie, nu ma intereseaza deloc tinuta de drum / latura sportiva. Asadar doresc sa fac o schimbare si sa achizitionez un set de 4 amortizoare, 4 arcuri si 4 flanse (practic suspensie completa, noua) aftermarket. Aloc un buget de 4.000 lei pentru operatiune. Scopul ar fi ca masina sa devina barcuta, sau cat mai aproape.

 

Dupa ce am cautat pe net am ramas nehotarat intre amortizoarele KYB, Monroe si Bilstein B4. La arcuri nu m-am hotarat inca, dar banuiesc ca toate sunt la fel (?).

 

Din cele de mai sus, pe care le-ati recomanda ca fiind cele mai CONFORTABILE? Aveti alte variante axate strict pe confort?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Edited by Alexxx
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

din ce am citit si pe alte forumuri, suspensia de xdrive ar fi cea mai moale, deci teoretic si cea mai confortabila

dar avand in vedere ca vei merge pe aftermarket, nu pot sa iti spun care ar fi mai confortabile din cele mentionate de tine, insa...eu unul as zice ca diferenta la confort o vor face arcurile, nu amortizoarele in sine

eu sunt in situatia inversa fata de a ta, am suspensie xdrive si vreau sa o fac mai rigida, pt ca ruliul pe curbe mi se pare prea accentuat, pt asta am comandat un set de arcuri eibach pro-kit

 

despre amortizoare confortabile, nu pot sa iti mai nimic, dar despre arcuri am citit putin si situatia ar sta in felul urmator:

- arcurile OE m-sport (suspensie sport sau ED) ar fi printre cele mai rigide

- arcurile standard - neutre

- arcurile xdrive, cele mai moi, toata lumea care vrea o tinuta mai buna pe curbe, cauta sa scape de ele

- eibach pro-kit (negre) cel mai bun compromis intre confort si sportivitate, coboara masina max 30mm fata de OE

- eibach sportline (rosii) mai rigide si cu drop mai mare fata de pro-kit

- H&R mai rigide decat eibach pro-kit si cu drop mai mare

 

unii spun ca arcurile m-sport ar fi chiar mai rigide de sportline si H&R

Edited by mariusmsd
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

H&R am eu pe E91 dropul a fost foarte mare (abia intrĂŁ degetul arĂŁtĂŁtor ĂŽntre cauciuc și aripĂŁ) la jante R18,ca și rigiditate simți si mucurile de țigarĂŁ avantajul este cĂŁ aicea ĂŽn Austria sânt drumuri bune,acum plusuri pentru sportivitate n-am ce sĂŁ comentez mașinĂŁ stĂŁ foarte bine pe viraje chiar nu simți sĂŁ se dezlipeascĂŁ de asfalt...acum cum spunea și colegul de mai sus cele xdrive sânt cele mai confortabile..ideal ar fi sĂŁ poți conduce un f30 cu xdrive sĂŁ vezi diferența Edited by Sorin44
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa se considere reclama, eu am montat un kit de suspensie pe E46 de la firma asta, mi s-a parut wow efectul, pe de o parte masina a coborat fata de suspensia standard, este mult mai ferma, insa confortabila; am comparat cu solutia eibach, mie vogtland imi pare tot acolo, H&R e genul dura. Overall sunt multumit, poti incerca sa le scrii un mail sa vezi ce iti pot propune pentru masina ta(despre fiabilitate nu pot comenta, e montata de 2 ani, insa masina ruleaza fff putin deci nu pot da verdicte):

 

 

https://www.vogtland.com/produkte/?my_car_filter_option=choose-car&p=1&o=2&n=18&my_car_manufacturer=BMW&my_car_model=3er%2C%20F30&my_car_type=3L

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Am un F30 LCI cu suspensie ///M Performance (e defapt un 320 D Efficient Dynamics, DAR arcurile si amortizoarele dupa cod sunt cele de M; BMW a ales solutia asta pentru modelele ED, astfel incat masina sa fie mai coborata si sa consume mai putin).

F30 cu suspensie M Performance (sau cele ED) sunt ceva mai coborate fata de F30 cu suspensii standard si ceva mai rigide (defapt mult mai rigide). Pentru ca am un copil mic si F30-ul il folosesc ca masina de familie, nu ma intereseaza deloc tinuta de drum / latura sportiva. Asadar doresc sa fac o schimbare si sa achizitionez un set de 4 amortizoare, 4 arcuri si 4 flanse (practic suspensie completa, noua) aftermarket. Aloc un buget de 4.000 lei pentru operatiune. Scopul ar fi ca masina sa devina barcuta, sau cat mai aproape.

 

Dupa ce am cautat pe net am ramas nehotarat intre amortizoarele KYB, Monroe si Bilstein B4. La arcuri nu m-am hotarat inca, dar banuiesc ca toate sunt la fel (?).

 

Din cele de mai sus, pe care le-ati recomanda ca fiind cele mai CONFORTABILE? Aveti alte variante axate strict pe confort?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

 

Eu am avut arcuri standard, F31,LCI xdrive, daca iti sunt de folos, ti le donez; nu stiu daca se potrivesc la tine.

Le-am schimbat cu Eibach.Pro Kit

 

 

In trecut am avut amortizoare Bilstein B4 pe E91, erau foarte ok; cred ca ar fi de preferat sa iei si arcurile de la acelasi producator/

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Vogtland a avut un prieten pe F10, tot la fel a avut si pe E46. A fost mulțumit ĂŽntotdeauna de ele.. cred ca sunt cam ca cele de la eibach pro kit.

 

Eu am Kyb pe mașina de 3 ani si mi as pune tot kyb, mi se par destul de calitative, sunt luate dupĂŁ codul OE, dar amortizoarele nu influenteazĂŁ cu aproape nimic, arcurile sunt cele care fac aproape tot când vine vorba de asta.

Link to comment
Share on other sites

ĂËi eu tot f30 ed am dar nfl(2015). Suspensia mi se pare foarte confortabila, chiar prea moale uneori. Eu. Nu sunt convins ca suspensia e aceeaĂâ˘i cu cea de pe m pack, mi se pare prea moale.

Ps: mai depinde Ăâ˘i de ce anvelope aveĂâşi.

 

Trimis de pe al meu VOG-L29 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Am cauciucuri normale.

@chitsRO - la NFL e o suspensie total diferita fata de FL (mai moale la NFL); asta e motivul pentru care voiam sa comand arcuri / amortizoare de 320D NFL.

@WIN60 - si eu am citit multe review-uri bune despre KYB. Am inteles ca fabrica si OEM parts pentru Mercedes.

 

Nu stiam ca arcurile de Xdrive sunt cele mai noi - o sa mai cercetez. @wolfenstein99 - o sa caut sa vad daca se potrivesc.

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

Teoretic, arcurile de xdrive nu prea ar trebui sa se poata pune pe amortizoarele standard ale masinii tale.

Suspensia xdrive are cea mai inalta garda la sol 142 sau 145mm, nu mai tin minte exact, standard pe la 137mm, iar cea m-sport/ED 127mm. Avand in vedere ca si amortizoarele au coduri diferete, as tinde sa cred ca problema ar fi la lungimea totala a amortizorului, cel m-sport fiind mai scurt decat cel de xdrive

Link to comment
Share on other sites

@wolfenstein99: cum e diferenta de la standard la pro kit? Ma bate si pe mine gandul pentru F30 LCI

 

Desi am pastrat amortizoarele standard, suspensia e schimbata mult in bine - amortizarea e progresiva, la denivelari usoare e chiar mai comfortabila decat cu suspensia stock; la denivelari mai mari, masina se zgaltaie mai rapid decat inainte, dar revine foarte repede in pozitia corecta; ruliul este mult mai mic, se lasa mult mai putin in curba, creste stabilitatea si increderea.

 

Probabil amortizoarele se vor uza mai repede, dar mi-am asumat asta - aveau ~95k cand am schimbat in Nov'19, acum au ~115k, si probabil in jur de 150-160k va trebui sa le schimb.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

La schimbul sezonier de roti am remarcat ca amortizorul dreapta fata prezinta ceva scurgeri de ulei. Nu ma asteptam la 100k, dar poate fi si de la drumuri proaste si gropi.

F30 xdrive, 2017.

Dilema 1.  Ar trebui schimbate toate 4 sau doar cele de pe fata?

Dilema 2. Ce sa pun? OEM sau altceva? Masina va fi probabil vândută pana la finele anului, adica as fi tenta sa pun ceva aftermarket, Kyb, spre exemplu sau similar.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ce ai facut pana la urma?

Eu am tot un ed si vreau sa-i maresc garda la sol, mai nou car si rulota dupa mine ( are cam 1100kg ) sa nu mai zic de ce greutate sunt nevoit sa pun in masina 😄 .

Ma gadeam sa fac un test cu suspensia de xdrive, dar din ce ati spus ca cea de x drive e cea mai soft...cred ca m-ar ajuta mai mult amortizoarele bleinstein B6 si sa fac rost de un set de arcuri normale.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare, sa nu mai deschid alt topic, urmeaza sa schimb amortizoarele + flansele pe fata la BMW F31 2.0D. In trecut am pus doar Sachs dar nu am fost ft multumit pe durata lunga. Mi s-a parut ca se uzeaza ft ft repede. Voi ce alte branduri ati montat de care ati fost multumiti?  Parca as merge pe KYB sau Bilstein deoarece am vazut la Sreten M539 Restorations ca el doar Bilstein pune pe toate M-urile pe care le reconditioneaza 😄 Evident 320D nu e nici pe departe vreun M 😄 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.