Jump to content

Oscilații turometru in mers


Recommended Posts

SalutĂŁri.

Sunt posesor de 320d, lci, 184 cp, automat. Am o mica problemĂŁ și nu reușesc sa-i dau de cap. Las mai jos o descriere cât mai completĂŁ...

Pornesc mașina, o las sa se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ puțin (depinde de temperatura exterioarĂŁ) si plec. DupĂŁ câțiva km rulați și când motorul atinge temperatura optimĂŁ de funcționare (88-90°), mașina fiind in drive, ĂŽmi apare o fluctuație la turometru simțitĂŁ și la motor, ĂŽntre 1300-1800 de turații, la viteze de 30-50km / orĂŁ. Devine enervantĂŁ situația. Am testat mașina cu 2-3 testere diferite, inclusiv ISTA, și pe loc și-n mers si nu are nicio eroare. Am schimbat motorina, am curĂŁțat egr, clapeta de accelerație și am ĂŽnlocuit galeria de admisie (aia veche era defectĂŁ, crĂŁpata) și clapetele. M-am tot interesat in stânga, in dreapta și ĂŽncĂŁ nu am soluție. Unii zic ca ar fi senzorul map, altii ca ar fi convertizorul de cuplu, alții ca ar fi softul. Am verificat versiunea de soft a mașinii si e de când este mașina. Chiar am dat si o resetare a parametrilor cutiei. Menționez ca am schimbat uleiul și filtrul (febi + ZF). Un sfat ar fi de ajutor din partea oricui care a ĂŽntâmpinat aceeași problemĂŁ. Mulțumesc.

P.S. Ămi cer scuze anticipat pentru lungimea topicului....

Link to comment
Share on other sites

Eu tind sa cred ca e convertizorul , deoarece are si legatura cu incalzire.La rece spui ca nu face, uleiul in cutie este mai gros cand este rece, dupa ce se incalzeste se subtiaza si apar problemele de cuplu.

Pe ISTA nu da nici o eroare motor/cutie? Cati km are masina? Ai verificat presiunile din mecatronic? sunt in regula?

Link to comment
Share on other sites

SalutĂŁri.

Sunt posesor de 320d, lci, 184 cp, automat. Am o mica problemĂŁ și nu reușesc sa-i dau de cap. Las mai jos o descriere cât mai completĂŁ...

Pornesc mașina, o las sa se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ puțin (depinde de temperatura exterioarĂŁ) si plec. DupĂŁ câțiva km rulați și când motorul atinge temperatura optimĂŁ de funcționare (88-90°), mașina fiind in drive, ĂŽmi apare o fluctuație la turometru simțitĂŁ și la motor, ĂŽntre 1300-1800 de turații, la viteze de 30-50km / orĂŁ. Devine enervantĂŁ situația. Am testat mașina cu 2-3 testere diferite, inclusiv ISTA, și pe loc și-n mers si nu are nicio eroare. Am schimbat motorina, am curĂŁțat egr, clapeta de accelerație și am ĂŽnlocuit galeria de admisie (aia veche era defectĂŁ, crĂŁpata) și clapetele. M-am tot interesat in stânga, in dreapta și ĂŽncĂŁ nu am soluție. Unii zic ca ar fi senzorul map, altii ca ar fi convertizorul de cuplu, alții ca ar fi softul. Am verificat versiunea de soft a mașinii si e de când este mașina. Chiar am dat si o resetare a parametrilor cutiei. Menționez ca am schimbat uleiul și filtrul (febi + ZF). Un sfat ar fi de ajutor din partea oricui care a ĂŽntâmpinat aceeași problemĂŁ. Mulțumesc.

P.S. Ămi cer scuze anticipat pentru lungimea topicului....

 

La mine la un e46 2.2 automat 220.000 km intre 1.5-2.5 rpm si 50-60 km/h oscila turometrul , si a fost convertizorul , dupa reconditionat nu mi sa mai intamplat , dar am mers vreo 4 ani cu el asa:)) si deja aveam pilitura pe magneti

Link to comment
Share on other sites

Acum cateva zile am dat si eu uleiul jos din cutie ca am o oscilatie de vreo 50-100 rotatii in a 2-a inainte de a 3-a doar la <2000 de rotatii, daca turez motorul dupa >2000 de rotatii nu mai oscileaza si schimba bine. La fel si la mine, cand e motorul rece schimba perfect chiar si sub 2000 de rotatii, dupa 10-15 minute de condus incepe si face. In curbe sau sensuri giratorii de 90 de grade sau la deal fenomenul se simte si mai tare.

 

Mai exista o varianta, pana la convertizor mai este mecatronicul. Este recomandat sa se schimbe mecatronic + nu stiu ce garnituri + selenoizi. Asta am aflat si eu dupa ce am rascolit prin forum-urile de SUA.

 

Vezi ca pe ISTA poti testa selenoizii, 3 din ei se pot testa din calculatorul tranmisiei si inca 2 din celalalt calculator(DME). Lasi masina in P, oprita ca sa auzi si activezi selenoizii, trebuie sa faca 'click' o singura data si 'click' cand ii dezactivezi. Unul din ei o sa faca click-uri repetate intruna. Daca nu auzi vreunu cand il activezi, poate ai noroc si scapi doar cu schimbarea de selenoid. Tot aici faptul ca un selenoid face click nu inseamna ca functioneaza corespunzator, si astia trebuie schimbati dupa un nr de km. Nu stiu ce cutie ai tu eu am ZF 5 HP 19, 5 selenoizi am gasit din ISTA in total.

 

Si eu banui la mine ca e convertizorul, dar am sa-i mai fac un schimb de ulei, mai fac acum vreo 200 de km sa se amestece bine uleiul vechi cu uleiul nou de l-am pus, il mai dau jos odata si daca nu se rezolva, rau nu i-am facut ca i-am pus ulei nou, ii mai prelungesc viata cutiei... mai trag de ea pana cade si dupa am sa reconditionez. Din dezmembrari nu am curaj sa pun ca ai sansa foarte mare sa cada la scurt timp... bani da-ti degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Eu tind sa cred ca e convertizorul , deoarece are si legatura cu incalzire.La rece spui ca nu face, uleiul in cutie este mai gros cand este rece, dupa ce se incalzeste se subtiaza si apar problemele de cuplu.

Pe ISTA nu da nici o eroare motor/cutie? Cati km are masina? Ai verificat presiunile din mecatronic? sunt in regula?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.