Jump to content

F10 520D pareri


barabop569

Recommended Posts

Salut,

 

Am postat aici pe forum cu speranta de a imi baga mintile in cap si de a revenit la realitate. Imi cer scuze de pe acum legat de randuri pe care le veti citi mai jos. Probabil sunt comice,absurde.

Sunt in curs de a strange bani pentru o masina. Dupa cum am calculat am sa strang cam 10k pana la anu. De cateva saptamani ma tot uitam dupa o masina. Initial am zis ca fara bataie de cap, pot lua o Dacie noua, dar dupa ce am mai citit si alte pareri, am vazut ca majoritatea se feresc de ele asa ca am decis sa ma uit si la alte variante. Asa ca mi-a intrat in cap F10 520D, n am condus-o dar imi place enorm de mult de cum arata.

Masina vreau sa o cumpar la anu, dar nu sunt inca convins ca o pot intretine. Eventual pe langa cei 10k as mai putea face rost(imprumut prieteni de 1-2K pe care sa ii adaug pentru a o putea cumpara sau eventuale initiale reparatii).

Singura problema ar fi intretinerea. Dat fiind faptul ca este o masina nu tocmai noua, pot cadea anumite piese, care, din cate am inteles eu, sunt destul de costisitoare.

Venitul meu net ar fi de 35mil/luna + eventual 25 de la consoarta.

Din cate am mai citit, am observat ca nu e tocmai o masina care este ieftin de intretinut si vad ca sunt cateva persoane care spun ca masina mananca bani( probabil aici conteaza si cum a fost intretinuta ea initial)

Voi ce ati face in locul meu, ati alege cu inima sau cu capul? Mai precis un F10 sau o masina noua/masina sh mai nou cu km putini.

Am mai citit cate ceva legat de revizii si alte costuri pe care le poate avea o masina din 2019, cam cum mai sunt acum preturile?

 

Imi cer scuze pentru deranj, stiu ca pare destul de stupid acest topic si ca e de tot rasul.

Edited by barabop569
Link to comment
Share on other sites

salut,

 

faptul ca ceri o parere inainte sa te arunci cu capul inainte (cum fac multi altii) e de apreciat, nu de ras sau stupid

 

ca sa iti raspund de la inceput, DA, masina poate fi costisitoare, iar bugetul si venitul lunar nu sunt prea mari, avand in vedere costurile care pot aparea

ca idee, imediat dupa achizitie sunt sanse foarte mari sa trebuiasca sa schimbi distributia, aprox 3500 lei, uleiul in cutie, aprox 2000 lei, fara sa mai vorbim de o revizie completa si discuri/placte frana, care impreuna cred ca pot ajunge spre 3000 de lei, deci ar fi inca 8000+ lei pe care trebuie sa ii ai pregatiti si asta fara sa intram prea mult in detalii despre ce ar putea fi de schimbat la o masina veche cu ceva km

 

avand in vedere bugetul tau, eu m-as orienta spre o masina mai ieftina, dar cat mai noua, astfel incat sa nu fie nevoie de reparatii in viitorul apropiat, ceva gen opel astra/golf/octavia, vechi de 2-3 ani

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

E o masina scumpĂŁ la intreĂâşinere Ăâ˘i nu e inteligent sa iti pui in pericol securitatea financiara. Nu pica zilnic chestii de pe ea, dar e de ajuns sa faci foamea si o singura luna fiindca ai avut de reparat la ea, ca sa fii catalogat ââŹĹsarac si fudulââŹÂ. Nu suntem toti magnati pe aici, dar sincer iti zic, fara minim 3000ââÂŹ pe luna pe familie nu are sens sa te bagi la o asemenea masina. O gasesti lovita in parcare si nu ai Casco, ce faci? O vinzi fiindca un far e mai scump decat venitul lunar?

 

Ia o masina noua, cinstita, cu reducere/tichete rabla si bucura-te de liniste. Cu 10k ai destule optiuni, nici nu ai idee ce oferte prinzi. Am prins pt sotie promotie cu 5k euro reducere pt un Ford Fiesta, cu tot cu rabla a costat 10k de la 16k. Nu deveni sclavul unei masini. Când o sa iti creasca veniturile te mai gandesti. Marca BMW e minunata, iar maĂâ˘inile chiar sunt o placere la condus...dar doar daca masina e in stare excelenta.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Iar un F10, la 10k, nu cred ca-l poti gasi ok (adica sa nu bagi bani constant in el).

Spun asta pentru ca si eu ma gandeam la unul, undeva la inceputul anului, insa ... am cam renuntat, momentan. Iar eu ma uitam la cele de 15k euro si tot nu am avut incredere ca, la norocul meu :), gasesc ceva super ok, fara sa ma vlaguiasca la buzunar.

 

Dar, daa, sunt frumoase foc, sigur, depinde si de gusturi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri.

Mi-a mai trecut din entuziasm. O decizie inteleapta ar fi o masina noua/sh veche de 2-3 ani cu care sa nu am batai de cap. Am sa verific ce oferte sunt si am sa ma decid ce marca/model ar fi o alegere mai buna.

Poate pe viitor voi avea posibilitatea de a intretine o astfel de masina.

Link to comment
Share on other sites

Am avut un f10 520d timp de 5 ani,

Timp in care am facut peste 150k km. In timpul asta am schimbat gumele de 2 ori( toate 4) placute fata spate de 2 ori parca, ulei( habar nu am de cate ori) filtre si cam atat. Din toate asta gumele sunt cele mai scumpe, eu am preferat sa raman pe run flat good year excellence, dar poti opta pentru variante mult mai ieftine.

 

Ce s-a stricat

- gurile de ventilator , 14 euro noi din china, habar nu am cat costa originale si nici nu ma intereseaza, au un defect de fabricatie unde in timp efectiv se rup din margine si pica toate lamelele alea

-arcurile de la portbagaj, costa cam 50 de euro bucata

 

Asa ca intretinerea ai diabolica si foarte scumpa nu stiu de unde vine, nu e cazul

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Depinde si de noroc. Este clar ca la 10.000 nu prea te incadrezi la F10, decat la cazane cu 400k km reali si 167k pe bord.

Te poti orienta spre Skoda Octavia de 2-3 ani si vei fi foarte incantat, sau alte modele asemanatoare.

Bafta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut un f10 520d timp de 5 ani,

 

Asa ca intretinerea ai diabolica si foarte scumpa nu stiu de unde vine, nu e cazul

 

Ai avut noroc, e atat de simplu. Sau esti modelul care schimba ceva la masina doar cand se aprind becuri in bord.

 

Si fericitul caruia o sa-i vinzi masina o sa trebuiasca sa schimbe jumate din ea.

 

Eu am bagat mult mai multi bani intr-un E90, cu care am facut putin mai multi km, si l-am avut de nou..

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

O sa iti spun povestea mea, tragi tu concluziile.

Deci mi am dorit mult Bmw, asa ca am cautat un F10 520D.

AM gasit unul la 11200(2011), l am cumparat, am mai schimbat la el cam inca de 1mie euro(brate directie, tampoane motor, fulie, urmeaza uleuil la cutie).PLus ca mai vine asigurarea, si altele.

Am luat-o la 208 Mii reali sunt 100% sigur.

Simt ca o sa mai bag niste bani in ea pentru ca am impresia ca are o problema la directie(parca trage un pic dreapta).

Venitul meu este de aprox 5000ron pe luna+ 3000 Prietena.

M-a cam strans la buzunar, dar mna mi a placut si aia e.

Daca gasesti una buna...poate fi ok.Dar daca pica ceva de 2mii de euro o sa o tii in parcare o perioada cu veniturilea acelea si chiar nu are rost sa faci foame pentru o masina, pararea mea.Dar daca inima cere, poate poti cumpara un F30, care e un pic mai ieftin la intretinere.

Spor in orice alegere faci!

(si mie mi au zis multi sa nu cumpar ACESTE CAZANE VECHI dar nu mi pasa).

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am atasat graficul cheltuielilor cu al meu F10, 525d, tot motor de 2litri. N-au fost toate lucrarile necesare, unele le-am facut prevenitv, gen ulei in cutie sau altele la care anumite piese aveau uzura dar mai mergeau totusi. E destul de costisitoare si pt acel venit e sac fara fund. Cifrele sunt pentru RON.

post-55199-0-70638900-1616924280_thumb.png

Edited by RaYn3
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

de ce crezi ca e mai ieftina intretinerea la F30? un schimb de ulei in cutie costa la fel, motorul e fix acelasi, aceleasi costuri la revizii/distributie

 

Pentru ca din cate am citit peste tot, piesele de F30 sunt mai ieftine.

Poate e cum zici tu nu stiu.Lucrarile de mentenanta se pot sa fie la aceleasi pret(sau doar la cutie).

In restu sunt sigur ca la F30 este mult mai ieftin sa schimbi placutele,etc etc.

https://bmw-apan.ro/pachete-service-mentenanta/#formular -DOAR Reviziile sunt aici dar si piesele sunt mai ieftine la F30

Va las si dovada, poate nu mai iau minus ca mi am dat cu parerea:).

Edited by Madd95
Link to comment
Share on other sites

Eu am rasfoit site-urile de profil si am vazut ca sunt cateva modele cu pretul intre 10-12k. Desigur, la prima vedere, nu stii exact daca are km reali, ca nu a fost accidentata sau daca este intr-o conditie tehnica buna.

Speranta era ca pana la anul, se mai ducea 1k din valuarea masinii iar pretul pieselor ar fi mai ieftine dacat ce am vazut eu prin anumite postari din 2019. Dupa cum ati spus si mai sus, e un risc pe care trebuie sa ti-l asumi cand cumperi o astfel de masina,

poti avea norocul sa fie intr-o stare tehnica buna si sa nu necesite foarte multi bani, dar poti avea si ghinion si sa o tii in fata blocului, ceea ce eu nu-mi doresc. Mai bine Dacie sau alta masina sh mai noua decat sa am BMW cu care sa imi fie frica sa plec ca nu mai porneste sau cine stie ce alte probleme ar mai avea.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca din cate am citit peste tot, piesele de F30 sunt mai ieftine.

Poate e cum zici tu nu stiu.Lucrarile de mentenanta se pot sa fie la aceleasi pret(sau doar la cutie).

In restu sunt sigur ca la F30 este mult mai ieftin sa schimbi placutele,etc etc.

https://bmw-apan.ro/pachete-service-mentenanta/#formular -DOAR Reviziile sunt aici dar si piesele sunt mai ieftine la F30

Va las si dovada, poate nu mai iau minus ca mi am dat cu parerea:).

 

preturile din reprezentanta pot varia pt ca in general preturile la manopera sunt mai mari in reprezentanta pt clasele superioare, insa...nu stiu cine isi ia F30/F10, de 10k euro si merge sa faca reviziile la reprezentanta

 

mult mai ieftine placutele la F30, zici?

Set placute F30 vs Set placute F10

Edited by mariusmsd
Link to comment
Share on other sites

Deci sunt mai ieftine, nu? Iar la placutele fata e si mai mare diferenta - cam 10%, adica vreo 80 de lei. Asa nu pare mult, dar se aduna..

 

da, de acord cu tine, sunt mai ieftine, dar nu e o diferenta majora la intretinere intre F30 si F10 in ceea ce priveste operatiunile majore si costisitoare, alea care te ard la buzunar, consumabile schimbi la orice masina

diferenta asta la consumabile poti sa o reduci si alegand niste repere AM mai ieftine pt F10, dar daca va trebui schimbata distributia la 320d, va fi diferit fata de 520?

 

ideea topicului era daca un BMW SH ieftin si cu ceva km, e adecvat pt un buget redus

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da ai dreptate , schimb ceva doar cand piesei respective i-a trecut durata de viata, trebuie sa fi cu capul sa schimbi piese bune doar de dragul de a schimba ceva la masina

Ia schimba tu toate bratele de la suspensie pe spate arcuri si amortizoare, sa vezi ce fel sta pe strada (dupa aia) o masina de peste 10 (zece) ani!

Dar vezi, numai daca nu ai nebunia aia in cap, nu ai cum sa simti.. DIFEEEREENTA!! Tre'sa recunosc ca la momentul respectiv, am gandit ca daca pun arcuri si amortizoare noi pe brate vechi, sigur le va stresa SI MAI MULT SPRE MOARTE.. bucsele deja uzate si imbatranite de 10 ani, asa ca nu putea decat face bine; si iata ca acum am o masina legata la 15 ani de la fabricare.

(Si totul a plecat de la un amortizor scurs pe spate si un arc rupt pe fata...)

 

Si, care ar fi pana la urma durata de viata la un brat de suspensie pe spate? ;)

Sau un termostat ..(3-4 ani maxim, hai 5 daca ai noroc); dar daca le spui unora aici zic ca esti nebun, ca ai ceva cu ei.

 

Fara doar si poate, daca vrei seria 5 VEI PLATI MAI MULT in intretinere, piese.. decat daca te multumesti cu seria 3!!

 

OP, sa nu gresesti sa crezi ca nemtii nu stiu sa puna preturile CORESPUNZATOR CATEGORIEI masinii.. pe care o fac..

 

Seria 3 e un fel de VW..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca ai gresit codul pt disc frana fata F10 520d, ceea ce cam invalizadeaza calculul cu diferența de pret:

 

https://www.bavauto.ro/34116896652

 

Nu ĂŽnțeleg de ce s-a dus discuția spre f10 vs f30 când vorbim de un venit de 3000 RON. La un asemenea venit nu are sens sa te gândești la marca BMW, fiindcĂŁ un model mai nou trebuie ĂŽntreținut și reparat in service-uri specializate, datoritĂŁ complexitatii electronicii, iar un model vechi necesita lunar cate o mica investiție. Oricum inițiatorul topicului a fĂŁcut ceva ce nu mulți fac, și-a pus la modul serios problema dacĂŁ ĂŽși permite mașina dincolo de pretul de achizitie.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@barabop,

 

Nu are sens sa te inhami la asa ceva.

Nu are sens sa te inhami nici la logan nou, nici la altceva de 2-3-4 ani.

 

Scrie la tine pe profil ca ai un Ford.

Nu stiu de care o fi, insa daca e vechi si/sau naspa rau, rezuma-te la a strange 3000-4000 euro si ia-ti ceva de genul Focus 2, Octavia 2, golf 5.

Le gasesti sub 200.000km si cu ceva viata in ele.

 

F10 vei lua doar un putregai si nu are sens. Costa sa intorci de la moarte si o masina si un om.

Plus ca, sa strangi pana la sfarsitul anului viitor 10.000 euro dintr-un venit destul de mic lunar, inseamna parizer si paine la un leu.

 

A venit primavara, iesi la o plimbare, la o terasa cu prietena si daca iti raman ceva bani, pune deoparte pt o masina de max 4k euro.

 

Am vazut ca scrii destul de bine, deci ai potential. Zbate-te sa te perfectezi la locul de munca si apoi cauta ceva mai bine platit. Va veni si o masina mai buna la timpul potrivit.

Nu imi dau seama cati ani ai...estimez in jur de 25. Viata barbatul care nu a primit o mostenire de la cineva sau care nu s-a nascut calcand in cacat, incepe de la 30 de ani.

Lasa-i pe astia cu greseli de ortografie sa se uite la harbul care face obiectul acestui topic.

Edited by edit
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@barabop,

 

Nu are sens sa te inhami la asa ceva.

Nu are sens sa te inhami nici la logan nou, nici la altceva de 2-3-4 ani.

 

Scrie la tine pe profil ca ai un Ford.

Nu stiu de care o fi, insa daca e vechi si/sau naspa rau, rezuma-te la a strange 3000-4000 euro si ia-ti ceva de genul Focus 2, Octavia 2, golf 5.

Le gasesti sub 200.000km si cu ceva viata in ele.

 

F10 vei lua doar un putregai si nu are sens. Costa sa intorci de la moarte si o masina si un om.

Plus ca, sa strangi pana la sfarsitul anului viitor 10.000 euro dintr-un venit destul de mic lunar, inseamna parizer si paine la un leu.

 

A venit primavara, iesi la o plimbare, la o terasa cu prietena si daca iti raman ceva bani, pune deoparte pt o masina de max 4k euro.

 

Am vazut ca scrii destul de bine, deci ai potential. Zbate-te sa te perfectezi la locul de munca si apoi cauta ceva mai bine platit. Va veni si o masina mai buna la timpul potrivit.

Nu imi dau seama cati ani ai...estimez in jur de 25. Viata barbatul care nu a primit o mostenire de la cineva sau care nu s-a nascut calcand in cacat, incepe de la 30 de ani.

Lasa-i pe astia cu greseli de ortografie sa se uite la harbul care face obiectul acestui topic.

E amuzant ca nu ai putut sa-i dai aceste sfaturi fara sa dai in altii.

Si inainte sa zici, nu, nu ma simt doar ca mi se pare amuzant cum singura opinie valabila e a ta, iar restu da-i la cacat.

LE: chiar daca celelalte opinii au fost asemanatoare.

Edited by Madd95
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ai citit tu, sunt extrem de multe opinii, insa toate sunt aproximativ diferite de a mea. Nu sustin ca am dreptate...e un forum si fiecare spune ceea ce gandeste. Ceea ce sunt axiome azi pe pamantul asta sunt f putine.

 

Poate nu am citi eu cu atentie, insa am remarcat fie ca i se spune sa dea inainte cu f10, sa coboare la f30 la aceeasi bani ca poate o gaseste mai buna la acelasi pret cu f10 si e mai ieftina la intrerinere sau sa isi ia masina de 2-3-4 ani, non premium si sa nu isi bata capul.

 

Ideea este ca oricare din cele 3 variante de mai sus sunt, dpmv, nonsens data fiind situatia lui.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.