Jump to content

Recommended Posts

Salut,

 

astazi la o diagnoza cu Ista s-a descoperit ca am sonda lambda de la catalizator defecta.

Mai exact, e prezenta eroarea: 284E00 Lambda probe to Kat, signal Nernst voltage: interruption.

 

Ciudat e ca masina nu are vreun simptom prezent care sa-mi atraga atentia, nu tremura, nu consuma mai mult etc.

A mai schimbat cineva asa ceva? E ceva urgent?

 

Costa 1500lei inlocuirea, cu piesa OEM. Nu e o suma semnificativa, dar eram curios.

 

merci

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat-o eu ,e o piesa foarte importanta ,amestecul de carburant-aer se face in funcție de ce transmite sonda (sondele) lambda.

1500 lei e o sumĂŁ exagerata .Manopera e simpla ,in 15 minute am schimbat-o singur,daca ai cheie o poți schimba singur(e o cheie specialĂŁ) !

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat-o eu ,e o piesa foarte importanta ,amestecul de carburant-aer se face in funcție de ce transmite sonda (sondele) lambda.

1500 lei e o sumĂŁ exagerata .Manopera e simpla ,in 15 minute am schimbat-o singur,daca ai cheie o poți schimba singur(e o cheie specialĂŁ) !

Merci. De unde ai cumparat-o, si ce cheie trebuie?

 

Am gasit pe autodoc la 690lei, BOSCH.

Link to comment
Share on other sites

Merci. De unde ai cumparat-o, si ce cheie trebuie?

 

Am gasit pe autodoc la 690lei, BOSCH.

 

Sunt mai multe locuri de unde poți lua,verifica unde e prețul cel mai mic (autokarma au preturi bune in ultimul timp).

E o cheie tubulara tĂŁiatĂŁ ,cautĂŁ "cheie sonda lambda" .

Link to comment
Share on other sites

Sunt mai multe locuri de unde poți lua,verifica unde e prețul cel mai mic (autokarma au preturi bune in ultimul timp).

E o cheie tubulara tĂŁiatĂŁ ,cautĂŁ "cheie sonda lambda" .

Ok, multumesc.

Problema e ca sunt mai multe, nu imi dau seama dupa codul de eroare care este stricata exact.

O sa vad cum aflu

Link to comment
Share on other sites

M-am edificat in sfarsit dupa ce am studiat si eroarea in detaliu si mai multe scheme ale motorului si componentelor. Ofer detalii aici, poate ajuta si pe altii.

 

La B47 sunt 4 senzori langa catalizator: 2 senzori de temperatura si 2 senzori lambda de oxigen.

Unul din senzorii de oxigen e plasat inaintea catalizatorului, avand rol destul de mare in amestec si influenteaza functionarea motorului (poate influenta consumul, turatia la ralanti etc), iar alt senzor este plasat dupa catalizator (post catalytic converter oxygen sensor), cu rol de monitorizare si diagnoza asupra catalizatorului.

 

La mine e defect cel de dupa catalizator, asa ca nu o sa ma agit prea mult, intrucat acel senzor nu influenteaza functionarea masinii.

O sa il comand si il schimb cand voi putea. Din ce vad, trebuie o rampa, pentru ca e localizat undeva jos.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Aceeasi eroare mi-a aparut si mie la F11(B47): 284E00 Oxygen sensor after zcatalyticconverter, Nemst voltage, signal Open circuit.

Sa fie oare de la mufa? Sau s-a dus sonda?

Problema este ca nu gasesc nici piesa pe undeva(LSU5.1)

Edited by enders
Link to comment
Share on other sites

Am verificat ieri, (Ochiometric) nu se vedea intrerupt nicaieri, o dau azi jos si o sa verific cu aparatul de masurat.

Multumesc.

Vezi ca si contact intermitent tot "open circuit" da ca reactie. Conecteaza mufa si/sau da cu un spray de oxizi, baga de vreo doua oir mufa, asteapta sa se "usce" si vezi poate i-a trecut..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu am cumpărat sonda lambda FAI, noua dupa catalizator, la F10, de la targuldepiese, au preturi mai bune decât Autokarma!

Am montat noua sonda unsa pe filet cu pasta de cupru la tub și stransa nu foarte tare (ai saiba similar cu bujia de aprindere de la motorul clasic aspirat de benzina) , cu cheia normala de 22 parca

 

Pentru demontare, dai cu wd40 de mai multe ori câteva zile, lasi sa acționeze si dupĂŁ incalesti cu lampa de gaz de instalator sau de benzina (fiecare ce are) si desfaci cu cheia fixa normal.

Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat ieri 3 sonde lambda la N43. 2 pe catalizator si una dupa catalizator. Primele 2 sonde de pe catalizator sunt de control asupra amestecului stoichiometric al motorului. Cea de dupa catalizator este de diagnoza. Eu aveam eroare pe o sonda de pe catalizator si masina dadea si fuel mixture control. Practic masina tremura si cand se incalzea (practic cand citesc sondele lambda) incepea sa mearga intrerupt. Am preferat sa schimb toate 3 avand in vedere ca masina are peste 250000 km si cam asta e viata sondelor. Am dat 1230 lei pe toate 3 de la targuldepiese BOSCH.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 12/9/2021 at 10:38 AM, enders said:

Am verificat ieri, (Ochiometric) nu se vedea intrerupt nicaieri, o dau azi jos si o sa verific cu aparatul de masurat.

Multumesc.

Rezolvat eroarea asta. inlocuit sonda lambda de dupa catalizator.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Salutare grup, am înlocuit și eu astăzi sonda lambda după catalizator, am în jur de 25k km cu eroarea asta ca zicea cineva că te lasă în drum dacă nu o schimbi - fals, mașina nu prezintă nici un simptom care să-l fi observat. Las cateva imagini cu cea nouă și cea veche. E interesant că e făcută în România. 

20240509_144348.jpg

20240509_144827.jpg

20240509_144929.jpg

Screenshot_20240508_141238_BimmerLink.jpg

20240509_144633.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da, normal, treaba e că nici înainte nici după nu simt nici o diferență la mașină. Regenerările sunt în parametri normali, consumul de combustibil este la fel... acuma dacă te încurcă niște bani în buzunar o poți schimba și eroriile dispar.

Link to comment
Share on other sites

Greșit, dacă aveai erori pe lambda și acum nu mai ai înseamnă ca era defectă. Dacă era defectă înseamnă ca amestecul de oxigen/combustibil nu era dozat perfect.

Ca n ai simțit tu nimic sau altul, nu înseamnă ca e bine sa mergi cu ea defecta, pot apărea alte probleme.

Link to comment
Share on other sites

Sonda lambda de dupa cat are rol de monitorizare(a eficientei cat), nu influenteaza mersul motorului in niciun fel, rolul ei e sa avertizeze in momentul in care cat nu mai e eficient.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MrTeiu said:

Da, normal, treaba e că nici înainte nici după nu simt nici o diferență la mașină. Regenerările sunt în parametri normali, consumul de combustibil este la fel... acuma dacă te încurcă niște bani în buzunar o poți schimba și eroriile dispar.

Asa a fost si la mine, nici un simptom, dar nu puteam sa las erorile acolo.

Acum imi apare eroare la pornire(asta numai pe diagnoza) la senzorul de combustibil ,conducta de tur-retur, nu pot sa merg linistit cu ea daca stiu ca am o eroare, chiar daca nu apare in bord.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zeronoo said:

Sonda lambda de dupa cat are rol de monitorizare(a eficientei cat), nu influenteaza mersul motorului in niciun fel, rolul ei e sa avertizeze in momentul in care cat nu mai e eficient.

Nu ar putea avea un rol si in raportarea spre DDE a unei cantitatii prea mare de carburant ars(adica fum) si de aici umplerea filtrului de particule mai frecventa? Din ce am inteles din alte surse, sensorul lambda poate raporta o cantitate de fum prea mare care sa treaca, sau sa se "incadreze" pe un grafic prestabilit.. si ca ar capacitatea sa invete (precum senzorul MAF..)

Incerc sa inteleg cat mai mult din complexitatea sensorului lambda.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am găsit și eu o eroare pe sondă,eroare in regim decelerator,am șters-o și nu am mai verificat dacă a apărut iar.Plus una pe regulator clapetă accelerație,abatere prea mare.Oare sânt clapetele de pe admisie?sau e clapeta care obturează aerul la oprirea motorului?

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu ar putea avea un rol si in raportarea spre DDE a unei cantitatii prea mare de carburant ars(adica fum)

Nu, cu asta se ocupa sonda lanbda de dinainte de cat.

10 hours ago, bimmer90f30 said:

Incerc sa inteleg cat mai mult din complexitatea sensorului lambda.

Masoara cantitatea de oxigen prezenta in locul unde e montat

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 5/9/2024 at 2:58 PM, MrTeiu said:

Salutare grup, am înlocuit și eu astăzi sonda lambda după catalizator, am în jur de 25k km cu eroarea asta ca zicea cineva că te lasă în drum dacă nu o schimbi - fals, mașina nu prezintă nici un simptom care să-l fi observat. Las cateva imagini cu cea nouă și cea veche. E interesant că e făcută în România. 

20240509_144348.jpg

20240509_144827.jpg

20240509_144929.jpg

Screenshot_20240508_141238_BimmerLink.jpg

20240509_144633.jpg

Salut, asta e cea de pe catalizator sau cea de dupa? Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

On 12/2/2024 at 3:12 AM, trafycante said:

Salut, asta e cea de pe catalizator sau cea de dupa? Mulțumesc 

Si in postare dar si in eroarea din telefon @MrTeiu spune ca e dupa (after) catalitic convertor.

Deci e vorba de cel dupa "tulumba".

Si asa e cum spune, nu te lasa in drum ca si vorba romaneasca.. in schimb motorul nu functioneaza corespunzator pe partea de noxe/ardere.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.