Jump to content

Senzorul de pre-detonare la motoarele cu benzina.


Recommended Posts

Deschid acest topic incurajat de alti membri prin care va rog, sau mai bine zis, incurajesc sa va spuneti opiniile, etalati cunostintele si chiar sursele educatiei.. pentru a intelege (cu totii) bine rolul senzorului pre-detonare, in engleza knock sensor.

 

Mai jos pun trei clipuri sugestive (in engleza) care explica, zic eu bine rolul acestui senzor; acela de a proteja motorul impotriva detonarilor PREMATURE (inainte ca fusul palier sa treaca de apexul sau ca sa zic asa..) la care ar fi predispus datorita folosirii unei benzine de slaba calitate (ca sa nu zic cifra octanica diferita de CEA RECOMANDABILA):

 

Mai jos este explicata pre-detonarea, altceva mai pe inteles nu am gasit:

Iar aici explicatiile unui motociclist care se intampla sa inteleaga mai multe despre efectele nedorite ale pre-detonarii:

Pe viitor.voo cauta si ceva link-uri in romana..

 

Multumesc pentru atentie.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

În primul rand nu e niciun "pre". Detectează detonatiile și jonglează cu avansul.

Zau?

Cum asa? Eu zic ca DETECTEAZA exact ce zice ca face, pre-detonatiile.

Si e bine ca face asa? Tot timpul..

Fara el s-ar sparge motorul??

Una e sa ai o problema ocazionala si alta e sa depinda motorul de un senzor, nu crezi?

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Zau?

Cum asa? Eu zic ca DETECTEAZA exact ce zice ca face, pre-detonatiile.

Si e bine ca face asa? Tot timpul..

Fara el s-ar sparge motorul??

Una e sa ai o problema ocazionala si alta e sa depinda motorul de un senzor, nu crezi?

 

 

Ai un rĂŁzboi de purtat cu tine ĂŽnsuți vad.

 

Probabil confunzi acest senzor de detonatie cu fenomenul de pre-aprindere. Nu sunt același lucru.

 

Iar motoarele vechi nu aveau acest senzor și totuși funcționau foarte bine, cu RON 95 sau chiar sub.

 

Motoarele moderne se folosesc de acest senzor pentru a optimiza funcționarea motorului ĂŽn funcție de calitatea combustibilului.

 

Sa nu uitam totuși ca ĂŽn cartea mașinii scrie min 95, deci nu e nicio problemĂŁ sa folosești 95.

 

Tu poți folosi ĂŽnsĂŁ RON 105.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai un război de purtat cu tine însuți vad.

 

Probabil confunzi acest senzor de detonatie cu fenomenul de pre-aprindere. Nu sunt același lucru.

 

Hai explica-mi diferenta.

Eu cred ca pre-aprinderea e din cauza cifrei octanice pentru ca benzina de 95 se aprinde inainte de a ajunge palierul sus. Iar pre-detonarea e pentru ce am zis mai sus si altele..

Tu ce zici?

Care e diferenta?

 

Ce razboi port eu? :)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca motoarele diesel se bazeaza pe detonatie in modul de functionare.

 

O dai in diverse.

 

Raspunde la intrebare: unde vezi tu "pre-detonatie"? Knock e detonatie, knock sensor e senzor de detonatie.

Nu Cataline, nu o dau in diverse.

Topicul asta a fost deschis cu scop EDUCATIV. Adica sa intelegem cu totii ceva mai mult. Nu sa imi arati tu ca stii mai multe. Sau daca macar stii mai multe, macar zi sa intelegem si noi restu'.

 

Iar despre diesel, a fost doar o curiziotate. M-am lamurit.

Revenim la benzina..

 

Sau sa o spun altfel, suntem noi mai destepti ca punem benzina neprotrivita recomandarilor sau e fabricantu' prost ca face asa motoare, pe care noi nu le alimentam cu, ce trebuie?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Atunci invata engleza si mai vorbim.

Zau?

Ia fa niste observatii unde am gresit...

Abia stept.

Omule, dac nu ai ce spune in plus, sa invatam cu totii, mai bine abtine-te.. iti sta mai bine..

 

Mai Catalin in video lui "Eric the car guy" esenta se intampla la minutul 5:30 si dupa pana pe la 6:50.

Acolo e situatia PRE-APRINDERII pentru ca benzina de 95 poate exploda chiar inainte de scanteie iar aceea e pre-detonarea.

Ai inteles?

 

Sau poate tu ai alta varianta.

Sa o vedem.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asa da contributie!

:goodjob:

:goodjob:

Un mic citat de la sfarsit din linkul 2:

"Cu toate acestea, in cazurile in care acesta se defecteaza, este bine de stiut faptul ca utilizarea unei benzine cu cifra octanica cat mai mare va preveni pe cat posibil aparitia detonatiilor. Practic, cu cat benzina are cifra octanica mai mare, cu atat limita de autoaprindere a amestecului carburant este mai ridicata."

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca motoarele diesel se bazeaza pe detonatie in modul de functionare.

...

 

:o

 

clar si sigur ... aprindere prin compresie(compimare aer).

La motorul cu ardere interna are loc arderea rapida sub forma de explozie (detonatie).

 

 

 

De-a lungul timpului au fost enuntate doua teorii despre ciocanit/autoaprindere/detonatie:

- teoria autoaprinderii

- teoria detonatiei

 

Din engleza, ce-am cititi: Most recent evidence indicates that knock originates with auto-ignition theory.

 

depinde de fiecare ce citeste si isi insuseste.

 

...

Un mic citat de la sfarsit din linkul 2:

"Cu toate acestea, in cazurile in care acesta se defecteaza, este bine de stiut faptul ca utilizarea unei benzine cu cifra octanica cat mai mare va preveni pe cat posibil aparitia detonatiilor. Practic, cu cat benzina are cifra octanica mai mare, cu atat limita de autoaprindere a amestecului carburant este mai ridicata."

 

practic, si rata de compresie in camera de ardere si tipul/sursa petrolului influenteaza

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

e un rahat de senzor care a aparut pe motronic si pe dacia solenza se gasea, e o minune a tehnicii, costa 80 lei, ave detonatorule si imblazitorule de cifre octanice, folosirea unei cifre octanice de 102 este recomandata pentru un motor de turatie tunat mai degraba dar ma rog un topic foarte util

Si nu prenimic ca e un microfon , trimite info la ecu si acolo se fac acordurile fine avansul scanteii

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Este un microfon care asculta o anumita frecventa ( in functie de materialele pistoanelor, cilindrilor, dimensiune, etc ) pe care daca o aude inainte de scanteia bujiei raporteaza un event de knock iar ECU ca sa salveze motorul reduce timing-ul ( timing retard ) si / sau taie alimentarea cu benzina in respectivul cilindru. Fara acest senzor probabil 99% din masinile tunate in RO ar exploda la prima iesire pe autostrada avand in vedere in ce hal de multi cai fac magicienii romani, mult peste ce poate suporta o masina stock. Aceste corectii se vad foarte usor cu un data logger.

 

Mai poate inregistra si eventul de "super knock", care de obicei inseamna motor nou sau costuri foarte mari de reparatie.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce microfon.. e un dispozitiv piezo; acesta fiind muult mai precis in prezicerea vibratiile si compensarea lor.

 

De cate ori v-ati pus intrebarea (cand a-ti avut probleme la motor) ca acest senzor poate MASCA ALTE PROBLEME ALE MOTORULUI?

 

Intreb si eu asa sa stam in topic cate de cat.

 

...Nu explodeaza nici un motor, ca explodau si alea netunate... e vorba ca inginerii proiectanti au luat in calcul si ca amaratu' care isi fataie curul intr-o masina noua o sa puna benzina cea mai ieftina inca din garantie.. iar dupa garantie, Doamne pazeste, dupa stiinta si cunostinele fiecaruia..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.