Jump to content

F30ed 2013 problema mașina cumpĂŁratĂŁ


WIN60

Recommended Posts

Salut colegi!

 

Am o rugĂŁminte, am fost cu nasul sa cumpĂŁram un F30 N47 120 kw (Efficient dynamics) din 11.2012.

Seria masinii este F298577. Auto are urmĂŁtoarea problema si as vrea niste pareri sau idei cu privire la ce imi recomandați:

 

- când vrei sa bagi in treapta 2 la o turatie mai mare de 1500 rpm, intra foarte greu si face urat, ca si cum nu ai bagĂŁ mașina in viteza bine si vrei sa ridici piciorul de pe ambreiaj. Se simte la mana si se si aude, problema cel mai sigur este din cutie.

Intra in viteza, dar cu chestia asta, cu blocajul ala, in mana simți ca un tremurat ca si cum ai forta sa bagi.

Am aflat ca ar fi ceva problema cunoscuta la sincron de la treapta 2, ĂŽntrebarea este daca cumva este ceva usor de fĂŁcut de rezolvat problema sau direct alta cutie?

 

Daca schimbi sub 1500 rpm, adicĂŁ finut, nu se simte nimic, merge perfect. In alte trepte nu exista nici o problema.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Sdc vorbesti prostii, nici nu stii ce face un sincron... mai exact care e scopul lui . Acum poti sa citesti pe google si sa raspunzi ...

 

On topic: simptomele aratate pot fi de la un sincron defect. Pretul lui nu este mare dar manopera e mare deoarece presupune demontat cutia de viteze , desfacut cutia , scos arborii din ea, schimbat sincronul buclucas si remontat.

Link to comment
Share on other sites

La mine agĂŁța la viteza ĂŽntâia mai ales când stĂŁteam la semafor și se fĂŁcea verde era nașpa cĂŁ nu vroia sĂŁ intre din prima. La mine sa ameliorat problema odatĂŁ cu schimbarea uleiului din cutie....mai face fițe câteodatĂŁ dar foarte, foarte rar.
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, va Multumesc tuturor pentru rĂŁspunsuri, mașina este ce trebuie, in sensul ca nu e samsarita nicicum, iar prețul a fost unul foarte bun, nasul ĂŽl cunoștea pe respectivul.

 

O sa sun la ceva firme care se ocupa de cutii, daca reparația ajunge la mai mult de 1000 lei, mai bine alta cutie, am gasit si la 1500 lei cutie.

Link to comment
Share on other sites

So.. update.

 

Mașina este un 320ed de 163 cp. Am cumpĂŁrat o cutie SH de F30 184 cp, omul a verificat si mi a zis ca e la fel.

 

A dus nasul mașina ĂŽndrumat de mine la service, i au schimbat cutia, i a pus cilindrul receptor de pe cutia lui pe cea cumpĂŁratĂŁ, aerisire fĂŁcut tot, ulei OE nou, totul ok.

 

PleacĂŁ nasul de la service si imi spune ca i se pare ceva ciudat, dupĂŁ puțin timp imi spune ca uneori pedala rĂŁmâne cumva jos si urca mai greu.

AstĂŁzi am mers cu mașina, am mers câteva minute, a mers perfect, se simte mai bine, nu mai are treaba când schimbi din 1 in 2, dar exact când sa parchez si scot pe liber simt cumva cum se blocheazĂŁ pedala mai jos si dupĂŁ 1-2 secunde urca inapoi sus.Asta nu se intampla niciodatĂŁ in mers, se intampla când mergi in trepte mici, gen sa parchezi si când scoți pe neutru.

 

A fost din nou la service, au ĂŽncercat sa i facĂŁ aerisire manuala, a scos furtunul de la Cutie si mi a zis mecanicul ca picura de pe furtun in momentul când altcineva face pedale sus, nicidecum sa sara sau sa țâșneascĂŁ, adicĂŁ fĂŁrĂŁ presiune deloc. A zis ca i a fĂŁcut din nou aerisire cu aparatul si a zis ca el crede ca pompa de ambreiaj interioarĂŁ de la pedala, are o problema pentru ca nu face presiune.

 

Mașina a mers perfect câteva ore si dupĂŁ ĂŽncet ĂŽncet a ĂŽnceput sa facĂŁ din nou, nu se vede nimic curs sau sa piardĂŁ lichid.

 

Mașina ĂŽnainte de intervenția asta efectiv nu avea nimic, decât problema cu sincronul din 1 in 2. Ambreiajul are aprox 6 luni - 1 an.

 

M am tot gandit ce poate sa aibĂŁ:

- sa fie de la cutie?

- sa fie de la ambreiaj/volanta

- sa fie de la una din pompele de ambreiaj ( interioarĂŁ sau exterioara )

- pompa sau pompele interioare/exterioare de pe cutia lui sa nu fie compatibila cu cutia asta de 184 cp

- sa fi pus mecanicul cumva gresit ambreiajul???

 

Mecanicul a zis sa schimbam pompa de la pedala, am zis ok, dar eu as schimba si pompa de afara, adicĂŁ sa pun pompa cu care a venit cutia asta de 184 cp.

Daca nu se rezolva asa ma pot gândi doar ca este o problema de la ambreiaj/cutie chiar daca nu vad logica.

 

Ma simt foarte prost ca eu m am implicat si l am ajutat cu toate, eu am gasit si luat cutie, service, programare, pret, tot.

 

Spune-ți mi va rog ce sa fac? Ce sa incerc? In cel mai rau caz, dau cutia jos cu baietii de la munca, pun totul cum a fost ĂŽnainte si returnez cutia de unde am luat o pentru ca pot in maxim 2 luni. Multumesc anticipat 😕😔

 

P.S daca ar fi o problema la ambreiaj, rulment presiune, problema nu ar trebuie sa fie continua? AdicĂŁ nu ar avea treaba cu faptul ca daca faci presiune cu aparatul sa ĂŽși revinĂŁ.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

daca ar fi o problema la ambreiaj, rulment presiune, problema nu ar trebuie sa fie continua? Adică nu ar avea treaba cu faptul ca daca faci presiune cu aparatul sa își revină.

Eu am aerisit la mine ambreiajul doar facand pedale.. dar nici nu tasnea pentru ca am slabit aerisitorul foarte putin asa ca nu iesea prea tare.. nu vad cum ar tasni avand in vedere ca furtunul acela e destul de mare la interior ca diametru iar viteza cu care apesi pedala nu poate crea un volum atat de mare incat sa tasneasca. Dar eu am facut cu pedala nu cu pompa, numai ca... Ca sa tasneasca trebuie sa fie o duza undeva.. ori duza aia e chiar PE CIRCUIT langa cutie (valva CDV!) si aia chiar impiedeca circularea rapida a lichidului.. asa ca eu cred ca e o creatie a mecanicului. La surubul-aerisitor nu are ce tasni in consecinta.

 

Eu cand am schimbat ambreiajul si volantul am dat tot ansamblu pompa auxiliara si nu ama avut nici o problema pana cand a trebuit sa aerisesc pentru ca am marit duza de pe circuit (cdv.. am topic facut despre asa ceva..).

 

Ce furca s-a pus inapoi?

Poate furca cu care a venit cutia, daca a avut asa ceva.. a fost indoita, sau e indoita. Ceva mm acolo e suficient.. ar putea da rateuri la schimbul vitezelor.

Pinul pe care se sprijina furca a fost inlocuit cu altul nou? Poate acesta e tocit prea mult; dupa manual se pune nou o data schimbul de kit ambreiaj..

 

As incerca sa mai faca o data aerisirea ambreiajului, poate a prins aer..

Banuiesc ca lichidul de frana a fost completat in permanenta la prima aerisire..

Apoi daca nu, cutia jos si verificat din nou.

Poti sa schimbi pompa auxiliara de pe cutie numai ca aceea din ce stiu se strica doar cand incepe sa piarda ea insasi lichid... dar poate ma insel si problema e ea..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce furca s-a pus inapoi?

Poate furca cu care a venit cutia, daca a avut asa ceva.. a fost indoita, sau e indoita. Ceva mm acolo e suficient.. ar putea da rateuri la schimbul vitezelor.

Pinul pe care se sprijina furca a fost inlocuit cu altul nou? Poate acesta e tocit prea mult; dupa manual se pune nou o data schimbul de kit ambreiaj..

 

M am gandit si eu la asta.. nu știu pe care a pus o, cred ca tot pe a lui a pus o.

 

Problema este ca pedala se blocheazĂŁ/ nu se ridica doar când scoți pe neutru din treapta 1-2. In rest merge cum trebuie in treptele mari.

Link to comment
Share on other sites

Problema este ca pedala se blochează/ nu se ridica doar când scoți pe neutru din treapta 1-2. In rest merge cum trebuie in treptele mari.

Stiu ce spui..

Atunci ar putea fi din cutie, pentru ca acolo sunt doua axe care sunt trase 1-2 de un brat.. iar 3-4 de altul..?

Sau ceva presiune lipsa (data de ce?)pe 1-2, pe circuit cand motorul nu e ture prea mari, consistente?

 

Nu mai am idei.

 

Altceva din ce am spus mai sus ce poti sa mai verifici?

 

Scoate si valva CDV ca aia restrictioneaza/intarzie (doar) viteza de cuplare a cutiei cu motorul prin diafragma.. dar si cand apesi pedala lichidul tot greu trece ca nu e "uni-sens"....

 

Sa scoti si sa pui valva e simplu. Doar aerisire din nou.

 

In doua luni te lamuresti tu daca e de la cutie sau nu.

..Schimbat uleiul din cutie? Sau verificat macar?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat cutia degeaba.

Deci cutia veche nu avea nimic, nu?

 

..Cum poti sa zici asa ceva? :)

(Nici macar ironic nu ai putut fi; asta ar fi fost culmea in situatia data; aici cantaresc atitudinea, nu omul..)

Ai fost cu el cand a luat cutia? ..Ai fost acolo sa vezi cum face?

Nici macar comportamentul cutiei nu e acelasi..

Complet aiurea comentariu.

 

(Macar eu sunt un troll...)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Cutia trebuia schimbatĂŁ pentru ca era ceva praf la sincron 1-2.

 

Cutia merge cum trebuie acum, problema actuala nu are cum sa vina de la cutie.

 

Ambreiajul nu a fost desfĂŁcut deloc, singurul lucru care s a desfĂŁcut a fost rulmentul de presiune si furca.

 

Am comandat pompa de la picioare, am mai aflat niste chestii, luni o duce inapoi sa i schimbe pompa si o Lasa acolo. Va țin la curent..

 

Multumesc de raspunsuri

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.