Jump to content

F11/2015/525xd/biturbo


Ali

Recommended Posts

Salut colegi,

 

Doresc sa schimb intinzatorul lantului la masinuta mea, motorul este N47TU/2015, ma intereseaza daca se poate schimba pe deasupra fara ridicarea masinii pe elevator.

Daca cineva a mai facut operatiunea il rog sa ma lamureasca si pe mine ce implica.

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca ajunge sa schimbi intinzatorul, lantul e alungit, o sa aiba cursa identica cu ala vechi.

 

Salut,

lantul e ok, nu se aude, vreau sa schimb intinzatorul ca metoda de preventie fiindca sunt tutoriale cu diferentele dintre unul nou si unul folosit doar ca am gasit doar la N57.

Oricum, intrebarea mea era despre metoda nu despre necesitatea altor lucrari.

Zile bune!

Link to comment
Share on other sites

Salut colegi,

 

Doresc sa schimb intinzatorul lantului la masinuta mea, motorul este N47TU/2015, ma intereseaza daca se poate schimba pe deasupra fara ridicarea masinii pe elevator.

Daca cineva a mai facut operatiunea il rog sa ma lamureasca si pe mine ce implica.

 

Multumesc anticipat.

 

Este aproape identic ca si la N57. Nu ai nevoie de elevator. Go 4 it!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

O sa incerc, la prima vedere nu prea am reusit sa identific locatia din cauza spatiului mic, voi verifica cu o camera mini sa vad daca reusesc sa introduc tubulara si sa desfac piesa.

Multumesc de raspuns.

 

Drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu in seama si-ti spun ca degeaba vei schimba intinzatorul/intinzatoarele atata timp cat lantul este intins deja la o anumita limita. Intinzatorul nou nu se va putea intinde mai mult decat cel vechi sau mai bine zis are tot aceeasi cursa maxima "X" cu cel existent pe masina. Problema nu este intinzatorul sau patinele, ci lanturile in sine care sunt subdimensionate si care in timp ajung sa se alungeasca mult peste toleranta admisa. Isi face joc in zale mai exact, joc care se traslateaza in acea alungire a lui de mai tarziu. Intinzatorul are rolul de a impinge lantul a.i. sa stea intins, iar patinele sa-l ghideze. Atunci cand lantul depaseste o alungire "X" de la care intinzatorul nu mai are cursa de impingere a.i. sa-l tina suficient de intins, din acest moment lantul fiind tot mai slabit, va genera un joc in tot acest angrenaj si va incepe sa "plesneasca" patinele. Patinele fiind din plastic la un moment dat vor ceda din cauza acestor socuri repetate venite din partea lantului. Mai departe stim toti ce se intampla. Mai sunt situatii cand efectiv se rupe lantul, cedeaza una din zale, desi patinele rezista pana in acest punct ori sunt deteriorate si acestea ulterior din cauza loviturilor lantului rupt. Trebuie sa vezi cum arata un lant de M47/M57, sa vezi cat erau de sanatoase in comparatie cu acestea de la N47/N57 care nu sunt departe de unele de bicicleta. Din pacate masurile de cost-saving sunt de vina pt aceasta problema grava de design.In rest puteau fi niste motoare reusite daca pastrau aceleasi lanturi de la motoarele precedente. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Nu stiu daca te bagi in seama sau nu, e treaba ta la urma urmei, dar legat de lungimea intinzatorului se pare ca nu ai dreptate, in plus mai e ceva care difera, te las pe tine sa descoperi asta la o cautare pe youtube cu "N57 chain tensioner replacement".

 

Merci pentru explicatii, weekend fain sa ai.😀

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Nu stiu daca te bagi in seama sau nu, e treaba ta la urma urmei, dar legat de lungimea intinzatorului se pare ca nu ai dreptate, in plus mai e ceva care difera, te las pe tine sa descoperi asta la o cautare pe youtube cu "N57 chain tensioner replacement".

 

Merci pentru explicatii, weekend fain sa ai.

 

OK, daca consideri ca stii mai multe de pe YT, go4it. Eu ti-am povestit scurt din ce mi-a spus, aratat, explicat mecanicul la care merg de f multi ani. Are vreo 10ani de lucrat la Banat Car si de vreo 15 doar bmw-uri lucreaza. In zona Timisoarei il consider cel mai bun, asta si din discutiile cu altii pe care i-am ghidat catre el. Weekend fain si tie.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

sunt convins de ceea ce spui, lucrez de 8 ani intr-o companie automotive, coincidenta, chiar in TM dar mai cred si ceea ce vad in videoclip, e bine sa mai cauti si alte opinii in viata si sa fii autodidact. Personal, intretinerea la cele 2 masini (E39 si F11) o execut pe cat se poate singur.

 

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.