Jump to content

unghi mort auto


UY.Scuti

Recommended Posts

Dupa ce semnalizati si va asigurati ca puteti schimba banda, CATI dintre voi intoarceti si capul preventiv a.i. sa evitati o posibila tamponare?Intreb asta pt. ca de multe ori oglinzile laterale+cea retrovizoare nu sunt intotdeauna suficiente.Este foarte trist ca nici in ziua de azi instructorii auto nu-i invata pe cursanti acest aspect.Poate s-ar evita multe accidente.Si eu cand am facut scoala de soferi,instructorul meu auto mi-a spus la vremea respectiva ca nu trebuie sa intorci si capul,ca sunt suficiente oglinzile.Din pct. meu de vedere este foarte gresit.Intotdeauna vor exsista unghiuri moarte in oglinzi oricat de mari sunt.

De cele mai multe ori UNGHIURILE MOARTE si foarte periculoase se formeaza fix in zona stalpului central ,atat pe partea stanga cat si pe partea dreapta.De multe ori mi s-a intamplat sa constat ca oglinzile nu sunt suficente,si cel mai eficient e sa intorci capul sa vezi cu ochii tai,mai ales la circulatia din ziua de azi.De multe ori m-a salvat de la multe tamponari aceasta frica exagerata poate.Mereu in zona stalpului unde se formeaza unghiul mort, constati cu stupoare cateodata "ca incape o masina intreaga si efectiv nu o vezi" si de acolo te trezesti cu ea pac iese toata ca in desenele animate.Este o ciudatenie pe care cateodata nu o inteleg,si sunt sigur ca majoritatea ati patit asta macar odata.

As fi curios:

1.cati intoarceti si capul preventiv la schimbarea benzii,dupa ce v-ati asigurat in oglinzi?

2.cati va bazati doar pe oglinzi asa cum va invata la scoala de soferi?

post-101780-0-69107700-1617462514_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Si eu intorc capul. Aia cu reglatul corect al oglinzii ca sa n-ai unghi mort e o poveste. Incape oricand unul cu un smart, cu o motocicleta, un scuter, o trotineta electrica..

Nu e o poveste mgi.

 

Aici ii dau dreptate lui Catalin.

Si ca sa ii intaresc afirmatia, asa cum a spus, daca reglezi oglinzile EXTERIOARE (la E90..) astfel incat din pozitia in care iti sta capul vezi foarte putin (practic doar o margine de cam 1cm, nici nu uiti trebuie mai mult, ca doar nu te uiti in oglinda la muste de pe masina.. cand conduci..) in oglinzi, atunci cand te vei uita in oglinda de pe partea soferului, te asigur ca de indata ce dispare din oglinda un vehicol iti va aparea imediat in coltul ochiului, deci e greu sa se faca pierduta, sau ascunsa dupa cum vrei sa intelegi treaba cu unghiul mort.

Iar sa mergi pe autostrada si sa mearga cineva "ascuns" exact acolo unde dispare si re-apare e greu, f greu. Practic trebuie sa mearga cu exact aceiasi viteza ceva timp.. ceea ce e greu.. cu bmw ;)

 

Aia cu scutere si alte vehicole invocate, daca se baga acolo intra pe partea aia sa te depaseasca rapid..

Testeaza si revin-o cu concluzia daca vrei.

 

E testata si ras-testata de mine situatia.

Conditia ramane sa reglezi oglinzile corect, mai ales oglinda de pe partea soferului

 

Sunt unul din soferii carora putine lucruri ii scapa din ce se intampla in spate.. in spate e viitorul pentru mine.

10 ani fara accident de vreun fel.

 

Ma amuza aia cu senzori de prezenta pe oglinzile exterioare; niste momai de soferi..

Prostiile alea nu te fac un sofer mai alert ci unul care isi pune baza prea mult in tehnologie..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

.... în unele țări vestice se predă la școală de șoferi și în examen te pică pentru ne întoarcerea capului când te asiguri.

 

In care tari?

Stiam doar de SUA. La ei, oglinzile laterale sunt plane. In Europa gasesti si varianta convexa, sferica.

 

 

 

Ca idee, si inscriptiile de pe oglinzi sunt diferite:

 

SUA parte sofer: Objects in the mirror are not the only objects around you

SUA parte pasager: Objects in the mirror are close than they appear, some may not appear at all

 

EU parte sofer: You can see nearly every object, the outer edge ones will be closer

EU parte pasager: You can see nearly every object, the outer edge ones will be closer

 

comparatie

 

versus

 

...

Testeaza si revin-o cu concluzia daca vrei.

 

....

 

Sunt unul din soferii carora putine lucruri ii scapa din ce se intampla in spate.. in spate e viitorul pentru mine.

...

 

Testeaza oglinda plata vs convexa si revin-o cu concluzia daca vrei. Vei vedea o diferenta de peste 25 grade a unghiului.

Edited by unvicont
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Testeaza oglinda plata vs convexa si revin-o cu concluzia daca vrei. Vei vedea o diferenta de peste 25 grade a unghiului.

Eu am oglinzile pe care BMW le-a pus pe masina, asa ca probabil e din aceea mai convexa spre coltul ascutit/exterior.

Asa ca, probabil e bine sa umbli cu, cele originale..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In care tari?

Stiam doar de SUA. La ei, oglinzile laterale sunt plane. In Europa gasesti si varianta convexa, sferica

 

Ca idee, si inscriptiile de pe oglinzi sunt diferite:

 

SUA parte sofer: Objects in the mirror are not the only objects around you

SUA parte pasager: Objects in the mirror are close than they appear, some may not appear at all

 

EU parte sofer: You can see nearly every object, the outer edge ones will be closer

EU parte pasager: You can see nearly every object, the outer edge ones will be closer

 

comparatie

 

versus

 

 

 

Testeaza oglinda plata vs convexa si revin-o cu concluzia daca vrei. Vei vedea o diferenta de peste 25 grade a unghiului.

concret de țĂŁrile care știu Germania Și Austria .. ĂŽn Austria am luat carnetul de șofer ... ĂŽn timpul examenului la schimbarea bandei dacĂŁ nu ĂŽntorci capul când te asiguri ești picat. Edited by Sorin44
Link to comment
Share on other sites

Bimmer la un mers mai sportiv nu poți sa te bazezi doar pe oglinzi, inclusiv daca e drum cu 3-4 benzi si inca cineva merge la fel de tare ca tine si acel cineva vrea sa se punĂŁ pe banda de mijloc pe care vrei si tu sa te pui, in oglinda nu ai cum sa l vezi ca el e cumva paralel cu tine, daca nu ridici capul sa vezi ca si el are intentia sa se bage pe banda pe care vrei tu sa te bagi, ori te vede el, ori va loviți.

Am testat si eu de multe ori, ce nu am vĂŁzut in oglinda as fi lovit dacĂŁ nu ĂŽntorceam capul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cei care au practicat sau care mai practica un sport cu siguranta au dobandit reflexul de a intoarce capul sa se asigure, mai ales cand ai un stil de condus ceva mai sportiv decat restul.

Situatie de ras am avut chiar la inceput dupa ce am luat Polo, obisnuit sa intorc capul(si coupe...) am dat cu tampla de stalpul B.

 

 

post edit: nu stiu daca doar la mine, dar e super idioata setarea, daca inchizi propozitia cu punct fara sa pui spatiu dupa, cand treci la rand nou si dai post totul apare ca un carnat fara formatarea pe care ai vrut-o.

 

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

Bimmer la un mers mai sportiv nu poți sa te bazezi doar pe oglinzi, inclusiv daca e drum cu 3-4 benzi si inca cineva merge la fel de tare ca tine si acel cineva vrea sa se punĂŁ pe banda de mijloc pe care vrei si tu sa te pui, in oglinda nu ai cum sa l vezi ca el e cumva paralel cu tine, daca nu ridici capul sa vezi ca si el are intentia sa se bage pe banda pe care vrei tu sa te bagi, ori te vede el, ori va loviți.

Am testat si eu de multe ori, ce nu am vĂŁzut in oglinda as fi lovit dacĂŁ nu ĂŽntorceam capul.

Corect spus....problema nu ține neapĂŁrat de altĂŁ mașinĂŁ pe care o ai ĂŽn trafic ,trebuie sĂŁ luĂŁm ĂŽn calcul bicicliști și cei cu trotinetele electrice care și ei la randul lor sânt participanții la trafic și aici in Innsbruck Austria te lovești de ei ĂŽn fiecare zi mai ales acum cum sa ĂŽncĂŁlzit afarĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Nu am incurajat pe nimeni sa faca ca mine. Am spus de la inceput ca daca va reglati oglinzile atunci unghiul mort e foarte mic.

Desigur ca intorsul capului e o masura suplimentara.

Daca nu aveti oglinzile reglate atunci unghiul mort e mai mare.

 

Hai sa nu mai disecam un subiect clar si banal.

Problema noastra ar putea fi altii care habar nu au de unghiul mort! de care instructorul nu i-a facut CONSTIENTI cand au facut scoala..

De acestia cum va paziti de aia?

Acum sa va vad ce raspunsuri dati.

 

Nu stiu cum e la voi dar pe mine scuterele nu m-au depasit la drum intins, decat aia putin nebuni.. Doar daca sunt oprit in trafic evident ca acestea isi vor face drum printre masini. Si in situatia asta e clar ca chiar ii auzi si vezi usor cum vin si se duc.

Doar motociclete ma "fac" fara drept de apel.. pe autostrada, drum intins..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ămi aduc aminte când am fost ĂŽn concediu cu familia la un prieten ĂŽn Olanda dupĂŁ 20 de min când am intrat ĂŽn oraș efectiv am renunțat sĂŁ mai conduc și am tras ĂŽntr-o parcare, n-am crezut cĂŁ am sĂŁ vĂŁd atâția bicicliști ĂŽn viața mea problema era cĂŁ mergeau cam haotic câte trei biciclete paralele...a fost o experiențĂŁ amuzantĂŁ.

 

Nu am incurajat pe nimeni sa faca ca mine. Am spus de la inceput ca daca va reglati oglinzile atunci unghiul mort e foarte mic.

Desigur ca intorsul capului e o masura suplimentara.

Daca nu aveti oglinzile reglate atunci unghiul mort e mai mare.

 

Hai sa nu mai disecam un subiect clar si banal.

Problema noastra ar putea fi altii care habar nu au de unghiul mort! de care instructorul nu i-a facut CONSTIENTI cand au facut scoala..

De acestia cum va paziti de aia?

Acum sa va vad ce raspunsuri dati.

 

Nu stiu cum e la voi dar pe mine scuterele nu m-au depasit la drum intins, decat aia putin nebuni.. Doar daca sunt oprit in trafic evident ca acestea isi vor face drum printre masini. Si in situatia asta e clar ca chiar ii auzi si vezi usor cum vin si se duc.

Doar motociclete ma "fac" fara drept de apel.. pe autostrada, drum intins..

De ĂŁia ne pĂŁzește bunul dumnezeu....glumesc....din pĂŁcate ĂŽn România și nu numai,școalĂŁ de șoferi te ĂŽnvațĂŁ prea puțin. PĂŁcat cĂŁ sa renunțat la poligon și sânt prea putini instructorii care se dedicĂŁ meseriei,totul e gen banul vine ...timpul trece.

Edited by Sorin44
Link to comment
Share on other sites

Îmi aduc aminte când am fost în concediu cu familia la un prieten în Olanda după 20 de min când am intrat în oraș efectiv am renunțat să mai conduc și am tras într-o parcare, n-am crezut că am să văd atâția bicicliști în viața mea problema era că mergeau cam haotic câte trei biciclete paralele...a fost o experiență amuzantă.

 

 

De ăia ne păzește bunul dumnezeu....glumesc....din păcate în România și nu numai,școală de șoferi te învață prea puțin. Păcat că sa renunțat la poligon și sânt prea putini instructorii care se dedică meseriei,totul e gen banul vine ...timpul trece.

De aia ne pazim prin doua metode simple.

Prima e aceea ca noi insine sa nu stam prea mult, sau aproape de loc in unghiul mort al celui care il depasim (.. daca ar fi vreo situatie ca atare) sau sa nu conducem in acel punct pe autostrada cand in fata noastra pe banda nu e nimeni, ca s-ar putea ca din senin sa ne trezim cu soferul de pe banda inferioara in noi (pentru ca am vazut destui care schimba banda fara motiv, adica neavand pe nimeni in fata) pentru ca probabil vor sa schimbe banda sa intre in fata celor din fata lor sau pur si simplu sa mearga mai tare pe banda voastra.

 

Cealalta metoda este ca in permanenta sa fiti mai atenti/vigilenti la pozitia rotilor celor din fata voastra decat daca aceastia semnalizeaza sau nu. Aici poate intra si unghiul mort in care (daca) va aflati - de aici "scuza" de a nu semnaliza a celui care face greseala..

 

A doua metoda m-a salvat de multe situatii de risc.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca unii dintre dumneavostra, inainte de a reveni din depasire, intoarceti capul spre dreapta?

 

..... inclusiv daca e drum cu 3-4 benzi si inca cineva merge la fel de tare ca tine si acel cineva vrea sa se punĂŁ pe banda de mijloc pe care vrei si tu sa te pui, in oglinda nu ai cum sa l vezi ca el e cumva paralel cu tine, daca nu ridici capul sa vezi ca si el are intentia sa se bage pe banda pe care vrei tu sa te bagi, ori te vede el, ori va loviți.

Am testat si eu de multe ori, ce nu am vĂŁzut in oglinda as fi lovit dacĂŁ nu ĂŽntorceam capul.

 

Art. 106. -

(1) Pe un drum public prevĂŁzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducĂŁtorii a douĂŁ autovehicule circulĂŁ ĂŽn aceeași direcție, dar pe benzi diferite, și intenționeazĂŁ sĂŁ se ĂŽnscrie pe banda liberĂŁ dintre ei, cel care circulĂŁ pe banda din dreapta este obligat sĂŁ permitĂŁ celui care vine din stânga sĂŁ ocupe acea bandĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca unii dintre dumneavostra, inainte de a reveni din depasire, intoarceti capul spre dreapta?

 

E suficient ca daca depasesti.. cand il vezi PE CEL DEPASIT in oglinda din mijloc, de pe banda pe care esti.. Atunci semnalizezi intentia de a reveni! ;)

Nu-i asa procedura corecta!?

 

 

Art. 106. -

(1) Pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeași direcție, dar pe benzi diferite, și intenționează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă.

..interesanta e asta, pentru ca intr-o dimineata m-am mancat in pedala sa ma tin vreo doua giratorii la rand in linie cu un Ford ST.. (m-a injurat ala dupa aia, ca nu intelegea ce am cu el.. aveam eu ceva ca il vazusem cum conducea in spatele meu..) dar drumul era de doar doua benzi.

 

Pe drumul cu doua benzi pe sens ce regula se aplica?? Ca ala a zis la primul semafor ca mi-a luat numarul, ..sa imi ia boii de la bicicleta ca doar nu se intamplase nimic. ;)

Il aveam pe camere oricum..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pe drumul cu doua benzi pe sens ce regula se aplica??

 

Asta demonstreazĂŁ cam cat ĂŽnțeleg unii Codul Rutier.

 

Regula de mai sus se refera la 2 mașini ce merg ĂŽn paralel, una pe banda 1 iar cealaltĂŁ pe banda 3, și ambele vor sa treacĂŁ pe banda 2

 

Cand sunt 2 benzi pe sens, și 2 mașini ĂŽn paralel, pentru ce banda concureazĂŁ?

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta demonstrează cam cat înțeleg unii Codul Rutier.

 

Regula de mai sus se refera la 2 mașini ce merg în paralel, una pe banda 1 iar cealaltă pe banda 3, și ambele vor sa treacă pe banda 2

 

Cand sunt 2 benzi pe sens, și 2 mașini în paralel, pentru ce banda concurează?

Eu ma astept la un raspuns plauzibil de la unvicont.

Catalin, gresesti mai sus.

Cum adica regula se aplica cand unul e pe 1 iar celalalt e pe 3?? :)

Serios?

Inseamna ca nu stii cum ar trebui sa circuli pe autostrada, fara suparare..

 

Nu concureaza nimeni, decat cand sunt tampiti; iar pentru asta poti sa fii mai direct, fara problema inteleg; te asigur ca toti facem tampenii cateodata..

 

Regulile rutiere sunt menite sa ne ghideze si sa ne protejeze in cat mai multe situatii.

Drumul public nu este al meu si nici al tau.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.