Jump to content

Socuri cutie vitze ZF 8HP BMW F10 520d


Nicoletata

Recommended Posts

incearca totusi (ti-au mai zis cativa colegi si e cel mai la indemana/simplu/ieftin de facut) mai intai sa resetezi adaptarile s-ar putea sa ai o surpriza (placuta). Ulterior le iei si pe celelalte prin eliminare schimbat ulei (deja cam ai atins limita) etc
Link to comment
Share on other sites

Nu are voie sa dea nici un fel de soc la schimbarea vitezelor, nici la rece nici la cald. Nu e normal, masinile noi de ce nu fac? Incercati sa va documentati pe ce principiu functioneaza o cutie automata nu va mai luati dupa toti "expertii".

 

Ce iti recomand eu , revizie cutie cu ulei conform specificatiei ( poate sa fie ulei ZF sau ulei in cutie BMW sau ulei Febi Bilstein, codul sa corespunda). Nici BMW si nici ZF nu sunt producatori de uleiuri asa ca si uleiul FEBi isi va face treaba perfect dar la jumatate de pret. Codul de "piesa" sa corespunda. La care mai adaugi baie noua, garnitura filtru si suruburi (parca vin in kit complet) si daca tot dai jos baia schimba si garnitura dintre blocul de valve / mecatronic si corpul cutiei, este foarte ieftina. In majoritatea cazurilor multe probleme se trag de la acea garnitura, pe acolo se pierde presiune pt ca nu mai etanseaza bine si apar smucituri sau sare din viteza sau nu poti cupla drive.

 

Spor la treaba, ai BMW cred ca aprox 2000 lei nu sunt un capat de tara pt tine.

Edited by Mircea-Si
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Fiecare intelege in mod diferit definitia de "soc". Unii se asteapta sa schimbe fara sa simti absolut nimic (ceea ce nu e tocmai adevarat), altii nu. Totusi, daca initiatorul a spus ca mai multi posesori de bmw au mers cu masina si au spus ca e normal, as tinde sa-i cred. Care era sansa ca toti aia care au condus masina sa fi avut si ei, la randul lor, aceeasi problema?

 

Poate cutia nici nu are uleiul la nivel, cine stie, daca nu s-a uitat nimeni la ea, nimeni nu poate spune.

 

ZF (service Faur) din Buc mi s-au parut destul de slabi, nu m-as baza pe o recomandare telefonica a lor. Cand am fost eu la schimb, tot acolo, mi-a spus mecanicul, din vorba in vorba, ca ei nu mai repara cutii ca niciodata nu le iesea reparatia, asa ca au ajuns doar sa le schimbe cu totul si sa faca mici lucrari de mentenanta, gen schimburi de ulei.

 

Ca idee, cand mi-au pus baia la loc vroiau sa infileteze suruburile direct cu bormasina, iar de insurubat in zig-zag-ul recomandat de ZF (culmea, lipit fix pe stalpul elevatorului), nici vorba, a trebuit sa le atrag eu atentia, ca baiatul le luase la rand cu infiletatul.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nu exista cutie automata la care nu se simte nimic cand schimba- iar la ZF se simte destul de tare schimbarea treptelor comparativ cu alte marci- in special cand e pe modul sport (incercat si la BMW si la Audi)

Totul tine de sensibilitatea soferului-la orice cutie automata - cand e rece - in primii 10-500m - schimbul treptelor de viteze este mai dur- mai ales cand e frig afara - pina cand se inclazeste cit de cit uleiul.

Ce poti incerca este o calibrare a cutiei la rece - la reprezentatnta- o lasi peste nopate si sa faca calibrareacand e rece motorul si cutia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna ziua aceeași problema o detin si eu la un f10 2014 8hp 240k.km la rece se simnte schimbarea de trepte pana se incalzeste.

Am facut schimbul de ulei prin metoda gravitationala exact cum spune producatorul si indicatiile care vin cu baia de ulei , am scos 4.3l si au intrat 4,9l.

Țin a menționez că mașina are aceleasi simptome poate umpic imbunatatie.

Mașina nu are nici o eroare pe tester la cutie așa că până nu va apărea o problema reală prin care nu mă voi mai putea deplasa cu masina nu voi face nici o intervenție la cutie.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum zice un coleg mai sus. Sunt 5 garnituri intre mecatronic si cutia in sine care in timp nu mai etanseaza si nu mai asigura presiunea necesara de ulei si de acolo apar smuciturile.

Cand am facut schimbul si am dat mecatronicul jos intradevar garniturile alea erau tasate si facea o smucitura cand trecea din 2 in 3. 

Cea patrata din poza e predispusa sa crape.

Total intra 6.5L dupa ce am trecut cutia prin toate treptele la 50 grade.

(nivelul se face cu motorul pornit si temperatura ulei sa fie la 50 grade DUPA ce treci cutia prin toate treptele cu piciorul pe frana)

Resetare adaptari cutie si acu nu se mai simte nimic indiferent de temperatura.

41jhLNEcvKL._AC_.jpg

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, 85TMY said:

Dupa cum zice un coleg mai sus. Sunt 5 garnituri intre mecatronic si cutia in sine care in timp nu mai etanseaza si nu mai asigura presiunea necesara de ulei si de acolo apar smuciturile.

Cand am facut schimbul si am dat mecatronicul jos intradevar garniturile alea erau tasate si facea o smucitura cand trecea din 2 in 3. 

Cea patrata din poza e predispusa sa crape.

Total intra 6.5L dupa ce am trecut cutia prin toate treptele la 50 grade.

(nivelul se face cu motorul pornit si temperatura ulei sa fie la 50 grade DUPA ce treci cutia prin toate treptele cu piciorul pe frana)

Resetare adaptari cutie si acu nu se mai simte nimic indiferent de temperatura.

41jhLNEcvKL._AC_.jpg

Salut,

La ce model de cutie ai schimbat piesele din poza?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.