Jump to content

Scartait metalic- roata spate incinsa


Recommended Posts

Salutare colegi!

La E87/2004/116i-ul meu am o problema pe roata stg. spate.

Acum scartaie metalic la rulare. Ultimii 20km ieri i-am facut asa.

Am ajuns la destinatie aseara dupa 50km, roata s-a tot incins(am oprit de mai multe ori sa o verific) tare.

Daca franam , la inceput timp de cateva secunde disparea scartaitul si reparea apoi, dar spre final, ultimii 15-20 km doar cand franam nu mai scartaia.

Am dat roata jos , fierbinteala venea de la butuc, pe etrier si placute putem sta cu mana, erau doar calde, dinspre butuc frigea de te ardeai.

Am deja cumparate discuri,placute, saboti, kit culisante etrier, kit arcuri saboti sa le schimb.

Discurile pe marginea exterioara nu mai sunt lucioase, parca s-a mancat materialul.

Deci, pare ca problema vine dinauntru /din spatele discurilor, nu din etrier.

Am banuit ceva din sabotii de la frana de mana sau pe acolo...

Insa ce mi-am adus aminte, la curbele de dreapta se activa scartaitul.

A mai avut in februarie un episod pe A2 identic, dar dupa cateva apasari de frana intr-o parcare a disparut. Acum, am facut 3 drumuri de 50 km, la primele a facut doar putin, dar de ieri e deja clar.

 

Ma gandeam - sa se fi dus rulmentul ? (de apare des problema dupa ce iau o curba?)

Rulmentii pe spate erau praf in 2017, am pus atunci MOOG, la presa, am vreo 30k de atunci.

O sa incerc sa o urc pe cric , dar zgomotul de la grup, planetara, frictiune de la placute, cam greu sa iti dai seama daca e rulmentul( stiu ca si la vremea cand i-am schimbat, pana nu a demontat tot nu iti prea dadeai seama usor), nu se aude zgomotul ala" macinat".

Sunt programat la mecanic , dar ...sa ma pregatesc si cu rulment oare? Un rulment dus ar face simptomele astea?

Link to comment
Share on other sites

Rulmentul,de obicei,huruie . Și ,când e dus rĂŁu,are joc roata când tragi de ea .

E posibil orice , eu as inclina totuși spre piston etrier . Se poate proba cu mașina sĂŁltatĂŁ ,ĂŽnvârti de ambele roti și vezi daca una rĂŁmâne blocatĂŁ sau se ĂŽnvârte mai greu decât cealaltĂŁ . Apoi ,cu o șurubelnițĂŁ,se ĂŽmpinge de plĂŁcute și vezi daca se deblocheazĂŁ roata sau nu .

Link to comment
Share on other sites

Pana ajung zilele astea la mecanic, am ridicat iar masina, cu frana de mana coborata, roata se misca relativ normal( adica facea cam jumatate de cursa-1 cursa cand o invarteam) , insa trasa la maxim, roata nu se bloca complet , o puteam misca 2-3 cm stg-dr cu mainile(adica send orar-antiorar). In rest, am tras cat am putut de ea cu mainile pozitionate 12-6 si 3-9 si nu misca neam.Tind sa cred ca e ceva de la sabotii de la frana de mana.Revin cu informatii.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Update.

Schimbat discuri spate, placute, kit saboti frana de mana, reglat frana de mana, schimbat kit arculete de la saboti+culisante etrier de pe roata cu probleme.

Facut probe cca 10km, iar se incinge roata.

Dat iar etrierul jos, pistonasul mergea f usor, nu pierderi de lichid, nu mizerie,nimic.

Insa pe furtunasul flexibil de lichid de frana de-abia picura lichid cand apasam pedata.

Mecanicul a zis sa schimbe furtunasele(sunt din 2004...) ca ar fi infundate.

Le-am comandat ,luni le schimbam.

Revin...

Link to comment
Share on other sites

Update.

Am schimbat toate cele 4 furtunase flexibile de la franele de pe spate.

Masina franeaza bine, discurile noi sunt uzate complet.

Am facut un drum de 400km pana la Constanta. Dupa primii 60 km de DN aveam ambele roti spate destul de calde. Am intrat pe A2, am mai verificat de 3 ori s-au racit pe drum. Returul a fost complet normal, ambele roti reci.

O tin sub observatie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

O tin sub observatie.

Buna treaba ca ai facut topic din experienta ta, chiar daca nu ai primit raspuns, ai fost citit.

 

Daca concluzia o sa fie ca totul e ok de la schimbul furtunaselor, atunci fii convins acum ca schimbul PERIODIC al lichidului de frana are doar efecte benefice!

 

Asa ca e bine sa tii minte asta pentru toate masinile care le vei avea de acum inainte si de ce nu si actualei masini; asta e morala experientei tale. (Furtunele nu sunt vinovate ca lichidul nu a fost schimbat la timp..)

 

Succes.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Update. Am mai folosit-o mai mult prin oras, drumuri de cativa km. Azi la un drum de 50km, am ajuns iar cu roata stg spate fierbinte (dinspre butuc). Clar mai e si alta problema. Nu stiu ce sa mai incerc , repartitor? Deja ma cam las pagubas. Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Update. Am mai folosit-o mai mult prin oras, drumuri de cativa km. Azi la un drum de 50km, am ajuns iar cu roata stg spate fierbinte (dinspre butuc). Clar mai e si alta problema. Nu stiu ce sa mai incerc , repartitor? Deja ma cam las pagubas.

Ia si tu un etrier SH dar la care sa ai garantie. Poate s-a deformat si nu mai ce sa ii faci..

Unul nou e cam scump si nu se merita probabil.

 

Deci pe furtunasul flexibil lichidul iese usor acum?

 

Am vazut ca ai schimbat tijele alea dar garniturile/gumele alea in care se misca le-ai schimbat? Ai uns acolo bine? Ai pus vaselina cuprata peste tot unde trebuie pe etrier? Adica pe toate culisajele laterale ale "aripilor" unde ating placutele etrierul? ..curatat la sange/metal etrierul?

 

Ai facut vreo schimbare completa a lichidului de frana in toata instalatia. Eu as face asta mai ales ca ai patit ce ai patit pe furtunul ala.

 

(poti sa te risti si sa dai temporar sabotii franei de mana jos sau slabeste-i la minimul tragerii franei de mana sa fii sigur ca nu ajung sa atinga pe interior din diverse motive... oala discului..)

 

Fa niste poze cand umbli acolo sa vedem daca ai totul pus la loc ok acolo inauntru... spre exemplu, ai pus blocatoarele alea doua cu arcuri mici (care tin sabotii franei trase spre tabla din spate..) care se rotesc 90 de grade si se inzavorasc in capacul din lateralul/"spatele" sabotilor?

 

Vezi ca "tija" aia care misca sabotii sa blochezi roata cu frana de mana intra doar intr-o singura pozitie, chiar daca aparent poate fi montata si "asa si asa". Se monteaza sa nu sara "nuca" sarmei otelite (shufa).. sau sa revina inapoi usor cand slabesti frana de mana!)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ca sa raspund la obiect, nu am vazut persoanal cat lichid curge dupa operatiune, nu am asistat.

Cel putin la primele teste la iesire din service aveam ambele roti reci si nu mai tragea usor dreapta la frane puternice, parea ca e ok atunci.

De scartait nu mai scartaie. In oras nu mai se incinge.

In afara de drumul la Cta relatat mai sus, am mai facut unul de 180 km (fataiala pe CB si prin Buc apoi 100km pana in Urziceni). S-a incins din senin pe CB, a stat calda pana la Urziceni, la intoarcere, dead-cold , nici urma. Pe 30 mai am facut acelasi drum (Urziceni-Buc) si ajunsesm cu roata fierbinte. La drumuri lungi, verific la 30 km/30 minute sau cum apuc sa vad in ce stare e.

Am facut alt drum pana la Giurgiu, pana la Jilava, rece, dupa aia pana la Calugareni fierbinte(pe linii drepte) , apoi pana in Giurgiu si alte alergaturi prin Jud Giurgiu si retur Bucuresti- rece.

Nu inteleg comportamentul asta, nu scartaie, nu se incige etrierul ci dinspre butuc pare sa vina fierbinteala nu am joc in roata , am incercat si 140-150km/h, nu uruie rulmentul, nimic. Nu bate, nu troncane, nimic.Am citit multi ca au patit-o cu inelul de ABS de la planetare, nu am nici o eroare in bord, DSC-ul intra cand o fortez pe curbe stranse.

Nu imi ramane decat sa demontez iar tot si sa vad daca sunt urme pe undeva, am ramas in pana de idei.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Ca sa raspund la obiect, nu am vazut persoanal cat lichid curge dupa operatiune, nu am asistat.

Cel putin la primele teste la iesire din service aveam ambele roti reci si nu mai tragea usor dreapta la frane puternice, parea ca e ok atunci.

De scartait nu mai scartaie. In oras nu mai se incinge.

In afara de drumul la Cta relatat mai sus, am mai facut unul de 180 km (fataiala pe CB si prin Buc apoi 100km pana in Urziceni). S-a incins din senin pe CB, a stat calda pana la Urziceni, la intoarcere, dead-cold , nici urma. Pe 30 mai am facut acelasi drum (Urziceni-Buc) si ajunsesm cu roata fierbinte. La drumuri lungi, verific la 30 km/30 minute sau cum apuc sa vad in ce stare e.

Am facut alt drum pana la Giurgiu, pana la Jilava, rece, dupa aia pana la Calugareni fierbinte(pe linii drepte) , apoi pana in Giurgiu si alte alergaturi prin Jud Giurgiu si retur Bucuresti- rece.

Nu inteleg comportamentul asta, nu scartaie, nu se incige etrierul ci dinspre butuc pare sa vina fierbinteala nu am joc in roata , am incercat si 140-150km/h, nu uruie rulmentul, nimic. Nu bate, nu troncane, nimic.Am citit multi ca au patit-o cu inelul de ABS de la planetare, nu am nici o eroare in bord, DSC-ul intra cand o fortez pe curbe stranse.

Nu imi ramane decat sa demontez iar tot si sa vad daca sunt urme pe undeva, am ramas in pana de idei.

 

 

Foarte posibil sa ai cablu de frana de mana pe roata respectiva blocat sau partial blocat , sau etrier usor blocat , adica pistonul dupa franare revine cand vrea el ( chiar daca manual se misca usor ) ... altceva nu prea are ca sa fie

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa vin cu vesti si mai triste dar sa stii ca si la bmv ca si la alte masini daca "butucul"/..fuzeta se incinge prea des/mult timp sunt sanse mari ca vaselina sa iasa din rulmentul rotii si atunci datorita lipsei viata rulmentului se scurteaza mult.

Si atunci, cum se spune pe romaneste, dai in alte alea..

 

Asigura-te ca totul este montat ca la carte..

 

Cat de des folosesti frana de mana?

O alta sugestie ar fi sa slabesti la minim nu reglat la maxim (maxim insemnand cursa destul de mica a franei de mana, eficienta maxima; minim - cursa mare/lunga a manetei franei de mana.. pana se intepeneste roata) scopul fiind acela de a lasa cat mai mult spatiu intre suprafata sabotilor la eliberarea franei de mana si disc, daca aceasta ar ramane blocat din motive necunoscute inca.

Apoi daca roata nu se mai incinge in situatiile descrise sus revii pe frana de mana, desfaci reglezi si ungi tot ce trebuie ca sa stranga roata normal.

 

Mergi la cineva care se pricepe si te poate lasa si sa vezi, eventual arata cum se face - baga la cap, ca, ar trebui sa ma crezi ca nu e mare, mare inginerie, mai ales daca doar desfaci si ungi ce trebuie.

Iti trebuie doar sa gasesti pe cineva care sa te lase si sa iti arate ce si cum..

 

Frana de motor stii sa faci cu masina?? Atunci invata si asta pentru situatiile cand umbli tu la frana; ar fi bine totusi sa ai frana de mana bunicica si in acele situatii.

Bafta.

 

Asta e mecanismul sau pozitie fiecarei componente a franei de mana.

Orice ar lipsi din imaginea aceea ar trebui pus la loc!!! Vezi ca in aceiasi imagine iti spune si cate blocatoare, suruburi iti trebuie.. in imagine poate iti arata doar unul din ele.. lista de sub imagine iti spune CATE SUNT, nu imaginea insasi.

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU32-EUR-08-2005-E91-BMW-320d&diagId=34_1485

 

In postarea de mai de sus ma refeream la "Expanding lock" cand am zis ca se pune doar intr-o anume pozitie.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Incerc sa ajung azi la alt mecanic.Am pus pe ambele roti kituri de arculete noi. Pe roata cu probleme am pus si culisante de etrier noi.Singura chestie ciudata care am observat-o ieri e ca ridicata pe cric, cu roata cu probleme in aer,pe liber, cu frana de mana la maxim roata se misca cca 1 cm stg-dr pana se blocheaza intr-un fel de clack metalic. Eu credeam ca daca frana e trasa la maxim, sabotii se bloceaza pe interiorul discului direct.De tinut, tine binisor frana de mana, mai mult sus. Dupa de schimbasem rulmentii acum 3 ani, tinea si mai bine (fusese reglata).Stiu sa fac frana de motor :D, merg chiar batraneste.
Link to comment
Share on other sites

Singura chestie ciudata care am observat-o ieri e ca ridicata pe cric, cu roata cu probleme in aer,pe liber, cu frana de mana la maxim roata se misca cca 1 cm stg-dr pana se blocheaza intr-un fel de clack metalic. Eu credeam ca daca frana e trasa la maxim, sabotii se bloceaza pe interiorul discului ...

Nu trebuie sa se auda nici un clank mecanic (adica se inzavoraste si mai bine?).

 

Fa un film si pune-l aici sau intreaba mecanicul.. daca pe partea cealalta nu face la fel atunci chiar nu e in regula!

 

Practic nu trebuie sa se auda nimic camd rotesti sau tragi de roata lateral sau rotit.

Cel mult se aude in clantanit de planetara/planetare pentru ca nu sunt aliniate.. ci coborate.

 

Sabotii se blocheaza in interiorul discului spre exterior PROGRESIV si fara nici un zgomot!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa se auda nici un clank mecanic (adica se inzavoraste si mai bine?).

Nu are joc in butuc(adica daca o apuc de laterale stg-dr si trag sau sus-jos, e teapana). In schim daca o rotesc in sensul mersului in fata sau spate, nu e blocata complet din secunda zero, o pot roti 1 cm (pe lungimea suprafetei de rulare) inainte-inapoi pana se blocheaza(cu un fel de click). Fac si un film cat pot de repede.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Update.

Vara asta la drumuri de peste 10km mai mereu acelasi incins de roata cu scartaitul aferent. Luna asta mai rau ca niciodata la un drum recent. Ridicat repede pe cric, se rasucea greu.

Mi-am luat inima in dinti, am cumparat etrier nou TRW.

Montat, mers cca 30km in oras, plus 50 in afara. Totul rece, parea ca s-a rezolvat.

La intors, spre Bucuresti, azi, iar s-a incins roata, a inceput sa scartaie .

Am plecat iar spre provincie, pe drum s-a incins rau, scartaia destul de tare. Am stat intr-o parcare cca 30min oana s-a racit roata, am ajuns la destinatie 30km mai departe, roata era doar calduta.

In final , discuri, placute, saboti, kit arculete frana de mana, culisanta etrier, toate cele 4 furtunase de frana pe spate, schimbate. Frana de mana e moale.

Roata nu are gram de joc pe axe. Lichidul mecanicul a zis ca nu are rost sa fie schimbat, a insistat ca nu are rost. E usor cafeniu deschis.

Ma rog, il am cumparat, il schimb si pe ala , dar deja sunt cu moralul la pamant.

Adica am fost la 4 mecanici(oamenii au fost de buna credinta), dar deja e clar ca e o problema mai serioasa.

De data asta am vazut cu ochii mei, lichidul de frana iesea cu putere cand am dat jos etrierul si calcam frana, nupare infundat, decat daca ar fi reziduuri, dar parca deja e SF.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

no comment!

trebuia sa pună lichid nou de frana, eu de mult nu ma mai iau după mecanic. De obicei se gasea sa facă economie pe banii mei desi cumparasem piesa si i-o dusesem pentru inlocuit, dar nu vroia, ca să ma mai întorc înapoi la el alta data sa imi mai ia banii pe manopera.

Lichidul de frana il poți înlocui la orice service sau alt mecanic, sa fie Dot4.

 

Sa ii spui la acel mecanic ca lichidul de frana se înlocuiește la 2 ani, fiindcă absoarbe umezeala din aer, sa mai pună și el mana pe un manual de mecanica sa citească care este la licee/scoli profesionale auto.

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Eu de atunci, as fi invatat sa dau roata, discul si tot ce trebuie jos, as fi scos sabotii de frana de mana inainte unui drum lung. Vazut daca se mai incinge.. bla bla. Pus la loc.. daca nu e aia. Uns toate culisantele din jurul placutei de pe exterior, ca la carte.. Schimbat si lichid de frana sa fii sigur..

Dar cum au zis si altii probabil rulmentul.. pe partea aia e cam terminat. Nu auzi nici un huruit mai puternic pe partea din spate a masinii?

 

Apoi poti sa incerci si o diagnoza a sistemului ABS. Normal test facut cu ISTA cel putin..

Poate intra sistemul ABS in functie de unul singur..

Ceea ce e cam de neauzit, dar mai stii..

 

 

Jocurile de bucse pe spate nu sunt pentru oricine de verificat.

Tu ai vazut cate fieratanii tin suspensia in spate? Trebuie presat arcul mai intai ca si cum masina ar sta cu roata sub ea si apoi tras de brate!! Degeaba tragi de brate cu rotile in jos.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca ai problemele astea. Am aceeasi masina si am avut aceeasi problema la aceeasi roata ca tine. La mine s-a rezolvat cu schimbarea etrierului, tot TRW am pus si eu, cred ca era reconditionat. Vroiam sa-ti spun sa schimbi etrierul, dar am vazut ca ai facut deja asta.
Link to comment
Share on other sites

bimmer tata..., e de mecanic acolo..

la puntea spate, trebuie groapa si un levier. Sau la service

 

restul tester original si om care sa știe sa interpreteze codurile, nu sa caute pe google pe forumuri sau pe YouTube cum am mai întâlnit, ca să ia banii. De aia imi fac eu singur ce pot. Auzi, din ce oraș ești? Ai tester cumpărat? Faci și la alții?

Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu as avea o altfel de abordare, mai neortodoxa.

Am urmarit clipurile video, am urmarit si evolutia de tip "update" si am sentimentul ca de la un zgomot specific de saboti frana de mana "imprastiati" ai ajuns acum la "SF".

 

Ma amuza tehnica asta forumistica ..."schimba aia si daca tot asa, atunci schimba cealalta". Serios ? Voi aveti masini ? Asa procedati cu ele ?

 

Apoi, sa ne intelegem, exista piese de masini in diferite grade de uzura si tolerante:

- piese noi

- piese in stare buna

- piese ce prezinta uzuri sau defecte

 

Degeaba vei inlocui piesele aflate in stare buna gasite pe masina cu altele noi ca cica "sa-ti iei un gand" ...ca uite ca nu ti-l iei ! Sau nu intodeauna !

 

Oricum frustrant sa cheltuiesti atatia bani, drumuri si manopera si problema sa persiste dar din pacate, in problema asta totul depinde de implicarea si "ochiul" celui care se ocupa.

 

Recitind intregul "update" ajung la concluzia ca de la numeroasele interventii pe roata respectiva (si de la multitudinea de maini ce au umblat pe acolo) posibil ca defectul initial sa se fi rezolvat dar peste el s-au suprapus intre timp altele (greseli de montaj piese noi, greseli de reglaj, aplicare de idei personale de tip "las' ca stiu eu", etc.)

 

Sunt prea multe sisteme implicate in dinamica acelei roti si fiecare poate genera simptome ori aparte ori asemanatoare ...de acea eu as lua-o metodic si "babeste".

 

Ma indoiesc ca "oficial" un service ar efectua abordarea mea "neortodoxa" dar uneori exista variante "pe langa", mai ales in cazuri de SF. ...eventual cu ajutorul unui vecin, amic mai priceput si cu un minim-minim de cunostinte si scule.

 

Ce as face eu instant in cazul tau @AdrianHH

(nu e nevoie de elevator, rampa sau canal - un cric doar)

 

- suspendat roata in cauza si demontat

- demontat etrier/suport etrier (fara deconectare furtun flexibil, lichid, aer, aerisiri, prostii)

- demontat disc

- demontat intregul sistem frana de mana (saboti, arculete, etc)

- asigurat undeva capatul cablului frana de mana sa nu se miste aiurea

- montat inapoi disc

- montat inapoi suport etrier si etrier

- confectionat din 2 bucati de platbanda mai grosuțĂŁ (nu stiu, un 4 mm grosime macar), 2 "lamele" prevazute cu gauri la capete astfel incat sa fie aplicate peste furtunul flexibil si prin strangere cu 2 suruburi cu piulita (M6 sau M8) sa "striveasca" controlat furtunul cat sa nu mai treaca lichid prin el (incerc un desen la final/ lungime vreo 50mm, latime un 20mm, grosime macar 4mm, muchiile rotunjite - ceva micut ...si fixat pe furtun pt obturarea interiorului cu grija sa nu frece in ceva ulterior in timpul mersului)

- montat roata si lasat masina pe sol

- asezat in interior (habitaclu), peste maneta frana de mana o haina/ceva incat sa nu apuci sa tragi de frana de mana "din obicei".

 

Practic acum, dupa aceste operatii, tot sistemul franei de mana e eliminat din ecuatie, frana "de serviciu" (pedala/lichid) e anulat - si asa, cu "frane" doar pe 3 roti iti vezi de ale tale.

 

Nota

 

- in mod normal, franarea e mai eficienta pe rotile fata decat pe cele spate (undeva un 60/40%). Totusi fi precaut, lasa in trafic un 2 m in plus fata de cel din fata, nu rula cu viteze de peste 120, in conditii de rulare cu frane pe o singura roata spate, la franari violente pe drum alunecos exista risc de "rasucire". Oricum ai spus ca mergi "batraneste", deci mari schimbari nu vei sesiza in dinamica franarii.

(am rulat in tot felul de astfel de "combinatii" pt a diagnostica alte probleme SF la altii, inclusiv cu frana pe o singura roata)

 

- inainte de montarea rotii asigura-te ca etrierul cu pricina nu primeste lichid - pt test, cateva franari din pedala cu masina pe cric pt a se observa ca placutele nu sunt actionate.

Daca au totusi o tendinta de actionare, mai strange putin "strangularea" flexibilului din dispozitiv.

 

- inainte de a lasa masina pe sol, asigura-te ca roata se invarte lejer.

 

Si acum:

- iesi pt test pe un drum mai liber si parcurge distanta pe care o sti ca iti facea probleme la roata sa vezi daca se mai incalzeste ...sau circuli asa cateva zile sa "prinzi" toate situatiile - si daca "tot asa", te orientezi spre rulment sau alta surpriza (nu am o explicatie inca pt acel "clank" de care pomeneai invartind de roata infranata cu frana de mana)

 

- in cazul in care totul e ok, demontezi blocarea furtunului flexibil si rulezi normal cu sistem franare activ pe toate cele 4 roti (daca nu ai desfacut conducta/flexibil, nu e nevoie de aerisire sau alte interventii - doar demontezi "strangularea")

Daca fenomenul de supraincalzire apare acum din nou, te orientezi spre montaj placute si etrier/repartitor/pompa centrala de frana.

 

- daca fenomenul nu apare si e totul ok dupa cativa km/zile de test, treci la montarea sistemului de frana de mana si vezi pe mai departe.

 

PS

- pt confectionarea dispozitivului strangulare furtun, e nevoie doar de un flex pt ati procura/debita platbanda la lungime, tot din flex i se pot rotunjii marginile (sa nu taie la strangere flexibilul) ...o bormasina uzuala si un burghiu pt gauri ...si 2 suruburi minim de scurte + piulite pt strangere. Orice amic/vecin mai harnic ti-o poate confectiona in 30 min, nimic sofisticat.

 

Sau mai este varianta demontarii furtunului flexibil, obturarea lui si montarea lui asa obturat dar e mai complicat ulterior cu scoaterea "dopului" + aerisire.

 

In principiu cred ca ai prins ideea - eliminarea sistemelor complementare si reintroducerea lor pe rand dupa un test prealabil.

 

La final, dupa rezolvare, poti trece si la inlocuirea lichidului franare daca tot zici ca are o culoare ciudațicĂŁ. Tot asa, pt linistea ta.

 

Bafta !

post-86694-0-21303000-1634574470_thumb.jpg

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.