Jump to content

Scartait metalic- roata spate incinsa


Recommended Posts

are dreptate,recomand ce fac eu studiezi manuale de mecanica,filme pe youtube,citesti pe multe forumuri diverse de problema ta

te asiguri ca ai scule,prese,piese de schimb noi,cric,capre

te apuci de reparat

ti-e frica? mergi la mecanic sau service si stai langa el sa vezi ce face nu lasa masina si pleci

io asa am facut de la prima masina,cea mai buna solutie,multi mecanici si servisuri tepare

am patit sa duc scule in portbagaj, masina dusa in service de cartier si lasata, gasit dupa scule mai putine,problema nerezolvata, capatat alte probleme noi stricate de mecanici incompetenti,bani multi dati degeaba

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sunt patit cu mecanici tepari "las' ca stiu eu" si da buleala,ia bani multi si nu iti rezolva problema,mai strica si altele

de aia am zis ca imi repar singur,economisesc manopera dar investesc intr-o scula,o presa,un sdv, o masina de gaurit,un flex, un polizor, o masina de gaurit la banc 10 mil burgiu de fi 16 metal, un aparat de taiat de banc,cu panza mare tip flex,... cric de 3 tone care sa ridice mai sus 50cm, capre 3 tone,rampe facute din corniere si tevi,de pe olx pe care sa te urci cu fata/spatele masinii in parcare sau la tara,etc.Scula ptr inlocuit lichidu de frana cu presiune de la roata de rezerva,desi sunt altele profi care le legi la compresor si nu te doare capu. Oare cati fac asa si investesc in truse de scule profi, etc

@bimmer ai toate astea si garaj cu groapa ptr lucru? :D chiar

 

ps io am,dar stau la bloc tata,am 2 camari de scule pline in apartament si o boxa mare pe 2 etaje ;) inalta,am rafturi,e bine compartimentata frate :)

Edited by Popescu 76
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

NCU, pebtru ca eu am avut rabdarea sa caut sa inteleg ce ai vrut sa spui, ai putea sa imi spui exact motivul pentru care il pui pe OP sa izoleze franarea rotii? In afara de faptul ca nu mai poate frana aceea parte a masinii, va afla ca exact ca este discul, etrierul sau sunt placutele de vina???

 

Vreau sa vii cu un raspuns precis, adica exact cu scopul si marea dezavaluire a ceea ce este defect in sistemul de franare a rotii respective.

 

..Ca vad ca intentia clara de a te da cel mai cocos din targ dadand de pamant cu restul, ti-a reusit! As

Adica te pricepi la asta.

Sa vedem daca scopul strangularii furtunului de frana ARE UN SCOP PRECISin aflare exacta a problemei!?

 

Si apoi, ai desfacut vreodata cablul acela de frana de pe fuzeta sa vezi ce inseamna si cat de fragil l-au facut in proiectare ... prinderea la E90??? (Probabil ca nu)

Iar daca ai facut-o iti spun ca ai facut-o fara rost adica este o operatie in plus adica absolut NE-NECESARA!

De ce?

Pentru ca o data ce dai jos tot mecanismul franei de mana, inclusiv parghia aceea care este actionata prin intermediul cablului franei, capatul sau.. O data scos totul, nu ramane absolut nimic care impiedice sau sa interfereze/afecteze franarea rotii de urgenta.

Frana de mana ORICUM nu ii va functiona pentru ca lipsa mecanismului face aproape imposibila franarea de vreun fel, cu atat mai putin pe partea unde lipseste. Adica influienta zero. Adica fara carpe si alte haine..

 

NCU, nu te supara dar abtine-te sa ii crezi pe altii habarnisti iar tu cocos.

Spune-ti parerea si atata tot, fara fitile.. si intepaturi.

Astept raspunsul la intrebarile puse mai sus, ca avem amandoi aceiasi masina. :) :) :)

 

A, ca sa concluzionez.

Era muult mai frumos din partea ta daca spuneai TU un mare adevar.

Si anume ca O PROBLEMA PE JUMATATE INTELEASA E PE JUMATATE REZOLVATA.

Daca nu chiar mai mult de jumatate rezolvata.

Asta e sinteza a ceea ce i se intampla colegului.

El isi explica cum poate mai bine (de fapt nu prea bine..) o problema care e destul de complicata si esentiala.. si pe care nici unul din mecanicii la care a fost, nu au fost capabili sa o rezolve.

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dom'Nicu puteți va rog sa dati un normativ, o notita tehnica, sa aratati in manual de reparatie bmw unde specifica producatorul a se strangula furtune?

 

ptr bimmer, nu se stranguleaza niciodată un furtun de frana care este de cauciuc cu insertie, ii reduci practic sectiunea si nu va mai trece acelasi debit de lichid de frâna, ci mai puțin, plus ii compromiti furtunului in acel loc rezistenta, poti fisura inserția in cauciuc ducand la scurt timp la formarea de galme sau mai rau de spargerea furtunului de frana in acel loc.

Si Dom'Nicu, puteți spune de ce se înlocuiește furtunul de frana cand apare fisura pe cauciuc?

Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am pus in postare fix atata aroganta cat sa scoata la suprafata "bimmeristii", ceea ce am si reusit.

 

Alo, Bimmer si "fratele", lasati jos, astea nu sunt pt voi ! Voi cu manualul, cu teoria, cu link-rile, cu scrisul pe orice topic de dragul bagarii in seama...

 

Stiu ce am scris si nu mai e nevoie de nici o alta explicatie.

 

Acesta este ultimul meu raspuns la agitarile voastre inutile cu care ati umplut forumul.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

OT: are dreptate userul bimmer90f30, si eu vreau sa ma împrietenesc cu el, avem aceeași masina, acelasi motor. Consider sfaturile dansului bine primite oricand și la orice ora, o sa merg pe mana lui cu ulei BMW LL04, cred ca stie el ceva.

Deci devin si eu bimmerist :)

 

Initiator mergi la alt service, alti mecanici poate o rezolvi. Hai ca bănui ca nu e greu totusi, ai rulment, disc, portetrier, culisante, etrier cu pistonas, 2 garnituri una de praf și una in etrier pe care intra pistonul, sistemul pentru frana de mana, cablu de frana ,furtun de frana, conducta de frana pana în modulul de abs/esp sau pana în pompa de frana dublu circuit(modele vechi cu regulator de frânare pe puntea spate) . Sistem banal de foarte mult timp pe masini de cand s-au inventat ele.

Edited by 51BFF
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai NCU mai, eu chiar am vrut sa stiu ce rezolva strangularea aceea, chiar cu riscul, bine spun de Popescu ca exista sansa mare ca strangand furtunul sa isi piarda din calitatea data in fabrica. Iar cu franele nu ne jucam, esti de acord, sper..

 

Imi pare rau ca ai renuntat atat de usor la ideea ta atat de bine si detaliat explicata.

____________________________________

 

Pe de alta parte ma surprinde ca si cu noul etrier face la fel, ceea ce practic ar trebui sa elimine cauza "etrier deformat", sau piston uzat (etrier vechi)-impinge aiurea placuta de frana-incinge discul..

Te face sa te gandesti la rulment, roata stramba.. adica cauze externe etrierului inlocuit.

 

 

Nu stiu, l-as iintreba pe OP roata se incinge dupa un set de franari mai frecvente? Atunci trebuie sa se intoarca la cauza fiind etrierul.

Daca se incinge pur si simplu la drum lung fara frana atunci e altceva decat etrierul.

Asa trebuie aplicata logica.

Opriri dese dupa UN SPECIFIC aplicat rotii.

Nu-i usor, dar nici f greu.

 

In general, chiar si dupa niste franari consecutive janta rotii sa zic nu ar trebui sa se incinga prea mult..

 

Sau o roata care se infraneaza atat de tare opreste si masina din inertia ei. Adica si inertia care trebuie aplicata ne poate ajuta cel putin sa ne dam seama cand incepe simptomul..

Daca mergem doar as fara sa analizam, nu o sa intelegem niciodata nimic..

 

 

 

Am pus in postare fix atata aroganta cat sa scoata la suprafata "bimmeristii", ceea ce am si reusit.

 

Alo, Bimmer si "fratele", lasati jos, astea nu sunt pt voi ! Voi cu manualul, cu teoria, cu link-rile, cu scrisul pe orice topic de dragul bagarii in seama...

 

Stiu ce am scris si nu mai e nevoie de nici o alta explicatie.

 

Acesta este ultimul meu raspuns la agitarile voastre inutile cu care ati umplut forumul.

O.T.

51BFF, nu mor de dorul dreptatii. ;)

 

Ti-am spus clar ca intre LL01 si LL04 eu as pune LL04 daca iti place sa ii pui ce au vrut proiectantii de la inceput.

Iti spun eu, prieteni suntem pana ne contrazicem. :) :) :)

Dupa aia tu te superi. ;)

Iar eu dispar.

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

OT:bimmer nu știu mai nimic de bmw, voi citi cu mare drag posturile dumneavoastră fiindcă reparati mașini și ati citit mai mult, aveti cunoștințe necesare.

Deci nu îmi permit sa va mai contrazic

O sa cumpăr un ulei LL04 preț mediu nu cel mai ieftin, de la magazin național de piese auto. Imi este frica de contrafăcute.

Voi cauta pe forum ce coduri de filtre am nevoie, sa le cumpar. Prefer sa merg pe cale bătătorita de altii, nu vreau sa stric masina in timp.

Edited by 51BFF
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Voi cauta pe forum ce coduri de filtre am nevoie, sa le cumpar. Prefer sa merg pe cale bătătorita de altii, nu vreau sa stric masina in timp.

Fa topicul tau pe masina mea si acolo poti sa scrii vrute si nevrute despre ce ii faci masinii, ce ii pui, ce ii cauti..

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

Aici cauti piese si filtre dupa cod.

Nu o sa gresesti daca vanzatorul garanteaza ca piesa vanduta are acelasi cod cu, cel cautat/dat de tine. 99% functioneaza, asa cumpar eu.

 

Nunmai polua topicele altora

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi !Imi pare rau ca am starnit atatea polemici.

Apreciez orice sfat, de aceea am postat patania mea. Masina o am din 2008(model 2004), e masina de suflet, am ingrijit-o cat de mult am putut in toti anii astia si saraca inca merge bine, m-am tot gandit, nu are rost sa o dau pe 1000-1500 euro(totusi e frustrant ca dupa cca 2000 ron , rezultat zero) , imi trebuie o a doua masina pt fatzaiala si ceva drumuri scurte, o mai folosesc prin oras (cumparaturi, scoala copil, etc) si mai plec in provincie(50km) la parinti prin week-enduri. Sta bine pe sosea(mi-am luat si un Logan 2021 pt concedii pe afara), dar tot BMW-ul e BMW, se conduce barbateste, e mai sigur, mai precis, etc.In fine, la cei 4 mecanici de care am povestit, tot merg de ani buni, ne cunoastem(unul e coleg de munca, e al doilea job), restul au toti service-uri(unul din 1990). Cu toti am stat de vorba pe problema asta, toti au incercat sa ii dea de cap, adica nu pot acuza pe niciunul de rea-credinta(sa ma faca de bani, etc), numai ca ...tot cauza nu e una evidenta care sa fie la vedere.Si eu am gresit cu lichidul de frana ca nu l-am schimbat de mult, m-am bazat ca a fost schimbat la reprezentanta cu aparat special, lichid OE...in fine, invatatura de minte.

 

Ca si la inceput, problema se manifesta aleator.In oras, in cativa km nu prea apuca sa se manifeste, sau doar daca fac vreo 10-15km si nu mereu, cu toate franele la semafor posibile. Dar la mana, se simte la un drum de 5km+ des ca incepe sa fie calduta, insa nu e regula,sunt dati cand la acelasi drum de 5km nu se manifesta deloc. La drum intins, dupa 10-20 km, cum ies din Bucuresti incepe sa se manifeste(sat-linie dreapta DN/autostrada-sat, etc, cred ca pun 1-2 frane maxim, conduc prevenitv de fel, precaut, nu abuzez de frana).

incep sa aud din spate un tiuit metalic(cel de pe inregistrari) si trag pe dreapta. Roata e fierbinte mai mult sau mai putin. Nu am remarcat sa fie un tipar( adica dupa 1-2 frane la 80-100km/h pe DN sau dupa franarea la intrarea in sate, cateodata incepe din senin pe linie dreapta ,ori pe DN la 80-90km/h, ori cateodata o apuca prin sate. Cand merg constant si incepe sa tiuie, daca franez usor, dispare tiuitul dar reapare apoi mai mereu. Cand luam de volan dreapta, se auzea mai tare, daca luam stanga cateodata disparea. Acum dupa schimbul de etrier , nu am mai vazut inca treaba asta(ma gandeam la rulment, ca ala stiam ca la curbe tipa). Necazul e ca multa manopera pana ajungi la rulment (data trecuta a dat jos si planetara), etc.

In primavara/vara am prins un moment cand am ajuns in provincie la destinatie si era fierbinte. Am pus-o repede pe cric, scos roata, etrierul puteam tine mana pe el, in schimb discul era f fierbinte, si piulita de la butuc. De atunci am mers pe pista ca e ceva de dinauntru, de la sabotii de la frana de mana , iar roata se invartea normal. Apoi am facut prima interventie : discuri, placute, culistante, saboti si kit arcutele saboti,furtunase flexibile frana. Fara efect dupa cateva zile, problema persistand.

Dar acum 2 saptamani, in fix aceeasi situatie, cand am ridicat pe cric, etrierul era fierbinte, roata la fel si se mica f greu. Am zis : gata ! asta era, etrierul ! Si iata ca dupa schimb, 30 km prin oras si 50 in afara, la urmatorul drum de 50 pe DN, a inceput(retur spre Bucuresti) sa faca la fel. Iar am plecat in provincie unde sunt acum si pe drum a fost si mai rau, dupa 20km era fiarta(am ajuns sa opresc de 2-3 ori(ori cand incepe sa tiuie si nu numai) in 50 km sa mai verific, va dati seama ce distractie).Culmea e ca atunci cand nu face treaba asta, pot sa merg cu 150km/h si nimic, nu se aude, nu se incinge, nu scartaie daca fac stg-dr, nimic.

In dupa-amiaza asta merg iar la mecanicul din provincie unde sunt acum pt schimb lichid de frana si o noua verificare.

Revin.

Va multumesc pt implicare.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Nu mai pot edita, ca idee, cand am avut rulmentii spate uzati(undeva prin 2016-2017), cum ajungeam la 110km/h, se auzea in spate un suierat complet diferit care urca in decibeli odata cu viteza. Cand s-a dat jos fuzeta, si invartit in gol, erau metal pe metal, in 1-2 luni se degradasera complet(de la liniste completa la zgomotul puternic), in fine, cine stie...
Link to comment
Share on other sites

Am pus-o repede pe cric, scos roata, etrierul puteam tine mana pe el, in schimb discul era f fierbinte, si piulita de la butuc. De atunci am mers pe pista ca e ceva de dinauntru, de la sabotii de la frana de mana , iar roata se invartea normal. Apoi am facut prima interventie : discuri, placute, culistante, saboti si kit arcutele saboti,furtunase flexibile frana. Fara efect dupa cateva zile, problema persistand.

 

 

Ce marca de rulment ai pus?

Mai tii minte daca s-a folosit (vazut) presa cand s-a bagat rulmentul nou? Intra foarte foarte la fix pe fuzeta!! Orice uzura sau abuz la montarea rulemntului sau o sursa dubioasa de rulment... hmm

Stiu cat e de greu de schimbat rulmenti spate. Nu e pentru inimi slabe. ;)

 

Eu banuiesc rulment mai ales daca s-a incins vroedata de la interior, dupa cum am citat mai sus.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am scris mai sus, am avut aceleasi simptome. O sa explic mai bine cum a fost la mine, desi nu cred ca te ajuta. Masina un 116i din 2007. Am cumparat-o in 2018, si la putin timp am fost la un service sa-mi schimbe placutele de frana spate. Ei dupa schimb am facut un drum mai lung si s-a incins roata stanga spate foarte tare, si nu puteam depasi 110 km/h. M-am intors la service, a desfacut si a curatat mecanicul pe acolo, a fost ceva mai bine, dar tot se incingea roata. Si exact ca tine am avut acel scartait, care disparea cand franam. Urmatorul pas am decis sa incerc kit reparatie etrier. Am facut asta, dar mare imbunatatire nu am vazut. Adica nu se mai incingea asa tare, dar scartaitul tot era prezent. Pe cilindrul original din etrier s-a vazut o uzura pe o parte, era clar ca nu mai lucra cum trebuie, si cred ca a afectat si etrierul. Apoi am hotarat sa schimb etrierul cu totul. Am gasit la un magazin de piese, marca TRW, la 250 lei. Mi s-a parut cam ieftin, cred ca era reconditionat, dar si-a facut treaba. Dupa schimbul etrierului am scapat de problema.

Stiu prin ce treci, pe mine ma scotea din minti problema asta. La orice drum verificam roata daca s-a incins, plus acel scartait pe care cand il auzeam era clar ca se incinge roata. Nici la mine nu se incingea etrierul, ci discul de frana si roata.

 

Link to comment
Share on other sites

bimmer tata... eu la Bmw am pus Skf rulmentul, la peugeot am luat Fag asa s-a întâmplat. Dar ambele marci sunt ok. Ar mai fi snr, din ce zicea mecanici ar fi ok si ei.

vezi ca nu numai oe bmw care unele piese de origine te costa mult frate!!! :(

placute de frana brembo si discuri brembo, sau textar pot recomanda la bmw. Tu ai văzut cat e discul de frana oe bmw?

 

rulmentul se montează la presa hidraulica neapărat, exclus la bucati de teava si batut cu ciocanul de 2kg.

Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, la dealer e cam cu 15% mai scump discul, dar nu despre asta e vorba.

Popescu, la discuri e o singur regula ;) sa fie tratate termic cand le cumperi.

 

L-am intrebat pe OP daca isi aduce aminte daca schimbul de rulment a fost facut corect. Atat.

 

Experienta lui marianf, m-a facut sa inclin spre pistonul din etrier care asa cum a zis si el e posibil sa iasa stramb din etrier si ca atare sa intepeneasca placuta pe disc, la interior.. dar din nou asta probabil dupa cateva franari.. deci, din nou, simptomul trebuie analizat.. adevarat ca pistonul trebuie sa fie brici, fara pete de rugina.. burduful ala de protectie intact..

 

Op, ai verificat discurile, cat sunt de groase? Sunt inca in limitele admise?

 

Numai ca acum si cu etrier nou face la fel, dupa cum zice..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

salut, nu imi pot da seama de disc ca este tratat termic, poti fi mai detaliat te rog.

La OP as suspecta culisele de etrier in portetrier , vezi ca sa se miste usor. Acolo iti recomand vaselina care vine cu culisele noi la pachet.

Ma limitez la atat, nu merge vaselina normala ca iti intepeneste in portetrier.

iti mai recomand sa dai cu spray wd40 intre garnitura de praf și piston, bagat teava de la spray. Ajuta sa presezi mai ușor pistonul in etrier.

vezi ca e o vaselina special liqui moly ptr piston de etrier când il montezi.

mai dau cu spray wd40 la sistemul de frana de mana care e pe etrier. E doar recomandari de intretinere :)

 

Am găsit, nu le tin minte pe derost, dar stiu sa caut pe google

Ate plastilube ATE700015 ptr culise etrieri vechi

Liqui Moly silicone grease 3312 pentru piston etrier si garnituri.

Edited by Popescu 76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merge link-ul, studiez. Mersi mult.

Nee, am crezut ca mentioneaza si calirea.. nu am vazut.

 

Oricum am pus Bosch pe doua masini. Zero probleme.

 

Poate te lamureste linkul asta.

https://www.dixcel.co.jp/en/subcontent/literature/literature01.html#:~:text=The%20advantage%20of%20the%20heat,cracking%2C%20juddering%2C%20and%20distortion.

 

Eu asa aleg discurile. Sa fie pretratate.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

da, mulțumesc pentru document.

Am avut disc frana sport gauri si striatii pe Peugeot, sincer nu am vĂŁzut ca sa reducĂŁ distanta de frana, cicĂŁ e ptr racire mai buna, dar nu am facut Drumul Feleacului sau sa cobor transfagarasanul in teste. Erau ok la mine, ma laudam pe la prieteni și la itp atat.

Textar pe probate de exemplu se uzeazĂŁ mai greu decât Trw :) Zic din ce am testat la bmw. Nu mi-a plĂŁcut trw combinația disc placute la stres frana mai greu pe distanta mai mare mi s-a pĂŁrut, nu era ferm. Am testat eu in afara localitĂŁții, când nu era multe mașini pe drum, pe mai mulți km!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

.... din provincie unde sunt acum pt schimb lichid de frana si o noua verificare.

Revin.

Va multumesc pt implicare.

Update :

S-a schimbat lichidul de frana. Pe la toate rotile curgea ok. Cel vechi isi schimbase f putin culoarea(spre cafeniu) dar era curat.Am pus TRW, verificat nivel. S-au mai uitat o data mecanicii, nimic vizibil, roata se invarte ok, nu are zgomot, nu are joc.

Iar un drum spre Bucuresti pe DN, nu a facut zgomot, la retur a inceput circul iar din senin.Am mai repetat acelasi drum, de data asta incinsul+scartaitul de rigoare s-a manifestat. Daca calc frana cand scartaie, in acele secunde dispare. Daca dau peste denivelari(sa zicem un drum valurit) cand masina coboara dupa "hop" pentru o fractiune de secunda dispare. Am mai repetat o data dupa supraincalzire manevra de calcat frana intr-o parcare, a disparut zgomotul pentru cca 10 km si a reaparut din senin. Spre exemplu, ieri pe drum spre Bucuresti, a inceput in mers ,am lasat-o asa, am mers pe CC mult timp(70-80km/h), ba scartaia, ba ii trecea, ba facea mai tare in curba de dreapta, naiba sa o ia :), am ajuns cu roata partial calda(adica nici fiarta nici rece)

Ce marca de rulment ai pus?

MOOG.Presa. Mecanic bun. Exclud acolo problema.

Op, ai verificat discurile, cat sunt de groase? Sunt inca in limitele admise?

Pus tot nou in ordinea asta: Discuri, placute TRW, saboti Ferodo. Kit culisante etrier aftermarket(autofren parca).Kit arculete frana de mana TRW.Etrier TRW. Lichid frana TRW. Defectul traieste, portofelul a murit :))

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu stiu ce sa mai zic.

 

Asta am gasit pentru tine de inteles ( :hyper: )

"Check to see if calipers are sticking. Not necessarily caliper on wheel that is hot. I had it on my 328. Rear right was hot but it was front left caliper that was sticking. When it sticks, it heats the brake fluid which expands and pushes back to other caliper which then applies and creates friction therefore heat."

 

https://www.driftworks.com/forum/threads/e36-rear-wheel-getting-warm-probably-bearing.216709/

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.