Jump to content

Probleme DTC


Alex Pricopie

Recommended Posts

Salutare ! De ceva vreme intampin la masina mea (BMW e90, 2k diesel, 177cp) o problema legata de sistemul DTC. Problema consta in aprinderea martorului absolut aleatoriu, iar daca il dezactivez, la viteza de autostrada (peste 100 km/h) pe la ga martorul de DTC dezactivat, mai apar in bord inca 2 martori (abs si semnul exclamarii cu galben). Am fost la un service, acolo unde au iesit cu masina pe strada si tester dedicat pe ea. Spun ei ca valorile citite sunt normale, iar sistemul DTC da erori aleatorii. S-a mai confruntat cineva cu problema asta ? Ma puteti directiona catre o cale de rezolvare rezonabila dpdv financiar ? Multumesc anticipat !
Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu aceasi chestie. Mi s-au aprins toti martorii atasati mai jos deodata. M-am panica putin, am tras pe dreapta, oprit motorul si la repornire nu am mai avut nici o problema. In aceasi zi, dupa aproximativ 200 de km de autostrada am intrat pe o portiune cu 80 km/h limita din cauya unor constructii. Cand sa schimb banda, simt ca si cum ar fi blocat volanul. Eram destul de aproape de destinatie si am continuat asa, cu volanul care se invartea foarte greoi. Am dus masina la mecanic si am aflat ca fulia a fost de vina si am schimbat-o. Chestia e ca dupa vreo luna de la incident mi s-au aprins din nou acesti martori chiar cand am pornit masina, am oprit motorul, repornit si nu am mai avut treaba de atunci... Nu stiu sa zic daca acesti 3 martori si ruperea fuliei au fost coincidenta, dar nu prea cred.

post-74875-0-41526900-1620209659_thumb.jpeg

post-74875-0-18904700-1620209667_thumb.jpeg

post-74875-0-61701500-1620209673_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Verifica starea inelelor de pe planetarele spate.

De obicei acestea se deformează de la rugina și senzorii de la sistemul ABS nu pot interpreta corect viteza roților, de aici și eroarea.

 

Daca nu are inele si are benzi magnetice (sunt capacele bilelor rulmentilor), si acestora li se poate micsora intensitatea campului magnetic (mai ales la E90.. dupa vreo 10 ani e de asteptat) si atunci trebuie schimbati rulmentii.

 

Daca are inele reluctoare atunci senzorul genereaza camp care e "deranjat" de inelele reluctorare. Si atunci si senzorul trebuie curatat.

 

Daca e cu banda magnetica (pe rulment) senzorul e mai simplu..

Edited by bimmer90f30
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru timpul vostru. Va deranjez cu o ultima intrebare: ce sa cer mecanicului sa verifice/schimbe legat de aceasta problema?

Reciteste pana intelegi ce am scris eu si mase.

Pe calota planetarei fie este o tabla perforata, dar lipita/sudata de planetara, si atunci masina are inel/ inele reluctoare. Fie nu gasesti nimic ca tabla si atunci exista o banda magnetica, careia nu ai ce sa ii faci..

Acum, senzorul e prins cu un imbus de fuzeta rotii, practic infipt in ea. Poate fi dat jos, curatat, verificata integritatea..

Atat.

Erorile de la slabirea interactiunii capului magnetic.. apare.

Inelul se poate, trebuie schimbat daca e ruginit sau deteriorat, banda magnetica nu.

 

Retine, mai sus e vorba de doua sisteme diferite de monitorizare a rotilor tractoare.

Ramane de vazut ce ai de facut daca ai unul sau altul din sisteme.

E bine sa verifici asta ca aa te asiguri ca macar inelele reluctoare daca ai le-ai verificat... dar daca eroarile inca apar ar trebui sa te intorci tot la acest lucru...

 

Senzorii NU se pot apropia mai mult de ce ii excita..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Alex, ai reusit sa rezolvi pana la urma problema? Daca da, ce a fost de facut?

 

Dupa cum am spus si eu mai sus, in ultimii ani am intampinat aceasta problema de vreo 5 ori.

Ei bine, in ultima luna imi face asa o data la cateva zile. Am observat ca in momentul in care apar aceste erori se taie si puterea motorului ca si cum ar da sa se opreasca si acele de la vitezometru si turometru coboara rapid pana la 0 si revin la pozitia in care erau inainte de eroare. Asta, pe langa cei 3 martori mi s-a aprins si martorul de baterie galben. Mi se pare ciudat sa fie pe duca baterie avand in vedere ca am schimbat-o in urma 3-4 ani la reprezentanta cu una originala.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Alex, ai reusit sa rezolvi pana la urma problema? Daca da, ce a fost de facut?

 

Dupa cum am spus si eu mai sus, in ultimii ani am intampinat aceasta problema de vreo 5 ori.

Ei bine, in ultima luna imi face asa o data la cateva zile. Am observat ca in momentul in care apar aceste erori se taie si puterea motorului ca si cum ar da sa se opreasca si acele de la vitezometru si turometru coboara rapid pana la 0 si revin la pozitia in care erau inainte de eroare. Asta, pe langa cei 3 martori mi s-a aprins si martorul de baterie galben. Mi se pare ciudat sa fie pe duca baterie avand in vedere ca am schimbat-o in urma 3-4 ani la reprezentanta cu una originala.

 

Citeste postul #4 a lui Mase , acolo e problema , eu ca rezolvare la 2 e90 am pus saibe de aprox 0.5mm-0.7mm intre senzorul ABS si fuzeta si totul e ok dupa 3-4 ani ! , cu alte cuvinte am distantat senzorul ABS de coroana , e simplu !! dureaza cam 30 minute , ai nevoie de niste degripant .. un imbus ( nu mai stiu de cat ) si 2 saibe ... la mine la cele 2 masini problema a fost doar pe spate

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Citeste postul #4 a lui Mase , acolo e problema , eu ca rezolvare la 2 e90 am pus saibe de aprox 0.5mm-0.7mm intre senzorul ABS si fuzeta si totul e ok dupa 3-4 ani ! , cu alte cuvinte am distantat senzorul ABS de coroana , e simplu !! dureaza cam 30 minute , ai nevoie de niste degripant .. un imbus ( nu mai stiu de cat ) si 2 saibe ... la mine la cele 2 masini problema a fost doar pe spate

 

 

Au fost verificate inelele astazi si totul pare in regula, problema este alternatorul care trebuie schimbat. Aparent, alternatorul "da prea mult curent" si de acolo erorile. Am zis ca, comand un Marelli, zice ca are si 2 ani garantie, deci nu m-as intinde la alte firme gen Bosch sau Valeo mai ales ca doresc sa schimb masina in curand daca se alineaza astrele.

Link to comment
Share on other sites

Au fost verificate inelele astazi si totul pare in regula, problema este alternatorul care trebuie schimbat. Aparent, alternatorul "da prea mult curent" si de acolo erorile. Am zis ca, comand un Marelli, zice ca are si 2 ani garantie, deci nu m-as intinde la alte firme gen Bosch sau Valeo mai ales ca doresc sa schimb masina in curand daca se alineaza astrele.

 

Schimba bateria ! , tu ai un calcualtor pt alternator care ii spune cat curent sa bage in ea ! daca ai bateria pe duca atunci calculatorul da comanda alternatorului sa bage mai mult curent ... exact asa am patit la un e87 , aveam 16.5v incarcarea si intrau modulele in protectie , am schimbat bateria , am inregistrat/codat bateria si au disparut problemele ! , tensiunea scoasa de alternator a revenit la aprox 14v

 

Inelele par ok ! tu vezi daca senzorii sunt atinsi in bot ! frecati de inel ... imi pare rau ca nu am facut niste poze sau un video , dar promit ca la urmatoarea victima am sa arat in detaliu ce si cum

Edited by wtww
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Chestia e ca masina am lasat-o la mecanic, nu mai sunt in tara sa verific eu cu ochii mei inelele.

M-am pus pe fapte dupa ce erorile acestea apareau tot mai des, in ultimul timp insotite de martorul galben cu bateria. Vineri, dupa un drum de cateva sute de km erorile apareau odata la cateva minute pe autostrada, uneori insotite de bateria galbena altori fara ea. Faza e ca, am ajuns la Nadlac, se schimbau turele si am oprit masina pentru 10-15 minute. Am pornit, mi-a venit randul, am trecut de control si accelerez. Cand accelerez surpriza, pom de craciun in bord, se simtea ca si cum cineva imi tragea frana de mana si o lasa repetat, mi se infrana masina singura si isi dadea drumul, s-au pornit stergatoarele, nu mai functionea semnalizarea (nu ca ar exista pe BMW) si cam asa. Am tras be banda de urgenta, am oprit, pornit si tot ok pana peste cativa km cand a inceput din nou.

 

De acolo, direct la mecanic...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu un mic update.

 

Pana la urma am schimbat doar alternatorul, nimic gresit cu bateria dupa verificarea tensiunii.

 

Am parcurs aproximativ 700 de km de atunci si nu am mai avut nici o problema.

 

Reamintesc ca, inainte de schimbarea alternatorului imi dadea erorile si din 2 in 2 minute.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Am o noua problema cu DTC si doresc sa continui pe acest topic deoarece titlul este destul de sugestiv.

In urma cu 2-3 luni am schimbat bratele pe spate si bucsele. Dupa schimb am condus cativa km si mi s-a aprins martorul DTC, ABS si inca unul care nu au dorit sa se stinga pana nu am facut unghiul de fuga pe spate. A 2-a zi am mers sa fac unghiul, dupa cativa km martorii s-au stins, masina legata, volan drept cu tras putin spre dreapta specific BMW dar toate bune. Seara, am avut un drum de autostrada de aproximativ 500km. Primii 350 de km masina se comporta exemplar si eram surprins de cat de responsiva este directia (dupa ultimul unghi de fuga pe fata masina avea o cursa moarta in volan de 2-3cm sa zicem dar credeam ca e de la pompa de servo sau de la caseta de directe). 

Am mai condus putin, si am simtit ca ma infraneaza ceva, inca putin si iar ceva m-a infranat. Se simtea ca si cum cineva trage usor de frana de mana si se intampla tot mai des pana a aparut si in bord martorul DTC ce clipocea non-stop indiferent ca acceleram sau nu pana nu am putut sa mai accelerez deloc. Am oprit motorul, pornit si tot okay dar de atunci DTC-ul e tot mai sensibil, intra si in sensurile giratorii si la iesirile de pe autostrada, uneori si pe drum drept si nu am de ales decat sa circul cu el dezactivat. Faza ce a pus capac s-a petrecut in weekend unde dupa 100 de km de autostrada am intrat in oras si s-au auzit 2 bocanituri undeva pe puntea spate, moment in care m-am speriat am cautat un atelier cat mai aproape si am mers asa cateva sute de metri. Credeam ca sunt pe cale sa-mi sara o roata sau ceva in acest gen dupa toate cele mentionate mai sus. Am ajuns la atelier am urcat masina pe atelier, 4 persoane ne-am uitat sub masina, am tras de toate chestiile posibile cu mainile goale, cu leviere si totul parea in regula. De atunci am mai circulat cu masina si totul pare okay, mai putin ca DTCul intra super usor asa ca merg cu el dezactivat.

A-ti mai intampinat asa ceva? In cateva zile merg la un alt mecanic sa facem o investigatie mai amanuntita. 

 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Jayson said:

Am o noua problema cu DTC si doresc sa continui pe acest topic deoarece titlul este destul de sugestiv.

In urma cu 2-3 luni am schimbat bratele pe spate si bucsele. Dupa schimb am condus cativa km si mi s-a aprins martorul DTC, ABS si inca unul care nu au dorit sa se stinga pana nu am facut unghiul de fuga pe spate. A 2-a zi am mers sa fac unghiul, dupa cativa km martorii s-au stins, masina legata, volan drept cu tras putin spre dreapta specific BMW dar toate bune. Seara, am avut un drum de autostrada de aproximativ 500km. Primii 350 de km masina se comporta exemplar si eram surprins de cat de responsiva este directia (dupa ultimul unghi de fuga pe fata masina avea o cursa moarta in volan de 2-3cm sa zicem dar credeam ca e de la pompa de servo sau de la caseta de directe). 

Am mai condus putin, si am simtit ca ma infraneaza ceva, inca putin si iar ceva m-a infranat. Se simtea ca si cum cineva trage usor de frana de mana si se intampla tot mai des pana a aparut si in bord martorul DTC ce clipocea non-stop indiferent ca acceleram sau nu pana nu am putut sa mai accelerez deloc. Am oprit motorul, pornit si tot okay dar de atunci DTC-ul e tot mai sensibil, intra si in sensurile giratorii si la iesirile de pe autostrada, uneori si pe drum drept si nu am de ales decat sa circul cu el dezactivat. Faza ce a pus capac s-a petrecut in weekend unde dupa 100 de km de autostrada am intrat in oras si s-au auzit 2 bocanituri undeva pe puntea spate, moment in care m-am speriat am cautat un atelier cat mai aproape si am mers asa cateva sute de metri. Credeam ca sunt pe cale sa-mi sara o roata sau ceva in acest gen dupa toate cele mentionate mai sus. Am ajuns la atelier am urcat masina pe atelier, 4 persoane ne-am uitat sub masina, am tras de toate chestiile posibile cu mainile goale, cu leviere si totul parea in regula. De atunci am mai circulat cu masina si totul pare okay, mai putin ca DTCul intra super usor asa ca merg cu el dezactivat.

A-ti mai intampinat asa ceva? In cateva zile merg la un alt mecanic sa facem o investigatie mai amanuntita. 

 

Salut,

Verifica inelele reluctoare de pe planetare, probabil s-au umflat si freaca pe senzorii abs.

Comanzi altele daca sunt gata si le inlocuiesti. Easy job.🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am gasit problema la eroarea de derapaj. 

Asadar, mie imi aparea in bord ca si cum derapam, desi drum drept si uscat. Pierdeam acceleratia, se aprindea DTC, daca mergeam cu DTC activ, aparea presiunea in roti.

Problema era la un inel reluctor, ce excita un senzor ABS.

Va las link cu ce am facut eu, si voi revenii cu link pentru schimbarea inelelor.

https://youtu.be/hUbsPmvVSBk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.