Jump to content

N52B25 sau N53B25 ?


Alin KIR

Recommended Posts

Salutari! De ceva timp sunt in cautarea unui E60 523i/525i. In principiu caut modelul pre LCI, insa iau in calcul si varianta LCI.

Cei care aveti sau ati avut motorizarile astea pe E60, cum vi se par ca si performante, consum, fiabilitate?

Astept parerile voastre.

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu dilema asta cand nu gaseam e39.

 

n52 este ultimul motor aspirat considerat pur BMW, injectia pe vechi fara problema cu depuneri de carbon dar cu un consum mai ridicat. Probleme in plus fata de m54 la pompa de apa fiind controlata electric(parca) si valvetronic, tachetii... dar ai putere mai multa. N52 parca a avut 2 versiuni, a doua versiune parca a primit o upgrade la materiale in motor, BMW se lauda ca l-au facut mai rezistent.

 

n53, parerea mea de amator cred ca motorul asta a fost un experiment BMW, desi este o generatie mai noua, au renuntat la valvetronic ceea ce il face mai fiabil(in teorie) fata de n52 dar putere mai putina, au introdus injectia directa care are problema cu depuneri de carbon. Fiind montat doar pe LCI, BMW se lauda ca modelele LCI au primit un upgrade la calitatea materialelor in interior. Generatiile urmatoare dupa n53 parca au introdus iara valvetronicul.

 

Eu l-as alege pe ala cu mai multa putere, chiar daca e mai stricacios si consuma mai mult. Amandoua parca au aceiasi norma de poluare si daca tot platesti taxa de 2.5... macar sa merite sa platesti puterea/capacitatea motorului. In teorie n53 trebuie sa fie mai economic avand mai putine inginerii nemtesti si cu o injectie mai eficienta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru parere. In principiu, caut o masina care sa aiba ceva dotari obligatorii ( xenon, piele, scaune incalzite, clima automata, senzori parcare si NEAPARAT cutie manuala ). Daca mai sunt si alte dotari pe langa cele enumerate sunt binevenite. Motorul nu m-ar deranja sa fie si cel de 177 de cai, atata timp cat masina se afla intr-o stare buna si cu dotarile dorite. Ideal ar fi bineinteles 525i-ul de 218 cai.

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am si eu motorul asta N52B25 pe un e90, pe care il detin de 4 ani.Si l-am avut anterior si pe alt 325i e90. Primul, desi avea doar 63.000 de km, prezenta acel tacanit la rece datorat tachetilor hidraulici.La asta al doilea, nu am aceasta problema.115.000km reali in prezent.Si nu cred ca era vorba sa fi beneficiat de acel update design de capac culbutori curentul motor.Este tot cel cu silver cap(carcasa motor).

Este superb la acest motor cat e de silentios la relanti. Dar tinut in ture consuma benzina multa si chiar ulei. Condus lejer, consuma decent atat benzina cat si ulei.

Eu am schimbat anul trecut la el termostatul, pompa electrica de apa, ceva furtune de la valva CCV, cele doua valve DISA si parca si ceva garnitura de la galeria de admisie.Cei din reprezentanta le-au constatat in urma verificarii, asadar au fost schimbate.In primul an cred ca am mai schimbat bujiile si bobinele...in rest in anul 2 si 3 al detinerii, doar consumabile. In rest, nu au fost probleme.

Edited by crtir
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce mai este de mentionat la n52, cand a fost lansat parca a primit premiul 1 ca fiind cel mai avansat motor aspirat pe benzina. La n52 s-a terminat perfectiunea motorului BMW in 6 cilindrii aspirat, au pus pe el tot ce au stiut si de aici probabil si de ce este considerat ultimul motor aspirat pur BMW.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru pareri. Nu am mai avut L6 pana acum si incerc sa strang cat de multe informatii pot inainte de achizitie.

Categoric o sa merg pe N52 in detrimentul N53-ului.

Chiar ieri vorbeam cu cineva care are 523i N53 si care a avut numai probleme cu el: injectoare, pompa de apa, senzor NOX, pompa de inalte.

Am luat in calcul si N53 pentru ca am gasit destule modele apropiate de pretul celor NFL, insa acum stiu de ce. :))

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.