Jump to content

Jante 17


slick_001

Recommended Posts

Salutare . Ce rezolvare este pt jantele de 17 la care ating cauciucurile de amortizor ?

 

Masina este e46 cu suspensie sport .

 

Le-am schimbat azi si am obs ca pe fata imi ating cauciucurile de amortizor . A trebuit sa schimb pe rotile de iarna din nou ....si nu-i bine deloc .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Ce jante ai ? ET ? J ? anvelope ? Suspensie sport de fabrica ? ...

 

 

jante bbs ,17',et 47,j 8 ,anvelope 225/50. suspensia nu este de fabrica.

 

tipul de la vulcanizare mi-a spus ca trebuie distantiere sa pot sa le folosesc . pana akm am avut doar pe 16' si de vara si de iarna, dar anuil asta ma vrutsa vad cum dau astea pe 17 pe masina. si nu stiu cum dreaq sa rezolv....

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Problema ta este de la anvelope, jantele sunt OK. Pentru e46 se monteaza 225 45 17, ce ai tu este dimensiune de seria 5 e60 sau X1 e84

 

 

deci imi spui ca daca schimb anvelopele cu 225 45 17 nu o sa mai atinga de amortizor ?? ar fi ideal asa ....

 

si mai voiam sa te intreb ceva ,ca vad ca te pricepi...;)

 

am intampinat o alta problema la vulcanizare. dupa ce am pus jantele pe 17 si am vzt ca atinge ,normal ca am revenit la cele pe 16,doar ca atunci cand le-am pus din nou pemasina prezoanele imi atingeau in tabla aceia de protectie de langa discul de frana .

 

acolo care este problema ?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea corecta pentru anvelope iti rezolva problema.

Legat de prezoane trebuie sa ne spui ce jante de 16 aveai inainte ? Tot aliaj sau tabla ?

Prezoanele sunt de mai multe feluri, cele cu cu suprafata de prindere conica pentru jante de aliaj si cele cu suprafata de prindere sferica pentru jantele de tabla.

Jantele de aliaj au peretele din zona in care se prind de butuc mult mai gros fata de jantele de tabla, din acest motiv unele prezoane nu se protrivesc de la un set la altul.

Sau pur si simplu prezoanele tale sunt mai lungi decat cele strandard.

Prezon sferic

Prezon conic

Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea corecta pentru anvelope iti rezolva problema.

Legat de prezoane trebuie sa ne spui ce jante de 16 aveai inainte ? Tot aliaj sau tabla ?

Prezoanele sunt de mai multe feluri, cele cu cu suprafata de prindere conica pentru jante de aliaj si cele cu suprafata de prindere sferica pentru jantele de tabla.

Jantele de aliaj au peretele din zona in care se prind de butuc mult mai gros fata de jantele de tabla, din acest motiv unele prezoane nu se protrivesc de la un set la altul.

Sau pur si simplu prezoanele tale sunt mai lungi decat cele strandard.

Prezon sferic

Prezon conic

 

 

ok. osa comand anvelope cu marimea 225/45/17 . sper sa ai dreptate ,altfel o sa am un set de anvelope de vanzare ...:)

 

legat de prbl cu prezoanele ,jantele pe 16' sunt din aliaj. si prezoanele sunt cele din poza 1. care este lungimea unui prezon original pt e46 ? jantele sunt de bmw ,oem ,din cate stiu eu .

pana sa umblu la jante nu bateau si nu se auzea nimic ,dupa ce am incercat sa schimb jantele a inceput problema . a trebuit sa imping in tabla aia de protectie si sa desfac un pic prezoanele sa nu mai loveasca in tabla aia.

 

solutia care este ? sa schimb prezoanele ? si daca da,de care prezoane trebuie ?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ mergi la un magazin auto ĂŽi dai talonul și bĂŁiatul de acolo ĂŽți va comanda prezoane le corecte.... dacĂŁ vrei sĂŁ fi sigur cĂŁ vei cumpĂŁrĂŁ prezoane le corecte, ĂŽnainte de a merge la magazin scoți un prezon de la roatĂŁ ia un metru (ruleta) și pune langa prezon și vezi ce lungime are poți face și o pozĂŁ ĂŽn cazul ĂŽn care uiți ce lungime are prezonul...Așa cum spunea și colegul mai sus prezoanele sânt de mai multe feluri...simplu.
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ mergi la un magazin auto ĂŽi dai talonul și bĂŁiatul de acolo ĂŽți va comanda prezoane le corecte.... dacĂŁ vrei sĂŁ fi sigur cĂŁ vei cumpĂŁrĂŁ prezoane le corecte, ĂŽnainte de a merge la magazin scoți un prezon de la roatĂŁ ia un metru (ruleta) și pune langa prezon și vezi ce lungime are poți face și o pozĂŁ ĂŽn cazul ĂŽn care uiți ce lungime are prezonul...Așa cum spunea și colegul mai sus prezoanele sânt de mai multe feluri...simplu.

 

 

pey nu pot sa le masor pe astea care le am,ca se pare ca sunt mai lungi . am intrat pe real oem si am gasit acolo codul pt prezoane . o sa le comand pe toate sa vad daca se rezolva problema . chiar nu mi-am imaginat ca pot avea asa prbl din cauza prezoanelor.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea corecta pentru anvelope iti rezolva problema.

Legat de prezoane trebuie sa ne spui ce jante de 16 aveai inainte ? Tot aliaj sau tabla ?

Prezoanele sunt de mai multe feluri, cele cu cu suprafata de prindere conica pentru jante de aliaj si cele cu suprafata de prindere sferica pentru jantele de tabla.

Jantele de aliaj au peretele din zona in care se prind de butuc mult mai gros fata de jantele de tabla, din acest motiv unele prezoane nu se protrivesc de la un set la altul.

Sau pur si simplu prezoanele tale sunt mai lungi decat cele strandard.

Prezon sferic

Prezon conic

 

 

am schimbat pneurile asa cum mi-ai spus si tot ating de amortizor . ce solutii mai exista pt prbl ast ? deja incepe sa ma calce pe nervi ...

 

m-am uitat mai atent unde ating pneurile pe fata,ating exact in inelul acela care regleaza inaltimea la amortizor.

Edited by slick_001
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil ai nevoie de un distantier de minim 5mm sa ii scazi ET-ul.

 

nu prea as vrea sa pun distantier,as vrea sa ramana ultima solutie asta.

 

ma gandeam ca poate daca iau anvelope 215/45 poate nu ating .

 

cu 225/45 atinge mai putin decat cu cele 225/50 ,poate cu 215/45 nu vor mai atinge deloc si nu va mai trebui sa pun distantiere .

 

mai astept ceva raspunsuri pe aici ,poate ma lumineaza si pe mine careva ...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ti-am atasat poza cu un prezon standard cumparat pe FEBI. 225/45/17 e dimensiunea originala data de BMW, mai mare sau mai mica o sa iti distruga elementele de directie.

 

Nu ai specificat nimic de suspensie reglabila... seteaz-o altfel sau distantiere, dar chiar si asa tot nu avea voie sa atinga, doar daca e montat gresit ceva element de suspensie.

 

Image 2021-05-17.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ti-am atasat poza cu un prezon standard cumparat pe FEBI. 225/45/17 e dimensiunea originala data de BMW, mai mare sau mai mica o sa iti distruga elementele de directie.

 

Nu ai specificat nimic de suspensie reglabila... seteaz-o altfel sau distantiere, dar chiar si asa tot nu avea voie sa atinga, doar daca e montat gresit ceva element de suspensie.

 

post-14171-0-87126600-1621342958_thumb.jpeg

 

deci daca pun anvelope 215/45 o sa strice directia ??

 

singura solutie sunt distantiere ?

 

ce distantiere sa pun ? la anvelopele astea ,225/45 ,atinge decat putin in amortizor . cam ce dimensiune ar trebui sa aiba distantierele astea ? si banuiesc ca trebuiesc si alte prezoane ,nu ?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Solutia e simpla, alte jante cu et mai mic, adica sa fie iesite in afara .

Diferenta dintre 225 si 215 e de 10 mm, ceea ce s-ar transcrie in 5 mm mai in exterior . Iar daca iti atinge cu 225 , in cel mai bun caz , daca nu iti atinge cu 215 va ramane un luft prea mic de 1-2-3 mm.

Link to comment
Share on other sites

Solutia e simpla, alte jante cu et mai mic, adica sa fie iesite in afara .

Diferenta dintre 225 si 215 e de 10 mm, ceea ce s-ar transcrie in 5 mm mai in exterior . Iar daca iti atinge cu 225 , in cel mai bun caz , daca nu iti atinge cu 215 va ramane un luft prea mic de 1-2-3 mm.

 

nu este asa simpla. vreau sa pun jantele astea pt ca imi plac . trebuie sa fie o solutie sa le pun . si luftul ala cred ca ar fi mai mare in cazul anvelopelor de 215 . cred ca undeva pe la 8-10 mm si cred ca ar fi suficient . o sa fac o proba cu niste anvelope 215/45 la o vulcanizare sa vad cum pica si daca ating .

 

daca nici asa nu merge ,pun distantiere si cred ca aia rezolva problema complet . nu prea sunt de acord cu distantierele dar o fac sa vad cum se comporta masina .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

luftul ala cred ca ar fi mai mare in cazul anvelopelor de 215 .

 

Una e sa "crezi" ceva si alta e sa stii sa calculezi matematic . Dupa cum

Am mai zis , diferenta in latimea anvelopei este de 10 mm (225mm-215 mm= 10) . Deci anvelopa 215 va fi cu 10 mm mai ingusta pe janta . Asta inseamna ca pe partea interioara a jantei cauciucul va fi cu 5 mm mai spre ax , la fel si pe exteriorul jantei va fi tot cu 5 mm mai spre ax ( treaba dinspre exterior nu te intereseaza ca la tine e problema in partea cealalta) . Anvelopa va sta pe mijlocul jantei nu va sta spre exterior , de aceea cei 10 mm in minus se traduc in -5 pe interior si -5 pe exterior .

 

De aceea cred ca nu este suficient , pentru ca daca acum cu 225 iti atinge , in cel mai bun caz , atinge usor ceea ce inseamna ca ai nevoie de 1-2 mm , iar cu jante de 215 iti raman 3-4 mm . In cel mai rau caz iti atinge puternic avand nevoie de peste 15 mm , astfel si cu cauciucuri de 215 va atinge .

 

Oricum , sfatul bun este acela de a pune jante care sa fie omologate pe masina ta . Asa e legal si corect . Asta ca sa nu ajungi pe la RAR sa iti recuperezi talonul... sau mai rau sa iti bubuie o roata in mers ...

Link to comment
Share on other sites

Una e sa "crezi" ceva si alta e sa stii sa calculezi matematic . Dupa cum

Am mai zis , diferenta in latimea anvelopei este de 10 mm (225mm-215 mm= 10) . Deci anvelopa 215 va fi cu 10 mm mai ingusta pe janta . Asta inseamna ca pe partea interioara a jantei cauciucul va fi cu 5 mm mai spre ax , la fel si pe exteriorul jantei va fi tot cu 5 mm mai spre ax ( treaba dinspre exterior nu te intereseaza ca la tine e problema in partea cealalta) . Anvelopa va sta pe mijlocul jantei nu va sta spre exterior , de aceea cei 10 mm in minus se traduc in -5 pe interior si -5 pe exterior .

 

De aceea cred ca nu este suficient , pentru ca daca acum cu 225 iti atinge , in cel mai bun caz , atinge usor ceea ce inseamna ca ai nevoie de 1-2 mm , iar cu jante de 215 iti raman 3-4 mm . In cel mai rau caz iti atinge puternic avand nevoie de peste 15 mm , astfel si cu cauciucuri de 215 va atinge .

 

Oricum , sfatul bun este acela de a pune jante care sa fie omologate pe masina ta . Asa e legal si corect . Asta ca sa nu ajungi pe la RAR sa iti recuperezi talonul... sau mai rau sa iti bubuie o roata in mers ...

 

 

astea sunt jantele. dupa astia trebuia sa se potriveasca ,dar ating.

post-100379-0-09321800-1621748505_thumb.png

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fara sa-ti fie cu suparare, dar ne parlamentam de cateva zile si nu avem o poza exemplificativa cu problema ta, cu setup-ul ce il ai pe masina, e ca si cum iti dam sfaturi in orb.

 

 

adevarat. o sa revin cu niste poze cu janta montata si roata virata,sa imi spui parerea ta .

 

eu cred ca distantierele sunt solutia. de 15-20 de mm ...

 

dar nu cunosc nimic despre ele. cum se monteaza ,mai trebe ceva pt a le monta,ce calitate tre sa aiba ..etc .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fara sa-ti fie cu suparare, dar ne parlamentam de cateva zile si nu avem o poza exemplificativa cu problema ta, cu setup-ul ce il ai pe masina, e ca si cum iti dam sfaturi in orb.

 

 

cam asta este situatia . o sa cumpar distantiere sapt viitoare . si aici am o problema . de ce dimensiune sa fie distantierele ?? eu ma gandeam de 15-20 mm . tu ce spui ?

post-100379-0-49665000-1621939795_thumb.jpg

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tot deranjul tau este cauzat de suspensia ce o ai montata. Clar la ce configuratie ai acolo nu poti adopta solutii standard OE.

Ai nevoie de distantiere, iar asta nu trebuie sa te sperie, sunt foarte ok atat timp cat sunt de calitate.

Eu am avut montate distantiere pe fata la fostul e36 pentru ca aveam jante pe 18 cu latime 8J, iar pe e36 de fabrica erau maxim 17.

La mine am pus distantiere de 12 mm de la H&R si am rezolvat problema, jantele erau tot cu et47 si am urmarit sa ajung la et35, anvelope aveam 225/40/18 care sunt echivalentul la 225/45/17.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tot deranjul tau este cauzat de suspensia ce o ai montata. Clar la ce configuratie ai acolo nu poti adopta solutii standard OE.

Ai nevoie de distantiere, iar asta nu trebuie sa te sperie, sunt foarte ok atat timp cat sunt de calitate.

Eu am avut montate distantiere pe fata la fostul e36 pentru ca aveam jante pe 18 cu latime 8J, iar pe e36 de fabrica erau maxim 17.

La mine am pus distantiere de 12 mm de la H&R si am rezolvat problema, jantele erau tot cu et47 si am urmarit sa ajung la et35, anvelope aveam 225/40/18 care sunt echivalentul la 225/45/17.

 

 

pey in cazul meu ce distantiere imi recomanzi ?? ce marime ? 12mm ,15 mm sau 20 mm ?? sa stiu ce comand ,ca vreau sa termin cu telenovela asta odatata ...sa schimb jantele .

 

nu vreau nici prea mari sa fie distantierele ,dar nici prea mici sa am prbl la viraje sau in alte cazuri .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.