Jump to content

Zuka 3 - Bmw sau Nu?


Luciosu

Recommended Posts

Salut,

 

Asa cum mentionat acum ceva timp, ma hotarasem (si am si reusit) sa vand F30 LCI, 320d. Cum am un Superb de serviciu, diesel, m-am hotarat pe ceva mic, un hot hatch.

Ma uitasem dupa M135i, varianta F40, Audi S3, MB A35 si Cupra si Golf 8R.

Audi si MB au iesit repede din discutii, neplacandu-i "copilotului", asa ca au ramas celelalte.

Facand cateva configurari, am vazut la Cupra preturi muuuuult crescute fata de generatia precedenta (Leon Cupra, pentru varianta precedenta, pret final dupa discount 35k eur, acum ajunsesem cu configurarea la aprox 50k eur si am WOW!)

Golf 8R, am vazut multe review-uri, toate lumea se plangea de constructie si de partea de infotainment, de multe bug-uri, dar laudau grupul moto-propulsor. Iarasi, o configuratie a ajuns la 55k Eur, ceea ce mi se parea wow.

Asa ca am ramas, pe M135i. Dar vorbind la Bavaria, am gasit un M235i Gran Coupe :) F44. Stiu, nu e tractiune spate, stiu nu e motor longitudinal, dar mi-a placut. Masina de pe stoc..am reusit sa obtin un discount frumusel, lasand-o la ei, cateva luni.

Are cam tot pe ea, mai putin HK, trapa si piele. Mi-as fi dorit trapa, dar beggers cant be choosers.

Mai jos ceva poze..

post-84116-0-89187200-1621252678_thumb.jpg

post-84116-0-97403800-1621252721_thumb.jpg

post-84116-0-59417000-1621252727_thumb.jpg

post-84116-0-89611900-1621252732_thumb.jpg

post-84116-0-42404100-1621252738_thumb.jpg

post-84116-0-19457700-1621252940_thumb.jpg

post-84116-0-52491200-1621252946_thumb.jpg

post-84116-0-68796600-1621252950_thumb.jpg

Edited by Luciosu
  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos. Arata mai bine in realitatea decat in poze :). Este intradevar mai rara, sa spunem mai nisata, pentru ca nu e L6 si are capota mai scurta, daca nu ma insel, este pe platforma de Mini JCW. Este un mic silent sleeper.

Cateva detalii tehnice:

Putere: 306 cp - 450 Nm

0-100: 4,9s

Cutie in 8 rapoarte, dar nu cred ca este ZF ci Aisin (aici cred ca ZF este peste, Aisin-ul pe confort seamana putin cu DSG-ul de la VAG, are putin lag)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Felicitari, s-o stapanesti sanatos!

Cool scaunele Alcantara.

 

Ca vorbeai de hot-hatch mai aveai Bmw M2, Megane RS iv, Golf 8 GTI, Hyundai i30N, Toyota Yars GR, Civic Type R. Toate niste masini fun, mai driving-focused.

 

Referitor la ce spuneai ca o lasi cateva luni la ei, atentie la cum functioneaza:

 

Mergand la niste reprezentante Bmw Belgia/Luxemburg sa cer oferte pt un M2 mi-a fost propus ca in schimbul unei reduceri de 3-4k euro sa las masina la ei cateva luni(3 daca imi amintesc), sa se foloseasca de ea. Apoi sa mi-o vanda ca masina folosita - de aici si reducerea.

Bine m-au "asigurat" ca doar "directorul" o va conduce si ii va face doar "rodajul" asa cum trebuie...etc. Treaba e ca nu ai cum sa stii, ce se intampla cu ea.

Mi s-a parut neinteresanta oferta, ca pt 3-4 k euro reducere sa imi fie o masina ca M2 postita de cine stie cati.

Edited by mike2005
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Felicitari, s-o stapanesti sanatos!

Cool scaunele Alcantara.

 

Ca vorbeai de hot-hatch mai aveai Bmw M2, Megane RS iv, Golf 8 GTI, Hyundai i30N, Toyota Yars GR, Civic Type R. Toate niste masini fun, mai driving-focused.

 

Referitor la ce spuneai ca o lasi cateva luni la ei, atentie la cum functioneaza:

 

Mergand la niste reprezentante Bmw Belgia/Luxemburg sa cer oferte pt un M2 mi-a fost propus ca in schimbul unei reduceri de 3-4k euro sa las masina la ei cateva luni(3 daca imi amintesc), sa se foloseasca de ea. Apoi sa mi-o vanda ca masina folosita - de aici si reducerea.

Bine m-au "asigurat" ca doar "directorul" o va conduce si ii va face doar "rodajul" asa cum trebuie...etc. Treaba e ca nu ai cum sa stii, ce se intampla cu ea.

Mi s-a parut neinteresanta oferta, ca pt 3-4 k euro reducere sa imi fie o masina ca M2 postita de cine stie cati.

E maxima vrajeala, o si denumesc "voiture de direction", cand de fapt o tin in showroom/curte sa atraga privirile, iar daca chiar au un client mai hotarat, nu au nici cea mai mica jena sa o scoata pe drum la drivetest; cred ca pur si simplu nu vor sa blocheze o asemenea suma pe o masina "exotica" ce nu se vinde garantat, si pe care in general clientii o personalizeaza (eu am testat o asemenea masina, dar era deja cumparata ca dealerul m-a atentionat sa nu o zgarii/incidente, si a mers cu mine, cand in general primesti cheia si te vezi dupa 2 ore).

 

Totusi, sper ca nu e cazul colegului nostru, interesanta masina, o sa cam ciupeasca din clientii gti (desi unii sunt habotnici si nu tradeaza vw pt alte marci), are potential pentru motorul sau, designul partii anterioare parca necesita ceva obisnuinta(la mercedes parca e mai reusit).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Felicitari, s-o stapanesti sanatos!

Cool scaunele Alcantara.

 

Ca vorbeai de hot-hatch mai aveai Bmw M2, Megane RS iv, Golf 8 GTI, Hyundai i30N, Toyota Yars GR, Civic Type R. Toate niste masini fun, mai driving-focused.

 

Referitor la ce spuneai ca o lasi cateva luni la ei, atentie la cum functioneaza:

 

Mergand la niste reprezentante Bmw Belgia/Luxemburg sa cer oferte pt un M2 mi-a fost propus ca in schimbul unei reduceri de 3-4k euro sa las masina la ei cateva luni(3 daca imi amintesc), sa se foloseasca de ea. Apoi sa mi-o vanda ca masina folosita - de aici si reducerea.

Bine m-au "asigurat" ca doar "directorul" o va conduce si ii va face doar "rodajul" asa cum trebuie...etc. Treaba e ca nu ai cum sa stii, ce se intampla cu ea.

Mi s-a parut neinteresanta oferta, ca pt 3-4 k euro reducere sa imi fie o masina ca M2 postita de cine stie cati.

Salut, multumesc frumos. M135 si M235 intra in categoria de Golf 8 R, peste 300 de cai, GTI parca e la 245, Clubsport e pe la 300.

Yaris e prea mica, Type R este doar manuala (voiam automata). Ai dreptate, tot ce ai enumerat e mai driving focus, ce era cu adevarat interesant era M2. Dar am decis ca vreau o masina moderna, iar M2-ul are interiorul similar cu ce aveam eu pe F30 LCI.

 

Legat de lasat masina. Am cumparat masina de la acelasi Key account manager, cu care am colaborat si in trecut. Am avut niste clauze foarte clare trecute in contract, fiind platita , gen numar maxim de kilometri si data cand o iau. Masina a fost condusa, ca masina de serviciu de tipul care se ocupa de vanzari pentru gama M, de la Bavaria (i-am gasit documentele) si n-au avut nici voie conform contractului sa o dea ca masina de TD. Are si garantie extinsa, mai mult decat o voi tine eu.

 

Am facut eu vreo 1000 km cu ea, si pentru mine este de ajuns, destul de infipta, dar poate fi si placuta, pe confort :)

 

Poate ce ar fi fost mai interesant, daca eram mai rabdator, este noul M240i, care v-a fi lansat in vara asta..si driving experience si interior nou.

 

Scaunele sunt alcantara, scoica (scaune M performance) destul de confortabile, dar as fi preferat piele, pentru ca am un caine.

 

@EugenB asa este, parca e un porc din fata, putin prea umflata, dar arata mai bine in realitatea decat in poze (chiar spusesem anul trecut ca nu o sa iau seria 2 GC never).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, multumesc frumos. M135 si M235 intra in categoria de Golf 8 R, peste 300 de cai, GTI parca e la 245, Clubsport e pe la 300.

Yaris e prea mica, Type R este doar manuala (voiam automata). Ai dreptate, tot ce ai enumerat e mai driving focus, ce era cu adevarat interesant era M2. Dar am decis ca vreau o masina moderna, iar M2-ul are interiorul similar cu ce aveam eu pe F30 LCI.

 

Legat de lasat masina. Am cumparat masina de la acelasi Key account manager, cu care am colaborat si in trecut. Am avut niste clauze foarte clare trecute in contract, fiind platita , gen numar maxim de kilometri si data cand o iau. Masina a fost condusa, ca masina de serviciu de tipul care se ocupa de vanzari pentru gama M, de la Bavaria (i-am gasit documentele) si n-au avut nici voie conform contractului sa o dea ca masina de TD. Are si garantie extinsa, mai mult decat o voi tine eu.

 

Am facut eu vreo 1000 km cu ea, si pentru mine este de ajuns, destul de infipta, dar poate fi si placuta, pe confort :)

 

Poate ce ar fi fost mai interesant, daca eram mai rabdator, este noul M240i, care v-a fi lansat in vara asta..si driving experience si interior nou.

 

Scaunele sunt alcantara, scoica (scaune M performance) destul de confortabile, dar as fi preferat piele, pentru ca am un caine.

 

@EugenB asa este, parca e un porc din fata, putin prea umflata, dar arata mai bine in realitatea decat in poze (chiar spusesem anul trecut ca nu o sa iau seria 2 GC never).

 

Fiind sintetica Alcantara e mai rezistenta la zgarieturi/pete/UV decat pielea naturala (am un breloc din Alcantara, l-am frecat de m-am plictisit, spalat si nu s-a paradit inca). In plus tin minte ca erau accesorii Bmw - ca niste prelate din material gros dintr-o bucata pentru acoperit spatarele scaunelor fata si bancheta din spate. Formeaza un spatiu ca o cuva in spate.

 

Am Alcantara si se sta f bine. Nu te misti macar 1 cm.

 

Da spre sf anului apare Bmw seria 2 coupe, platforma diferita RWD.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sa mai sterg putin praful pe aici. Masina a ajuns la 5700 de km.

 

Nu-mi place ca la MY2021, au modificat evacuarea, pentru respecta normale si am ramas cu Pops and Bangs doar cand pornesti masina.

 

Rezervor-ul este de 50 de litri, cam putin :)) Am facut ieri un drum Buc-Focsani si retur, la dus, condus normal consum de 9.7 l/100km. La intors, mers mai sportiv, consum de 14 l/100km. Tre sa opresc mai des prin benzinarii :)

Ce imi place este ca e un mic silent sleeper

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Update: 6200 km. Consum long termin (Ex Works), deci de cand a iesit pe poarta fabricii, 12,6 l/100km. Nu-i rau, ar fi fost bine daca avea rezervorul mai mare :)).

 

Incepe sa ma scoata din sarite LSD-ul, in special in depasiri. Prima data am crezut ca e de la Lane Assist care te trage intre benzi, dar cu l-am dezactivat si face exact la fel. Practic, daca intri intr-o depasire, tre sa tii volanul zdravan, ca altfel te arunca de la stanga la dreapta si risti sa intri in cel pe care il depasesti. Pe forumuri, pare sa spuna ca e de la LSD.

 

Prima buba, in mers, pe DN mi s-a stins infotainmentul singur, inclusiv ceasuri de bord, practic tot tot, iar dupa ce si-a revenit, toti asistentii au luat-o razna.

 

O sa urmeze si niste poze, dupa spalare.

 

All in all, sunt destul de multumit de masina, exceptand situatiile de mai sus, si cred ca este un foarte bun all-rounder.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am zis sa pun si niste consumuri, pentru cei interesati de motorul B48, care este si pe Mini, cel de 306 cp.

 

EX-Works, este consumul de cand a iesit masina din fabrica. Avem consum de Bucuresti pentru vineri, in jurul pranzului, consum pe ultimii 1000 de km. Au facut rezervorul cam mic :))

 

Scuze pentru amprentele de pe display, n-am apucat sa o duc la spalat :)

post-84116-0-06336900-1628405886_thumb.jpg

post-84116-0-20523200-1628405890_thumb.jpg

post-84116-0-33158000-1628405896_thumb.jpg

post-84116-0-99380300-1628405903_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

 

Sunt in cautare de anvelope de iarna, pe 18, dimensiunea este putin diferita fata de BMW-urile normale, 225/40.

 

Singurele optiuni cu steluta sunt:

 

1. Bridgestone Blizzak LM001

2. Pirelli Sottozero 3

3. Continental TS860

 

Primele doua pe la 700 bucata (runflat) ultimul in jur de 850.

 

Ce parere aveti? Sugestii?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sa mai sterg putin praful pe aici. Kilometri: 9000

 

Am luat Pirelli pana la urma, momentan multumit, dar nici prea multa zapada nu am prins.

Consumul long term este 11,4%, rezervorul putin cam mic, 50 de litri.

Fara probleme momentan, am observat ca a papat putin ulei, un lucru uzual la platforma asta.

 

Cateva features, pe care le-am descoperit si eu si am vazut si pe forumurile din strainatate:

 

1. Consum mic de ulei

2. Uzura mare a anvelopelor --> ceva comun pe platforma asta (135i, 235i etc) - anvelopele mele de vara mai au aprox 5mm carne, dupa mai putin de 8000 de km.

3. Uzura prematura a placutelor de frana

4. Cutia de viteze, Aisin, care este meah - n-are cale de mijloc - pe confort are putin lag, pe sport e prea brutala

 

Acu, a folosit careva placute EBC Yellowstuff? Vad ca astia din Anglia le recomanda, si ma bate gandul sa trec si eu la ele.

Cred ca ii trebuie o evacuare noua: Remus, Cobra sau Milltek?

 

probabil mai tin masina cam 1 an, 1 an jumate max. Ma bate gandul ori de un I4 ori de un Mustang Mach-e :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am folosit si eu yellowstuff si discuri ebc cu striatii la vechea masina, astra J 1.4T, conteaza foarte mult cum si cat de sportiv mergi cu masina, placutele sunt banale/normale, cand sunt reci, doar cand ajung la temperatura isi schimba comportamentul

in oras, in trafic normal sau la un drum in afara localitatii unde mergi constant, nu vei simti nici o diferenta fata de placutele normale...in schimb, atunci cand 'abuzezi' putin frana si se incing placutele, se simte ca musca mai bine, daca mergi frecvent sportiv si crezi ca ridici si mentii o temperatura constanta in frane, da, merita

 

LE: acum am vazut ca ai franele mari, M Performance, pe masina, sa inteleg ca nu esti multumit de ele?

Edited by mariusmsd
Link to comment
Share on other sites

Franele MPerformance sunt Brembo. Sunt ok, franeaza bine, doar ca uzura placutelor este foarte mare, indiferent de modul cum folosesti masina.

 

Citand pe forumurile din UK, cel putin pe M135i, deci aceeasi platforma, multi sunt mai multumiti de EBC Yellowstuff si ma gandeam ca la primul schimb sa trec pe astea.

 

Overall, masina e un hot hatch fain, buba, de care nu mi-am dat seama cand am facut TD, desi am avut masina un weekend (cred ca eram eu prea incantat) :)) este cutia de viteze Aisin, este mult in urma ZF8.

 

De fapt, mai este o buba, si anume torque vectoring, facut foarte ciudat. Practic, pe drum denivelat, tre sa tii bine de volan, la viteze mai mari, altfel te arunca din stanga in dreapta si invers. Putin enervant...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am avut o mica problema, in speta OTA update s-a blocat la 50%, cand il incarcam in masina, am decis sa apelez la BMW Romania, pentru ajutor.

Raspunsul pe scurt: "Masina are cont CD pe Italia, deci sa ii contactati pe ei", asta dupa ce ma trimiteau la manual, chiar daca le explicasem ca am citit deja si incarcare update-ului incepuse in masina, dar s-a blocat. Surprinzator, tinand cont ca masina a fost livrata in Romania, cumparata de la dealer din RO. Am gasit ceva contacte de la sefi de la BMW Ro, inca ma mai gandesc daca sa le dau un mail. Toate metodele de fapt au fost "una", sa ma trimita la manual, in conditiile in care deja mai facusem 3 update-rui si stiam cum sa procedez. Acu, programare la dealer pentru update 😕

 

Mai jos mailul, ce parere aveti?

"Vă mulțumim pentru mesajul transmis.
Din păcate. BMW România nu are acces la informațiile altor piețe, de aceea va trebui să luați legătura cu departamentul de relații clienți din Italia.
Toate metodele de rezolvare au fost comunicate în emailurile anterioare, astfel pentru suport suplimentar vă rugăm să vă adresați celor din IT."
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.