Jump to content

2009 X5 (E70) 3.0d


Criminus

Recommended Posts

Mai adaugam pe lista celor facute:

- revizie motor (ulei bmw 5w30, filtre aer, motorina, ulei, polen, MANN)

- schimbat garnitura capac supape, Victor-Reinz

- schimbat garnituri galerie admisie, dopuri clapete, Victor-Reinz

- inlocuit bujii, NGK

- inlocuit modul bujii, Beru

- schimbat saibe si garnituri injectoare, Hoffer

 

Manopera a fost facuta la BmGarage :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Se mai adauga la raboj:

 

- reconditionare caseta de directie (pe partea mecanica doar, din pacate micul joc din motorul de la active steering nu a putut fi remediat)

- schimbat bascule superioare fata (Lemforder)

- schimbat bielete directie (Lemforder)

- schimbat capete bara directie (Lemforder)

 

Operatiunea a fost facuta la Tureal.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cu masina am rabdare pt ca nu e vina ei ca nu i s-a facut mentenanta sau ca drumurile patriei sunt cum sunt.

Mai am o alta masina, un proiect, care m-a invatat ce-i aia rabdare :))) un Citroen Xantia Activa.

La acest X5 ma pot lauda ca exceptand cricul si coarba aferenta si probabil o mana de clipsuri si suruburi, pe care diverse service-uri uita sa le mai puna inapoi, masina este intreaga si complet functionala.

Am fost nevoit sa fac o reprogramare la cei de la Tureal pt ca in continuare troncane cand trec peste denivelari medii si mari.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost ieri la Tureal pt a afla dc in continuare troncane chestii pe puntea fata. Au reusit sa reproduca sunetul la care ma refeream si au constatat ca este pivotul unuia din bratele inferioare de pe partea stanga, cel serpuit. Cele 2 brate inferioare de pe partea stanga au fost schimbate de fostul proprietar cu putin timp inainte de a cumpara eu masina si cum nu prea am mare incredere in calitatea pieselor folosite de el cred ca le voi schimba cu niste Lemforder ca sa stau linistit.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In sfarsit am reusit sa imi fac timp sa pun pragurile, mie personal imi pare ca fura un pic din aspect desi adauga la cel de practicalitate, ma saturasem ca pasagerii cand coborau sa se scurga din masina si odata cu ei sa ia si lateralele scaunului.

Planuiesc sa le vopsesc la anul impreuna cu celelate elemente atinse de diverse ghinioane :))

Before:

Whats-App-Image-2021-10-03-at-16-28-36.jpg

 

After:

Whats-App-Image-2021-10-03-at-14-35-42.jpg

Whats-App-Image-2021-10-03-at-16-28-46.jpg

Edited by Criminus
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
Pt ca nici masina asta nu a fost scutita de blestemul bio-plasticelor in urma cu cateva luni am acomandat manerele usilor de pe interior, au stat o vreme pe raft cateva luni :)) ) asteptand sa imi fac curaj sa le montez pt ca traiam cu impresia ca e nevoie de demontarea intregii fete de usi pt a le schimba. Cineva mi-a atras atentia ca nu e nevoie asa ca m-am pus pe treaba si acum nu mai am manere lipicioase :D Edited by Criminus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Anul nou a venit cu ceva distractie ...

  1. o tamponare din spate care a atras dupa ea nevoia de inlocuire a catorva componente (haion mic, bara spate, cofraj plastic si armatura)
  2. eroarea pt piedica de manual pt schimbatorul de viteze a revenit
  3. a aparut o eroare simpatica pt senzorul de presiune pt boost

Pana acum:

  1. astept confirmarea de la asigurator si comandarea de piese la reprezentanta
  2. am schimbat selectorul de viteze, no more error
  3. curatat temeinic senzorul de presiune de pe galeria de admisie, no more error

Si pt ca nu m-am putut abtine am mai cumparat ceva plastice care nu erau tocmai 100%:

  • placa de plastic de pe interior de la haionul mic, cea cu arcuri, vechea piesa s-a transformat intr-o colectie de cioburi de plastic
  • ornamentele ce acopera sinele scaunelor din fata, de la picioarele pasagerilor din spate
  • si cateva alte chestii mai marunte

 

Edited by Criminus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ai schimbat și pernele de aer? S-a gândit cineva să folosească perne de la Air Lift ori sistemul de amortizoare cu garda reglabilă, cu piston, în locul pernelor originale? Am luat mașina în 2007, a pocnit o pernă în 2009 și a doua în 2012, iar în ultima perioadă perna de pe dreapta-spate se tot lasă, aleatoriu, fie după 5 minute de staționare, fie după o săptămână de stat pe loc, dar se ridică, imediat ce pornesc mașina, în schimb, perna de pe stânga-spate, când am pornit mașina, cu 2 zile înainte, după jumătate de oră a pocnit. Nu-mi place, deloc, acest sistem, iar materialele din care sunt confecționate pernele de aer sunt biodegradabile, deci, predispuse pentru defectare, mai ales cu praful si nisipul de pe străzi, din România, așadar, ce ați mai folosit, în adară de pernele originale - cum am utilizat și eu - dacă s-a mai gândit cineva să scape de această problemă? 

P.S. Atenție și la frâna de mână, mi-a rupt soția, tasta de acționare, iar problema majoră a apărut anul trecut, pe Transfăgărăsan, când mi se blocase frâna de serviciu în poziția de parcare, am.avut noroc să se deblocheze și să ajung la destinație, în apropiere, dar am avut de tras, mi-a deblocat-o un amic, cu testerul, apoi s-a blocat, din nou, după 10 minute, la final, am tăiat unul dintre cabluri, ca să mă pot întoarce acasă, unde m-a costat vreo 5.500 lei - după ce am schimbat discurile și plăcuțele, punând tot ATE, după nici 1.000 de km, vibra volanul și toată mașina, la fiecare frânare, până la urmă, mi le-a frezat cineva, fără a le mai demonta de pe mașină, cu 400 lei, mai era și o problemă la senzorul de pe dreapta-față, dar s-au rezolvat toate - toată povestea, inclusiv vreo 2 bielete antiruliu și încă un element Lemförder.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A mea nu are perne de aer, cumva le-am evitat cand cautam sa cumpar masina. Anterior am avut un E61 pe mana care avea acelasi sistem cu perne pe spate, intr-un an jum nu a dat vreun semn de oboseala. Din ce am citit se practica des anularea sistemului asta si inlocuirea sa cu arcuri.

Autohold-ul mi-a facut niste "comentarii" in sezonul rece anterior dar dupa schimbarea placutelor, discurilor si sabotilor au disparut nemultumurile. Stiu ca modulul de frana de mana tinde sa se strice, am in vedere inlocuirea preventiva a cablurilor deoarece am inteles ca astea-s vinovate de cele mai multe ori.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/10/2022 at 11:30 PM, evergreen said:

Atenție și la frâna de mână, mi-a rupt soția, tasta de acționare, iar problema majoră a apărut anul trecut, pe Transfăgărăsan, când mi se blocase frâna de serviciu în poziția de parcare, am.avut noroc să se deblocheze și să ajung la destinație, în apropiere, dar am avut de tras, mi-a deblocat-o un amic, cu testerul, apoi s-a blocat, din nou, după 10 minute, la final, am tăiat unul dintre cabluri

Nu esti primul care se plange de astfel de probleme cu frana de mana "moderna". Nu o sa inteleg niciodata ce rost a avut inlocuirea sistemului de frana de mana traditional, mecanic si simplu, care si-a dovedit fiabilitatea in zeci de ani de istorie auto, cu un sistem electronic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pana acum am avut frana de mana electrica la 3 masini, fara probleme, la fel cum nu am avut/ am probleme cu cea clasica. Am auzit oameni plangandu-se de ambele variante asa ca nu as putea zice cu certitudine care e mai buna dar ce pot spune cu siguranta este ca repararea uneia electronice costa considerabil mai mult! :))

Acum vizavi de motivatia de a face unele chestii am vazut sau citit la un moment dat despre decizia celor de la BMW de a oferi E70/71-ul doar cu optiune de cutie automata pt ca daca ar fi pus manuala in locul acela nu ar mai fi ramas loc pt suporturile de pahare, asa ca ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/14/2022 at 12:29 PM, Criminus said:

Stiu ca modulul de frana de mana tinde sa se strice, am in vedere inlocuirea preventiva a cablurilor deoarece am inteles ca astea-s vinovate de cele mai multe ori.

De la cabluri pleaca o parte din probleme, altele apar in mod natural din cauza uzurii, pana la urma modulul va trebui reparat sau inlocuit

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Intr-o postare din noiembrie ziceam ziceam ca am de inlocuit un brat si am ales sa cumpar Lemforder. In aprilie a crapat, a plesnit si a inceput sa curga ulei din el ... in prima faza nu mi-am imaginat ca sunt hidraulice si am crezut ca pierderea e de la furtunul de intercooler.

WhatsApp Image 2022-04-12 at 2.18.12 PM.jpeg

 

Am primit o sugestie pt a incerca si marfa celor de la Moog, ati interactionat cu produsele lor?

Am cumparat si senzor de presiune pt galeria de admisie ce asteapta montajul, il curatasem anterior dar se pare ca nu a tinut prea mult.

Edited by Criminus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am zis aseara sa schimb senzorul ala de presiune pt ca deja ma astepta de cateva sapt sa il pun.

M-am apucat de treaba stiind ca e ceva simplu, dau jos capacele de frumusete ale motorului, scot senzorul, pun senzorul.

Desfacut capacele, scos senzorul dar a iesit fara garnitura asa ca am zis sa trag de ea sa o scot, a iesit jumatate, cealalta a cazut in galeria de admisie.

image.thumb.jpeg.725f947e6d65b367ba6180052d1a8c50.jpeg

 

Bonus level!

Cum nu prea era de pornit motorul cu minunatia aia prin galerie am dat jos si galeria de admisie si am gasit bucata cazuta

image.thumb.jpeg.5be8c7e83276c00c0f5db1e9f571792f.jpeg

Toate astea se intamplau in parcarea din fata blocului spre minunarea vecinilor curiosi care veneau sa ma intrebe de ce fac motorul bucati 🙂

Toate bune si frumoase acum, scos galeria, gasit bucata lipsa, pus galeria si restul chestiilor inapoi fara alte evenimente si i-am dat cheie ... a pornit fara nici macar sa zica pas.

Am pus diagnoza, sters erorile aparute in urma deconectarii diversilor senzori si i-am dat talpa peste 2000rpm ca vad daca mai apare eroarea de la care a a pornit toata saga asta ... eroarea a reaparut, nu senzorul era problema, imi venea sa plang 😞

Asa ca a ramas sa o dau pe mana cuiva mai priceput decat mine pt ca abilitatile mele de depanare momentan se opresc aici 🙂

 

Edited by Criminus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Continua ciudateniile.

Am fost cu masina la service pt a verifica mai in detaliu de unde vine problema senzorului de bosst minune. Pus diagnoza pt verificare dar eroarea nu mai era. Disparuta ca prin magie. PUFF!

Am incercat reproducerea ei dupa reteta clara, stiuta deja (turat peste 2000rpm) dar degeaba. Ramane sa stau cu ochii pe ea acum sa vedem ce si cum. 

Intre timp am formulat teoria cum ca modulul PDC este vinovatul pt cele 3 vesnice erori ale mele:
00E204 PDC: K-CAN-Low wire fault
00E2C4 CON: K-CAN line fault
00E5C4 CID: K-CAN line fault

Dupa ce l-am deconectat si am rescanat masina aveam o eroare evidenta pt lipsa de conexiune cu el si una pe IHKA(ciudat!) fara mesaj dar niciuna pe CON sau CID. Cand am reconectat PDC a disparut cea de IHKA.

Asa ca voi cauta sa inlocuiesc modulul PDC pt ca in sfarsit sa fie totul verde 😄

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.