Jump to content

Recommended Posts

Daca presiunea atmosferica normala este de 1013,25 mbar , de ce presiunea maxima acceptata in dpf,la ralanti, este de 38 mbar,adică 0,038 bar?

 

Sunt curios cati or sa iti dea raspunsul la aceasta intrebare "simpla"..

Eu nu's mecanic si nici inginer proiectant, dar o sa incerc un raspuns, bun zic eu.

Pentru ca presiunea atmosferica la care lucreaza motorul ca si aer aspirat si folosit in procesul apriderii are importanta in ceea ce toata lumea stie ca "avansul" motorului se modifica in functie de Sarcina si Turatia acestuia. Eu cel putin asa stiu de cand am fost curios sa inteleg ce se intampla.

Deci e vorba de respectarea unei organigrame (prestabilite..) in care singurul factor (sau singurii factori EXTERIORI) motorului ar fi presiunea atmosferica si calitatea (cifra octanica, bla bla bla..) combustibilului. De aici se pleaca in stabilirea eficientei maxime a motorului.

Presiunea maxima acceptata in filtru DPF este DOAR un factor in plus de respectat, adaptat acelorasi conditii externe.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ăntrebarea mea a plecat de la faptul cĂŁ 38 mbar,mi se pare o presiune foarte micĂŁ ,nesemnificativĂŁ ,foarte greu de atins cu atâtea site și gĂŁurele prin care trec gazele de evacuare .

Un copil ,pentru a umfla un balon ,exercita o presiune mai mare de atât !

Sa nu mai vorbim de faptul cĂŁ asta e presiunea maxima ,ideal e undeva sub 8 mbar ,adicĂŁ 0,008 bar .

Mi se pare cel puțin exagerata aceastĂŁ cerințĂŁ !

Link to comment
Share on other sites

Pai atâta timp cat o mașina merge sub acestea cerințe timp de 200k km pana sa ĂŽnceapĂŁ sa cedeze dpf ĂŽnseamnĂŁ ca se poate nefiind exagerata.

 

Regenerarile la 200-300 km o fac sa respecte aceasta cerința.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Am scris mai devreme ca presiunea atmosferica si contrapresiunea sunt doua lucruri diferite !!!!!!! De aici poate si confuzia :)

 

 

35mbar este contrapresiunea maxim admisa la ralanti. Ca si exemplu, daca ai avea contrapresiunea 1013mbar, adica exact cat presiunea atmosferica, practic ar insemna ca filtrul este infundat total, obstructionat, nu trece absolut nimic prin el.

Cu cat e mai mica contrapresiunea, cu atat aerul trece mai usor, neobstructionat prin filtru! Din cauza asta ii si zice contrapresiune!

 

Sper ca am fost destul de clar :)

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am scris mai devreme ca presiunea atmosferica si contrapresiunea sunt doua lucruri diferite !!!!!!! De aici poate si confuzia :)

 

 

35mbar este contrapresiunea maxim admisa la ralanti. Ca si exemplu, daca ai avea contrapresiunea 1013mbar, adica exact cat presiunea atmosferica, practic ar insemna ca filtrul este infundat total, obstructionat, nu trece absolut nimic prin el.

Cu cat e mai mica contrapresiunea, cu atat aerul trece mai usor, neobstructionat prin filtru! Din cauza asta ii si zice contrapresiune!

 

Sper ca am fost destul de clar :)

 

Contrapresiunea este de fapt ceea ce creeazĂŁ presiunea . Nu exista contrapresiune ,nu exista presiune .

Link to comment
Share on other sites

Am scris mai devreme ca presiunea atmosferica si contrapresiunea sunt doua lucruri diferite !!!!!!! De aici poate si confuzia :)

Nu este nici o confuzie. Cine vorbeste aici, pana sa scrii despre vreo confuzie?

Sau iti place tie sa crezi ca, cine a scris e confuz!?

pariez ca nici Godini nu e confuz; intrebarea lui e pusa cat se poate de bine - mai ales dupa ce am pus explicatia mea, el a siz clar ca e surprins, pe undeva uimit de "cerintele".. proiectantilor.

 

35mbar este contrapresiunea maxim admisa la ralanti. Ca si exemplu, daca ai avea contrapresiunea 1013mbar, adica exact cat presiunea atmosferica, practic ar insemna ca filtrul este infundat total, obstructionat, nu trece absolut nimic prin el.

Cu cat e mai mica contrapresiunea, cu atat aerul trece mai usor, neobstructionat prin filtru! Din cauza asta ii si zice contrapresiune!

 

Sper ca am fost destul de clar :)

 

Nu ai fost clar.

Clar, desigur e ca presiunea atmosferica se manifesta ALTFEL decat contrapresiunea din filtru, oricine ar realiza asta..

Dar daca esti atat de bun la inteles cum sta treaba, cum ramane cu presiunea pe care o creaza motorul prin gazele evacuate; unde se duce ea, cum este analizata?

:)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inainte de filtru de particule avem presiunea X, dupa filtru de particule avem presiunea Y.

Diferenta dintre cele doua este Z, adica contrapresiunea, aceasta fiind creata de gradul de incarcare al filtrului de particule.

Cu cat e mai mare contrapresiunea, cu atat filtrul este mai incarcat, gazele sunt obstructionate si se evacueaza mai greu.

 

Link to comment
Share on other sites

Inainte de filtru de particule avem presiunea X, dupa filtru de particule avem presiunea Y.

Diferenta dintre cele doua este Z, adica contrapresiunea, aceasta fiind creata de gradul de incarcare al filtrului de particule.

Cu cat e mai mare contrapresiunea, cu atat filtrul este mai incarcat, gazele sunt obstructionate si se evacueaza mai greu.

 

Greșit ! La mine e un singur senzor ,inainte de catalizator . Mai exact ,o țeavĂŁ care vine din bucata goala a carcasei dpf-ului/catalizatorului ,face legĂŁtura printr-un furtun cu senzorul de presiune .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.