Jump to content

E90 spirala volan intrebare


klaw24

Recommended Posts

Salutare. Am o problema care necesita ĂŽnlocuirea spiralei din volan. Am gĂŁsit una, ĂŽnsĂŁ am remarcat ca exista o diferența și anume, spirala originala are maneta cu buton pt senzorul de ploaie cu un led, iar cea pe care am gĂŁsit-o este identicĂŁ ĂŽnsĂŁ nu are acel led.

Ăntrebarea este, se potrivesc ? Este doar un contact in maneta iar partea de soft va face in continuare treaba sau nu vor mai funcționa senzorii de ploaie ?

Link to comment
Share on other sites

daca vrei un raspuns corect, raspunde la urmatoarele intrebari !!!

ce cod are spira ta ?

ce cod are spira pe care ai gasit-o ?

ce vin are masina pe care vrei sa o montezi ?

sau, verifica singur pe realoem.

 

succes !

Edited by petreop
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am o problema care necesita înlocuirea spiralei din volan. Am găsit una, însă am remarcat ca exista o diferența și anume, spirala originala are maneta cu buton pt senzorul de ploaie cu un led, iar cea pe care am găsit-o este identică însă nu are acel led.

Întrebarea este, se potrivesc ? Este doar un contact in maneta iar partea de soft va face in continuare treaba sau nu vor mai funcționa senzorii de ploaie ?

Conteaza ca butoanele de pe volanul gasit sa corespunda (sa fie aceleasi) cu butoanele de pe volanul tau.

 

Ce treaba au butoanele de pe maneta/manete..?

Alea nu se invart cu volanul..

 

Inca o data, conteaza ce butoane, cate butoane ai pe volan; acelea sunt (simplu explicat..) prelungirea firelor prin comenzile date spre/prin conectorul fix de pe coloana. E mai simplu de inteles asa.

 

(Exista cod de spira de volan? Poate pe carcasa spirei volanului..)

 

Ar trebui sa mearga. Merita comparate codurile de pe carcasa..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut! Multumesc mult pentru toate rĂŁspunsurile. Am verificat dupĂŁ VIN, iar piesa mare de pe mașina ar trebui sa aibĂŁ codul : 61319123041 , link aici (https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC11-EUR-02-2006-E90-BMW-318d&diagId=61_3088 )

De aici, subansamblu spiralei vĂŁd ca are un singur cod (“coil spring cartridge” - 61319122509.

 

Eu am cumparat spira cu tot cu manetele de pilot, maneta de stergatoare și cea de semnalizare. Am cĂŁutat dupĂŁ un cod , pentru tot ansamblul, similar cu cel de sus, ĂŽnsĂŁ nu exista așa ceva…

Codul spirei piesei cumparate este : 9122509-04

 

Din câte vĂŁd codul spirelor coincide parțial. Oare sunt compatibile?Se poate folosi doar spira de la ansamblul nou cumpĂŁrat iar manetele vechi sa rĂŁmânĂŁ ?

 

Mulțumesc frumos.

Link to comment
Share on other sites

Ai demontat spira cu, carcasa din volan sa iei codul de pe ea?

Asa trebuie sa arate.

Si tot acelasi lucru poti sa cauti.

https://www.varaosahaku.fi/fi-en/Search/Car-parts/BMW/BMW-3-E90&91-SED&TOU/2005_2012/Airbag/Contact-roll-Airbag-/All/ID-31168586/OEM-6967324-01/

 

Desgur ca vei gasi si cu tot cu comenzile/semnalizare, manete.. etc. Dar tie nu iti trebuie tot.

 

E doar un exemplu mai sus. Codul se vede pe eticheta alba din una din poze.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Spira din volan inca nu este demontata, am cautat codul ei pe realoem, dupa codul VIN al masinii, iar codul ar fi 6131-9122509.

Spira cea noua am cumparat-o cu tot cu manete, iar codul celei cumparate este cel indicat mai sus 9122509-04. Nu-mi dau seama ce reprezinta cele 4 cifre (6131) care lipsesc din codul piesei noi.

Deci sa inteleg, ca daca spirele sunt compatibile, manetele vechi pot sa ramana? Adica nu voi avea probleme? cu stergatoarele?

Link to comment
Share on other sites

Daca nu demontezi nu poti sti sigur ce coda are piesa.

Eu asa am procedat cand am schimbat ce ti-am aratat. Am avut spira din volan rupta si am putut pastra toate celelalte comenzi. Doar carcasa cu spira a fost schimbata de mine personal.

Nimeni nu cred ca poata sa iti spuna dupa codul aratat ca sigur dupa acela o sa se potriveasca.

 

Dupa codul dat de tine, pe masinile astea poate fi gasita aceiasi piesa; coil spring cartridge:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=61319122509

 

Pana la urma, de unde stii ca trebuie schimbata spiradin volan? E rupta?

Ai umblat la directie, s-a umblat la directie? In general de aceea se rupe. Se re-monteaza gresit directia.. sub-ansambluri le ei.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Merci de detalii, bimmer90f30. Joi merg la service pt aceasta operațiune și voi vedea concret codul piesei.

Referitor la schimbarea acesteia, e o poveste lunga…acum ceva vreme am ĂŽnlocuit coloana direcție la service deoarce avea joc. Ulterior, dupĂŁ câteva luni de zile, am avut un martor in bord cu cod eroare 93B4 și 93A8. Având tester, am șters inițial eroarea (deoarece nu era prezenta, s-a ĂŽntâmplat doar o data). DupĂŁ o vreme a apĂŁrut din nou.

LĂŁsând mașina la service, mi s-a spus ca problema este din spirala , și ca trebuie schimbatĂŁ deoarece câteodatĂŁ nu face contact cu airbag-ul/volanul (cumva cred ca e intrerupta bobina aia sau ce e acolo - nu știu exact deoarece nu ma pricep foarte bine…).

Link to comment
Share on other sites

Ti-au rupt spira din carcasa si nu au recunoscut. Nu exista sa nu faca contact asa intamplator.. te-au mintit. Nu mai merita sa mergi la aia...

Spira o sa o gasesti smulsa din unul din conectori.

 

Una din prize e in partea de jos a pozei. De acolo se smulge pur ai simplu una din benzi pentru ca pozitia volanului cu axul sau nu mai corespunde 2.5 ture spre stanga si spre dreapta. Daca volanul cu axul sau nu e pozitionat sa treaca exact prin pozitia din centru lungimii spirelor(!!!), atinci se va rupe cu prima ocazie cand se trage de volan (la maxim..) in directia (partea) unde e mai scurta spira!

 

E imposibil sa simti si sa previi asa ceva daca nu e pozitionat(a) corect.

 

 

Daca te duci la ei si le arati spira rupa, ce or sa iti spuna, ca doar ei au umblat la directie...?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Merci de detalii, bimmer90f30. Joi merg la service pt aceasta operațiune și voi vedea concret codul piesei.

Referitor la schimbarea acesteia, e o poveste lunga…acum ceva vreme am ĂŽnlocuit coloana direcție la service deoarce avea joc. Ulterior, dupĂŁ câteva luni de zile, am avut un martor in bord cu cod eroare 93B4 și 93A8. Având tester, am șters inițial eroarea (deoarece nu era prezenta, s-a ĂŽntâmplat doar o data). DupĂŁ o vreme a apĂŁrut din nou.

LĂŁsând mașina la service, mi s-a spus ca problema este din spirala , și ca trebuie schimbatĂŁ deoarece câteodatĂŁ nu face contact cu airbag-ul/volanul (cumva cred ca e intrerupta bobina aia sau ce e acolo - nu știu exact deoarece nu ma pricep foarte bine…).

 

nu au pus volanul si spira la 0 la montare...clasic

Link to comment
Share on other sites

Ti-au rupt spira din carcasa si nu au recunoscut. Nu exista sa nu faca contact asa intamplator.. te-au mintit. Nu mai merita sa mergi la aia...

Spira o sa o gasesti smulsa din unul din conectori.

 

Una din prize e in partea de jos a pozei. De acolo se smulge pur ai simplu una din benzi pentru ca pozitia volanului cu axul sau nu mai corespunde 2.5 ture spre stanga si spre dreapta. Daca volanul cu axul sau nu e pozitionat sa treaca exact prin pozitia din centru lungimii spirelor(!!!), atinci se va rupe cu prima ocazie cand se trage de volan (la maxim..) in directia (partea) unde e mai scurta spira!

 

E imposibil sa simti si sa previi asa ceva daca nu e pozitionat(a) corect.

 

 

Daca te duci la ei si le arati spira rupa, ce or sa iti spuna, ca doar ei au umblat la directie...?

 

Ănțeleg. Același lucru l-a spus și un prieten care se mai pricepe… le-am spus asta, celor de la service, și nu au recunoscut, a zis ca e o problema care se mai ĂŽntâmpla la multe mașini (spira defecta).

Ciudat este ca eroarea in bord a apĂŁrut fix intr-o faza dinasta când am virat la maxim volanul, exact cum ai descris tu :) dar dacĂŁ este rupta ma ĂŽntreb cum de nu face contact decât parțial? AdicĂŁ dacĂŁ eroarea se sterge, problema reapare dupĂŁ o perioada, nu instant…

Din pĂŁcate nu știu alternative mai bune la service, pana acum nu am avut probleme de genul, adicĂŁ tot ce au fĂŁcut, au fĂŁcut ok…

Link to comment
Share on other sites

Daca ii consideri buni e decizia ta.

Eu iti atrag atentia de la ce s-a rupt.

 

Acum stii de la ce (de ce) se rupe.

Mare atentie cand pui spira noua; sa fie pozitionata corect fata de volan. Probabil cel la care vei merge va sti asa ceva..

 

Dupa ce o pui pe cea buna, desfa pe cea defecta sa vezi de ce nu mai merge.

Nu trebuie decat sa demontezi niste cleme si sa scoti benzile dinauntru... daca nu sunt prinse la capete de mufe atunci ai aflat.. (e imposibil de reparat- se rupe atat de urat si e atat de scurt capatul incat nu poti sa mai faci nimic; am luat in considerare asta inainte de a decide sa iau alta buna..)

 

Eroarea apare la scurt timp dupa stergere, nu dupa un timp.

 

Ce am scris aici nu am scris doar pentru tine ci si pentru altii sa inteleaga. Asta daca vor sa inteleaga..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.