Jump to content

Sunet TURBINA


Enzooo77

Recommended Posts

Salutare baieti ! Detin un 420d (2015) automat. Am si eu o problema(sper sa nu fie grav).. pana ajung la service va intreb pe voi.

Cand accelerez ,de la 2 mii de ture se aude un șuierat/fluierat usor. (Dar deranjant)

Am facut un drum de 2.000 km inaine de acest sunet.

Ce poate fii..? Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai pomenit de Bavaria, inseamna ca iei in calcul inlocuirea turbinei cu una noua. In cazul asta poti merge probabil la orice reprezentanta din Bucuresti sau din jur. In Bucuresti ai mai multe: AutoCobalcescu, Filaret, reprezentantele AutomobileBavaria; mai aproape de Bucuresti, dar cu pareri pozitive, ar fi BMW Proleasing Ploiesti. In Bucuresti mai sunt cateva serviceuri independente cu review-uri in general pozitive printre clienti: BM Garage, FRK Service ( in incinta aeroportului Otopeni), Dormag, APB.

 

Am fost in situatia ta si mi-am cumparat singur de pe bavauto turbina + 6 litri de ulei + filtru de ulei si am inlocuit-o la BMW APAN Iasi ( au si in Braila reprezentanta). Mi s-a parut mai ieftin asa, din moment ce a fost o diferenta de vreo 1500 ron fata de oferta primita de la ei.

 

Schimbarea unei turbine nu reprezinta mare inginerie, dar e bine sa faci undeva lucrarea unde primesti si garantie, tinand cont de pretul piesei. Ca idee, sa faci si o diagnoza pentru a determina starea DPF-ului, sunt niste valori acceptate ale presiunii la ralanti si la 3500 rpm. O turbina pica si de la starea proasta a uleiului, dar si de la infundarea filtrului. Eu aveam joc axial, adica axul se misca inainte si inapoi, dar totusi DPF-ul a scos valori ok pe diagnoza. In principiu, daca e colmatat, incerci o regenerare fortata, iar daca nu se rezolva il trimiti la curatat in cuptor, nu spalare sub presiune, fiindca nu e ok, mai tare il strici. Cam atat.

 

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost la un service partener,dormago ceva de genul. Si au dat “ o tura” sa vada ce si cum. Si cica tre sa reconditionez turbina... ca altceva ei nu vad

...iar reconditionat-ul ce ar insemna? Schimbul miezului turbinei, recalibrarea pe banc si garantia cat mai lunga!

..viata lunga a turbnei sincer nu e garantata decat de pret (noua!) si locul de unde o cumperi..

 

(..stii, drumul ala de 2000 km cand l-ai facut.. dupa ce ai mai oprit (motorul), ai lasat motorul sa mai toarca in ralanti 2-3 minute dupa drum intins de autostrada)

Sau l-ai oprit asa natural..? )

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ca idee, reconditionatul unei turbine e o operatiune care poate fi de real succes sau de un succes limitat. In prima faza și eu am recondiționat-o, dar ĂŽmi stĂŁtea pe creier ca ĂŽși schimbase sunetul ( efectiv vuia pronunțat) și nici nu tragea ca ĂŽnainte de jos, trebuia sa o turez mai tare. Din ce au mai zis colegii de pe forum este foarte posibil sa fi dat chix meseriașii in cazul meu, dar nu am avut rabdare sa merg iar sa o reglez, m-am ambiționat și am cumpĂŁrat una noua si gata. La recondiționare se ĂŽnlocuiește miezul interior, dar acel miez este aftermarket, in cazul turbinelor MITSHUBISHI, cele pe care le avem noi cei cu N47. Nu exista kit oficial de reparație, cum exista pentru unele turbine Garett.

 

Eu am plĂŁtit 2745 RON pe recondiționat, iar apoi ĂŽncĂŁ 5693 RON pe turbina noua + 750 manopera + ce am mai dat pe filtre și ulei. DacĂŁ mergeam direct pe varianta de turbina originala noua, salvam 2745 RON. Ce am luat pe mere, am dat pe pere, dupĂŁ vorba din popor. Faza e ca acum s-au scumpit turbinele, am vĂŁzut pe bavauto,aceeași turbina pe care am dat 5693 RON, ajunge acum la peste 7000 RON. Pretul variazĂŁ și uneori scade atat cat sa ti se para ca ai fĂŁcut o afacere buna.

 

Mai ai și varianta de a cumpara direct turbina MITSHUBISHI pentru N47, adicĂŁ piesa pe producĂŁtor, nu originala, dar produsĂŁ de același producĂŁtor care produce și piesa originala. Sanse mari sa fie aceeași piesa dar in alta cutie. Ieși mai ieftin așa. Eu gĂŁsisem pe eBay anul trecut in Noiembrie, și cred ca ajungea undeva la 3600 RON, dar parca o gĂŁsisem și in România.

 

Sau mergi pe varianta de pret minim, adicĂŁ sa o reconditionezi și este posibil sa iasĂŁ excelent sau sa nu fii multumit, nimeni nu ĂŽți poate zice 100% ca iese cum trebuie,

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O sa vad. Ideea e ca trebuie sa ma intorc inapoi acelasi drum de 2000 km. O sa merg mai batraneste... si sper sa ajung cu bine si sa o fac cand ajung acolo.

Sincer, dar sincer, nu prea ai cum sa mergi mai batraneste pentru ca e ca si cum ai spube ca vrei sa mergi fara ca turbina sa intervina in propulsie.. ori altfel spus e ca si cum nu ar trebui sa o turezi (sau sa zicem ca poti sa o turezi cand schimbi viteze pana in a 6a, ca atunci nu o ia pe ulei..) dar ca sa mergi cu viteza cat sa nu intre turbina ar trebui probabil sa mergi cu turbina in treapta cea mai mare pana in 1800 hai 2000rpm.. ori asta nu are cum sa se intample 2000 km ca o ieo razna..

 

Oricum daca o ia pe ulei fii pregatit sa treci pe avarii sa tragi pe dreapta incetisor sa nu faci accident si cum motorul nu se va opri, de indata ce esti oprit bagi in a 3a si dai drumul la ambreiaj. Si aia e. Remorca lu' ADAC..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bimmer am mers ultima oara de la Severin (acolo mi s a ĂŽntâmplat pe Weekend) la Timisoara când a ĂŽnceput sa scârțâie turbina atunci când bĂŁgai piciorul, m am chinuit sa merg fĂŁrĂŁ sa ĂŽntre turbina, chiar daca acceleram, o fĂŁceam foarte progresiv.

 

Se poate, dar nu ĂŽnseamnĂŁ ca nu se poate rupe chiar si asa Ax ul, bine la colegul nu e același lucru cred, la mine nu știu cum au zis ca atingea in geometrie deja si era praf.

Link to comment
Share on other sites

 

Se poate, dar nu înseamnă ca nu se poate rupe chiar si asa Ax ul, bine la colegul nu e același lucru cred, la mine nu știu cum au zis ca atingea in geometrie deja si era praf.

Stii, WIN, replica mea a fost mai mult o dadaceala inofensiva din partea mea.

;)

De accord ca se merge greu fara sa intre turbina.

La altii e invers. ;) Si "e" probleme.. ca nu trage.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.