Jump to content

Ajutor achizitie prima masina (E90)


Nottheonly1

Recommended Posts

Salut.

 

Urmeaza sa iau permisul si m-am hotarat intr-un final ca prima mea masina sa fie un E90 varianta facelift, an ~2009, de preferat 320 si am nevoie de niste sfaturi din partea voastra.

 

Sunt indecis intre benzina sau diesel, si manuala sau automata. Banuiesc ca as face undeva la maxim 10.000km/an, iar masina va fi folosita 99% in oras.

 

De asemenea, care ar fi un pret corect pentru ele la un kilometraj de aproximativ 200.000? Optiuni: incalzire in scaune, (e buna navigatia din fabrica sau mai bine alta?), sa nu fie din piele, trapa nu e importanta.

 

Nu prea sunt priceput cu ele inca, dar incerc sa invat. Sper sa ma puteti ajuta. Daca mai e nevoie sa va ofer alte detalii pentru a ma ajuta, va rog sa intrebati.

Edited by Nottheonly1
Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Urmeaza sa iau permisul si m-am hotarat intr-un final ca prima mea masina sa fie un E90 varianta facelift, an ~2009, de preferat 320 si am nevoie de niste sfaturi din partea voastra.

 

Sunt indecis intre benzina sau diesel, si manuala sau automata. Banuiesc ca as face undeva la maxim 10.000km/an, iar masina va fi folosita 99% in oras.

 

De asemenea, care ar fi un pret corect pentru ele la un kilometraj de aproximativ 200.000? Optiuni: incalzire in scaune, (e buna navigatia din fabrica sau mai bine alta?), sa nu fie din piele, trapa nu e importanta.

 

Nu prea sunt priceput cu ele inca, dar incerc sa invat. Sper sa ma puteti ajuta. Daca mai e nevoie sa va ofer alte detalii pentru a ma ajuta, va rog sa intrebati.

 

Benzina atunci! Ar trebui sa gasesti un E90 la banii aia, doar mare grija, verificate atent. Ia pe cineva care se pricepe. Intr-o prima faza poti face tu verificarile pe carvertical, rarom, etc. Abia in etapa a doua cand ai selectat cateva, mergi de preferat cu un mecanic sau care a avut poate un E90.

Link to comment
Share on other sites

Benzina atunci! Ar trebui sa gasesti un E90 la banii aia, doar mare grija, verificate atent. Ia pe cineva care se pricepe. Intr-o prima faza poti face tu verificarile pe carvertical, rarom, etc. Abia in etapa a doua cand ai selectat cateva, mergi de preferat cu un mecanic sau care a avut poate un E90.

Cum se revand benzinarele? Ca vad ca pe autovit sunt de 10 ori mai multe anunturi cu diesel-uri decat benzinare :)). E si greu sa gasesti din cate observ.

Edited by Nottheonly1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Navigatia din 2009 e absolut antica, nu are nici o treaba cu ce se vinde azi, la 390 merita doar daca iti place bordul cu cocoasa ai de la navigatie pe el

La ce te referi cu 390? Voiai sa zici 320? Cat m-ar costa sa-mi cumpar eu o navigatie + manopera? Si ce au in plus navigatiile noi fata de cele din fabrica?

 

Salut! Benzina, clar. Ăți recomand sĂŁ cauți pe mobile.de, nu ĂŽn România. Mie, personal, ĂŽmi place mai mult cum arata bordul fĂŁrĂŁ "cocoasa" ))), fĂŁrĂŁ ecran. Acum depinde de tine, dar nu te uita la diesel ) spor!

Salut. Poti argumenta de ce ai ales benzina, te rog? Din cate vad sunt impartite parerile, unii zic ca diesel-ul trage mai bine, ca se strica piese la ambele, nu doar distributia la diesel, etc... Despre manuala/automata ce zici? Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Sun masini SH deci poti sa te astepti la orice, 6HP e o cutie decenta are cateva probleme cunoscute ceva garnituri daca nu ma insel. Ca si idee o revizie la cutie e cam 2000 lei , aici
poti vedea ce problema apar la motoarele N43. As zice in afara de pretul de achizitie sa mai ai 1000 eur pusi deoparte. Sau poti cauta o masina cu istoric care sa fi avut macar o parte din probleme rezolvate. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Sun masini SH deci poti sa te astepti la orice, 6HP e o cutie decenta are cateva probleme cunoscute ceva garnituri daca nu ma insel. Ca si idee o revizie la cutie e cam 2000 lei , aici

poti vedea ce problema apar la motoarele N43. As zice in afara de pretul de achizitie sa mai ai 1000 eur pusi deoparte. Sau poti cauta o masina cu istoric care sa fi avut macar o parte din probleme rezolvate.

Mersi de link. O sa ma uit. Daca ai timp uita-te te rog peste anuntul ce ti l-am dat. E cam singura varianta de achizitie la benzinar automat. La manuale poate mai am si alte variante. Si un E92 Coupe mi-ar conveni sincer.

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat la anunt si nu stiu ce sa zic :) sunt banii tai pana la urma si nu dau sfaturi pe banii altora, mergi vezi masina ia un mecanic cu tine, intreaba ce inseamna " GARANTIE 24 LUNI in limita a 30.000 km " .

O sa intreb, dintr-un review pe google zice cineva ca garantia e pe cutia de viteze si cilindri din interiorul motorului. Inteleg ca nu vrei sa-mi dai sfaturi pe banii mei, desi nu m-ar deranja, dar ti-am dat anuntul sa-mi zici daca pretul este ok, pentru ca nu mi-a zis nimeni inca un interval de preturi pentru ce ma intereseaza si nu prea stiu unde sa ma orientez. :D

Link to comment
Share on other sites

Pretul e un pic cam mare dar justificat probabil prin faptul ca se acorda garantie. Oricum nu stiu daca se aplica la masinile mai noi dar din cautarile mele am vazut ca la masinile mai vechi 1990 - 2000 preturile au crescut destul de serios in ultimul timp.
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

 

Individul ala cu canalul lui cu tot face orice posibil sa denatureze lucrurile si sa isi promoveze tutorialele sale (care sunt contra-cost) despre ISTA.

Ala e un crocodil pe YT! Doar 15% as crede din ce spune ala. Punct.

 

(Inteleg 99.9% din tot ce spune indruga acolo.. e chiloti pe langa altii!

 

Dupa ala motorul bmw care il ai iti explodeaza sub cur daca nu faci cursul lui de educare.

A si mare atentie ca multe din comentariile de acolo sunt ale unora "cursanti" de-ai lui care bine-nteles se intrec cu limbile pe afara.. sa il complimenteze, ce destept e!

Uitati-va numai la ce a dat el ["doctoru'"] like, sau favorit raspuns si asta spune tot despre el)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

 

Individul ala cu canalul lui cu tot face orice posibil sa denatureze lucrurile si sa isi promoveze tutorialele sale (care sunt contra-cost) despre ISTA.

Ala e un crocodil pe YT! Doar 15% as crede din ce spune ala. Punct.

 

 

 

Credeam ca sunt singurul nebun care crede asta. Se repeta intruna, n52 si ISTA zice la nesfarsit, de evitat individul asta. La el motoarele cu cat sunt mai complicate, devin la fiabile din senin si mai ieftin de intretinut.

 

Mai injura si lumea prin commentarii cand il critica constructiv.

Link to comment
Share on other sites

Credeam ca sunt singurul nebun care crede asta. Se repeta intruna, n52 si ISTA zice la nesfarsit, de evitat individul asta. La el motoarele cu cat sunt mai complicate, devin la fiabile din senin si mai ieftin de intretinut.

 

Mai injura si lumea prin commentarii cand il critica constructiv.

 

Individul e numai si numai si numai dupa click-bait pe YT.

 

Nu esti nebun atat timp cat critici constructiv. :goodjob:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

 

Individul ala cu canalul lui cu tot face orice posibil sa denatureze lucrurile si sa isi promoveze tutorialele sale (care sunt contra-cost) despre ISTA.

Ala e un crocodil pe YT! Doar 15% as crede din ce spune ala. Punct.

 

(Inteleg 99.9% din tot ce spune indruga acolo.. e chiloti pe langa altii!

 

Dupa ala motorul bmw care il ai iti explodeaza sub cur daca nu faci cursul lui de educare.

A si mare atentie ca multe din comentariile de acolo sunt ale unora "cursanti" de-ai lui care bine-nteles se intrec cu limbile pe afara.. sa il complimenteze, ce destept e!

Uitati-va numai la ce a dat el ["doctoru'"] like, sau favorit raspuns si asta spune tot despre el)

 

Credeam ca sunt singurul nebun care crede asta. Se repeta intruna, n52 si ISTA zice la nesfarsit, de evitat individul asta. La el motoarele cu cat sunt mai complicate, devin la fiabile din senin si mai ieftin de intretinut.

 

Mai injura si lumea prin commentarii cand il critica constructiv.

Interesant. Oricum nu stiu cat de in serios sa iau chestiile astea cu fiabilitatea si la N47. Aici trebuie luat in calcul ce procentaj din totalul de masini vandute au avut probleme, ca altfel normal ca pagubitii o sa se vocifereze si o sa para ca e cea mai naspa masina.

Link to comment
Share on other sites

Interesant. Oricum nu stiu cat de in serios sa iau chestiile astea cu fiabilitatea si la N47. Aici trebuie luat in calcul ce procentaj din totalul de masini vandute au avut probleme, ca altfel normal ca pagubitii o sa se vocifereze si o sa para ca e cea mai naspa masina.

Tu trebuie sa intelegi ca totusi traiesti intr-o lume care nu mai face lucrurile durabile!!

Iar ca sa fie durabile pentru tine trebuie fie sa inveti sa cauti.. modelul mai bun.. fie si mai sigur sa inveti sa le intretii.

Motorul N47 ARE probleme cu lantul!

Lantul (distributia) nu tine cum tinea la modelele anterioare!

Asta e ce trebuie sa intelegi si sa tii minte.

 

Cauta pe internet, nu doar pe youtube..

oamenii intr-adevar au "prostul obicei" sa scrie pe net cand au probleme. Pentru ca sunt frustrati, pentru ca vor sa repare etc etc. Si e dreptul lor. (Altii profita altfel - exagerand; trebuie sa inveto sa iti dai seama unde e adevarul sau lucrurile reale.. Tu trebuie sa faci comparatia pt tine, sa fii INFORMAT. Cauta singur in diverse locuri si vei afla singur.

Sa investesti intr-o masina sunt bani destui.

Fa-ti temele ca sa stii ce sa te astepti.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Tu trebuie sa intelegi ca totusi traiesti intr-o lume care nu mai face lucrurile durabile!!

Iar ca sa fie durabile pentru tine trebuie fie sa inveti sa cauti.. modelul mai bun.. fie si mai sigur sa inveti sa le intretii.

Motorul N47 ARE probleme cu lantul!

Lantul (distributia) nu tine cum tinea la modelele anterioare!

Asta e ce trebuie sa intelegi si sa tii minte.

 

Cauta pe internet, nu doar pe youtube..

oamenii intr-adevar au "prostul obicei" sa scrie pe net cand au probleme. Pentru ca sunt frustrati, pentru ca vor sa repare etc etc. Si e dreptul lor. (Altii profita altfel - exagerand; trebuie sa inveto sa iti dai seama unde e adevarul sau lucrurile reale.. Tu trebuie sa faci comparatia pt tine, sa fii INFORMAT. Cauta singur in diverse locuri si vei afla singur.

Sa investesti intr-o masina sunt bani destui.

Fa-ti temele ca sa stii ce sa te astepti.

Ziceau unii daca nu ma insel, ca sa nu ai probleme cu lantul, sa schimbi uleiul la 15.000km in loc de 30.000km sau cat se recomanda. Sper sa nu gresesc. Si din cate stiu se pot face verificari la reprezentanta unde isi pot da seama preventiv daca va avea probleme lantul. Iar cu cautatul pe net, fac deja asta, dar stii cum e, parerile sunt impartite, nu mai stii pe cine sa crezi.

Link to comment
Share on other sites

Daca te intereseaza specific motorul N47 aici este topicul pe care dupa ce il citesti cat poti de mult, poti sa mai intrebi, daca mai e cazul:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/162470-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/page__st__6880__gopid__2543816#entry2543816

 

Distributia se verifica asa cel mai bine:

Trebuie doar sa gasesti specialistul.

Pentru tipul de mai sus am respect pentru ca stie despre ce vorbeste si are dreptate.

Mai subt si altii care explica acelasi lucru la alte motoare. Deci intra la categoria credibil.

 

Schimbul mai frecvent la un motor caruia nu i s-au facut schimburi frecvente, cu destui km in bord, cu materiale slabe (lanturi, intinzatoare..) crezi ca nu o sa i se auda lantul, distributia dupa un timp?

Uleiul previne nu rezolva problemele.

 

Sa fiu mi-as lua benzina, cum au zis si altii.

Dieselul din anii aia are pre multe probleme.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat in calcul urmatorii factori cand mi-am achizitionat masina aproape acum 1 an,

 

#1 Norma de poluare, fiind o masina veche e39(asta imi doream), ne cam ameninta astia cu legile, unii producatori au renuntat complet la diesel, asa ca am ales benzina direct fara discutii.

#2 Pret per litru de combustibil, benzina/diesel, motorina s-a scumpit in ultimii ani, km fac sub 10.000 anual, nu fac naveta zilnic 100-200 de km la serviciu sa zic ca obtin niste economie dintr-un motor diesel, asa ca mi-a ramas optiunea benzina.

#3 Tranmisia, manuala/automata, amandoua necesita mentenanta si nu e chiar ieftina in amandoua cazurile, cutia automata fiind mai greu de servisat, mai complicata mecanic ceea ce automat o face mai scump de intretinut. M-am gandit si la varsta, am 31 de ani si parca de la an la an, incep sa scartai, caut confort mai mult, asa ca mi-am ales cutie automata.

#4 O masina simpla mecanic pe care o pot repara chiar eu in fata blocului, fara experienta! Ma uit pe youtube, rascolsesc prin forum-uri si cand ridic capota stiu ce am de facut. e39, e46(mai ales), e90, e60, gasesti orice, este documentat cam tot ce se strica la ele, mai ales cele pe benzina.

#5 Bugetul, sa fie o masina aproape complet depreciata la achizitionare si anume cateva mii de euro, 3,4,5,6,7 mii maxim. Personal, consider ca masinile SH nu merita mai mult de 10.000 de euro, de banii aia mai bine iei un alt brand mai de buget cu 10.000 de km inca in garantie.

#6 O masina care are potential sa devina clasica. Aici ma intereseaza foarte putin spre deloc ca nu caut sa scot profit de pe urma masinii la revanzare, planul meu cu masina este sa o tin pe viata, dar niciodata sa nu zici niciodata.

 

Eu factorii astia i-am luat in calcul si asa m-am ales cu un e39 525i cu ceva tehnologii/dotari pe el. Acum depinde de tine, cat dispui sa bagi... sa pierzi la revanzare, ce iti doresti de la masina, cum vrei sa o exploatezi, cat de priceput/nepriceput esti la reparat MACAR lucruri simple. Amandoua motorizarile o sa-ti manance sanatatea, timpul si buzunarul.

 

Viteza/puterea a fost si el un factor dar pe mine ma interesa mai mult sa fie silentioasa masina, motiv pentru care am luat un motor echilibrat in 6 cilindrii care merge rotund.

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat in calcul urmatorii factori cand mi-am achizitionat masina aproape acum 1 an,

 

#1 Norma de poluare, fiind o masina veche e39(asta imi doream), ne cam ameninta astia cu legile, unii producatori au renuntat complet la diesel, asa ca am ales benzina direct fara discutii.

#2 Pret per litru de combustibil, benzina/diesel, motorina s-a scumpit in ultimii ani, km fac sub 10.000 anual, nu fac naveta zilnic 100-200 de km la serviciu sa zic ca obtin niste economie dintr-un motor diesel, asa ca mi-a ramas optiunea benzina.

#3 Tranmisia, manuala/automata, amandoua necesita mentenanta si nu e chiar ieftina in amandoua cazurile, cutia automata fiind mai greu de servisat, mai complicata mecanic ceea ce automat o face mai scump de intretinut. M-am gandit si la varsta, am 31 de ani si parca de la an la an, incep sa scartai, caut confort mai mult, asa ca mi-am ales cutie automata.

#4 O masina simpla mecanic pe care o pot repara chiar eu in fata blocului, fara experienta! Ma uit pe youtube, rascolsesc prin forum-uri si cand ridic capota stiu ce am de facut. e39, e46(mai ales), e90, e60, gasesti orice, este documentat cam tot ce se strica la ele, mai ales cele pe benzina.

#5 Bugetul, sa fie o masina aproape complet depreciata la achizitionare si anume cateva mii de euro, 3,4,5,6,7 mii maxim. Personal, consider ca masinile SH nu merita mai mult de 10.000 de euro, de banii aia mai bine iei un alt brand mai de buget cu 10.000 de km inca in garantie.

#6 O masina care are potential sa devina clasica. Aici ma intereseaza foarte putin spre deloc ca nu caut sa scot profit de pe urma masinii la revanzare, planul meu cu masina este sa o tin pe viata, dar niciodata sa nu zici niciodata.

 

Eu factorii astia i-am luat in calcul si asa m-am ales cu un e39 525i cu ceva tehnologii/dotari pe el. Acum depinde de tine, cat dispui sa bagi... sa pierzi la revanzare, ce iti doresti de la masina, cum vrei sa o exploatezi, cat de priceput/nepriceput esti la reparat MACAR lucruri simple. Amandoua motorizarile o sa-ti manance sanatatea, timpul si buzunarul.

 

Viteza/puterea a fost si el un factor dar pe mine ma interesa mai mult sa fie silentioasa masina, motiv pentru care am luat un motor echilibrat in 6 cilindrii care merge rotund.

Am fost recent cu un 318d si sincer sa fiu, trage bine masina, se simte bine si nu parea galagioasa. Eu sincer masina asta o iau mai mult ca un moft. Sunt tanar, e prima masina si sa zicem ca e varsta cand mai conteaza "mofturile" astea. Pe viitor cand o sa am bani stransi si inaintez in varsta, cred ca o sa-mi iau o Mazda 3 sau 6.

Link to comment
Share on other sites

La ce te referi cu 390? Voiai sa zici 320? Cat m-ar costa sa-mi cumpar eu o navigatie + manopera? Si ce au in plus navigatiile noi fata de cele din fabrica?

 

 

Pardon typo, 390=e90

 

Ma refeream la navigatia din fabrica e90 absolut antica, sa o compari cu una nou e ca si cum ai compara iphone3 cu iphone12

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.