Jump to content

Service pentru montaj arcuri Eibach


motorenwerke

Recommended Posts

Tocmai am achizitionat arcurile Eibach pro kit pe care veau sa le montez pe masina mea bmw f30 320d prelci. Am sunat la 8 serviceuri, printre care bimmer,apb, Service Scream (Tezparii) și niciunul dintre ele nu sunt dispuse sa-mi monteze arcurile, fie ca nu le-am luat de la ei fie ca nu-mi pot da garantie pe montaj. Un singur service a raspuns afirmativ, FRK service cu un deviz de 625 ron montajul, destul de mult.Cunoasteti un alt service unde as putea sa le montez?
Link to comment
Share on other sites

Pretul este unul corect, este multă manopera, cred ca dureaza 5 ore daca totu merge bine.

Poti incerca la restul de service uri care nu sunt soecializate pe bmw. Majoritatea accept cu piesele clientului.

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

Se dau amortizoarele jos complet ca sa pui arcurile, teoretic pe fata ĂŽți ia un 2-3 ore si pe spate ambele 1 ora aprox. La 150 lei ora manopera minim acolo este prețul..

 

Nu 5 ore, dar 3 ore sigur, pe spate nu știu daca cumva trebuie scoase si planetarele ca atunci se impute treaba

Link to comment
Share on other sites

E mai usor de schimbat arcuri pe spate decat pe fata. In principiu la schimbul pe spate iti trebuie doua cricuri..

 

Pe fata arcul trebuie strans in prealabil pentru a putea baga amortizorul in el.. iar acolo e marea distractie daca nu ai scule/presa dedicata!

In schimb e mai usor de montat pe fata ansamblul..

 

Da desigur, obligatoriu trebuie refacut aliniamentul fata-spate.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Doar arcurile, masina are amortizoare stock, suspensia standard.

Atunci sa stii ca si eu te-as fi refuzat daca ai fi vrut garantie serioasa de la mine...

 

Foarte probabil amortizoarele nu se vor comporta cum trebuie, sau masina nu va reactiona cum a fost prevazut in proiectarea acelor arcuri.

Suspensia la o masina nu e chair pentru oricine..

(Eu cand am schimbat la mine doar suspensie standard mi s-a spus o data de catre vanzator si apoi m-am informat si eu (SI AM INTELES) ca totul merge pe set; restul e ... orice altceva)

 

De ce nu ai luat si amortizoare pentru arcurile alea?

 

Daca te pricepi cat de cat, sa stii ca mai ai si varianta, te duci la unii cu arcurile de pe fata sa iti puna amortizoarele pe arcurile noi si apoi le montezi singur pe fata.

 

Pe spate cum ti-am spus mai sus ai nevoie doar de inca un cric! Cam asa se face pe spate: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/SUSPEN-Rear_Shock_Replacement/SUSPEN-Rear_Shock_Replacement.htm#

Cricul se baga bratul din poza unde sunt doua sageti spre stanga si una spre dreapta. Acolo intepenesti cricul si ghidezi amortizorul in gaurile in care sta.. si strangi/desfaci piulitele.. (de fapt tot asa se da si jos arcul). De fapt vad ca in prima poza a pus ala un "jack".. nu stiu cum ar putea slabi arcul in jos dupa ce da jos piulitele amortizorului.. in fine, probabil nu esti prea interesat sa experimentezi.

 

E bine sa mai schimbi si alte accesorii IMPORTANTE (o data ce umbli la suspensie e bine sa le schimbi sa nu mai faci altadata aliniamentul..) de pe langa suspensii. Uita-te pe realoem.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cand am lucrat in service luam minim 2 x 1.2ore manopera pe fata si 2 x 0.9 ore manopera pe spate, la toata lucrarea se adauga manopera pentru geometrie de minim 1 ora manopera plus testul de suspensie pe stand 0.5 ore manopera.

Un service care se respecta si are la dispozitie echipamentele necesare asa procedeaza la un schimb de arcuri/amortizoare, la manopera fiecare dupa normativele lor, dar nu cred ca mai lucreaza cineva pe mai putin de 100 lei per ora tehnica.

Link to comment
Share on other sites

Atunci sa stii ca si eu te-as fi refuzat daca ai fi vrut garantie serioasa de la mine...

 

Foarte probabil amortizoarele nu se vor comporta cum trebuie, sau masina nu va reactiona cum a fost prevazut in proiectarea acelor arcuri.

Suspensia la o masina nu e chair pentru oricine..

(Eu cand am schimbat la mine doar suspensie standard mi s-a spus o data de catre vanzator si apoi m-am informat si eu (SI AM INTELES) ca totul merge pe set; restul e ... orice altceva)

 

De ce nu ai luat si amortizoare pentru arcurile alea?

 

Daca te pricepi cat de cat, sa stii ca mai ai si varianta, te duci la unii cu arcurile de pe fata sa iti puna amortizoarele pe arcurile noi si apoi le montezi singur pe fata.

 

Pe spate cum ti-am spus mai sus ai nevoie doar de inca un cric! Cam asa se face pe spate: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/SUSPEN-Rear_Shock_Replacement/SUSPEN-Rear_Shock_Replacement.htm#

Cricul se baga bratul din poza unde sunt doua sageti spre stanga si una spre dreapta. Acolo intepenesti cricul si ghidezi amortizorul in gaurile in care sta.. si strangi/desfaci piulitele.. (de fapt tot asa se da si jos arcul). De fapt vad ca in prima poza a pus ala un "jack".. nu stiu cum ar putea slabi arcul in jos dupa ce da jos piulitele amortizorului.. in fine, probabil nu esti prea interesat sa experimentezi.

 

E bine sa mai schimbi si alte accesorii IMPORTANTE (o data ce umbli la suspensie e bine sa le schimbi sa nu mai faci altadata aliniamentul..) de pe langa suspensii. Uita-te pe realoem.

La ce te referi cu ,,amortizoarele nu se vor comporta cum trebuie, sau masina nu va reactiona cum a fost prevazut in proiectarea acelor arcuri" ? Te referi la faptul ca apare o uzura mai intensa a amortizoarelor sau ca schimbul arcurilor pe amortizoare stock nu prezinta siguranta?

Intreb pentru ca am vazut discutia asta cu arcuri sport pe amortizoare stock (lucru confirmat si de Eibach) de multe ori pe forumuri si singura concluzie plauzibila a fost ca exista intr-adevar o uzura mai accentuata a amortizoarelor

Edited by motorenwerke
Link to comment
Share on other sites

La ce te referi cu ,,amortizoarele nu se vor comporta cum trebuie, sau masina nu va reactiona cum a fost prevazut in proiectarea acelor arcuri" ? Te referi la faptul ca apare o uzura mai intensa a amortizoarelor sau ca schimbul arcurilor pe amortizoare stock nu prezinta siguranta?

Intreb pentru ca am vazut discutia asta cu arcuri sport pe amortizoare stock (lucru confirmat si de Eibach) de multe ori pe forumuri si singura concluzie plauzibila a fost ca exista intr-adevar o uzura mai accentuata a amortizoarelor

Ma bucur intr-n fel ca tu insuti esti dispus sa intelegi, sau ai inteles, ca amortizoarele standard, sau altele care nu au fost gandite (ca sa nu zic tot proiectate) pentru anumite arcuri, NU vor produce decat uzura accentuata.. //de fapt termenul ar fi foarte probabil scurtarea vietii amortizoarelor, altora decat cele prevazute!

 

Nu stiu de ce ma (mai) intrebi de siguranta cand se sub-ntelege ca siguranta mai mare nu vei avea cu amortizoare praf, sau foarte mult slabite in functiile prevazute sa le aiba..

 

Ce inseamna niste amortizoare praf dupa un an pe o masina care are niste arcuri noi?

 

Ma intreb, ce e asa de greu de inteles ca niste oameni care au gandit niste arcuri Eibach, sau mai stiu eu care marca, au facut tot ce au putut ca sa iti acorde tie clientului fiabilitate, siguranta etc, etc??

Ce e asa de greu de inteles?

 

Adica noi soferii stim mai bine decat niste ingineri/specialisti de la o mare firma??

 

Eu iti urez succes orice alegere vei face, dar nu te intreba de ce ceva nu merge cum ai vrut.. ci gandeste-te ca poate ai gresit neluand decizia cea mai corecta..

Nu te intereseaza fiabilitatea?? De obicei o masina care sta doar pe arcuri, ca amortizoarele nu-si mai fac treaba se comporta in curba "ca o barca"... apoi la franare de urgenta s-ar putea sa se ridice mai mult decat e prevazut.. in curbe.

 

Hai sa o spun si amuzandu-ne: crezi ca testele care au fost facute sau mai stiu eu ce ai inteles despre aceasta suspensie.. crezi ca au fost facute cu un mix de componente de la diferite marci..?

 

(Nu. Au pus totul cat mai bun calitativ, ..specific modelului, puterii masinii.. pentru acuratetea raspunsului in cat mai multe situatii de sofat..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

e clar ca e bine sa ai si amortizoarele in stare buna , la mine au cedat dupa 2 ani de la montare eibach , erau totusi cele originale deci daca acum nu ai probleme merg , recomand sa schimbi flansele amortizor totusi, astea cedeaza intr-un an .Corect, ca sa faci o treaba completa si eventual sa si scutesti niste bani poti monta acum si amortizoare noi si ai un setup echilibrat dar in caz ca nu schimbi masina nu va fi barca , nu se va inclina cum spune colegul , arcurile schimba f mult comportamentul , ce vei sesiza daca e uzura mare la ele e atingerea in aripa la viraj maxim in rampe sau la manevre bruste . Eu asa mi-am dat seama ca erau duse , nicidecum din comportamentul masinii
Link to comment
Share on other sites

Eu am facut singur operatia cu arcuri Eibach.Dar am schimbat si arcuri si flansele. La prima vedere nu e greu dar sa te fereasca Domnu sa ti se blocheze o piulita pe spate partea de sus ca atunci distractie. Plus presa de montaj pe fata. Fara ea e greu rau, aproape imposibil. Operatia am facut-o singur dar la cat m-am chinuit as fi preferat sa o faca altul😁. Plus ca pe fata pana scoti amortizorul din fuzeta dureaza ceva singur fiind plus montarea inapoi. Nu recomand de unul singur. Da 600 lei, da schimba si amortizoarele ca e pacat, e aceeasi manopera.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.