Jump to content

Bmw x6 a luat foc in mers


Message added by Romulus,

AVERTISMENT: Atenție mare cum folosiți cuvintele și cum vă adresați celorlați!

Recommended Posts

1 hour ago, Mircea-Si said:

 

 

 

@neo_andersson poate daca ai timp si chef ma lamuresti si pe mine daca s-a schimbat ceva sau nu. Cand am fost la update de soft, consilierul de service a fost foarte evaziv, a zis citez - vad ca s-a facut ceva -....

Masina ta nu are actiune de schimbare directa de EGR, are "GoodWill" adica culanta, se verifica si daca se constata defect se inlocuieste.

Mai ai 2 informari pe care trebuie sa ti le aduca dealerul la cunostiinta, una legata de problema cu EGR-ul si a doua cu verificarea periodica a lichidului de racire care tot din cauza EGR-ului exista. Acestea sunt informari , adica iti spune dealerul "pe gura" sa verifici periodic lichidul de racire.

Masina ta a avut EGR schimbat pe garantie in 12.02.2019 la Apan Iasi si ai facut verificare de EGR la Apan Iasi in 9.02.2021 si Apan a gasit EGR-ul ca fiind OK.

Vezi attach.

 

Screen Shot 2023-04-19 at 15.36.09.png

  • Like 2
  • Love BMW 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare Neo, multumesc mult pentru reply si pt detalii. Ce este ciudat ,este ca, AB CT nu mi-a zis nimic cand am fost la update de soft, mesaj ce imi aparuse si pe CD, Repet AB CT nu m-a inforamt de nimic cu privire la ce spui tu.

Teoretic ar trebui sa fie OK masina, nu?

Am devenit paranoic, fereasca cel de sus sa nu se intample cand e sotia cu cei 2 copii in masina.

Link to comment
Share on other sites

pentru initiatorul topicului: gandesti corect! mergi linistit pe drumul tau si cu actiunile gandite pana acum! nu e absolut deloc normal sa-ti ia foc o masina, nu fac nici 5% dintre proprietari actiunile extinse de intretinere asa cum aberant sustin unii si altii pe aici cum ca intra in sfera de normalitate. pe scurt: fiabilitatea a scazut teriil, calitatea la fel, marca este destul de jos acum. in schimb imaginea a ramas, iar oamenii tind sa-si justifice singuri multe prosteli, sau sa se auto prosteasca, doar sa acopere o decizie eronata, o achizitie, sau o miscare slaba. nu tine cont de cei care-ti povestesc cum ca ei au fost slabani si nu au cerut lucruri...si o mai prezinta si ca pe o normalitate! e problema lor, capacitatea lor si viziunea lor, atat se poate! tu mergi pe drumul tau all the way! poate nu vei castiga, dar asta nu inseamna sub nici o forma ca ai gandit sau actionat gresit, ci doar ca asta e sistemul la noi....sau ca nu a iesit cum trebuie. Nu confundati dreptatea cu justitia! era si un banc pe tema asta.

sanatate tuturor!

Edited by Vlad_E30_E46
  • Like 3
  • De acord! 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Mircea-Si said:

Salutare Neo, multumesc mult pentru reply si pt detalii. Ce este ciudat ,este ca, AB CT nu mi-a zis nimic cand am fost la update de soft, mesaj ce imi aparuse si pe CD, Repet AB CT nu m-a inforamt de nimic cu privire la ce spui tu.

Teoretic ar trebui sa fie OK masina, nu?

Am devenit paranoic, fereasca cel de sus sa nu se intample cand e sotia cu cei 2 copii in masina.

Asa cum arata istoricul masinii tale, raspunderea pentru verificarea EGR-ului o are Apan, doar ca ei au facut asta in 2021, au mai trecut 2 ani deci nu cred ca legal mai au vreo raspundere.

Acea actiune de "GoodWill" este acolo, deci poti sa te duci la orice reprezentanta BMW si sa ceri verificare EGR gratuit. Poti face asta saptamanal, lunar, anual, cum vrei tu, atata timp cat actiunea este prezenta pe VIN verificarea se va face gratuit, inlocuirea daca e cazul se va face conform conditiilor de culanta.

Deoarece nu ai o actiune tehnica, ci  doar cea de goodwill, dealerii nu sunt obligati sa iti spuna nimic despre ea, se face doar la cererea clientului.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@neo_andersson, exista vreo metoda prin care cineva poate verifica ce actiuni de "goodwill" exista pentru o masina? 

Ma gandesc ca poate ar trebui facut sticky undeva post-ul cu explicatia asta. Probabil o sa mai fie masini cu probleme de EGR si oamenii nu stiu ce optiuni au, pentru ca nu le explica nimeni. 

  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

ideal ar fi sa apara aici  https://www.bmw.ro/ro/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html

desi daca luam exempul de mai sus  nu avem nimic , deci as zice ca trebuie trecut si rugat de lume prin reprezentante

Serie de şasiu (VIN): WBAWZ510X00V57474
Marcă: BMW
Nu există rechemări de siguranţă sau îmbunătăţi tehnice active pentru acest automobil.
Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Ce a dat colegul @neo_andersson mai sus, apare și în rapoartele generate de checkvin.eu. La mine pe VIN apare exact asa textul dat mai sus pt culanta (goodwill). Asta ca alternativa la a merge la reprezentata și întrebat direct. Pana la urma raportul e destul de ieftin (parca 30-40 lei) și astfel știm dacă avem culanta sau nu. Oricum, mulțumim mult de info @neo_andersson. Eu unul nu știam exact ce înseamnă aceasta culanta și ca pot cere verificare gratuita.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, daddy0307 said:

nu ai inteles cine e initiatorul si cui a raspuns neo.

Corect sunt doua situatii putin diferite. 

15 minutes ago, Mircea-Si said:

Thx @neo_andersson , ca sa stim ce cerem trebuie sa stim cum gandesc dealerii si ce instructiuni au.

De principiu, e o mica/mare diferenta intre recall si goodwill. Recall-ul se aplica la toti care sunt in programul de recall iar ei se obliga sa faca tot ce au declarat ca trebuie schimbat, inlocui, reprogramat.. ca mod de preventie a situatiilor grave, in care poti fi implicat conducand masina facuta de BMW.

Goodwill esti la mana dealerului, el iti poate face recomandari si se simte "obligat" daca masina ta se strica si tu totusi iti faci reviziile la ei de cand ai cumparat masina, practic ei cunoscundu-i starea pot, dar nu pot fi obligati sa iti repare masina daca sa zicem s-a stricat ceva ce nu intra in garantie.

Cam asa functioneaza goodwill-ul dealerilor BMW, din cate stiu.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

@neo_andersson, exista vreo metoda prin care cineva poate verifica ce actiuni de "goodwill" exista pentru o masina? 

Ma gandesc ca poate ar trebui facut sticky undeva post-ul cu explicatia asta. Probabil o sa mai fie masini cu probleme de EGR si oamenii nu stiu ce optiuni au, pentru ca nu le explica nimeni. 

Site-ul BMW.ro la sectiunea de verificare actiuni tehnice interogheaza baza de date doar la zona "Technical Campaigns" astfel ca este corect pentru VIN-ul colegului sa ii apara ca nu sunt actiuni tehnice, in AIR mesajul este "There are no campaigns for this vehicle".
Ar trebui ca cei de la BMW RO sa adauge la interogare si sectiunile GoodWill si Customer Info, daca pun pe site explicatii clare ce inseamna fiecare sectiune va fi foarte usor pentru oricine sa verifice.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, @lin said:

Ce a dat colegul @neo_andersson mai sus, apare și în rapoartele generate de checkvin.eu. La mine pe VIN apare exact asa textul dat mai sus pt culanta (goodwill). Asta ca alternativa la a merge la reprezentata și întrebat direct. Pana la urma raportul e destul de ieftin (parca 30-40 lei) și astfel știm dacă avem culanta sau nu. Oricum, mulțumim mult de info @neo_andersson. Eu unul nu știam exact ce înseamnă aceasta culanta și ca pot cere verificare gratuita.

De aceasta campanie la cererea clientului ti-am scris zilele trecute aici. Am scris si de goodwill in alte postari, tot aici in topic, unde am primit downvote :))) Am scris sa cititi si postarile din paginile anterioare unde tot Neo a mai dat informatii utile legate de recall-uri si goodwill. Mna… fiecare vrea ce face :)))

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DJ Allexinno said:

De aceasta campanie la cererea clientului ti-am scris zilele trecute aici. Am scris si de goodwill in alte postari, tot aici in topic, unde am primit downvote :))) Am scris sa cititi si postarile din paginile anterioare unde tot Neo a mai dat informatii utile legate de recall-uri si goodwill. Mna… fiecare vrea ce face :)))

Pai da și asa cum am zis am și făcut programare la BMW. Doar ca nu știam de culanta, acum ma duc și eu mai încrezător, cu temele făcute. 🙂

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update pe acest topic. Am fost la BMW pt constatare. Initial m-a luat cam tare consilierul, ca dacă nu  raportez simptome nu vor schimba și ar trebui sa plătesc constatarea dacă se dovedește ca nu sunt probleme după ce desfac piesa. Apoi i-am explicat civilizat ca sunt colegi carora le-a ars mașină în mers și ca e o măsură de precautie. Treaba sta cam asa: dealerul ca sa poată deconta, pe lângă acțiunea de culanta pe VIN, are nevoie sa existe mesaje în bord cu pierdere de lichid de răcire. Ori eu am avut acum o luna acest mesaj (doar o data apare la mine in istoric) și în plus în 2021 mașină s-a verificat la dealer în Belgia dar nu se schimbase racitorul. Una peste alta au decis în urma constatării ca trebuie schimbat deoarece ar fi depuneri minore (au introdus o camera video cu care au filmat). S-a făcut comanda pt piesa, au estimat ca în aproximativ o luna ar trebui sa ajungă (se pare ca sunt f multe solicitări pe aceasta piesa). În concluzie, verificați dacă aveți culanta pe VIN și mergeți la dealer pentru constatare.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, @lin said:

Revin cu un update pe acest topic. Am fost la BMW pt constatare. Initial m-a luat cam tare consilierul, ca dacă nu  raportez simptome nu vor schimba și ar trebui sa plătesc constatarea dacă se dovedește ca nu sunt probleme după ce desfac piesa. Apoi i-am explicat civilizat ca sunt colegi carora le-a ars mașină în mers și ca e o măsură de precautie. Treaba sta cam asa: dealerul ca sa poată deconta, pe lângă acțiunea de culanta pe VIN, are nevoie sa existe mesaje în bord cu pierdere de lichid de răcire. Ori eu am avut acum o luna acest mesaj (doar o data apare la mine in istoric) și în plus în 2021 mașină s-a verificat la dealer în Belgia dar nu se schimbase racitorul. Una peste alta au decis în urma constatării ca trebuie schimbat deoarece ar fi depuneri minore (au introdus o camera video cu care au filmat). S-a făcut comanda pt piesa, au estimat ca în aproximativ o luna ar trebui sa ajungă (se pare ca sunt f multe solicitări pe aceasta piesa). În concluzie, verificați dacă aveți culanta pe VIN și mergeți la dealer pentru constatare.

Nu consider ca te-a luat tare, ti-a explicat ca daca nu ai avut mesaj pt completare antigel si se dovedeste ca nu sunt probleme, vei plati constatarea. Mi se pare normal ca sa platesti timpul pierdut de service pt masina ta. In acea perioada puteau sa se ocupe de alta masina si sa genereze profit firmei. 
Este foarte bine ca ai mers pt verificare, stai mai linistit acum. Timpii de asteptare pt piesa sunt mari in toata Europa din cate am citit pe forumuri/grupuri; si in Germania se plang ca stau cu lunile pana ajunge.

Link to comment
Share on other sites

si daca iti completezi antigel preventiv inainte sa astepti masina sa dea mesaj? nu ramane problema si riscul?

daca ei au culanta pentru problema atat de grava, profitul firmei trece/ar trebui sa treaca pe locul 2 si sa isi faca treaba. dupa cum rezulta si in acest caz concret, depuneri exista chiar daca minore si trebuie inlocuit. decat sa mai ia masini foc mai bine sa schimbe la primul semn. si pentru asta trebuie sa verifice.

Link to comment
Share on other sites

Exact aceeasi a fost situatia si la mine, am platit constatarea cand mi-a aparut mesajul - coolant low pentru ca, au zis ei ca nu sunt probleme si racitorul nu trebuie inlocuit.

De mentionat ca am facut si un update de soft anul trecut tot pentru asta, prevenirea unui incendiu.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, daddy0307 said:

si daca iti completezi antigel preventiv inainte sa astepti masina sa dea mesaj? nu ramane problema si riscul?

daca ei au culanta pentru problema atat de grava, profitul firmei trece/ar trebui sa treaca pe locul 2 si sa isi faca treaba. dupa cum rezulta si in acest caz concret, depuneri exista chiar daca minore si trebuie inlocuit. decat sa mai ia masini foc mai bine sa schimbe la primul semn. si pentru asta trebuie sa verifice.

Pai ramane riscul binenteles, pentru ca nu ai mers la ei sa diagnosticheze problema/pierderile de antigel.
Depuneri pe racitor sunt la absolut toate masinile! Nu se schimba racitorul pt depuneri. Fisurile la racitor sunt problema in fapt. Goodwill sau culanta NU e rechemare si trebuie sa verifice daca sunt intradevar probleme inainte sa schimbe piesa.
Sincer, cred ca isi fac treaba in majoritatea cazurilor. Mai sunt si oameni care scot ei antigelul, pornesc masina, ea da avertizare completare iar apoi se duc la reprezentanta si zic ca au pierderi cand ele nu sunt defapt. 
Daca ai fost la ei, au verificat si nu e cazul sa schimbe, ai platit verificarea, atunci ai hartia la mana in caz de incendiu.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, daddy0307 said:

si daca iti completezi antigel preventiv inainte sa astepti masina sa dea mesaj? nu ramane problema si riscul?

Asta e o intrebare foarte valida!

Ce te faci cand completezi numai pentru ca stii ca trebuie sa verifici si nu stii ca de fapt antigelul se pierde pe acolo, nefiind la curent cu situatia, nevrand sa desfaci.. (de fapt trebuie sa desfaci, dar cum verifici?.. trebuind sa bagi ceva presiune pe la intrare, sa blochezi iesire din racitor..)

Am eu solutia, mai in gluma mai in serios, deocamdata motorul nu e deloc inecat.. ba dimpotriva!

Ulei 2T JASO FD:

20230426_111214-2160x1620-864x648.jpg.b21f91b6a6c2b51b1795aabcba7853fc.jpg20230426_111920-1080x1440.thumb.jpg.4cfd6f79e12cd6caabf6075678afb497.jpg

O sa fac si la un F48 cand o sa pun la punct topicul cu, curatarea EGR.. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, daddy0307 said:

si daca iti completezi antigel preventiv inainte sa astepti masina sa dea mesaj? nu ramane problema si riscul?

 

Completezi 1 data si peste 1000km verifici.

Dacă si a 2 a oara completezi,deja trebuie făcută programare la service.

Pentru ca nu este în regulă sa completezi mereu.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, ingineru' said:

Cat sa completezi?

Cam cat ?

Sau te referi cand ai Meldung in bord ?

Eu completam cam 200ml pt ca verificam des.

A doua oară deja am sunat la ei sa o verifice,și mi au schimbat răcitor si egr.

Si se mai schimbase odată în germania la 30k km parcă, la fostul proprietar. 

E curata porcărie asta cu racitoru vieții. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.