Jump to content

Reducerea costului de productie al viitoarelor modele BMW


FiveThreeFive

Recommended Posts

Asa cum unii dintre noi au simtit pe pielea proprie, BMW-urile introduse in fabricatie in ultimii cca. 15 ani au prezentat - si inca prezinta - o serie de probleme tehnice oarecum incompatibile cu asteptarile pe care le au clientii unor autoturisme premium.

 

Dar iata, in sfarsit, o veste "excelenta" privind calitatea si fiabilitatea viitoarelor modele BMW:

 

"We will lower the production costs per vehicle by 25% by 2025 - compared with the level in 2019," Milan Nedeljkovic, BMW's board member in charge or production, was quoted as saying by German newspaper Handelsblatt.

 

Sursa:

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/board-member-says-bmw-cut-production-cost-per-vehicle-by-25-2021-06-21/

Link to comment
Share on other sites

Deci o sa scada si mai mult... super, pai sa le faca direct din carton ca Trabant-urile. Pacat, fiindca marca asta are o istorie atat de bogata iar acum e o bataie de joc pentru clienti/consumatori. Edited by CSergiu
Link to comment
Share on other sites

Eh, se poate. Mai niste plastice mai proaste, care rezista mai putin in timp. Mai niste butoane mai nasoale (si mai putine - inlocuim cu un lcd). Mai niste tabla mai subtire, niste vopsea mai ieftina, mai taie din tona de calculatoare din masina (Tesla are doar unul, spre comparatie). Mai optimizeaza ceva la procesul de productie, si probabil ca iese.

 

O sa mai vrem masinile? Asta e alta intrebare..

Link to comment
Share on other sites

Nu, adica ma rog in momentul asta personal nu as lua peste E46- desi culmea am dat E46 si am luat E84 :) cumva modelele noi nu mai imi inspira incredere . Dar pe de alta parte daca iti permiti sa iei masina si sa o schimbi la 4 ani probabil ca treaba asta facuta de BMW nu te va afecta , posibil asta sa te impinga si ei sa faci. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Asa ca luati-va masina din asta facuta pana in 2019, asa cum e, ..ca pana acum(a) nu vi s-a spus, dar acum nu mai aveti chiar nici o scuza sa va plangeti ca aveti si alti pasageri (greieri, si nu, nu vi se pare!) cand va dati cu masina pe soselele patriei sau mai stiu eu unde..

 

...Mai niste tabla mai subtire, niste vopsea mai ieftina, mai taie din tona de calculatoare din masina (Tesla are doar unul, spre comparatie). Mai optimizeaza ceva la procesul de productie, si probabil ca iese.

 

O sa mai vrem masinile? Asta e alta intrebare..

 

Nu vopsea mai ieftina, ca probabil mai ieftin e fara vopsea, zic si eu, daca nici fabrica nu mai are vopsea atunci..

Dar, mai nou, nu multi stiu dar lacul de pe masinile mai noi, chiar din anii astia deja e muult mai subtire..

 

Deja e criza de cipuri asa ca, calculatoare vor fi mai putine in masini!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca-i asa cum gandim majoritatea. Ideea este ca nici un brand, mai ales BMW nu-si doreste reclama proasta, sa fie cunoscuti prin piata dupa aceea ca avand cele mai stricacioase masini. Pana la urma n-au rezolvat nimic, pt ca din aceasta cauza vanzarile pt multi ani vor fi in cadere libera, indiferent de reputatia lor din trecut. Pana la urma electrificarea vehiculelor permite astfel de targeturi. Practic nu vei mai avea o gama larga de motoare cu ardere interna, benzina, diesel, hibiride, dar nici complexitatea unui astfel de motor in comparatie cu unul electric. Pe de alta parte motoarele astea electrice se vor regasi pe toate modelele, iar capacitatea bateriilor plus diferentele din softuri vor face diferentele dintre modele. Sa nu mai mentionez de automatizarea liniilor de productie, a proceselor de lucru. Modularitea si unificarea multor subansambluri care vor duce de asemenea la reduceri de costuri substantiale. Nici nu va imaginati cate idei de optimizare, redesign apar prin multinationalele de componente in dom automotive. Ma gandesc ca peste tot se gandeste la fel, toti isi doresc costuri cat mai reduse cu profituri ramase la fel. Asa se pune problema. In multinationale exista job-uri specifice pe aceste laturi gen: OPEX - Operation Excelence. Astia de aici se ocupa doar cu optimizarea tuturor proceselor de fabricatie. Nu exista pietre care sa nu fie intoarse. Se stoarce totul la maxim. Se achizitioneaza utilaje, linii noi daca e cazul a.i. tu la final sa produci un high-runner la un cost si mai redus. Eu lucrez in development si chiar si noi avem program de redesign to cost de nici nu mai stiu cati ani. Avem target-uri de sute de mii de euro, doar pe D&D. Absolut fiecare departament are astfel de targeturi. Vedeti voi, totul vine de sus in jos, adica OEM-ul solicita un pret mai mic, iar furnizorii trebuie sa se conformeze daca vor sa ramana in business. Este o concurenta acerba, sunt multe companii de garaj din China care ofera niste preturi pe care pur si simplu nu le poti refuza. Pe de alta parte, ca tot e discutia pe calitate, ca a tot scazut. In cazul nostru se folosesc aceleasi norme de testare ca si in anii 2000. Sunt la fel de riguroase testele. Nu le-ai trecut, nu poti vinde, e limpede. Din acest punct, produsele chinezesti, dar si ale altor competitori din Europa sunt departe de cele ale noastre atunci cand se fac benchmark-uri. Totusi cam toate multinationalele din vest sufera atunci cand trebuie sa prinda un proiect nou in principal din cauza pretului mai mare decat al altui competitor asiatic, desi calitatea este cu noi. Multinationalele astea sunt precum niste colosi, care desi au procese multe pt evitarea greselilor si prin urmare pierderi financiare, in contextul actual nu functioneaza tocmai din aceasta cauza. Avand multe procese, ai nevoie de multi oameni, ai nevoie de timp, iar la final toate astea se vor rasfrange in costul produsului. Revenind la BMW, eu nu cred ca vom vedea masini mai proaste calitativ fata de ce am vzt in ultima perioada, mai degraba simplificate conform trendului tehnologic legat de electrificare. Edited by RaYn3
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg un lucru, cum sa dai aceeasi garantie ca la un frigider/telefon de exemplu. Dai 50k pe o masina noua si are 2 ani garantie, wtf. Si la un electrocasnice ai la fel sau chiar mai mult.

 

Eu ma intreb cum dau Hyundai, Toyota sau Alfa Romeo 4-5 ani garantie.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma intreb cum dau Hyundai, Toyota sau Alfa Romeo 4-5 ani garantie.

Stai liniștit,e o mare vrĂŁjealĂŁ.

 

Cel puțin la alfa,dupa 2 ani e o ghena.

 

Și astea asiatice,aștepți o piesa cu lunile,nu e chiar asa simplu.

 

Ca nu știu cum se face,dar exact piesa aia n o au pe stoc,și astepti de te plictisești.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca-i asa cum gandim majoritatea. Ideea este ca nici un brand, mai ales BMW nu-si doreste reclama proasta, sa fie cunoscuti prin piata dupa aceea ca avand cele mai stricacioase masini. Pana la urma n-au rezolvat nimic, pt ca din aceasta cauza vanzarile pt multi ani vor fi in cadere libera, indiferent de reputatia lor din trecut. Pana la urma electrificarea vehiculelor permite astfel de targeturi. Practic nu vei mai avea o gama larga de motoare cu ardere interna, benzina, diesel, hibiride, dar nici complexitatea unui astfel de motor in comparatie cu unul electric. Pe de alta parte motoarele astea electrice se vor regasi pe toate modelele, iar capacitatea bateriilor plus diferentele din softuri vor face diferentele dintre modele. Sa nu mai mentionez de automatizarea liniilor de productie, a proceselor de lucru.

 

Nu cred ca electrificarea o sa reduca vreun cost pe termen asa scurt. Din contra - bateriile o sa fie outsourced, si sunt scumpe. Retehnologizarea liniilor de productie o sa coste, si costurile alea trebuie amortizate - lucru care iar cere timp. Motoarele electrice au avut si alea nevoie de R&D, care iar trebuie amortizat. Si asa mai departe.

Link to comment
Share on other sites

Atentie, in economie "scaderea costurilor de productie" este ceva de baza. Toti o fac si nu inseamna obligatoriu calitate mai slaba. Ci eficientizare. Nu inseamna neaparat materiale mai proaste, ci sa le produci la calitate mai buna, la un pret mai mic.

 

Asta facem toti de la revolutia industriala de la farsitul secolului XVIII si inceputul secolului XIX. Altfel inca ne-ar fi costat o camasa 5000 euro.

 

Scaderea costului de productie face parte din progresul omenirii. Coborarea costurilor este incredibil de importanta.

 

Sigur, noi brusc o asociem cu ultimele materiale, care aparent le percepem mult mai proaste decat cele de acum 20 de ani. Si este posibil. Dar nu cred ca BMW foloseste materiale mai proaste decat oricine altcineva din industria auto.

 

Daca schimbi becurile din hala de productie cu unele mai bune care consuma 50% mai putina energie electrica, ai scazut costul de productie semnificativ, chiar daca ai platit o investitie serioasa la achizitia lor. Aici intervine profitul, dar treaba e complicata rau.

 

[...]

 

 

Aproape sunt de acord cu tot ce ai scris.

Link to comment
Share on other sites

Este un trend in industrie, si nu prea poti sa te pui contra valului:

 

- se vor aplica principii de tip reduced testing, testing by supplier, no testing at incoming quality- adica esti cam la mana furnizorilor, care la randul lor aplica aceleasi principii

- dezvoltarea se va face mai rapid, cu mai putine teste

-tot mai multe componente comune, tot mai putine componente si materiale dedicate bmw, cat mai multe volume

-cred ca se vor reduce mult sudurile, in detrimentul lipirii, asamblarile se vor face ff rapid, robotizat

 

Pe de alta parte, nu stiu ce cost reduc ei, deoarece au cam ramas in urma atat cu electrificarea (rad coreenii de modelele lor electrice), ca sa nu mai vorbim de toyota (noua mirai include o tehnologie de varf, si totusi vine la un pret decent, pentru ceea ce ofera).

 

pe de alta parte, in curand masinile vandute in UE vor fi dotate cu speed limiters, si proiectul include si faptul ca datele vor fi colectate de producatori si oferite autoritatilor- deja cupra formentor transmite toate datele de deplasare la seat/vw, prin aplicatie/vizita la dealer, asa ca nu mai conteaza ce si cum, vor fi doar niste logo-uri pe capota, plastice diferit aranjate, restul va fi la fel la toti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.